Twee dingetjes:quote:Op dinsdag 10 mei 2005 21:36 schreef speedfreak1 het volgende:
Sorry hoor, maar dat vind ik dus een heel domme drijfveer.
Verwar alsjeblieft persoonlijke afkeer niet met feiten. De rol van de PvdA vond ik ook gewoon ranzig, het droop er aan alle kanten vanaf waar ze op uit waren, het verstoren van regeringsbeleid.
Bron: http://www.phrasebase.com/countries/Switzerland.htmlquote:
Switzerland Primary Imports: $91,400,000,000 USD - machinery, chemicals, vehicles, metals; agricultural products, textiles
Import Partners: EU 74% (Germany 29%, France 10%, Italy 9%, Netherlands 6%, UK 6%), US 8%, Japan 3%
Switzerland Primary Exports: $91,400,000,000 USD - machinery, chemicals, metals, watches, agricultural products
Export Partners: EU 59% (Germany 21%, France 9%, Italy 8%, UK 6%, Austria 3%), US 13%, Japan 4%
Een vrije Europese markt heeft geen grondwet nodig.quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:17 schreef speknek het volgende:
Die export is, mede (of voornamelijk) door toedoen van de EU de afgelopen tien jaar dan ook verdubbeld. Nederland vaart dus wel bij een open systeem binnen de EU.
Interessant stuk.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 12:23 schreef Drugshond het volgende:
Zeg het maar......
Als je het niet kan volgen moet je je onthouden van stemmingquote:Op woensdag 11 mei 2005 12:34 schreef livEliveD het volgende:
Interessant stuk.Ik stemde sowieso al tegen trouwens puur op de test van stemwijzer want de helft kan ik niet volgen aan de politiek op dit gebied
Wel als (paren van) individuele landen naar gelieve kunnen sjoemelen. Eerst had je een hele verzameling van bilaterale verdragen, met een geratificeerde grondwet heb je een toetsbaar medium waar elk land zich aan heeft te houden. Dat lijkt me noodzaak voor een echt vrije markt.quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:27 schreef Monidique het volgende:
Een vrije Europese markt heeft geen grondwet nodig.
Ja eigenlijk wel. Kan ik ook blanco stemmen?quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:40 schreef speknek het volgende:
Als je het niet kan volgen moet je je onthouden van stemming.
Volgens mij wel. Lijkt me inderdaad een duidelijker signaal. Als je tegen stemt, denken ze wellicht dat je dat om gerede argumenten doet. Als nu zowel mensen tegen gaan stemmen die tegen zijn, als mensen die tegen het referendum zijn, zal de regering ook denken van ja uh wat is het nou. We weten niet wat ze bedoelen, we gaan wel door.quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:43 schreef livEliveD het volgende:
Ja eigenlijk wel. Kan ik ook blanco stemmen?
Bij welk gedeelte moeten we eigenlijk het onderste uit de kan eisen?quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:42 schreef Harry_Sack het volgende:
Als we nu NEE stemmen, dan kunnen we betere onderhandelingen voeren op basis van de bestaande EU regels en het verdrag van Nice. We hebben er alle baat bij om het onderste uit de kan te eisen in plaats van dit halfbakken referendum dat eigenlijk voornamelijk de deur voor de Bolkenstainrichtlijn openzet.
Dan zou 80% van nederland zich moeten onthouden van stemmen, want het grootste gedeelte van politiek is gewoon onnavolgbaar.quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:40 schreef speknek het volgende:
[..]
Wat is stemmen meer dan statistische gegevens verzamelen?quote:Op woensdag 11 mei 2005 13:00 schreef Basp1 het volgende:
En met blind stemmen heb je alleen dat de statistiek wat veranderd wordt, dan kan je net zo goed thuis blijven en niet eens gaan stemmen.
