abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 mei 2005 @ 12:17:19 #76
8369 speknek
Another day another slay
pi_26909360
Zwitserland moet veel hebben van haar banken en toerisme, dat hebben wij hier niet. Denemarken zou ik niet weten. Maar voor Nederland is de export naar Europese gebieden goed voor ruim een kwart van het Bruto Nationaal Product. Die export is, mede (of voornamelijk) door toedoen van de EU de afgelopen tien jaar dan ook verdubbeld. Nederland vaart dus wel bij een open systeem binnen de EU. Grote knelpunt voor ons is nu nog die verschrikkelijke subsidiestroom naar onrendabele boeren in met name Zuid-Europese landen. Zodra hun vetorecht vervalt kunnen we die misschien ook eindelijk eens aanpakken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_26909501
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 21:36 schreef speedfreak1 het volgende:
Sorry hoor, maar dat vind ik dus een heel domme drijfveer.

Verwar alsjeblieft persoonlijke afkeer niet met feiten. De rol van de PvdA vond ik ook gewoon ranzig, het droop er aan alle kanten vanaf waar ze op uit waren, het verstoren van regeringsbeleid.
Twee dingetjes:
1) Ik formuleerde het wat ongelukkig, maar ik bedoelde niet te zeggen dat ik persoonlijk vanwege Balkenende tegen de Grondwet stem. Ik heb daar andere motieven voor en ben het er op zich ook wel mee eens dat het een domme drijfveer is om je door je afkeer van Balkenende te laten leiden.

2) Mijn opmerking ging niet over de ranzige rol van de PvdA, maar over de uitspraken die Balkenende doet als -ie heetgebakeerd is. Dan verliest -ie z'n zelfbeheersing en gaat -ie rare dingen zeggen.
pi_26909571
quote:

Switzerland Primary Imports: $91,400,000,000 USD - machinery, chemicals, vehicles, metals; agricultural products, textiles

Import Partners: EU 74% (Germany 29%, France 10%, Italy 9%, Netherlands 6%, UK 6%), US 8%, Japan 3%

Switzerland Primary Exports: $91,400,000,000 USD - machinery, chemicals, metals, watches, agricultural products

Export Partners: EU 59% (Germany 21%, France 9%, Italy 8%, UK 6%, Austria 3%), US 13%, Japan 4%
Bron: http://www.phrasebase.com/countries/Switzerland.html

