Precies. Echte vrienden chanteren elkaar niet, maar hebben respect voor elkaars keuze.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 13:18 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Zeg dus ja tegen het uitleveren van Nederland aan Duitsland, Frankrijk en straks Turkije want anders krijgen we een slechte naam in Duitsland, Frankrijk en Turkije![]()
Precies.quote:Toen Denemarken een Europees verdag blokkeerde zijn ze er uiteindelijk alleen maar beter van geworden omdat hun onderhandelingspositie werd versterkt.
zelf nadenken is er dus niet bijquote:Op dinsdag 10 mei 2005 19:15 schreef DaMart het volgende:
Ik ben tegen die Bak ellende, en dus ook tegen waar hij voor staat. Op het moment dat hij zegt dat ik ja moet stemmen, stem ik dus gewoon nee...
O jawel hoor, ik ben sowieso geen groot voorstander van die grondwet. Ze hebben mij nog niet echt kunnen overtuigen van het nut ervan, dus een 'nee' was altijd al het meest waarschijnlijke waar ik mijn stem op uit zal brengen.quote:
Sorry hoor, maar dat vind ik dus een heel domme drijfveer.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 21:32 schreef dVTB het volgende:
Balkenende werkt averechts... Gisteren zei iemand dat op TV geloof ik ook al.
Ook al zou ik van plan zijn om vóór te stemmen, dan zou je, alleen om Balkenende te irriteren, alsnog tegen stemmen.
Verwar alsjeblieft persoonlijke afkeer niet met feiten. De rol van de PvdA vond ik ook gewoon ranzig, het droop er aan alle kanten vanaf waar ze op uit waren, het verstoren van regeringsbeleid.quote:Ondertussen wordt wel weer eens duidelijk waar de zwakke plekken van Balkenende zitten. Als meneer op z'n teentjes getrapt is, gaat -ie eens rare dingen zeggen en emotioneel reageren. Zo ook toen hij de PvdA-senaatsfractie van "fout gedrag" betichtte, toen in de Tweede Kamer over de gekozen burgemeester werd na-gedebatteerd...
De inhoudelijke discussie wordt inderdaad systematisch uit de weg gegaan, zelfs na uitnodiging daartoe van organisaties die het tegenstemmen promoten. Het laat volgens mij zien dat er gewoon geen goede argumenten zijn om ja te stemmen. Er is ook nergens afgerekend met de argumenten van de nee-stemmers, wel is geprobeerd ze te ridiculiseren, waarbij men notabene de verkeerde argumenten probeert in te zetten.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 19:13 schreef dewd het volgende:
Ik vind de voorlichting waar zoveel geld aan uit gegeven wordt nogal slecht. Als je niet via bepaalde sites niet de punten leest dan weet je nog de belangrijkste punten niet.
De campagne lijkt zich te concentreren op het Ja zeggen en niet waarom we dan ja moeten zeggen.
Het is nog maar de vraag wat onze regenten met een massale nee-stem doen. Op papier zou dit dan beter zijn dan bij "jullie", de praktijk laat geregeld zien dat het hoegenaamd geen bout uitmaakt.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 22:30 schreef francorex het volgende:
als Vlaaming zijnde is me het recht ontnomen om te stemmen, voor of tegen een Europeese grondwet.
iemand anders beslist dus over mijn grondrechten... implicerend dat ik niet capabel ben om mijn eigen grondrechten te kiezen.
ik reken op jullie protestante ( of protesterende ) noorderburen dat jullie deze van bovenaf geforceerd europeese grondwet niet slikken als eenden die geprepareerd worden voor de fois gras.
dat ze er komt na 1 of 2 of meerdere pogingen daar moet je niet aan twijfelen, maar ondertussen arrogantie een voetje lichten kan geen kwaad .
de mensheid wordt herschapen tot eenheidsworst, bereid jullie voor want in eenheidsworst wordt alles verwerkt !?
Er is geen praktijk voor referenda.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 22:37 schreef speedfreak1 het volgende:
de praktijk
Net als Zwitserland, waar het zooooo slecht gaat met de economie, en Denemarken, die 'nee' zeiden tegen de Euro en waar het een stuk beter gaat met de economie dan in de EU-landen waar het kreng wel door de strot van de bevolking is geduwd.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 12:28 schreef T1andonly het volgende:
Als je nee stemt val je buiten de boot, dat is hét argument.
En vergeet England niet..... die nog steeds hun eigen valuta hebben.quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:12 schreef Skyclad het volgende:
Net als Zwitserland, waar het zooooo slecht gaat met de economie, en Denemarken, die 'nee' zeiden tegen de Euro en waar het een stuk beter gaat met de economie dan in de EU-landen waar het kreng wel door de strot van de bevolking is geduwd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |