Het ontstaan van het leven en het ontwikkellen van de mens bestaat uit duizenden toevaligheden en gevolgen van elkaar, en als iemand die niet in toeval gelooft heb ik het er moeilijk mee.quote:
juist , allemaal toevallighedenquote:Op zondag 8 mei 2005 12:32 schreef ikke0302 het volgende:
[..]
Het ontstaan van het leven en het ontwikkellen van de mens bestaat uit duizenden toevaligheden en gevolgen van elkaar, en als iemand die niet in toeval gelooft heb ik het er moeilijk mee.
Als wij proeven doen met dieren door ze in een voor hun onbekende omgeving te zetten gaan die dieren ook experimenteren met wat eetbaar is en wat niet.quote:Op zondag 8 mei 2005 13:06 schreef LangeJan het volgende:
De mensheid is geen experiment. Als wij dat wel zouden zijn, dan is dat raar aangezien wij zelf ook experimenteren. En een experiment wat zelf experimenteerd is een beetje raar niet?
Er zijn andere dieren waar ook sprake was van een snellere ontwikkeling. Waarom zijn krokodilachtigen typerend voor evolutie ineens?quote:Op zondag 8 mei 2005 11:30 schreef ikke0302 het volgende:
[..]
Als je de ontwikkeling van de mens bekijkt is dat zeer snel in vergelijking met andere dieren.De alligator is de oudste nog levende soort ter wereld maar heeft zich nauwelijks ontwikkeld.
Toeval?quote:Als je de evolutietheorie gelooft waarom hebben enkel de apen zich ontwikkeld tot rechtopstaande dieren die hebben leren communiceren en zijn uitgegroeid tot de mens.
Dan hadden zie zich nu vandaag op het catfokforum precies hetzelfde af zitten vragen.quote:Waarom zijn bijvoorbeeld de katachtigen niet rechtop gaan lopen en leren communiceren en uitgegroeid tot een "menselijk"
Er zijn meer eigenschappen die de mens tot het meest succesvolle dier hebben gemaakt niet alleen zijn hersens. Dieren die evenlang op aarde zijn zoals de mens hoeven helemaal niet dezelfde ontwikkeling doorgemaakt te hebben waarom wel eigenlijk? Overigens zijn er meer lijnen met aapachtigen geweest, alleen toen eenmaal eentje de 'perfecte vorm' had gevonden....quote:ras. Waarom zijn enkel de hersenen van 1 soort apen zich beginnen ontwikkellen en niet van alle apen of van alle gewervelde dieren. Alle dieren die evenlang op de aarde zijn als de mens zou eenzelfde vorm van ontwikkeling moeten hebben.
Ik wil hier niemand overtuigen maar enkel een discussie openen.
Achteraf gezien is het altijd raar waarom nou juist die combinatie het heeft gemaakt. Punt is dat alles wat het niet gehaald heeft niet zichtbaar is.quote:Op zondag 8 mei 2005 12:32 schreef ikke0302 het volgende:
[..]
Het ontstaan van het leven en het ontwikkellen van de mens bestaat uit duizenden toevaligheden en gevolgen van elkaar, en als iemand die niet in toeval gelooft heb ik het er moeilijk mee.
Dit is niet waar. Vogels lopen ook op 2 poten en veel andere dieren kunnen het ook.quote:Op zondag 8 mei 2005 12:20 schreef ikke0302 het volgende:
[..]
Jou verklaring klinkt perfect logisch maar waarom zou er maar 1 dier van de miljoenen die er op aarde geweest zijn rechtopstaand gaan lopen terwijl er zovele voordelen aan verbonden zijn.
Dat is helemaal niet waar. De mens probeert de natuur immers niet zoveel mogelijk te ontkomen. Die uitspraak slaat nergens op.quote:Op zondag 8 mei 2005 13:40 schreef BaajGuardian het volgende:
het gene wat mensen afscheid van dieren , is dat de mens de natuur zoveel mogelijk probeert te ontkomen
vogels zijn dus ook ---- ipv I , dus worden sneller warmquote:Op zondag 8 mei 2005 13:37 schreef Zzyzx het volgende:
[..]
Dit is niet waar. Vogels lopen ook op 2 poten en veel andere dieren kunnen het ook.
Het enige echt speciale aan de mens is dat het een enorm brein heeft.
als ik het goed heb zijn er vier soorten mens geweestquote:Op zondag 8 mei 2005 13:33 schreef gargamel het volgende:
Er zijn meer eigenschappen die de mens tot het meest succesvolle dier hebben gemaakt niet alleen zijn hersens. Dieren die evenlang op aarde zijn zoals de mens hoeven helemaal niet dezelfde ontwikkeling doorgemaakt te hebben waarom wel eigenlijk? Overigens zijn er meer lijnen met aapachtigen geweest, alleen toen eenmaal eentje de 'perfecte vorm' had gevonden....
geen antwoord waardquote:Op zondag 8 mei 2005 15:19 schreef machiavezistme het volgende:
francorex jij kan het weten want jij bent de schepper niet waar?
Of filosofenquote:Op zondag 8 mei 2005 15:26 schreef francorex het volgende:
Als de homo sapiens niet zijn gecreeerd door een of andere goddelijke intelligentie, hoe verklaar je dan ?
- religies die het 'leven' beschrijven met een begin en een eind ? hebben zij voorkennis?
Foutief uitgevoerde vondsten (met name de oudere). Fouten in dateringen door nieuwe technieken, happens all the time. Waar is de 'smoking gun'quote:- archeologische vondsten die niet binnen het verklaarbare kader vallen ( zie boek: forbiddon archeology )
Dat heeft mischien te maken met dat elk graancirkeltje als een buitenaardse invasie wordt gezien?quote:- de hypocriete houding inzake ufo's en extra terrestials
Dacht het wel. Dat was wel even een andere tijd dan vandaag de dag.quote:toen Galileo tot zijn conclusie kwam dat de wereld rond was ipv plat wou dat nog niet zeggen dat plots voor iedereen gelde, het was een realiteit die moest groeien tot ze uiteindelijk aangenomen werd als realiteit
en vandaag de dag is dat niet anders.
waarom draag jij kleren?quote:Op zondag 8 mei 2005 13:54 schreef Zzyzx het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet waar. De mens probeert de natuur immers niet zoveel mogelijk te ontkomen. Die uitspraak slaat nergens op.
Om het niet te koud te krijgen.quote:
Idem, bovendien is het veiliger.quote:waarom woon je in een huis?
Om te overleven.quote:waarom koop jij eten?
Dus als bevers een vacht krijgen, aan bomen knagen en eten proberen ze aan de natuur te ontkomen?quote:dat zijn er al 3 , 3 bewijzen dat de mens de natuur probeert te ontkomen
Mijn medestanders hebben mij al verdedigd, maar ik zal zelf ook even toelichten. De mens probeert de natuur niet te ontkomen, ze probeert het leven te vergemakkelijken door de natuurlijke ontberingen en ongemakken weg te werken. Aan de andere kant is er juist een sterke drang tot eenwording met de natuur, waarbij voornamelijk de als positief ervaren aspecten naar voren komen. Ik denk hier aan huisdieren, aan seks, aan het reguleren van groen in stedelijke gebieden enzovoorts.quote:Op zondag 8 mei 2005 22:21 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
waarom draag jij kleren?
waarom woon je in een huis?
waarom koop jij eten?
dat zijn er al 3 , 3 bewijzen dat de mens de natuur probeert te ontkomen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |