abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 10 mei 2005 @ 08:02:47 #1
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_26873579
quote:

Teen Lured To His Death With Sex

In Philadelphia, three teenagers were sentenced to life in prison for killing a 16-year-old boy, who was lured to his death by a girl who'd promised him sex.

In May 2003, Jason Sweeney was led to a secluded spot where three boys attacked him with a hatchet, a hammer and rocks. The group took $500 that Sweeney had earned doing construction work and went on a drug binge.

The tone of the sentencing was mostly calm and businesslike, with the exception of statements from the victim's family. Sweeney's father shouted at the defendants.

Justina Morley, the girl who lured Sweeney to his death, made a deal with prosecutors to escape a life sentence by testifying against the others. She was sentenced in March to 17 and a-half to 35 years in prison and will be about 30 when she becomes eligible for parole.

En terecht! Wat een stel sadisten!

Er is veel aan te merken op het Amerikaanse strafsysteem maar met dit soort straffen ben ik het 100% eens. Lekker lang wegstoppen.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 08:05:00 #2
67174 Dos37
Come on Twente
pi_26873590
Ja wat een stel gekken
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  † In Memoriam † dinsdag 10 mei 2005 @ 08:07:51 #3
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_26873606
Het hele verhaal staat hier uitgebreid -> A Party Beyond Redemption
quote:

Jason Sweeney, 16, had a new girlfriend—his first. On May 30, 2003, he was on his way to see her. They had been together just two weeks and he planned to bring her over to meet his family the next day. He could hardly have been more excited, and his mother was so pleased for him. Justina Morley, 15, was about to graduate from her eighth grade class at Holy Name of Jesus grammar school. She was a pretty, dark-haired girl from a good family and with a lot of friends. This was a positive turn in Jason's life, in line with his ambition to join the Navy the following year and become a Navy SEAL.

He left his home in Philadelphia's blue-collar neighborhood known as Fishtown, according to The Philadelphia Inquirer, at about 4 that afternoon. He told his parents he was going on a date. He had money from his recently cashed paycheck and he was eager to spend it on her. Yet he might have been surprised when Justina invited him to go with her into an isolated, weedy industrial area off Beach Street, known as "the Trails." It was a stone's throw from the Delaware River, near I-95.

[...]

Justina reportedly suggested they have sex and she began taking off her clothes, urging Jason to do the same. A teenage boy enamored of his first girlfriend, he wasn't about to turn her down. He removed his shoes and began to undo his pants. Once he was in a vulnerable position, he looked up to see his best friend and two other boys he knew running at him. They were kids his mother had asked him to stay away from. He didn't know what they had in mind, but he struggled to pull up his pants and run.

[...]

As Morley looked on, doing nothing to intervene or get help, Eddie Batzig lifted a hatchet and struck the first blow to Jason's head. He struck as hard as he could, four or five times. Dominic Coia hit Jason in alternating blows with a hammer, slamming so hard that the hammer stuck in Jason's skull, and the younger Coia beat him with a brick he'd picked up in the trash-strewn area.

"Blood was spurting," Dominic later recalled. "We just kept hitting and hitting him." Supposedly, Dominic did not believe they were really going to do it, that it was just a game, but once Eddie struck the first blow, they all stepped in.

Even as Jason was fending off blows and begging for his life, he realized this had been a trap. His "girlfriend" had played him for a fool. His last words, according to confessions, were, "I'm bleeding," and then to Morley he said, "You set me up."

dinsdag 10 mei 2005 @ 08:09:10 #4
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_26873612
Wat veel engelands.
Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
  dinsdag 10 mei 2005 @ 08:13:06 #5
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_26873635
dit is wel heel erg triest
de doodstraf klinkt als een goede optie
Neerkomen wel!
  dinsdag 10 mei 2005 @ 08:19:28 #6
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_26873670
Ziek, echt ziek. Iemand vermoorden voor een X-Box of MSN versie 7.0 Beta (!!!) of 500 dollar

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  dinsdag 10 mei 2005 @ 08:46:50 #7
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_26873948
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 08:19 schreef BansheeBoy het volgende:
Ziek, echt ziek. Iemand vermoorden voor een X-Box of MSN versie 7.0 Beta (!!!) of 500 dollar

In België is net een rechtzaak bezig tegen een jongen die een "vriend" heeft vermoord omdat hij hem geen lege CD's wilde lenen .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 08:53:11 #8
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_26874046
Mijn god wat een verhaal... Te ziek voor woorden...
  † In Memoriam † dinsdag 10 mei 2005 @ 09:01:28 #9
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_26874193
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 08:13 schreef Freeflyer het volgende:
dit is wel heel erg triest
de doodstraf klinkt als een goede optie
Ze waren minderjarig, hoewel eentje op het randje. Zeventien en die andere twee waren zestien. Het meisje was 15. Zij heeft strafvermindering gekregen in ruil voor een getuigeverklaring.
quote:

"Eddie swung the hatchet and hit him in his head," she said on the stand. Sweeney "didn't realize what happened. He staggered and he said, 'Yo, man, what's going on?' "

Then, she said, Domenic Coia, "jumped on his back. Nick threw a rock. He fell."

Domenic Coia told police in his confession that the two just kept hitting and hitting Sweeney. Nicky Coia stood farther away and threw several rocks.

Sweeney died of blunt trauma to the head.

His ear was practically sliced off. His mouth was ripped wide open. His teeth were broken. His pale face was puffy and distorted. He was so badly deformed in the beating that cops who saw his body thought he was at least 30 years old.

dinsdag 10 mei 2005 @ 09:02:50 #10
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_26874211
sick
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_26874323
Ze waren miss wel minderjarig, maar als je dit soort dingen doet op zo'n leeftijd mag je van mij wel via het volwassenrecht worden berecht.
God is gewoon een denkbeeldig vriendje voor volwassenen!
Vakantie
pi_26874380
poe ik heb het hele verhaal nu gelezen maar dan nog vind ik dat die meid er makkelijk vanaf komt. Ze heeft em misschien niet geslagen zoals die andere gasten maar ze is imo net zo schuldig... wat een verhaal
  dinsdag 10 mei 2005 @ 09:13:20 #13
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  † In Memoriam † dinsdag 10 mei 2005 @ 09:17:48 #14
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_26874521
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 09:11 schreef snabbi het volgende:
poe ik heb het hele verhaal nu gelezen maar dan nog vind ik dat die meid er makkelijk vanaf komt. Ze heeft em misschien niet geslagen zoals die andere gasten maar ze is imo net zo schuldig... wat een verhaal
Ja maar het ging justitie ws om de zaak tegen die drie jongens keihard te maken. Door haar getuigenis was er iig geen enkele twijfel. En ze is ook pas dik in de dertig als ze voor vervroegde vrijlating in aanmerking kan komen. Zolang zal Murat D. vast niet hoeven.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 09:20:48 #15
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_26874577
Ik zit op de 'Holy Name of Jesus grammar school'
Sorry hoor

Wel treurig zeg dit verhaal verder
pi_26874605
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 09:17 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ja maar het ging justitie ws om de zaak tegen die drie jongens keihard te maken. Daar haar getuigenis was er iig geen enkele twijfel. En ze is ook pas dik in de dertig als ze voor vervroegde vrijlating in aanmerking kan komen. Zolang zal Murat D. vast niet hoeven.
Daar heb je gelijk in ja alleen vind ik dat je de straffen van de daders moet vergelijken en niet met de straffen van hier. Wat zij deed is net zo verwerpelijk als wat de anderen deden. Niet alleen is ze er van op de hoogte, maar plant ook mee en viert ook mee door mee te delen in het geld.

Dat ze strafvermindering krijgt voor de getuigeverklaring is natuurlijk ook wel begrijpelijk, maar goed ergens zit er moreel iets fout in de straffenverdeling voor mijn gevoel.
  † In Memoriam † dinsdag 10 mei 2005 @ 09:23:07 #17
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_26874629
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 09:20 schreef detulp050 het volgende:
Ik zit op de 'Holy Name of Jesus grammar school'
Sorry hoor
.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 09:23:41 #18
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_26874650
Wat een afschuwelijk verhaal.
Hoe moet die jongen zich gevoeld hebben in de laatste minuten van zijn leven... Verraden en vermoord door mensen van wie hij dacht dat ze vrienden waren. En waarom?
Sick, sick, sick.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_26881113
Idd een afschuwelijk verhaal. Doet mij denken aan een gebeurtenis in 2001, toen een Joodse jongen van 16 jaar zijn chat-vriendin in Ramallah (Palestijnse stad) wilde bezoeken. Die werd vermoord omdat zij haar afspraakt had doorgegeven aan Hamas.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 13:42:39 #20
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_26881622
Vreselijk verhaal. Verraden en vermoord, hij had het zelf dus niet eens direct in de gaten, wat er gebeurde.. Zouden de daders ooit beseffen wat ze hem hebben aangedaan?
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_26882099
Omg, wat een nare gebeurtenis
Oh, and that's a bad miss!
pi_26882316
Sick

Wat is een hatchet?
  dinsdag 10 mei 2005 @ 14:10:09 #23
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_26882422
Volgens mij een bijl... afgaande op het spreekwoord 'Bury the hatchet'
pi_26882426
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 09:22 schreef snabbi het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in ja alleen vind ik dat je de straffen van de daders moet vergelijken en niet met de straffen van hier. Wat zij deed is net zo verwerpelijk als wat de anderen deden. Niet alleen is ze er van op de hoogte, maar plant ook mee en viert ook mee door mee te delen in het geld.

Dat ze strafvermindering krijgt voor de getuigeverklaring is natuurlijk ook wel begrijpelijk, maar goed ergens zit er moreel iets fout in de straffenverdeling voor mijn gevoel.
Nou.....

De tijd die haar leven tot nu toe geduurd heeft gaat ze nu in de cel doorbrengen. Dat is een ontzettend lange tijd.
Er zal bij die meid best een steekje los zitten maar ik vind die straf die zij krijgt (eigenlijk allemaal wel) te hoog. Een straf moet een doel hebben, dit is gewoon het wegstoppen van mensen voor de rest van hun leven. Ze zullen niet meer een tweede kans krijgen of hun leven kunnen beteren.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 14:21:23 #25
262 Re
Kiss & Swallow
pi_26882759
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 14:10 schreef Copycat het volgende:
Volgens mij een bijl... afgaande op het spreekwoord 'Bury the hatchet'
yup, een bijl
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 10 mei 2005 @ 15:23:22 #26
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_26884574
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 09:01 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ze waren minderjarig, hoewel eentje op het randje. Zeventien en die andere twee waren zestien. Het meisje was 15. Zij heeft strafvermindering gekregen in ruil voor een getuigeverklaring.
[..]
Ik snap het gehanteerde principe, de zaak tegen de jongens is keihard. hetgeen wat ik me afvraag is wie er erger is, z'n "vriendin" of die 3 jongens.

vergelijk het maar met de heler en de steler (klopt niet helemaal, hoop alleen dat het zo wat duidelijker wordt)

1 ding is wel zeker, de straffen in de USA zijn behoorlijk zwaarder en naar mijn mening ook beter afgestemd op de daad die er aan vooraf gaat.
Neerkomen wel!
pi_26888642
Dat kan je je toch niet voorstellen

het is toch gewoon onmenselijk om met een bijl vol op iemands hoofd in te slaan, en dan ook nog eens met een hamer. Dat kan volgens mij alleen als je dan echt pure haat voelt. Hadden ze niet ook ruzie oid?
pi_26888702
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 14:10 schreef Quickie_Bat het volgende:

[..]

Nou.....

De tijd die haar leven tot nu toe geduurd heeft gaat ze nu in de cel doorbrengen. Dat is een ontzettend lange tijd.
Er zal bij die meid best een steekje los zitten maar ik vind die straf die zij krijgt (eigenlijk allemaal wel) te hoog. Een straf moet een doel hebben, dit is gewoon het wegstoppen van mensen voor de rest van hun leven. Ze zullen niet meer een tweede kans krijgen of hun leven kunnen beteren.
Ik zeg niets over de hoogte van de straf, ik zeg iets over de hoogte vergeleken bij de rest. Ik vind dat de verhouding tussen elkaar kwijt is.
pi_26889023
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 09:09 schreef M3THoD_MAN het volgende:
Ze waren miss wel minderjarig, maar als je dit soort dingen doet op zo'n leeftijd mag je van mij wel via het volwassenrecht worden berecht.
inderdaad..
als je, je oud genoeg voelt om iemand in de val te lokken om daarna zo gruwelijk te vermoorden, als een volwassenen zou kunnen doen.. dan MOET je zeker via het volwassenenrecht worden berecht. Ik vind dat trouwens sowieso, een moord is een moord. Of iemand nou 12 is of 42.
Delivered without an information leaflet
  dinsdag 10 mei 2005 @ 18:48:03 #30
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_26890003
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 14:10 schreef Quickie_Bat het volgende:

[..]

Nou.....

Voorbeeldfunctie dus. Net als de doodstraf. Krijg je ook geen tweede kans. Meer bedoeld om anderen af te schrikken dan deze daders te 'corrigeren'.
pi_26890357
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 18:48 schreef Blood_Money het volgende:
Voorbeeldfunctie dus. Net als de doodstraf. Krijg je ook geen tweede kans. Meer bedoeld om anderen af te schrikken dan deze daders te 'corrigeren'.
Precies.. en terecht.
Ik begrijp alleen niet waarom ze het nou hebben gedaan. Was het zo'n rot joch dan, want het lijkt mij dat je iemand dan echt tot op het bot moet haten.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 19:33:23 #32
45457 NightH4wk
Semper Fi!
pi_26891432
Met dit soort dingen maak je ook niet echt vrienden in de gevangenis, dat wordt nog een aantal leuke jaren.
pi_26891861
Jeetje wat verschrikkelijk! Die jongen dacht dat hij ontmaagd zou worden en in plaats daarvan werd hij afgeslacht door zijn vrienden .

Ik vind de straf voor het meisje ook relatief laag; zij had van mij wel dezelfde straf als de jongens mogen krijgen.
  † In Memoriam † dinsdag 10 mei 2005 @ 20:00:59 #34
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_26892259
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 19:01 schreef gekke_sandra het volgende:

Ik begrijp alleen niet waarom ze het nou hebben gedaan.
Ik mis het motief ook. Alleen om die paar centen?
  dinsdag 10 mei 2005 @ 20:02:21 #35
51837 klnvntrbyt
Enlighten Me
pi_26892311
Het verhaal in de TS komt me wel heel erg bekend voor.

Sterker nog, volgens mij was dit een aflevering van CSI...

[edit]
http://www.crimelab.nl/transcripts.php?season=4&episode=10

En nu blijkt het dus geen fictie geweest te zijn...
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
pi_26895064
Ik kan me prima vinden in dit soort straffen. Dit soort geschifte figuren mogen wat mij betreft langdurig achter de tralies. In Nederland zouden ze er met een taakstraf van 160 uur van af komen.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 21:34:25 #37
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_26895352
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 20:02 schreef klnvntrbyt het volgende:

[edit]
http://www.crimelab.nl/transcripts.php?season=4&episode=10

En nu blijkt het dus geen fictie geweest te zijn...
Toen ik dit las .. was het HoaX ! this is CSI !!!

maarja blijkt wel van niet dayum ......
Success, recognition, and conformity are the bywords of the modern world where everyone seems to crave the anesthetizing security of being identified with the majority.
Martin Luther King, Jr., Strength to Love, 1963.
pi_26898287
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 20:00 schreef NorthernStar het volgende:
Ik mis het motief ook. Alleen om die paar centen?
Dat kan toch niet.. ik bedoel, er zijn een hoop makkelijkere manieren om aan geld te komen. Sowieso hoef je daar niemand voor te vermoorden. En iemand vermoord je al helemaal niet zo gruwelijk als je geen verdere haat naar iemand hebt. Toch?
pi_26898316
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 20:02 schreef klnvntrbyt het volgende:

Hoelang geleden was die moord?
  dinsdag 10 mei 2005 @ 23:00:09 #40
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_26898521
Mei 2003.
Doet CSI wel vaker: waargebeurde verhalen vertalen naar een aflevering.
Las ik toevallig laatst in Vara TV Magazine nav een Franse film gebaseerd op het waargebeurde verhaal van een man die ruim 15 jaar een fake leven leidde en uit angst voor ontmaskering zijn gezin uitmoordde.

