abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 mei 2005 @ 14:47:40 #51
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_26883633
Ik vind de informatiefolder die we enkele weken geleden in de brievenbus aantroffen veel te onduidelijk geschreven. Er staat niet in toegankelijke taal beschreven wat nu precies de voordelen zijn van de Europese grondwet. Dus daarom stem ik tegen.

Whahaha, net alsof IEMAND vóór gaat stemmen nu Balkenende zegt dat we anders niet lief worden gevonden door de rest van Europa.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_26886796
inderdaad, hoe meer hij zegt dat we voor moeten stemmen, des te harder ga ik tegen stemmen.

Maar dat was ik sowieso al van plan. Vooral na wat er met de euro is gebeurd. Dat laat ik me gewoon tweede keer overkomen!
  dinsdag 10 mei 2005 @ 17:23:06 #53
45457 NightH4wk
Semper Fi!
pi_26887854
Chirac is pas fout bezig.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 17:37:26 #54
61927 DaveM
uitgefokt
pi_26888206
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 13:18 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Zeg dus ja tegen het uitleveren van Nederland aan Duitsland, Frankrijk en straks Turkije want anders krijgen we een slechte naam in Duitsland, Frankrijk en Turkije
Precies. Echte vrienden chanteren elkaar niet, maar hebben respect voor elkaars keuze.
quote:
Toen Denemarken een Europees verdag blokkeerde zijn ze er uiteindelijk alleen maar beter van geworden omdat hun onderhandelingspositie werd versterkt.
Precies.

Als NEE stemmen écht slecht zou zijn voor Nederland zouden ze nooit een referendum organiseren, of ze hebben ze niet helemaal op een rijtje.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 17:53:20 #55
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_26888589
Da's mooi. Balkenende heeft dus geen argumenten om ja te moeten stemmen. Of zou het te maken hebben met zijn tanende zelfvertrouwen als premier / cdavertegenwoordiger
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  dinsdag 10 mei 2005 @ 19:13:10 #56
38549 dewd
100% pure
pi_26890726
Ik vind de voorlichting waar zoveel geld aan uit gegeven wordt nogal slecht. Als je niet via bepaalde sites niet de punten leest dan weet je nog de belangrijkste punten niet.
De campagne lijkt zich te concentreren op het Ja zeggen en niet waarom we dan ja moeten zeggen.
  Moderator dinsdag 10 mei 2005 @ 19:15:51 #57
42184 crew  DaMart
pi_26890810
Ik ben tegen die Bak ellende, en dus ook tegen waar hij voor staat. Op het moment dat hij zegt dat ik ja moet stemmen, stem ik dus gewoon nee...
  dinsdag 10 mei 2005 @ 19:43:11 #58
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_26891739
maar wat zijn nu de gevolgen als het volk NEE stemt en de politiek toch doorzet en handelt alsof er JA is gezegd?

Nederlanders, heb ik zo het idee, zijn het spuugzat dat ze telkens weer braaf en heilig moeten zijn terwijl de rest van Europa overal maar schijt aan heeft. Het heeft toch geen nut, we winnen er niets mee, behalve misschien schijn-veiligheid.
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
  dinsdag 10 mei 2005 @ 19:49:36 #59
262 Re
Kiss & Swallow
pi_26891939
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 19:15 schreef DaMart het volgende:
Ik ben tegen die Bak ellende, en dus ook tegen waar hij voor staat. Op het moment dat hij zegt dat ik ja moet stemmen, stem ik dus gewoon nee...
zelf nadenken is er dus niet bij
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Moderator dinsdag 10 mei 2005 @ 20:00:57 #60
42184 crew  DaMart
pi_26892257
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 19:49 schreef Re het volgende:

[..]

zelf nadenken is er dus niet bij
O jawel hoor, ik ben sowieso geen groot voorstander van die grondwet. Ze hebben mij nog niet echt kunnen overtuigen van het nut ervan, dus een 'nee' was altijd al het meest waarschijnlijke waar ik mijn stem op uit zal brengen.
pi_26895300
Balkenende werkt averechts... Gisteren zei iemand dat op TV geloof ik ook al.

Ook al zou ik van plan zijn om vóór te stemmen, dan zou je, alleen om Balkenende te irriteren, alsnog tegen stemmen.

Ondertussen wordt wel weer eens duidelijk waar de zwakke plekken van Balkenende zitten. Als meneer op z'n teentjes getrapt is, gaat -ie eens rare dingen zeggen en emotioneel reageren. Zo ook toen hij de PvdA-senaatsfractie van "fout gedrag" betichtte, toen in de Tweede Kamer over de gekozen burgemeester werd na-gedebatteerd...
pi_26895332
Het is jammer te noemen dat waar Balkenende normaal gesproken met goede argumenten komt en met goed onderbouwde verhalen, hij dat grandioos laat afweten in deze zaak. Het lijkt wel alsof hij iets probeert te verdedigen wat niet te verdedigen valt in een poging in europees verband geloofwaardig te blijven. Volgens mij is hij nou juist geloofwaardig als hij op zeker moment gewoon stelt: "Nederland is tegen en wel hierom" en vervolgens gewoon sec de bezwaren noemt. Dat scherpe onderhandelen waar hij het over heeft zet ik zo mijn vraagtekens bij, in internationale kwesties heeft Nederland daar nou niet zo'n voortvarende reputatie in.
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
pi_26895404
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 21:32 schreef dVTB het volgende:
Balkenende werkt averechts... Gisteren zei iemand dat op TV geloof ik ook al.

Ook al zou ik van plan zijn om vóór te stemmen, dan zou je, alleen om Balkenende te irriteren, alsnog tegen stemmen.
Sorry hoor, maar dat vind ik dus een heel domme drijfveer.
quote:
Ondertussen wordt wel weer eens duidelijk waar de zwakke plekken van Balkenende zitten. Als meneer op z'n teentjes getrapt is, gaat -ie eens rare dingen zeggen en emotioneel reageren. Zo ook toen hij de PvdA-senaatsfractie van "fout gedrag" betichtte, toen in de Tweede Kamer over de gekozen burgemeester werd na-gedebatteerd...
Verwar alsjeblieft persoonlijke afkeer niet met feiten. De rol van de PvdA vond ik ook gewoon ranzig, het droop er aan alle kanten vanaf waar ze op uit waren, het verstoren van regeringsbeleid.
Ik stem Wilders. U ook?
pi_26895526
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 19:13 schreef dewd het volgende:
Ik vind de voorlichting waar zoveel geld aan uit gegeven wordt nogal slecht. Als je niet via bepaalde sites niet de punten leest dan weet je nog de belangrijkste punten niet.
De campagne lijkt zich te concentreren op het Ja zeggen en niet waarom we dan ja moeten zeggen.
De inhoudelijke discussie wordt inderdaad systematisch uit de weg gegaan, zelfs na uitnodiging daartoe van organisaties die het tegenstemmen promoten. Het laat volgens mij zien dat er gewoon geen goede argumenten zijn om ja te stemmen. Er is ook nergens afgerekend met de argumenten van de nee-stemmers, wel is geprobeerd ze te ridiculiseren, waarbij men notabene de verkeerde argumenten probeert in te zetten.
Ik stem Wilders. U ook?
  dinsdag 10 mei 2005 @ 22:06:27 #65
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_26896406
Las het bericht ook in de krant.... gaat natuurlijk nergens over... waarom zouden we nu nog een referendum houden als het toch geen flikker uitmaakt wat de uitslag is....

Politici in Nederland bestaat gewoon voor het grootste deel uit domme sukkels....
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 22:30:21 #66
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_26897290
als Vlaaming zijnde is me het recht ontnomen om te stemmen, voor of tegen een Europeese grondwet.
iemand anders beslist dus over mijn grondrechten... implicerend dat ik niet capabel ben om mijn eigen grondrechten te kiezen.

ik reken op jullie protestante ( of protesterende ) noorderburen dat jullie deze van bovenaf geforceerd europeese grondwet niet slikken als eenden die geprepareerd worden voor de fois gras.

dat ze er komt na 1 of 2 of meerdere pogingen daar moet je niet aan twijfelen, maar ondertussen arrogantie een voetje lichten kan geen kwaad .

de mensheid wordt herschapen tot eenheidsworst, bereid jullie voor want in eenheidsworst wordt alles verwerkt !?
pi_26897606
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 22:30 schreef francorex het volgende:
als Vlaaming zijnde is me het recht ontnomen om te stemmen, voor of tegen een Europeese grondwet.
iemand anders beslist dus over mijn grondrechten... implicerend dat ik niet capabel ben om mijn eigen grondrechten te kiezen.

ik reken op jullie protestante ( of protesterende ) noorderburen dat jullie deze van bovenaf geforceerd europeese grondwet niet slikken als eenden die geprepareerd worden voor de fois gras.

dat ze er komt na 1 of 2 of meerdere pogingen daar moet je niet aan twijfelen, maar ondertussen arrogantie een voetje lichten kan geen kwaad .

de mensheid wordt herschapen tot eenheidsworst, bereid jullie voor want in eenheidsworst wordt alles verwerkt !?
Het is nog maar de vraag wat onze regenten met een massale nee-stem doen. Op papier zou dit dan beter zijn dan bij "jullie", de praktijk laat geregeld zien dat het hoegenaamd geen bout uitmaakt.
Ik stem Wilders. U ook?
  dinsdag 10 mei 2005 @ 22:45:38 #68
8369 speknek
Another day another slay
pi_26897944
Die massale nee-stem komt er toch niet. Het wordt hooguit Ja-Nee 40-60 met een laag opkomstpercentage.
Het is sowieso geen bindind referendum, omdat kennelijk eerder een meerderheid (of Wiegel, maar die is in z'n eigen gedachte de meerdere van alle Nederlanders) in Nederland vond dat ze niets gevraagd moest worden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 22:46:35 #69
8369 speknek
Another day another slay
pi_26897973
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 22:37 schreef speedfreak1 het volgende:
de praktijk
Er is geen praktijk voor referenda.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  † In Memoriam † woensdag 11 mei 2005 @ 01:04:33 #70
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_26901908
Gutteguttegut... !
  woensdag 11 mei 2005 @ 08:51:52 #72
8369 speknek
Another day another slay
pi_26904530
Alleen al de negende symphonie van Beethoven is reden genoeg om een Federale Staat Europa toe te staan.
pi_26908357
- laat maar -

[ Bericht 95% gewijzigd door roy4eva op 11-05-2005 16:23:54 ]
pi_26909208
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 12:28 schreef T1andonly het volgende:

Als je nee stemt val je buiten de boot, dat is hét argument.
Net als Zwitserland, waar het zooooo slecht gaat met de economie, en Denemarken, die 'nee' zeiden tegen de Euro en waar het een stuk beter gaat met de economie dan in de EU-landen waar het kreng wel door de strot van de bevolking is geduwd.
  woensdag 11 mei 2005 @ 12:17:07 #75
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_26909353
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 12:12 schreef Skyclad het volgende:
Net als Zwitserland, waar het zooooo slecht gaat met de economie, en Denemarken, die 'nee' zeiden tegen de Euro en waar het een stuk beter gaat met de economie dan in de EU-landen waar het kreng wel door de strot van de bevolking is geduwd.
En vergeet England niet..... die nog steeds hun eigen valuta hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')