Lijkt toch alsof ze redelijk wat handelen met de EU.
pi_26909647
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 12:17 schreef speknek het volgende:
Die export is, mede (of voornamelijk) door toedoen van de EU de afgelopen tien jaar dan ook verdubbeld. Nederland vaart dus wel bij een open systeem binnen de EU.
Een vrije Europese markt heeft geen grondwet nodig.
  woensdag 11 mei 2005 @ 12:34:52 #80
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26909839
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 12:23 schreef Drugshond het volgende:
Zeg het maar......
Interessant stuk. Ik stemde sowieso al tegen trouwens puur op de test van stemwijzer want de helft kan ik niet volgen aan de politiek op dit gebied
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  woensdag 11 mei 2005 @ 12:40:12 #81
8369 speknek
Another day another slay
pi_26909984
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 12:34 schreef livEliveD het volgende:
Interessant stuk. Ik stemde sowieso al tegen trouwens puur op de test van stemwijzer want de helft kan ik niet volgen aan de politiek op dit gebied
Als je het niet kan volgen moet je je onthouden van stemming .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 11 mei 2005 @ 12:42:36 #82
8369 speknek
Another day another slay
pi_26910051
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 12:27 schreef Monidique het volgende:
Een vrije Europese markt heeft geen grondwet nodig.
Wel als (paren van) individuele landen naar gelieve kunnen sjoemelen. Eerst had je een hele verzameling van bilaterale verdragen, met een geratificeerde grondwet heb je een toetsbaar medium waar elk land zich aan heeft te houden. Dat lijkt me noodzaak voor een echt vrije markt.
  woensdag 11 mei 2005 @ 12:42:40 #83
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_26910053
Als we nu NEE stemmen, dan kunnen we betere onderhandelingen voeren op basis van de bestaande EU regels en het verdrag van Nice. We hebben er alle baat bij om het onderste uit de kan te eisen in plaats van dit halfbakken referendum dat eigenlijk voornamelijk de deur voor de Bolkenstainrichtlijn openzet.
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  woensdag 11 mei 2005 @ 12:43:23 #84
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26910078
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 12:40 schreef speknek het volgende:
Ja eigenlijk wel. Kan ik ook blanco stemmen? Ik wil eigenlijk duidelijk maken dat het voor een gemiddelde burger volgens mij totaal niet te volgen is wat de voor en nadelen zijn. Dan kan JP wel mooi lullen maar ik kan er gewoon niks mee. Nu is dit nooit mijn vakgebied geweest en dat steek ik ook niet onder stoelen of banken maar ik kom serieus weinig mensen tegen die er überhaupt kaas van hebben gegeten en dat zou toch niet moeten kunnen lijkt me.
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  woensdag 11 mei 2005 @ 12:45:50 #85
8369 speknek
Another day another slay
pi_26910148
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 12:43 schreef livEliveD het volgende:
Ja eigenlijk wel. Kan ik ook blanco stemmen?
Volgens mij wel. Lijkt me inderdaad een duidelijker signaal. Als je tegen stemt, denken ze wellicht dat je dat om gerede argumenten doet. Als nu zowel mensen tegen gaan stemmen die tegen zijn, als mensen die tegen het referendum zijn, zal de regering ook denken van ja uh wat is het nou. We weten niet wat ze bedoelen, we gaan wel door.
  woensdag 11 mei 2005 @ 12:48:17 #86
8369 speknek
Another day another slay
pi_26910221
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 12:42 schreef Harry_Sack het volgende:
Als we nu NEE stemmen, dan kunnen we betere onderhandelingen voeren op basis van de bestaande EU regels en het verdrag van Nice. We hebben er alle baat bij om het onderste uit de kan te eisen in plaats van dit halfbakken referendum dat eigenlijk voornamelijk de deur voor de Bolkenstainrichtlijn openzet.
Bij welk gedeelte moeten we eigenlijk het onderste uit de kan eisen?
Ik heb hierbij een beetje het gevoel dat Elsevier gewoon tegen stemt omdat ze conservatief en tegen de EU zijn en nu zoveel mogelijk twijfelaars mee wil trekken. Het is een grondwet, bundeling van oude verdragen. Qua nieuwe verdragen valt er niet heel veel te eisen.
  woensdag 11 mei 2005 @ 12:51:43 #87
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_26910331
Voor de economie hebben we geen grondwet nodig dat is wel duidelijk.

Voor de veiligheid ?!, lijkt me ook sterk wat Europa is straks 1 heel groot gebied op de kaart met duizenden kilometers aan landsgrenzen die (voornamelijk in het oostblok) slecht gecontroleerd worden. Voor een fanatieke fundi terrorist is het straks een koud kunstje om de EU binnen te komen en een land naar keuze te kiezen. Wat dat betreft heeft Zwitserland zijn grenzen beter op slot.

De EU had gewoon een handelsorganistatie moeten worden/blijven met 1 gemeenschappelijke munt. En daarmee basta. Al die dingen al wetten en regeltjes met dualistisch gedrag maakt de zaak er echt niet simpeler op... Wel complexer.
  woensdag 11 mei 2005 @ 12:58:57 #88
8369 speknek
Another day another slay
pi_26910565
Ze hadden gewoon niet zover oostwaards moeten verspreiden, dat ben ik wel met je eens. Die grondwet verandert er niets aan, want het Schengen akkoord is ook al lang van kracht. (Beter wel een een stevig Europees Parlement, zou ik zeggen, want dan heb je wellicht wat meer inspraak in hoe hun grenzen beveiligd moeten worden)
  woensdag 11 mei 2005 @ 12:59:39 #89
521 ruby
Hell yeah!
pi_26910585
Ik ben niet onder de indruk van Balkenende zijn dreigementen.
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
pi_26910616
quote:

[..]

Dan zou 80% van nederland zich moeten onthouden van stemmen, want het grootste gedeelte van politiek is gewoon onnavolgbaar.

Wanneer deze prsoon voor 50% van de punten die ie wel kan volgen voor een nee kiest dan moet hij gewoon nee stemmen.

En met blind stemmen heb je alleen dat de statistiek wat veranderd wordt, dan kan je net zo goed thuis blijven en niet eens gaan stemmen.
  woensdag 11 mei 2005 @ 13:06:40 #91
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26910800
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 13:00 schreef Basp1 het volgende:
En met blind stemmen heb je alleen dat de statistiek wat veranderd wordt, dan kan je net zo goed thuis blijven en niet eens gaan stemmen.
Wat is stemmen meer dan statistische gegevens verzamelen?
pi_26913609
Op verzoek van een aantal moderators weer terug naar POL.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 11 mei 2005 @ 14:41:15 #93
118600 Ondergrond
Fruityloops Owns U.
pi_26913672
Het maakt denk ik geen zak uit, ...

Ook al stemt 90% van het volk tegen, dan zegt die Bak Ellende toch wel dat het maatschappelijk en op Europees niveau efficienter is voor Nederland, en komt de grondwet er alsnog .. .
Wie er nu nog over mijn avatar begint, is officieel een mongool. (Artikel 29.c)
pi_26913828
quote:

[..]

Nee, dan moet je tegenstemmen. Wetten en verdragen horen helder en duidelijk te zijn, als ze voor een individuele persoon niet helder of duidelijk zijn en hij heeft de mogelijkheid om te laten horen wat ie ervan vindt stemt hij het best tegen. Of zet jij wel graag je handtekening onder een overeenkomst die je niet snapt?
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
pi_26913889
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 12:42 schreef Harry_Sack het volgende:
Dan zou de regering scherper kunnen onderhandelen, de vraag is of ze dat doen. Ik heb grote vraagtekens bij wat Nederland in internationale ondehandelingen voorstelt, en heb het vermoeden dat onze onderhandelaars systematisch worden ingepakt.
Ik stem Wilders. U ook?
pi_26913992
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 12:48 schreef speknek het volgende:

[..]

Bij welk gedeelte moeten we eigenlijk het onderste uit de kan eisen?
Ik heb hierbij een beetje het gevoel dat Elsevier gewoon tegen stemt omdat ze conservatief en tegen de EU zijn en nu zoveel mogelijk twijfelaars mee wil trekken. Het is een grondwet, bundeling van oude verdragen. Qua nieuwe verdragen valt er niet heel veel te eisen.
Lees de betreffende artikelen van Elsevier nou eens echt goed voordat je dergelijk belachelijke uitspraken doet. Daar staat namelijk helder waarom zij vinden dat je tegen moet stemmen, en dat heeft werkelijk geen druppel met conservatisme te maken.
Ik stem Wilders. U ook?
  woensdag 11 mei 2005 @ 15:07:11 #97
8369 speknek
Another day another slay
pi_26914493
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 14:46 schreef speedfreak1 het volgende:
Nee, dan moet je tegenstemmen. Wetten en verdragen horen helder en duidelijk te zijn, als ze voor een individuele persoon niet helder of duidelijk zijn en hij heeft de mogelijkheid om te laten horen wat ie ervan vindt stemt hij het best tegen. Of zet jij wel graag je handtekening onder een overeenkomst die je niet snapt?
Nee, maar met onthouding van stemmen zet je er ook geen handtekening onder. Heb jij laatst nog je handtekening onder een nieuwe wet (contract dus) gezet?
  woensdag 11 mei 2005 @ 15:09:18 #98
8369 speknek
Another day another slay
pi_26914570
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 14:52 schreef speedfreak1 het volgende:
Lees de betreffende artikelen van Elsevier nou eens echt goed voordat je dergelijk belachelijke uitspraken doet. Daar staat namelijk helder waarom zij vinden dat je tegen moet stemmen, en dat heeft werkelijk geen druppel met conservatisme te maken.
Ja, om een betere onderhandelingspositie te krijgen. En nog wat stemmingmakerij, geponeerd als argumenten. I don't buy it. Ik las de Elsevier vroeger met veel plezier, maar de laatste drie jaar zijn ze afgegleden in conservatief ballerige voorspelbaarheid dat ik ze nauwelijks meer serieus kan nemen.
  woensdag 11 mei 2005 @ 15:50:09 #99
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_26916175
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 14:49 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Dan zou de regering scherper kunnen onderhandelen, de vraag is of ze dat doen. Ik heb grote vraagtekens bij wat Nederland in internationale ondehandelingen voorstelt, en heb het vermoeden dat onze onderhandelaars systematisch worden ingepakt.
Is waar, maar eigenlijk zou dit referendum dat wel moeten afdwingen.
  woensdag 11 mei 2005 @ 15:52:26 #100
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_26916273
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 14:41 schreef Ondergrond het volgende:
Het maakt denk ik geen zak uit, ...

Ook al stemt 90% van het volk tegen, dan zegt die Bak Ellende toch wel dat het maatschappelijk en op Europees niveau efficienter is voor Nederland, en komt de grondwet er alsnog .. .
Dat is onzin, dat gerucht leek wel even te spelen, maar de uitkomst ongeacht of dat een ja of nee zal zijn zal hoe dan ook door elke partij geaccepteerd worden. Het referendum is wel degelijk bindend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')