abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26806382
Ik heb midden april een UMTS toestel aangeschaft bij het vodafone city point in Utrecht. Na een week bleek dat er een aantal dingen mis waren met mijn toestel en hij moest worden opgestuurd om te worden gerepareerd. Na een paar dagen weer in mijn bezit en alles was netjes opgelost.
Ik schrok echter toen ik mijn factuur kreeg! Ik had in twee weken tijd 30 euro aan data verslonden. Ik meteen 1200 gebeld en gevraagd of ze het mij konden uitleggen. Het browsen binnen Live! is voor mij gratis aangezien ik een Live budget bij mijn abonnement heb afgesloten. De meneer aan de telefoon legde me uit dat er heel veel off-site is gebrowst met mijn toestel... Toen heb ik uitgelegd dat ik dat dat helemaal niet kan, daar ik alleen een paar keer gebruik maar had van de Live portal. Er was ook nog een mogelijkheid namelijk dat ik mijn mail checkte op mijn telefoon die anders was dan die van Vodafone, ook dit was echter niet het geval. Ik heb ook gevraagd of het misschien lag aan het videobellen wat ik gedaan had, dit is tot en met september gratis, maar ik dacht dat ze misschien daarbij een fout hadden gemaakt. Dit was het ook niet.

Heeft iemand dezelfde ervaring gehad als ik? Of heeft iemand een idee hoe dit kan...
De medewerker legde me ook uit dat ik deze week weer kosten had gemaakt off-site, deze waren niet eens opgenomen op mijn factuur. Ik word volgende week teruggebeld met een evt oplossing. Ik moet er bij zeggen dat ik erg netjes en vriendelijk ben geholpen!
  Moderator zaterdag 7 mei 2005 @ 18:56:37 #2
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_26806816
Denk dat deze in DIG thuishoort.
stiekem..
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_26807028
Ik hoorde van iemand met beltegoed en UMTS.. dat het geld ook zomaar wegging zonder dat hij wat deed
pi_26807086
Kunnen ze geen specificatie geven van die rekening? Een overzicht waar precies de kosten mee gemaakt zijn?
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  Moderator zaterdag 7 mei 2005 @ 19:08:32 #5
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_26807112
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 19:07 schreef Lucille het volgende:
Kunnen ze geen specificatie geven van die rekening? Een overzicht waar precies de kosten mee gemaakt zijn?
kost extra dat je een uitgebreide fractuur krijgt

Excuus is trouwens, heb ik van een vriend, ja je komt af en toe wel eens tegen het knopje aan, de kans is daar groot op.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_26807196
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 19:08 schreef Renesite het volgende:

[..]

kost extra dat je een uitgebreide fractuur krijgt

Excuus is trouwens, heb ik van een vriend, ja je komt af en toe wel eens tegen het knopje aan, de kans is daar groot op.
leuke knopjes voor Vodafone, 30 euro per maand.
  Moderator zaterdag 7 mei 2005 @ 19:12:29 #7
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_26807211
Dat ging dan wel over gprs, echt bullshit dus
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zaterdag 7 mei 2005 @ 23:07:42 #8
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_26813067
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 19:08 schreef Renesite het volgende:

[..]

kost extra dat je een uitgebreide fractuur krijgt
Door blijven zeuren en hopen op een gratis uitgebreide factuur. Anders maar accepteren Zal wel iets van 2,50 euro zijn.
pi_26818373
Ja ik ga echt niet toegeven! Ik hoop dat ik een specificatie kan krijgen met welke websites ik dan heb opgevraagd. Ik hoopte dat meer mensen het zelfde probleem hebben gehad. Dan kan ik dat aandragen bij de klantenservice. Sta ik misschien wat sterker.
  maandag 9 mei 2005 @ 17:45:51 #10
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_26858492
gotyce:

- videobellen is gratis tot 30 september dus dat kan het niet zijn.
- Als je live tegoed budget hebt dan betaal je nix voor browsen op live.
- Gespecificeerde factuur kan je gratis downloaden op my.vodafone.nl alleen kan dat helaas niet achteraf. Ik zou wel nu alvast aanmelden want dan krijg je voortaan wel gratis gespecificeerde factuur in pdf formaat en een smsje als je nieuwe factuur weer online is.
Als je factuur van voorgaande maand wilt opvragen dan kan je daarvoor met klantenservice bellen, kost wel een paar euro per achteraf-opvraag.