Facts are stranger than fiction.
pi_26898811
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 23:00 schreef Copycat het volgende:
Mei 2003.
Doet CSI wel vaker: waargebeurde verhalen vertalen naar een aflevering.
Las ik toevallig laatst in Vara TV Magazine nav een Franse film gebaseerd op het waargebeurde verhaal van een man die ruim 15 jaar een fake leven leidde en uit angst voor ontmaskering zijn gezin uitmoordde.

Facts are stranger than fiction.
Oh okee, nou "gelukkig" was het niet andersom Hmm dát is wel heel bizar.. maar helaas gebeuren zulke dingen wel vaker. Vaders die de hele familie uitmoorden
Over dat dubbele/fake leven.. er is laatst ook een documentaire gemaakt over een man die een dubbel leven leidde. Zijn zoon heeft de documentaire gemaakt, dus het is iig niet dat gezin waar jij het over had.
Volgens mij was de vader een bekende architect of pianist.
  woensdag 11 mei 2005 @ 08:01:58 #42
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_26904071
Toch zou die (lelijke) hoer de zwaarste straf van allemaal moeten krijgen.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  donderdag 12 mei 2005 @ 00:50:47 #43
3767 Herald
Come get some
pi_26932709
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 08:01 schreef Pappie_Culo het volgende:
die (lelijke) hoer
hij viel dan ook op d'r karakter
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_26932794
"She was a pretty, dark-haired girl "

pretty? gadverdamme, dat is kind ziet er wappergoor uit
zo'n ranzige gothic
  donderdag 12 mei 2005 @ 07:58:18 #45
13462 BansheeBoy
pi_26934936
Heb ik niet een keer eerder verteld dat overspel of "entertainment" voor het huwelijk gevaarlijk kon zijn ? (Zie onder)

Mijn Essay:"Hoe verwijderen we overspel uit de maatschappij"

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  donderdag 12 mei 2005 @ 08:07:27 #46
3542 Gia
User under construction
pi_26935000
Gisteren zo'n zelfde soort verhaal op tv. Over Jonathan Wamback die tegen alle verwachting in uit de coma ontwaakte waar hij na ernstige mishandeling in geraakt was.
De daders kregen niet meer dan 1 jaar hechtenis waarvan de hoofddader nu nog maar 48 uur gezeten heeft.

Ben blij dat in het geval in dit topic in elk geval de straffen naar behoren zijn.
  donderdag 12 mei 2005 @ 08:22:51 #47
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_26935100
Sweet jesus...wat een manier om aan je einde te komen.

Niet geneukt
Verraden
En doodgeslagen onder toezicht van je " vriendinnetje"

Sick fucks

Ik zeg ook; ophangen die bende....als je op je 15e zulke fratsen uithaalt, dan vrees ik het ergste. Stel je voor dat zo'n tyfushoer zich reproduceert ...
pi_26935141
En tijdens de sitting had ze zitten huilen, terwijl ze even later weer zat te giegelen met de jongens.

Wat een spijt.
I have a feeling we're not in Kansas anymore..
  donderdag 12 mei 2005 @ 09:39:16 #49
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26936158
Wat een klootzakken .

Wegstoppen en af laten werken door hele brede negers. En dat kutwijf moeten ze het verste weg stoppen.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  donderdag 12 mei 2005 @ 09:57:10 #50
13462 BansheeBoy
pi_26936535
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 09:39 schreef Lemmeb het volgende:
Wat een klootzakken .

Wegstoppen en af laten werken door hele brede negers. En dat kutwijf moeten ze het verste weg stoppen.
Of in beslag laten nemen door een interessant incassobureau voor meiden: Marokkaanse loverboys

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')