Nee, dan moet je tegenstemmen. Wetten en verdragen horen helder en duidelijk te zijn, als ze voor een individuele persoon niet helder of duidelijk zijn en hij heeft de mogelijkheid om te laten horen wat ie ervan vindt stemt hij het best tegen. Of zet jij wel graag je handtekening onder een overeenkomst die je niet snapt?quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:40 schreef speknek het volgende:
[..]
Dan zou de regering scherper kunnen onderhandelen, de vraag is of ze dat doen. Ik heb grote vraagtekens bij wat Nederland in internationale ondehandelingen voorstelt, en heb het vermoeden dat onze onderhandelaars systematisch worden ingepakt.quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:42 schreef Harry_Sack het volgende:
Als we nu NEE stemmen, dan kunnen we betere onderhandelingen voeren op basis van de bestaande EU regels en het verdrag van Nice. We hebben er alle baat bij om het onderste uit de kan te eisen in plaats van dit halfbakken referendum dat eigenlijk voornamelijk de deur voor de Bolkenstainrichtlijn openzet.
Lees de betreffende artikelen van Elsevier nou eens echt goed voordat je dergelijk belachelijke uitspraken doet. Daar staat namelijk helder waarom zij vinden dat je tegen moet stemmen, en dat heeft werkelijk geen druppel met conservatisme te maken.quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:48 schreef speknek het volgende:
[..]
Bij welk gedeelte moeten we eigenlijk het onderste uit de kan eisen?
Ik heb hierbij een beetje het gevoel dat Elsevier gewoon tegen stemt omdat ze conservatief en tegen de EU zijn en nu zoveel mogelijk twijfelaars mee wil trekken. Het is een grondwet, bundeling van oude verdragen. Qua nieuwe verdragen valt er niet heel veel te eisen.
Nee, maar met onthouding van stemmen zet je er ook geen handtekening onder. Heb jij laatst nog je handtekening onder een nieuwe wet (contract dus) gezet?quote:Op woensdag 11 mei 2005 14:46 schreef speedfreak1 het volgende:
Nee, dan moet je tegenstemmen. Wetten en verdragen horen helder en duidelijk te zijn, als ze voor een individuele persoon niet helder of duidelijk zijn en hij heeft de mogelijkheid om te laten horen wat ie ervan vindt stemt hij het best tegen. Of zet jij wel graag je handtekening onder een overeenkomst die je niet snapt?
Ja, om een betere onderhandelingspositie te krijgen. En nog wat stemmingmakerij, geponeerd als argumenten. I don't buy it. Ik las de Elsevier vroeger met veel plezier, maar de laatste drie jaar zijn ze afgegleden in conservatief ballerige voorspelbaarheid dat ik ze nauwelijks meer serieus kan nemen.quote:Op woensdag 11 mei 2005 14:52 schreef speedfreak1 het volgende:
Lees de betreffende artikelen van Elsevier nou eens echt goed voordat je dergelijk belachelijke uitspraken doet. Daar staat namelijk helder waarom zij vinden dat je tegen moet stemmen, en dat heeft werkelijk geen druppel met conservatisme te maken.
Is waar, maar eigenlijk zou dit referendum dat wel moeten afdwingen.quote:Op woensdag 11 mei 2005 14:49 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Dan zou de regering scherper kunnen onderhandelen, de vraag is of ze dat doen. Ik heb grote vraagtekens bij wat Nederland in internationale ondehandelingen voorstelt, en heb het vermoeden dat onze onderhandelaars systematisch worden ingepakt.
Dat is onzin, dat gerucht leek wel even te spelen, maar de uitkomst ongeacht of dat een ja of nee zal zijn zal hoe dan ook door elke partij geaccepteerd worden. Het referendum is wel degelijk bindend.quote:Op woensdag 11 mei 2005 14:41 schreef Ondergrond het volgende:
Het maakt denk ik geen zak uit, ...
Ook al stemt 90% van het volk tegen, dan zegt die Bak Ellende toch wel dat het maatschappelijk en op Europees niveau efficienter is voor Nederland, en komt de grondwet er alsnog ...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |