Ik slaap lekker in op vijf van die kleintjes.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 14:10 schreef babyfeet het volgende:
ik hoorde de dokter vandaag iets zeggen over die tabletten dat als je ze zo koopt dat er maar 0,1 mg in zit en het beter zou zijn als je het als een recept zou vragen dan zit er iets meer in want die werken dan beter
Idd.. het is vrijwel onmogelijk dat je veel beter slaapt van een paar pilletjes melatonine. Dan moet het echt verbeelding zijn ofzo...quote:Op vrijdag 13 mei 2005 20:53 schreef Phaedrus het volgende:
Of het mijne....
quote:Op vrijdag 13 mei 2005 23:05 schreef gekke_sandra het volgende:
[..]
Idd.. het is vrijwel onmogelijk dat je veel beter slaapt van een paar pilletjes melatonine. Dan moet het echt verbeelding zijn ofzo...
dat zeg jij, en toch zijn er mensen die er baat bij hebben.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 23:05 schreef gekke_sandra het volgende:
[..]
Idd.. het is vrijwel onmogelijk dat je veel beter slaapt van een paar pilletjes melatonine. Dan moet het echt verbeelding zijn ofzo...
Ja.. dan is het een soort placebo effectquote:Op zaterdag 14 mei 2005 12:01 schreef lady-wrb het volgende:
dat zeg jij, en toch zijn er mensen die er baat bij hebben.
misschien is het wel een placebo-effekt, maar als het toch helpt?
wat mijn bedoeling eigenlijk is: ik wil luca helpen weer in een ritme te krijgen.
ik heb dat zelf ook wel eens: slapen lukt gewoon niet meer. ik vraag dan voor een week slaaptabletten en na een week zit ik weer in mijn ritme en lukt het weer om in slaap te vallen.
ik wil proberen of zoiets bij luca ook wil lukken.
niet dat ik hem de rest van zijn leven op pillen wil zetten
De achtergrond van het slaapprobleem verschilt van persoon tot persoon. Kennelijk is die 0,5 mg bij mij net genoeg om me wel over de drempel van het in slaap vallen te helpen. Dat een ander van 20 mg nog niet in slaap valt wil daarom niet zeggen dat die 0,5 mg van mij alleen een placebo-effect geeft.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 17:52 schreef SolarX het volgende:
Nou ik kan je verzekeren dat het geen placebo-effect is. Maar ik kan me wel voorstellen dat je er weinig van merkt als je lage doses neemt. Een halve pil van 3mg werkt al veel minder sterk dan een hele, dus als je 3x 0.1mg neemt zul je er waarschijnlijk helemaal niets meer van merken. Maar een hele pil van 3mg heeft echt wel effect
Dat zeg ik. 0,1mg is gewoon te weinig. Daar krijg je een hamster nog niet mee in slaap.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 17:52 schreef SolarX het volgende:
Nou ik kan je verzekeren dat het geen placebo-effect is. Maar ik kan me wel voorstellen dat je er weinig van merkt als je lage doses neemt. Een halve pil van 3mg werkt al veel minder sterk dan een hele, dus als je 3x 0.1mg neemt zul je er waarschijnlijk helemaal niets meer van merken. Maar een hele pil van 3mg heeft echt wel effect
Da's JOUW ervaring.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 20:33 schreef gekke_sandra het volgende:
[..]
Dat zeg ik. 0,1mg is gewoon te weinig. Daar krijg je een hamster nog niet mee in slaap.
zeg, kalm aan.. je hoeft niet gelijk zo fel te worden hoor. ik heb het er met dokters over gehad.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 20:37 schreef Lienekien het volgende:
Da's JOUW ervaring.
Dat kan wel wezen, maar als mensen (bijvoorbeeld ik) hier de ervaring melden dat ook 0,5 mg goed helpt, waarom blijf jij dan maar steeds beweren dat dat een placebo-effect is?quote:Op zaterdag 14 mei 2005 20:57 schreef gekke_sandra het volgende:
[..]
zeg, kalm aan.. je hoeft niet gelijk zo fel te worden hoor. ik heb het er met dokters over gehad.
hoeveel neem je er dan eigenlijk van die 0.5mg?quote:Op zaterdag 14 mei 2005 21:00 schreef Lienekien het volgende:
Dat kan wel wezen, maar als mensen (bijvoorbeeld ik) hier de ervaring melden dat ook 0,5 mg goed helpt, waarom blijf jij dan maar steeds beweren dat dat een placebo-effect is?
Heb je 'm het pilletje onder de tong gegeven?quote:Op woensdag 18 mei 2005 19:09 schreef lady-wrb het volgende:
vandaag heb ik de knoop maar doorgehakt. ik heb een potje melatonine gekocht.
van de visolie kalmeerde hij kennelijk niet genoeg.
volgens de gebruiksaanwijzing moet het bij het inslapen helpen als je het 2 uur van tevoren inneemt.
om kwart over 6 heeft luca zonder problemen een pilletje ingenomen.
zometeen gaat hij lekker in bad en vanaf half 8/ kwart voor acht gaat hij zijn bed in.
ik ben benieuwd.
huh? tegen wiens advies ga ik nu in?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 14:06 schreef BillGates het volgende:
ik vind het echt een grof schandaal dat je toch tegen alle adviezen in melatomine aan je kind aan het voeren bent.. Ja, hij slaapt.. nogal wiedes dattie slaapt.. Maar naar de bij-effecten heb je blijkbaar niet gped gekeken..
bah
quote:Wie kan beter geen extra melatonine innemen?
Er zijn een aantal groepen mensen die beter geen extra melatonine in kunnen nemen. Hieronder vallen :
* Zwangere vrouwen en vrouwen die borstvoeding geven : het effect van dit hormoon op een foetus of een baby is niet geheel duidelijk. Aangeraden wordt dus om het niet te gebruiken (laat het lichaam in die periode zelf de hormoonhuishouding regelen) ;
* Mensen met hevige allergieėn of met een auto-immuun ziekte : melatonine kan deze ziekten erger maken, omdat het het immuunsysteem ondersteunt ;
* Mensen met immuun systeem kanker (zoals leukemie en lymphoma) : zelfde reden als hierboven ;
* Gezonde kinderen : zij maken al genoeg melatonine aan (tenzij er een tekort is geconstateerd. Vanaf een jaar of 15 / 20 is het nuttig om de stof te gaan gebruiken.
Voor de rest is het voor iedereen veilig om de stof als supplement te gebruiken.
ja hoor, neem dat van me aan.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 14:38 schreef poemojn het volgende:
Als dat stuiteren het probleem is, heeft hij dan elke dag overdag wel genoeg mogelijkheden om zijn energie kwijt te kunnen? Simpele dingen als voetballen, hard rennen etc?
ik vind voetballen, rennen en spelen zo vanzelfsprekend, dat ik dat niet vermeld.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 14:50 schreef poemojn het volgende:
Ik miste dit gewoon in het rijtje wat-we-gedaan-hebben-om-Luca-in-slaap-te-krijgen, vandaar de vraag. Is niet bedoeld als aanval.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |