abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 mei 2005 @ 11:03:04 #1
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_26819401
Er is in Nederland een wet op de "smalende godslastering". Ook sekteleiders als Mohammed worden daarmee beschermd. Maar als ik zou geloven dat ik Jezus of de Maagd Maria of de eerste profeet ben en ik wordt uitgelachen. Kan ik dan ook beroep doen op de wet van de 'smalende godslastering'. Dat ik geloof dat ik Jezus, Maria of de eerste profeet ben is dan immers toch mijn geloof

Kan ik dan bijval verwachten van de voorstanders van de wet op de smalende godslastering. Of juist niet ?
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  zondag 8 mei 2005 @ 11:05:16 #2
60090 Akkersloot
pi_26819437
quote:
(Wetboek van Strafrecht)

Artikel 147

Met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie wordt gestraft:

1°.
hij die zich in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, door smalende godslasteringen op voor godsdienstige gevoelens krenkende wijze uitlaat;

2°.
hij die een bedienaar van de godsdienst in de geoorloofde waarneming van zijn bediening bespot;

3°.
hij die voorwerpen aan een eredienst gewijd, waar en wanneer de uitoefening van die dienst geoorloofd is, beschimpt.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
pi_26819454
Dan zul je in bescherming worden genomen... tegen jezelf, uiteraard.
  zondag 8 mei 2005 @ 11:08:56 #4
60090 Akkersloot
pi_26819498
quote:
Op zondag 8 mei 2005 11:06 schreef Monidique het volgende:
Dan zul je in bescherming worden genomen... tegen jezelf, uiteraard.
Hadden ze dat met de sekteleiders Paulus en Mohammed ook maar gedaan.
pi_26819512
quote:
Op zondag 8 mei 2005 11:08 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Hadden ze dat met de sekteleiders Paulus en Mohammed ook maar gedaan.
Dat is dan weer drie maanden cachot voor jou.
pi_26819803
Mohammed werd toch juist níet door die wet beschermd? Het gaat toch alleen om "God"?

Maar inderdaad, jij kunt geloven dat je God bent. De vraag is alleen of ik jóú dan niet mag beschimpen of alleen God niet. Er is wel een verschil tussen zeggen dat "Akkersloot een kneus is" of dat "God een kneus is", aangezien het eerste over een bepaalde persoon gaat en het tweede of niets anders kan gaan dan God, wat of wie je daar ook onder verstaat.

Belachelijk artikel trouwens, schrappen die shizzle.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  zondag 8 mei 2005 @ 11:29:48 #7
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26819826
WFL >>> WGR
  zondag 8 mei 2005 @ 11:30:29 #8
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26819841
Voor mij als heilige maagd natuurlijk wel heel interessant om te weten.
  zondag 8 mei 2005 @ 11:35:24 #9
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_26819932
Iedereen die denkt dat ie God is mag met behulp van een goeie lastercampagne wat mij betreft weer ff met beide benen op de grond worden gezet....
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
  zondag 10 juli 2005 @ 17:27:42 #10
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28685399
quote:
Op zondag 8 mei 2005 11:03 schreef Akkersloot het volgende:
Er is in Nederland een wet op de "smalende godslastering". Ook sekteleiders als Mohammed worden daarmee beschermd.
Profeet Mohammed, de Barmhartige, de Ziener, vrede zij met hem, is geen god en wordt dus niet beschermd door die wet. Daarnaast wordt profeet Mohammed, de Almachtige, de Samaritaan, vrede zij met hem, al beschermd door Allah himself, en is er geen enkele reden te bedenken waarom je uberhaupt profeet Mohammed, de Indicator, de Magistraat, vrede zij met hem, zou moeten aanvallen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  maandag 11 juli 2005 @ 13:47:16 #11
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_28705447
quote:
Op zondag 10 juli 2005 17:27 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Profeet Mohammed, de Barmhartige, de Ziener, vrede zij met hem, is geen god en wordt dus niet beschermd door die wet. Daarnaast wordt profeet Mohammed, de Almachtige, de Samaritaan, vrede zij met hem, al beschermd door Allah himself, en is er geen enkele reden te bedenken waarom je uberhaupt profeet Mohammed, de Indicator, de Magistraat, vrede zij met hem, zou moeten aanvallen.
Maar gezien het niet verboden is mag je Mohammed, de gewelddadige, de geitenneuker, zijn voeten stinken, gewoon beledigen
Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
  woensdag 13 juli 2005 @ 10:15:25 #12
60090 Akkersloot
pi_28761707
quote:
Op zondag 10 juli 2005 17:27 schreef Sidekick het volgende:
Profeet Mohammed, de Barmhartige, de Ziener, vrede zij met hem, is geen god en wordt dus niet beschermd door die wet.
Die wordt wél beschermd door die wet.

Die wet is (hoewel de naam van die wet naar helemaal niet naar duidt) namelijk bedoelt om bepaalde (!) gelovigen niet op de kast te jagen.

De rechtszaak tegen Hirsi Ali ging toch ook over die temporaalkwab epilepsie patient ?
  woensdag 13 juli 2005 @ 10:16:57 #13
60090 Akkersloot
pi_28761736
quote:
Op zondag 8 mei 2005 11:29 schreef Alicey het volgende:
WFL >>> WGR
Volgens mij hoort dit topic gewoon thuis onder WFL.

Aangezien ook er ook niemand ooit mee veroordeeld is.
pi_28763314
Dit artikel is een dode letter. Het is sinds 1935 of daaromtrent maar een paar keer ingezet en voor zover ik weet heeft het nooit tot een veroordeling geleid (zelfs niet in het beruchte ezeltjesproces).
  † In Memoriam † woensdag 13 juli 2005 @ 11:38:17 #15
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_28763672
quote:
Op zondag 8 mei 2005 11:03 schreef Akkersloot het volgende:
Er is in Nederland een wet op de "smalende godslastering". Ook sekteleiders als Mohammed worden daarmee beschermd. Maar als ik zou geloven dat ik Jezus of de Maagd Maria of de eerste profeet ben en ik wordt uitgelachen. Kan ik dan ook beroep doen op de wet van de 'smalende godslastering'. Dat ik geloof dat ik Jezus, Maria of de eerste profeet ben is dan immers toch mijn geloof
Voor iemand die neerkijkt op elk geloof ben je wel enorm inconsequent zeg.
Waarom schrijf je maagd en jezus met hoofdletters?
  woensdag 13 juli 2005 @ 12:01:13 #16
60090 Akkersloot
pi_28764390
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 11:38 schreef Loedertje het volgende:
Voor iemand die neerkijkt op elk geloof ben je wel enorm inconsequent zeg.
Waarom schrijf je maagd en jezus met hoofdletters?
Jezus is een naam. Ik schrijf Mohammed toch ook met een hoofdletter, hoewel ik geloof dat die vent gewoon geestesziek was.

Als ik "maagd maria" zou schrijven zou dat er op duiden dat ik zou geloven dat Jezus daadwerkeijk uit een maagd is geboren. En schrijf ik dus "Maagd Maria" .

woensdag 13 juli 2005 @ 12:07:20 #17
60090 Akkersloot
pi_28764611
Laat ze eerst maar eens bewijzen dat dat hersenspinsel van de bijbel of koran bestaat ?

De omkering van bewijslast.
  woensdag 13 juli 2005 @ 12:11:11 #18
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_28764735
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 13 juli 2005 @ 13:31:09 #19
60090 Akkersloot
pi_28767430
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 12:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[afbeelding]
Erg zinvolle bijdrage.

Oh. Het is van de "lord".

In je signature mekkeren over een (vermeend ? )standpunt van de VVD over de doodstraf maar "de vergelding voor hen die god en zijn boodschapper bestrijden en verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten worden "de definitie van zelfverdediging" noemen.
  woensdag 13 juli 2005 @ 18:26:04 #20
60090 Akkersloot
pi_28776292
Misschien interessant om te weten dat er een gerenomeerde (euh) user is die in de wfl feedback voor gebruik van deze wet heeft gepleit.

Het Grote WFL Feedback Topic Deel 7
pi_28776355
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 11:26 schreef Diederik_Duck het volgende:
Dit artikel is een dode letter. Het is sinds 1935 of daaromtrent maar een paar keer ingezet en voor zover ik weet heeft het nooit tot een veroordeling geleid (zelfs niet in het beruchte ezeltjesproces).
Nou ben ik nieuwsgierig.
Vertel 's, als je wil...
  woensdag 13 juli 2005 @ 19:08:00 #22
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28777243
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 18:29 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Nou ben ik nieuwsgierig.
Vertel 's, als je wil...
Gerard Reve is vervolgd, maar niet schuldig bevonden, vanwege zijn tekst over zijn fantasie over seks met God in de vorm van een ezel.

Ik vond bijvoorbeeld deze teksten:
quote:
Maar het liefste zijn hier de ezels. Dat zijn zulke schatten! Maar ze hebben het heel hard. Ik geef ze altijd mijn suiker, want die gebruik ik niet als ik op terrassen koffie drink. Als God zich opnieuw in de Levende Stof gevangen geeft, zal Hij als Ezel terugkeren, hoogstens in staat een paar lettergrepen te formuleren, miskend en verguisd en geranseld, maar ik zal Hem begrijpen en meteen met Hem naar bed gaan, maar ik doe zwachtels om Zijn hoefjes, dat ik niet te veel schrammen krijg als Hij spartelt bij het klaarkomen.

[...]

En God Zelf zou bij mij langs komen in de gedaante van een eenjarige, muisgrijze Ezel en voor de deur staan en aanbellen en zeggen: 'Gerard, dat boek van je - weet je dat Ik bij sommige stukken gehuild heb?' 'Mijn Heer en mijn God! Geloofd weze Uw Naam tot in alle Eeuwigheid! Ik houd zo verschrikkelijk veel van U,' zou ik proberen te zeggen, maar halverwege zou ik al in janken uitbarsten, en Hem beginnen te kussen en naar binnen trekken, en na een geweldige klauterpartij om de trap naar het slaapkamertje op te komen, zou ik Hem drie keer achter elkaar langdurig in Zijn Geheime Opening bezitten, en daarna een presenteksemplaar geven, niet gebrocheerd, maar gebonden - niet dat gierige en benauwde - met de opdracht: Voor de Oneindige, Zonder Woorden.
  woensdag 13 juli 2005 @ 19:09:27 #23
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28777294
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 10:15 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Die wordt wél beschermd door die wet.
Bron?
quote:
De rechtszaak tegen Hirsi Ali ging toch ook over die temporaalkwab epilepsie patient ?
Bron?
  woensdag 13 juli 2005 @ 20:59:16 #24
60090 Akkersloot
pi_28780656
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 19:09 schreef Sidekick het volgende:
Bron?
Bron?
De uitlatingen van Hirsi Ali over de "profeet" waren onderdeel van die rechtzaak.
  woensdag 13 juli 2005 @ 21:37:22 #25
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28781988
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 20:59 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

De uitlatingen van Hirsi Ali over de "profeet" waren onderdeel van die rechtzaak.
Het is jammer dat je niet even wat nader onderzoek hebt gedaan aan de hand van mijn vragen en sarcastische opmerkingen, want het is gewoon onzin wat je allemaal roept:
quote:
Eerder onderzocht het Openbaar Ministerie of VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali aangeklaagd kon worden voor smalende godslastering of voor belediging. Dit naar aanleiding van veel klachten die moslims tegen haar indienden. Dat liep echter op niets uit omdat de uitlatingen van Hirsi Ali over de profeet Mohammed gingen. Mohammed kan echter niet worden vereenzelvigd met Allah, waardoor godslastering sowieso al afviel. Belediging kon ook niet, omdat Mohammed en zijn directe nakomelingen al lang overleden zijn. Indirecte belediging bestaat juridisch gezien niet. Bovendien is de profeet Mohammed een historisch figuur.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')