Maar als je zeker weet dat je niet offline hebt gebrowst dan is er mogelijk iets foutgegaan met de promoties die bij je aangesloten zijn. Dus ga op een rustig moment (beste is doordeweeks) langs die winkel in utrecht en vraag of ze het even voor je uitzoeken. Het komt wel eens voor dat iemand ergens vergeet vinkje aan te zetten en dat je rare kosten krijgt, in dat geval wordt alles netjes achteraf gecrediteerd.

Maar welk toestel heb je precies en wat heb je allemaal met dat toestel gedaan zoal. Heb wat voor sites kan je herinneren en hoe ben je op die sites gekomen via eigen url intypen of allemaal viadat live knopje?

Laat me weten hoe het gegaan is als je er niet uitkomt kan ik wel even voor je kijken.
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_26859030
volgens mij kun je een of twee keer gratis een gespecificeerde rekening aanvragen bij vodafone
is mij een jaar geleden verteld toen ik een (normaal) abbo afsloot bij vodafone.
dus misschien heb je geluk en is dat gratis..
  maandag 9 mei 2005 @ 18:14:03 #12
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_26859321
quote:
Op maandag 9 mei 2005 18:04 schreef hilliebillie het volgende:
volgens mij kun je een of twee keer gratis een gespecificeerde rekening aanvragen bij vodafone
is mij een jaar geleden verteld toen ik een (normaal) abbo afsloot bij vodafone.
dus misschien heb je geluk en is dat gratis..
online gespecificeerde factuur kan je altijd gratis downloaden maar alleen vanaf het moment dat je je daarvoor aanmeldt niet voor de maanden die reeds voorbij zijn.

Maar als je vermoedt dat er iets fout is gegaan dan hoef je niet te betalen voor je gespecificeerde factuur van voorgaande maand maar je laat de klantenservice of de winkel waar je het gekocht hebt dat uitzoeken en zij dienen je te vertellen wat je precies gebruikt hebt of wat voor tijden.
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
  dinsdag 10 mei 2005 @ 12:45:27 #13
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_26879893
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 23:07 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Door blijven zeuren en hopen op een gratis uitgebreide factuur. Anders maar accepteren Zal wel iets van 2,50 euro zijn.
Bij Orange kun je die gewoon gratis op internet opvragen
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_26880545
Ze zijn eruit! Er was een software fout waardoor in de maanden maart en april er aan mensen onterecht kosten werden doorberekend. Ik krijg het op mijn volgende factuur gecrediteerd! Bedankt iedereen!
  dinsdag 10 mei 2005 @ 13:49:05 #15
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_26881799
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 19:08 schreef Renesite het volgende:

[..]

kost extra dat je een uitgebreide fractuur krijgt

Excuus is trouwens, heb ik van een vriend, ja je komt af en toe wel eens tegen het knopje aan, de kans is daar groot op.
De toetsenbordblokkering moet nog uitgevonden worden?

Dis is Toe Tousend Fajf mên
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 10 mei 2005 @ 13:50:08 #16
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_26881826
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 13:08 schreef GoTyce het volgende:
Ze zijn eruit! Er was een software fout waardoor in de maanden maart en april er aan mensen onterecht kosten werden doorberekend. Ik krijg het op mijn volgende factuur gecrediteerd! Bedankt iedereen!
Oh okee kijk da's toch netjes dan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 10 mei 2005 @ 17:18:10 #17
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_26887726
gytyce: een vriendin belde me toevallig net met zelfde probleem...

ze heeft eind april verlengt met een umts toestel en een lentepakket (dus bellen, smsen en umts budget) en ze heeft iets van 33 euro datakosten op haar factuur.. eigenlijk bijna zelfde als jij..

ik heb haar ook gelijk gerustgesteld dat het gewoon een fout is en dat ze het gecrediteerd gaat krijgen. Ben wel benieuwd hoeveel mensen zo een fout op hun factuur hebben gekregen.
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_27788309
Oh oh... Op mijn factuur stond vermeld dat er voor data-verkeer 13 euro wordt gerekend... Zelfde verhaal als vorige keer dus.
Ik heb gebeld met de klantenservice en krijg netjes het geld terug. Ze zei er wel bij dat het al de tweede keer voor mij is en dat het een beetje vreemd is. Op mijn vraag hoe ik het kan voorkomen voor de volgende keer had ze geen antwoord.
Ze verteld me dat ze niet kon zien welke sites er geraadpleegd worden, maar wel de data en tijden. Het meest recente moment was tijdens werktijd, en toen had ik mijn telefoon uit.
Heeft iemand een verklaring voor deze vreemde gebeurtenissen?
  vrijdag 10 juni 2005 @ 15:25:39 #19
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_27807598
ik heb inmiddels zelf ook op mijn sony ericsson probleem ondervonden.. bij mij slechts 2 euro maar toch..

Ik heb het inmiddels nagecheckt bij the technical afdeling en het zit als volgt in elkaar.

Sommige live sites gebruiken extern-gelinkte plaatjes. En omdat surfen op live gratis is maar surfen buiten live niet krijg je dit soort kosten. Elke keer dat zo een livesite een plaatje van buiten live laadt wordt offnet browsen ingeschakeld en komt er een kwartje aan kosten bij. Je kan het heel mooi zien als je gespecificeerde factuur hebt (kan je online gratis aanvragen).

Het is overigens niet alleen bij v800 maar ook bij andere sonyericssons zoals t610 en z600. Het is zwaar vervelend en ze zijn nog steeds op zoek naar een oplossing... ik baal er wel van want mijn volgende telefoon moet ook een sony ericsson worden.

En over dat je toestel toen uitstond.. ja daar heb ik geen verklaring voor, weet je zeker dat je je niet in de tijd vergist hebt?
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_27821745
Bedankt voor je reactie Spooky!!
Ik kan me inderdaad vergist hebben. Misschien had ik laat pauze die dag en heb ik idd op mijn telefoon live aangezet. Ik dacht meer aan iemand die op mijn kosten dingen aan het doen was (terwijl mijn telefoon uitstond). Ben een paranoia geworden door 'The thruth is in here' en dacht aan aftappingen enzo.
Dit verklaart aardig wat! Welke sites bezoek jij meestal?
pi_27822475
Ik hoorde laatst ook van dit probleem. Was ook met een v800 en umts, het probleem was bij vodafone bekend geloof ik...
  zaterdag 11 juni 2005 @ 00:30:30 #22
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_27823893
Probleem is idd bij vodafone bekend maar zoals nu is gebleken speelt het eigenlijk niet zo zeer bij umts maar bij sony ericsson. Want ook een oude t610 waar je live op gaat krijgt zelfde probleem.

Vroeger was het geen probleem want je kreeg een rekening voor je datatotaal.. maar tegenwoordig is binnen live alles gratis maar buiten live 75 cent per 15 minuten. Maar dan moet vodafone wel goed kunnen zien wanneer je op live bent en wanneer op een externe site.

Kennelijk kan vodafone bij alle andere toestellen wel goed zien als er op live wordt gesurft en dus ook juist factureren maar bij sonyericsson toestellen die op een live site een plaatje of onderdeel van de pagina van een andere site halen denkt factureringssysteem van vodafone dat je offnet aan het browsen bent en tikt 75 cent aan..

Gewoon elke factuur even bellen dat ze het crediteren totdat (hopelijk) snel systeem wordt aangepast dat ze dat juist kunnen zien.

Ik had begrepen dat vooral sites zoals Spits plaatjes gebruiken van externe sites maar dat er ook genoeg andere sites zijn die zo zijn opgebouwd. Ik denk dat het makkelijkst zou zijn als vodafone alle live sites bouwers verplicht om niet meer remote te linken, dan is er geen gezeik meer.

Maar toch vreemd dat andere toestellen daar geen problemen mee hebben!
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_28365714
Oh oh: het is weer zover. Problemen! Ik heb steeds vaker dat ik gewoon mijn toestel aan heb staan en als mensen me bellen, ze toch mijn voicemail krijgen. Daarnaast valt mijn toestel uit als ik bijvoorbeeld in de trein zit en als klap op de vuurpijl: hij wordt gigantisch heet bij videobellen en bij het opladen.
Ik 1200 gebeld met de vraag waarom ik niet gebeld kon worden. De eerste medewerkster was heel vriendelijk en ging het navragen. Na 10 minuten in de wacht te hebben gestaan werd de verbinding verbroken! Dus ik opnieuw gebeld, en kreeg ik iemand anders aan de telefoon. Die vertelde me dat het heel normaal was dat ik niet gebeld kon worden als ik op het UMTS netwerk was aangemeld!!! Ik in shock... Ik vertelde dat het meestal wel gewoon lukt, waarop ze me uitlegde dat ik maar mijn telefoon moest aanmelden op het gsm/gprs netwerk. Als ik wilde videobellen moest ik hem weer aanmelden op het UMTS-netwerk.
Dat is toch hartstikke onhandig? Als ik gevideobeld word, moet mijn telefoon op UMTS staan, anders doet ie het niet. Dus dan moet diegene me eerst bellen om te vragen of ik me wil aanmelden bij UMTS en me dan vervolgens videobellen.
Ik heb spijt dat ik dit toestel heb genomen in combinatie met UMTS... Ik ben 3 maanden geduldig geweest, maar ik heb alleen maar problemen met Vodafone/UMTS/V800.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 04:18:09 #24
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_28377712
Dat je toestel heet wordt tijdens videobellen of tv kijken is logisch, er wordt ook heel veel zendvermogen gebruikt..Bij een v800 is het veel minder dan bij de oude UMTS toestellen zoals eerste samsungs of z1010. En bij de komende UMTS toestellen zal het ook steeds beter worden.
Maar beetje warmte ga je echt niet dood van ;-)

Waarom mensen soms je voicemail te pakken krijgen terwijl je phone aanstaat is een bekend probleem. Oplossing is heel simpel.. 5 seconden later nog een keer bellen en dan werkt het wel. Ik heb ongeveer 1 op de 20-25 keer dat ik iemand op een umts toestel bel dat ik voicemail krijg of bezet toon, gelijk nog een keer bellen levert meestal wel een verbinding op.

Probleem ligt niet in UMTS. Probleem ligt in het switchen tussen UMTS en GSM/GPRS. Als je 100% UMTS dekking had zou je standby tijd veel relaxter zijn en zouden mensen nooit je voicemail krijgen als je toestel aanstaat. Nu heb je in ongeveer helft van NL UMTS dekking en daarom is je toestel hele tijd aan het switchen tussen UMTS en GSM/GPRS netwerken. Soms gaat dat switchen gewoon goed maar soms ook niet en als net dan iemand je probeert te bellen gaat het even mis. Ook wordt je batterij zwaar belast door al dat switchen van netwerken.

Er zijn 2 oplossingen:
- op den duur zal UMTS dekking steeds groter worden dus je zal minder vaak switchen en probleem zal zich minder vaak voordoen
- op den duur wordt netwerksoftware beter waardoor dat switchen soepeler verloopt
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_28377728
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 13:08 schreef GoTyce het volgende:
Ze zijn eruit! Er was een software fout waardoor in de maanden maart en april er aan mensen onterecht kosten werden doorberekend. Ik krijg het op mijn volgende factuur gecrediteerd! Bedankt iedereen!
Jij betaalt gewoon dertig euro voor helemaal niets, omdat Vodafone dat graag wil? Als T-Mobile dat bij mij zou doen werd de hele boel teruggeboekt.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_28377730
Als je in de supermarkt twee flessen cola koopt, en er staat 20 euro op het display van de kassa, dan betaal je dat ook?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_28378260
Bedankt spooky. Het rare is alleen dat als ik gebeld word terwijl ik thuis ben, en dus niet onderweg, ik hetzelfde probleem heb. Ik kreeg van mensen te horen dat ze me niet te pakken kregen en heb vervolgens mezelf gebeld, en meerdere keren kreeg ik mezelf niet te pakken. Bij de citypoint ontkende ze ook niet dat het umts netwerk problemen gaf bij het bellen. Zij adviseerden me ook om aan te melden bij het gsm/gprs netwerk.
En dat ie warm wordt was idd ff zeiken van mij omdat ik het gewoon ff zat was.
pi_28378268
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 04:27 schreef heiden6 het volgende:
Als je in de supermarkt twee flessen cola koopt, en er staat 20 euro op het display van de kassa, dan betaal je dat ook?
Ik begrijp niet wat je bedoelt...
  vrijdag 1 juli 2005 @ 14:46:29 #29
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_28389141
heb je bij jou thuis goeie umts dekking of slechts 1 a 2 strepen?
Want verchil tussen UMTS en GSM netwerk is dat GSM netwerk min of meer vast is dwz dat als je ergens 3 streepjes GSM dekking hebt dat je altijd daar 3 streepjes GSM dekking heb.
Met UMTS kan je op 1 plek soms 3 streepjes UMTS dekking hebben en soms op zelfde plek slechts 1 streepje hebben. Dat is omdat UMTS dekking als het ware 'ademt', variabel zendvermogen. Als er veel gebruikers in de buurt zijn dan wordt zendvermogen van zo een UMTS mast aangepast en reikt het niet meer 3 km ver maar bijvoorbeeld slechts 2 km ver en is het in de 2 km krachtiger.. zodat de users binnen de 2 km goeie snelheid hebben... Als gebruik weer daalt dan ademt mast weer uit en is er weer 3km ver bereik.
Dat kan reden zijn dat je op 1 zelfde plek soms wel bereikt kan worden en soms niet, als zo een UMTS veld net te klein wordt en je die niet meer kan pakken.. en hij schakelt niet in 1 seconde soepel over op gsm heb je dat.

En heiden6 lult maar wat joh.. zal wel dronken zijn geweest toen hij het typte.. vergelijkt appels met olifanten.
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_34154235
He GoTyce, ik heb nu ongeveer hetzelfde probleem. Ik heb sinds half december een 25 UMTS abonnement bij vodafone. Af en toe kijk ik op My Vodafone via www.vodafone.nl naar mijn tegoed enzo en een aantal dagen geleden stond er bij extra kosten buiten de bundel ineens ¤2,25. Ik had geen idee waar het vandaan kwam maar dacht, oke, zal wel. Nu keek ik een paar dagen later weer en toen stond er ineens dat mijn extra kosten 7,50 waren! Dat vond ik toch wel wat vreemd omdat ik geen idee had hoe ik die gemaakt moest hebben. Ik zat alleen wel op Live! Site maar die zijn gratis omdat ik UMTS abbo heb. Dus ik klantenservice bellen en uiteindelijk iemand gesproken die mij vertelde dat het data kosten zijn en dat ik buiten de Live! Portal gesurft moet hebben. Welke sites ik dan bezocht zou moeten hebben konden zij ook niet zeggen. Ik weet echter zeker dat dit niet het geval is. Ik dacht nog ff misschien iemand anders met mijn telefoon maar dat kan ook haast niet en in mijn logboek op mijn telefoon (waarin staat naar wie ik bel en wat ik op internet doe) staat ook niets over andere sites. Ik ben een dag goed gaan opletten wat ik met mijn telefoon deed en heb alleen dinge gedaan waarvan ik zeker weet dat het gratis is en toch waren mijn kosten na die dag 9 Euro.

Ik denk zelf dat vodafone mij datakosten in rekening brengt die ik eigenlijk niet hoor te krijgen omdat ik een UMTS abbo heb. Ik hoop dat je mij een tip kan geven dit probleem op te lossen. Hoe is dit bij jou gegaan? Klantenserice vertelde mij dat ik factuur moet afwachten en dan brief moet sturen dat ik niet eens ben met de rekening. Maar ik ben er niet echt voor om dat nou af te wachten en ondertussen de rekening omhoog te zien gaan wanneer ik niet zeker weet dat ik dat geld niet hoef te betalen of terugkrijg net als jij…
  dinsdag 17 januari 2006 @ 14:56:45 #31
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_34160374
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 11:54 schreef Coldplayer het volgende:
He GoTyce, ik heb nu ongeveer hetzelfde probleem. Ik heb sinds half december een 25 UMTS abonnement bij vodafone. Af en toe kijk ik op My Vodafone via www.vodafone.nl naar mijn tegoed enzo en een aantal dagen geleden stond er bij extra kosten buiten de bundel ineens ¤2,25. Ik had geen idee waar het vandaan kwam maar dacht, oke, zal wel. Nu keek ik een paar dagen later weer en toen stond er ineens dat mijn extra kosten 7,50 waren! Dat vond ik toch wel wat vreemd omdat ik geen idee had hoe ik die gemaakt moest hebben. Ik zat alleen wel op Live! Site maar die zijn gratis omdat ik UMTS abbo heb. Dus ik klantenservice bellen en uiteindelijk iemand gesproken die mij vertelde dat het data kosten zijn en dat ik buiten de Live! Portal gesurft moet hebben. Welke sites ik dan bezocht zou moeten hebben konden zij ook niet zeggen. Ik weet echter zeker dat dit niet het geval is. Ik dacht nog ff misschien iemand anders met mijn telefoon maar dat kan ook haast niet en in mijn logboek op mijn telefoon (waarin staat naar wie ik bel en wat ik op internet doe) staat ook niets over andere sites. Ik ben een dag goed gaan opletten wat ik met mijn telefoon deed en heb alleen dinge gedaan waarvan ik zeker weet dat het gratis is en toch waren mijn kosten na die dag 9 Euro.

Ik denk zelf dat vodafone mij datakosten in rekening brengt die ik eigenlijk niet hoor te krijgen omdat ik een UMTS abbo heb. Ik hoop dat je mij een tip kan geven dit probleem op te lossen. Hoe is dit bij jou gegaan? Klantenserice vertelde mij dat ik factuur moet afwachten en dan brief moet sturen dat ik niet eens ben met de rekening. Maar ik ben er niet echt voor om dat nou af te wachten en ondertussen de rekening omhoog te zien gaan wanneer ik niet zeker weet dat ik dat geld niet hoef te betalen of terugkrijg net als jij…
Hier dus ook sinds 28-12 een vodafone UMTS ¤ 35 abonnement en ook zo'n bedrag nu staat er in eens ¤ 0,75 dus of de rekening komt eraan of ze hebben het zelf veranderd ik weet het niet meer als ik de rekening hebt ga ik in ieder geval bellen ofzo
pi_34164597
Vodafone rekeningen zijn een crime. Ik heb sinds bijna 2 jaar een vodafone abonnement.

Had dit eigenlijk niet nodig maar mijn telefoon was kapot en aangezien ik er een gratis toestel bij kreeg dat een veelvoud kost van wat het abonnement zou kosten heb ik het toch maar genomen. Een extra 60 belminuten per maand vond ik ook niet erg.

Toen ik na een maand de eerste factuur kreeg ben ik meteen gestopt met bellen met vodafone. Bleek dat ik geen belminuten had en dat er meteen een teller begon te lopen.

