abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26873828
misschien een hele rare vraag hoor, maar al mijn hele leven heb ik iets met prinsessen, toen ik klein was met belle, assepoester etc. ik wilde altijd een prinses zijn en nu merk ik nog steeds dat dit mij aantrekt, het verhaal van keizerin Sissi bijv. trekt mij erg aan en zowieso zie ik best vaak vrouwen op tv waarvan ik denk; was ik maar zo....maar zal dit een diepere psychologische verklaring hebben, of is dit stom toeval....
Ik heb trouwens voor mijn examengala ook een roze met wit kanten galajurk, met zo'n wijd uitlopende onderkant enzow.....en ik heb ook mijn hele kamer met roze/ bloemetjes enzow...

nja vaag...verklaring? of niet ?
  dinsdag 10 mei 2005 @ 08:39:50 #2
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_26873849
Lijk je op Laurentien ?
Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
pi_26873851
Veel meisjes hebben dat. Een verklaring? Ik denk dat iedereen wel speciaal gevonden wilt worden.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 08:48:10 #4
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_26873968
minderwaardigheidscomplexje ?
Success, recognition, and conformity are the bywords of the modern world where everyone seems to crave the anesthetizing security of being identified with the majority.
Martin Luther King, Jr., Strength to Love, 1963.
pi_26873994
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 08:40 schreef GewoonPim het volgende:
Veel meisjes hebben dat. Een verklaring? Ik denk dat iedereen wel speciaal gevonden wilt worden.
denk dat dat het idd is, en je houdt egwoon van roze en bloemetjes niks mis mee toch?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 10 mei 2005 @ 08:50:27 #6
108504 Shreever
Tintinnabulation!
pi_26873996
Wishful thinking? Je hebt zeker ook de droom ooit een man tegen te komen, daar superverliefd op te worden en dat daarna blijkt dat het een prins i en jullie nog lang en gelukkig samen leven ?
Excuse me... have you seen my sanity...I think I lost it.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 08:55:51 #7
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26874093
Hoop je ook een knappe prins op een wit paard tegen te komen?

Ik denk dat het niet echt vreemd is, iedereen heeft wel bepaalde dromen, en voor de rest lijkt het mij gewoon een smaak-kwestie.
pi_26874617
Volgens mij willen de meeste dames dat zijn. Waarom denk je dat er ook zoveel films worden gemaakt met dit onderwerp.

Films als The Princess Diaries (1 en 2) en Sissi zijn inderdaad echt meidenfilms. En zo te horen ben je helemaal verliefd op de kleur roze.
♥ K, N, R en F ♥
  dinsdag 10 mei 2005 @ 09:24:19 #9
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26874660
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 09:22 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Volgens mij willen de meeste dames dat zijn. Waarom denk je dat er ook zoveel films worden gemaakt met dit onderwerp.

Films als The Princess Diaries (1 en 2) en Sissi zijn inderdaad echt meidenfilms. En zo te horen ben je helemaal verliefd op de kleur roze.
Maar roze is dan ook een mooie kleur.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 09:24:24 #10
108504 Shreever
Tintinnabulation!
pi_26874663
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 09:22 schreef Sc0rPi0n het volgende:

Ik ben verliefd op roze
Maar heb absoluut niets met prinsessen en al die ander onzin...
Zal wel een bepaald soort type vrouw/meisje zijn wat daar echt geinteresseerd in is
Excuse me... have you seen my sanity...I think I lost it.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 09:25:43 #11
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26874684
Prinsessen heb ik verder trouwens ook niet echt iets mee.. Prinsen ook niet, en paarden al helemaal niet.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 09:26:50 #12
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_26874715

En zo gedraag ik me ook!
En ze leefden nog lang en gelukkig
  Admin dinsdag 10 mei 2005 @ 09:28:05 #13
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_26874738
Ben je 12?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 09:46:59 #14
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_26875168
Ik wist vroeger 100% zeker dat ik een prinsesje was dat door onverlaten was ontvoerd uit mijn kasteel en bij een eenvoudig gezin was ondergebracht. Ooit, ooit, zouden mijn echte ouders, de koning en koningin van Phantasia, me vinden en zou ik de rest van mijn leven van gouden borden eten...

Pap? Mam? Komen jullie nog?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 10 mei 2005 @ 09:53:10 #15
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_26875334
Er is toch zo'n programma dat in je vorige leven kijkt?

Of zouden die al teveel van dit soort mailtjes krijgen?
Action is the enemy of thoughts
pi_26875560
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 09:46 schreef Copycat het volgende:
Ik wist vroeger 100% zeker dat ik een prinsesje was dat door onverlaten was ontvoerd uit mijn kasteel en bij een eenvoudig gezin was ondergebracht. Ooit, ooit, zouden mijn echte ouders, de koning en koningin van Phantasia, me vinden en zou ik de rest van mijn leven van gouden borden eten...

Pap? Mam? Komen jullie nog?
Jij wacht toch op de witte prins op het mooie paard
♥ K, N, R en F ♥
  dinsdag 10 mei 2005 @ 10:04:31 #17
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_26875601
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 10:02 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Jij wacht toch op de witte prins op het mooie paard
Ook .
Maar ja, die is natuurlijk alle kastelen af aan het gaan omdat ie niet weet dat ik ontvoerd ben .
't Leven is niet eerlijk voor een gekidnapte prinses .
  dinsdag 10 mei 2005 @ 10:05:11 #18
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26875617
Ik vind dat paard juist een probleem. Een knappe prins is niet veel mis mee, maar waarom moet dat ellendige paard er nou weer bij?
pi_26875652
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 10:04 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ook .
Maar ja, die is natuurlijk alle kastelen af aan het gaan omdat ie niet weet dat ik ontvoerd ben .
Arme meid toch.

* WeirdMicky denkt erover een wit paard te kopen...
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_26875653
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 10:04 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ook .
Oh gossie
Moet ik je dan maar komen ophalen in mijn ijzeren ros
♥ K, N, R en F ♥
  dinsdag 10 mei 2005 @ 10:08:55 #21
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_26875707
Sprookjesprinsen rijden nu eenmaal geen auto, Alicey .

Met een auto kun je toch helemaal niet romantisch de einder tegemoet rijden terwijl je goudblonde haar Timotei wappert in de wind...
Ja, een open dakkie, maar dan krijg je coupe storm. En da's niet prinsessen-like.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 10:10:04 #22
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26875738
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 10:08 schreef Copycat het volgende:
Sprookjesprinsen rijden nu eenmaal geen auto, Alicey .
Nee, maar lopen en dan gedragen worden door een prins kan toch ook?
quote:
Met een auto kun je toch helemaal niet romantisch de einder tegemoet rijden terwijl je goudblonde haar Timotei wappert in de wind...
Ja, een open dakkie, maar dan krijg je coupe storm. En da's niet prinsessen-like.
Maar paarden vind ik ook van die rotbeesten.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 10:15:42 #23
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_26875885
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 10:10 schreef Alicey het volgende:
Nee, maar lopen en dan gedragen worden door een prins kan toch ook?
Weet je wel hoe ver het is van Nederland naar Phantasia??? Dat loopt die prins niet zo makkelijk, hoor!
Een kameel dan? Of een eenhoorn? Ja!!! Ik wil een prins op een witte eenhoorn!!!
  dinsdag 10 mei 2005 @ 10:17:01 #24
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26875922
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 10:15 schreef Copycat het volgende:

[..]

Weet je wel hoe ver het is van Nederland naar Phantasia??? Dat loopt die prins niet zo makkelijk, hoor!
Een kameel dan? Of een eenhoorn? Ja!!! Ik wil een prins op een witte eenhoorn!!!
Een kameel heeft wel wat! Een Oosterse prins

Maar dat lopen maakt niet uit. Het is een grote sterke prins tenslotte.
pi_26876047
Volgens mij nemen we haar probleem niet echt serieus
  dinsdag 10 mei 2005 @ 10:27:54 #26
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26876201
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 10:21 schreef WeirdMicky het volgende:
Volgens mij nemen we haar probleem niet echt serieus
Een beetje dromen en een bepaalde voorkeur hebben is toch geen probleem?
pi_26876267
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 10:27 schreef Alicey het volgende:

[..]

Nouja, ik heb niet dat soort denkbeelden. Ik kan me niet voorstellen dat je continue denkt: "Was ik maar zo." Helemaal met prinsessen, lijkt me meer wereldvreemd dan normaal.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 10:32:35 #28
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26876322
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 10:30 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Nouja, ik heb niet dat soort denkbeelden. Ik kan me niet voorstellen dat je continue denkt: "Was ik maar zo." Helemaal met prinsessen, lijkt me meer wereldvreemd dan normaal.
Heb jij nooit dat je iets wil zijn, of iets wil worden? Of dat je een beetje dagdroomt?
pi_26876333
omgewisseld in het ziekenhuis misschien?
ignorantia legis neminem excusat
pi_26876379
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 10:32 schreef Alicey het volgende:

[..]

Heb jij nooit dat je iets wil zijn, of iets wil worden? Of dat je een beetje dagdroomt?
Nouja, niet echt nee. Heel soms wellicht, maar dan ga ik niet mijn hele kamer versieren en dit nadoen op gala's en posten op fok! Ik ben dan ook erg nuchter ingesteld, dus deze gedachtengang zal wel niet aan mij besteed zijn.
pi_26876384
"...de witte prins, op het knappe paard."

Maar zo gek is dat toch niet? Meisjes worden van jongs af aan doodgegooid met prinsessenspul.
pi_26876559
Zoen je ook met kikkers?
  dinsdag 10 mei 2005 @ 10:48:17 #33
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_26876719
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 10:41 schreef keijz het volgende:
Zoen je ook met kikkers?
ik wel
pi_26876765
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 10:48 schreef Principessa het volgende:

[..]

ik wel
wwwwwwrabit
  dinsdag 10 mei 2005 @ 10:50:10 #35
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_26876773
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 10:27 schreef Alicey het volgende:

[..]

Zoals Lange Frans en Baas B zeggen: 'Als je het niet durft te dromen... zal het er ook nooit van komen!'
pi_26876784
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 10:41 schreef keijz het volgende:
Zoen je ook met kikkers?
Ik kon een glimlach niet onderdrukken.
♥ K, N, R en F ♥
  dinsdag 10 mei 2005 @ 10:51:49 #37
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26876817
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 10:34 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Nouja, niet echt nee. Heel soms wellicht, maar dan ga ik niet mijn hele kamer versieren en dit nadoen op gala's en posten op fok! Ik ben dan ook erg nuchter ingesteld, dus deze gedachtengang zal wel niet aan mij besteed zijn.
Ik zie die 2 dingen eigenlijk los van elkaar.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 10:52:43 #38
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_26876837
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 10:49 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

wwwwwwrabit
pi_26876936
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 10:51 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik zie die 2 dingen eigenlijk los van elkaar.
Met beide benen op de grond staan dan. Als je weet wie je bent, wat je kan en wat wil je wilt...dan heeft het simpelweg geen nut om te fantaseren over andere situaties.

En nuchter in de zin van: ik zou geen prins willen zijn, lijkt me echt een belabberd leven. Bepaalde banen cq rollen ga ik niet snel romantiseren.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 10:58:11 #40
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26876993
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 10:56 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Met beide benen op de grond staan dan. Als je weet wie je bent, wat je kan en wat wil je wilt...dan heeft het simpelweg geen nut om te fantaseren over andere situaties.
Ik denk dat je nooit kunt weten wie je bent. Voor mij geldt ook dat wat ik wil niet constant is.. Een beetje fantaseren kan dan soms een goed inzicht geven in wat ik wel en niet wil.
quote:
En nuchter in de zin van: ik zou geen prins willen zijn, lijkt me echt een belabberd leven. Bepaalde banen cq rollen ga ik niet snel romantiseren.
Oh maar dat heb ik zelf ook.. Ik moet niet altijd een prinses zijn! Het liefst eigenlijk gewoon een beetje onopvallend.
pi_26877065
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 10:52 schreef Principessa het volgende:

[..]

Haal die ondertitel maar weg, ik ben je kikker
  dinsdag 10 mei 2005 @ 11:02:03 #42
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_26877092
Ts, probeer je eens realistisch in de rol van prinses in te denken.. het is echt geen sprookje met alleen maar gala's etc.. denk aan het hele prinses Margarita gebeuren... je bent als prinses eignelijk alleen maar mikpunt van de media.. leuk feestje
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 10 mei 2005 @ 11:24:39 #43
11948 Xortes
Divide and Conquer
pi_26877686
Vroegah... was ik net zo. Verkleedde me ook vaak als prinsesje enzo. Dan spreek ik wel over de tijd dat ik 4 tot 6 jaar oud was, hehe. Daarna was er iemand zo slim om me te vertellen dat je alleen prinses kan zijn als je pa een koning is... Toen besloot ik dat ik maar ridder ging worden.
Ik kwam er ook al snel achter dat er geen ridders meer waren btw... Dus toen heb ik het maar gehouden bij kijken naar mooie films en me af en toe verkleden ghehe.

Ik denk inderdaad dat het voortkomt uit de wens erg mooi en begeerd te zijn. Je volle kwetsbaarheid kunnen laten zien en dat er altijd iemand is die je wil beschermen... Tegenwoordig associeer ik me meer met krijgertypetjes die hun eigen boontjes wel kunnen doppen. Maar er is niets mis met iets leuk en mooi vinden en er soms over fantaseren hoor... Misschien doen anderen dat niet of zie je niet dat ze dat doen, maar vreemd ben je echt niet, ik ken er genoeg
Iedereen is slechts een verzinsel van degene die hij ontmoet - Marten Toonder
pi_26878678
Gister gelezen dat fantasie iets heel goeds schijnt te zijn -> dromen (daarmee ga je namelijk tot je diepste innerlijkheden, denken en dromen tot het uiterste). Want over dromen gesproken, je hebt verschillende soorten dromen, naargelang of gezien je namelijk 7 verschillende lichamen hebt.

En hoe meer je droomt, uitzoekt (zelf! (in die zin een nitwit bent en/of blijft of was/bleef, vragen blijft stellen, niet alles voor zoete koek aanneemt, zelfs het mooiste van het mooiste (lees: gelukzaligheid) niet, zoekende dus bent/blijft, etc), hoe dieper je komt en hoe meer, beter en/of anders gaat dromen. Totdat op een gegeven moment je dromen werkelijkheid (kunnen) worden!

Erg kort door de bocht uitgelegd even, maar ik zie er wel wat in iig
Prinsessen weet ik niet of daar wat mee heb, in romantiek iig wel. Maar ik kan dan ook of wel wegkwijnen bij films zoals Meet Joe Black, The Mists of Avalon, The Dark Crystal etc etc. En vroegáh, toen ik nog een klein meisje was, fantaseerde ik altijd, net zoiets als CopyCat eigenlijk vertelt , over dat ik ter vondeling was gelegd en/of weg was gelopen, een rijk gezin mij vond, met natuurlijk een erg leuke zoon en wij werden langzamerhand verliefd op elkaar. Dan kwam hij mij kamer in enzo of ofzo of iemand anders was verliefd op mij en/of op hem, en toen besefte we dat we elkaar toch wel leuk vonden, etc etc. Heel uitstelgebeuren betrok ik er telkens in of bij en maakte ik ervan, hoe langer ik het verhaal maakte, hoe intenser, spannender en leuker mijn droom circa fantasie werd .

Ik had bouquetromannetjesschrijfster moeten worden
En het zal ergens vast komen omdat mijn venus in vissen staat, want ik geloof dus echt heilig in het allermooiste, dat maakt mij ergens moeilijk (in de zin van geen genoegen (willen) nemen met minder, hoe onbevooroordeeld ik ook ben en blijf, maar dan gewoon jammer, niet de ware voor mij of nog, etc, maar tegelijkertijd niet eenzaam in de liefde, omdat ik weet/geloof daarin ofzoiets. En ik mezelf en/of er genoeg andere dingen zijn waar ik mezelf in ontplooiien kan. Wanneer de tijd rijp is, is de tijd rijp .

In prinsen op witte paarden geloof ik dan ook niet echt letterlijk. Maar wel in hedendaagse verhalen zoals die oa beschreven wordt in moderne versies zoals die van Romeo & Juliet, want dat zie ik soms om me heen gebeuren. Of mensen er zelf nou bewust van zijn of niet. Plaatje erbij gedaan

en nu genoeg gezoethapt
[edit]plaatje nu op fokserver[/edit]

[ Bericht 1% gewijzigd door Sc0rPi0n op 10-05-2005 12:14:05 ]
  dinsdag 10 mei 2005 @ 13:22:21 #45
33189 RM-rf
1/998001
pi_26880995
Mn dochtertje heeft het ook enorm sterk, ze wil het liefste een prinsesje/fee/balletdanseres zijn, en loopt dan dagenlang liefst verkleed door de woning..
ja ze heeft inderdaad een roze prinzessinnen-deken, een kroontje, zelfs een barokke lillifee-stoel, en over het algemeen een Prinzessin Lillifee-tic ...

Wel is ze absoluut van mening dat ze nooit koningin wil worden, maar altijd Prinzessin wil blijven, waarschijnlijk omdat de koninginnen altijd 'boze stiefmoeders' zijn.

Volgens mij hangt die fantasie inderdaad samen met een 'alles draait om mij'-idee, maar wel op een positieve manier, juist omdat je ook je wensen deels waar kunt maken als je erover kunt fantaseren..

Als je, zoals de Topicstarter, nu nog steeds die dromen en fantasieen heel sterk beleeft, zel er kennelijk nog altijd een reden toe zijn, misschien is dat dan een tegenwicht van andere situaties in je leven waar je juist eerder gedwongen bent zeer dienstbaar naar anderen toe te zijn, waardoor je misschien op vroege leeftijd al ook gconftonteerd bent met juist de wat 'hardere' kanten van het leven en daar mee moest leren omgaan?

Overigens, volgens mij is er niks mis met zulke fantasieen, en moet je dat vooral genieten als je er de kans toe hebt.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_26881362
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 13:22 schreef RM-rf het volgende:

Wel is ze absoluut van mening dat ze nooit koningin wil worden, maar altijd Prinzessin wil blijven, waarschijnlijk omdat de koninginnen altijd 'boze stiefmoeders' zijn.
Cute! Prinzessin
quote:
Als je, zoals de Topicstarter, nu nog steeds die dromen en fantasieen heel sterk beleeft, zel er kennelijk nog altijd een reden toe zijn, misschien is dat dan een tegenwicht van andere situaties in je leven waar je juist eerder gedwongen bent zeer dienstbaar naar anderen toe te zijn, waardoor je misschien op vroege leeftijd al ook gconftonteerd bent met juist de wat 'hardere' kanten van het leven en daar mee moest leren omgaan.

Of we zijn diep van binnen allemaal mooie wezens zoals prinzessinnen, prinsen, feeën, goden, godinnen, etc. Maar hebben of zijn we dat eens vergeten omdat de maatschappij ons idd hard(er) heeft gemaakt.

Maar idd, met (blijven) dromen is niks mis mee .
pi_26895855
Je bent blijven steken in je kleutertijd
Toen ik 5 was tekende ik ook altijd mezelf als prinses, en ging ik prinsesje spelen
  dinsdag 10 mei 2005 @ 21:54:19 #48
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_26896006
Omdat vrouwen oppervlakkig worden gemaakt door de samenleving; mooi zijn en dingetjes kunnen kopen wordt al vroeg aan meisjes verteld het belangrijkste te zijn.

met mannen gaat het ook al aardig die kant op trouwens
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
pi_26896054
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 21:50 schreef Adurothiel het volgende:
Je bent blijven steken in je kleutertijd
Toen ik 5 was tekende ik ook altijd mezelf als prinses, en ging ik prinsesje spelen
ik ook

ik had een prinsessen - en een feekostuumpje, inclusief punthoedje en toverstaf
ensemble, tout est plus joli
PETITLAPIN krijgt een DOCHTER
pi_26896218
Ik wil ook met een prins trouwen! Jammer dat ze zo lelijk zijn! Ik vind de huidige prinsessen mooier dan de prinsen Misschien meot ik maar lesbisch worden
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')