Nu is een nichtje van mij gaan werken bij vodafone en toen ik haar mijn verhaal vertelde zou zij het uitzoeken voor me. Na 3 maanden (!) zoeken was ze erachter wat er aan de hand was. Mijn beltegoed gold alleen voor andere vodafone nummers. Volgens haar was dat voor mijn (toch standaard abo) normaal maar zij wist dat ook niet. Dus ze zou dat ook nog voor haar eigen nummer uitzoeken.

Meer informatie kreeg zij niet. Wou ik meer weten moest ik contact opnemen met Vodafone en een onderzoek aanvragen. Dat heb ik gedaan maar tot nu nog steeds geen reactie op gehad. We zijn inmiddels 2 maanden verder en ik laat het er maar bij want over anderhalve maand verloopt het abonnement toch (ja is al opgezegd).

Vodafone
¡sdnʞɔnɟ ןןɐ ɟo ɹǝɥʇoɯ ǝɥʇ sı uoıʇdɯnssɐ
  dinsdag 17 januari 2006 @ 17:20:23 #33
61288 Duna
Still Going Strong
pi_34165777
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 19:11 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

leuke knopjes voor Vodafone, 30 euro per maand.
Yep bij sommige toestellen hoef je alleen al per ongeluk over het logootje heen te gaan en je zit al te surfen.
Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal.
pi_34175290
Vandaag kreeg ik mijn eerste Vodafone rekening. Ik heb een sim only abbo voor 6,95 per maand en geen aansluitkosten. Wat staat er op de 1e rekening? ==> 44 euro ex btw aan aansluitkosten.
Uiteraard direct met Vodafone gebeld en iemand was waarschijnlijk een vinkje vergeten aan te vinken... ze zullen het bedrag niet incasseren.
Ik heb hiervoor 2 jaar met Orange gebeld, maar daar heb ik in die tijd nooit problemen met de factuur gehad.

Ik ben erg benieuwd naar de volgende rekening.
  woensdag 18 januari 2006 @ 17:42:53 #35
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_34208491
coldplayer:
heb je toevallig een sonyericsson telefoon?

FrankV34:
op wat voor afdeling werkt je nichtje dat ze 3 maanden nodig had om iets uit te vinden wat je zelf ook had kunnen doen door op internet te kijken, je contractvoorwaarden te lezen, bellen naar de klantenservice of een vodafone winkel in te lopen...
Je verhaal klinkt ontzettend vaag en als ik het zo lees dan krijg ik de indruk dat je geen zak van begrijpt.. wat staat er nou precies op je contract of factuur als abo type en wat betaal je per maand?

Duna:
Alle providers hebben in de customized toestellen een hoop links staan naar internet.. en als je bang bent per ongeluk knopjes in te drukken dan kan je instellingen aanpassen waardoor er niets zal gebeuren als je die knopjes indrukt. Trouwens vodafone umts is enige abo waarbij je niets extra betaalt voor surfen op live dus je kan het zovaak per ongeluk indrukken als je wil... bij meeste andere providers kan je met een paar euro ook je internet afkopen.

fortunate_son:
waar heb je je simonly abo afgesloten? Als je supervoordelige abos afsluit via internetshops loop je altijd risico op gezeik.. vaak beloven ze gratis maanden en geen aansluitkosten en of hoge cashback en dan worden er vaak 'fouten' gemaakt.. het is dan ook een hoop gezeik om je geld te krijgen. Maar in 99% van de gevallen ligt het aan de internetshops die mooie prijzen beloven en dan niet uitkeren. Daarom is het beter een abo van 8 euro via een betrouwbare internetshop te nemen ipv zelfde abo voor 6 euro via een beetje shady internetshop.
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_34233995
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 17:42 schreef spooky1234 het volgende:
coldplayer:
heb je toevallig een sonyericsson telefoon?
Nope, kheb een Nokia N70...
  donderdag 19 januari 2006 @ 11:45:40 #37
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_34234957
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 11:10 schreef Coldplayer het volgende:

[..]

Nope, kheb een Nokia N70...
Heej die heb ik ook het ging bij mij maar om 5 euro dus zit nog even te twijfelen wat ik doe..
pi_34244078
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 17:42 schreef spooky1234 het volgende:
FrankV34:
op wat voor afdeling werkt je nichtje dat ze 3 maanden nodig had om iets uit te vinden wat je zelf ook had kunnen doen door op internet te kijken, je contractvoorwaarden te lezen, bellen naar de klantenservice of een vodafone winkel in te lopen...
Je verhaal klinkt ontzettend vaag en als ik het zo lees dan krijg ik de indruk dat je geen zak van begrijpt.. wat staat er nou precies op je contract of factuur als abo type en wat betaal je per maand?
Nichtje werkt voor de klantenservice.

Dat is het hem net. Het is ook een heel vaag verhaal. En nee het staat niet in de voorwaarden, tenminste niet dat het mij ooit bekend gemaakt is. En nee ik snap niets van Vodafone abonnementen omdat ik me daar niet in heb verdiept. Ik ben een gewone gebruiker die er van uit gaat dat als ik iets bestel ook krijg. En de algemene voorwaarden.. heb jij die van jou telecom provider doorgelezen? Als mij verteld wordt dat ik voor, uit mijn hoofd, 17 euro 60 belminuten krijg (en dat ook zo gefactureerd wordt) dan ga ik ervan uit dat ik dat ook krijg. Dat er dan blijkbaar ergens in de kleine letters staat dat dat alleen voor vodafone nummers geld ja dan had ik beter moeten opletten. MAAR: dit was zelfs bij het vodafone personeel niet bekend!

Er is ooit bij het omzetten van het abonnement iets mis gegaan. Je mocht na 3 maanden 1 stap omlaag in je abo. Dat heb ik toen gedaan maar tegen die tijd had vodafone net hun hele abonnementen veranderd. Dus werd het voor mij op dat moment goedkoopste abo toegezegd. Omdat dat dus niet werkte zoals verwacht heb ik klantenservice gebeld maar kreeg daar een vaag verhaal waar ik op dat moment geen zin en tijd voor had. Aangezien ik ook bijna nooit belde met Vodafone heb ik het gewoon niet meer gebruikt. Daardoor was het voor mijn nichtje ook niet meer mogelijk om het na te gaan. Zij heeft het door moeten geven aan een andere afdeling die ging uitzoeken waarom er bij mij in het verleden alleen maar kosten gefactureerd werden zonder rekening te houden met de belminuten. Daar is die tijd in gaan zitten.

Nogmaals het was voor mij gewoon een abonnement waar ik een gratis telefoon bij kreeg.

Maar het valt me gewoon (ook zakelijk) op dat Vodafone facturen totaal ondoorzichtig zijn. Ik gebruik al 5 jaar T-mobile en ik vind hun website met de factuurinfo een voorbeeld van gebruikersgemak.

[ Bericht 3% gewijzigd door FrankV34 op 19-01-2006 16:09:54 ]
¡sdnʞɔnɟ ןןɐ ɟo ɹǝɥʇoɯ ǝɥʇ sı uoıʇdɯnssɐ
pi_34246298
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 11:45 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

Heej die heb ik ook het ging bij mij maar om 5 euro dus zit nog even te twijfelen wat ik doe..
Misschien loopt het nog wel op? Bij mij nog steeds 9 euro, maar ben sindsdien niet meer op Vodafone Live! geweest. 5 Euro is misschien niet super veel geld maar ik vind elke euro die mij onterecht afgenomen wordt eigenlijk wel de moeite waard om achteraan te gaan...

Ik ben nog steeds wel benieuwd hoe Gotyce er nou voor gezorgd heeft dat het geld gecrediteerd werd... Misschien dat dat kan helpen hoe vodafone te benaderen...
pi_34251727
ik had laatst met mijn sonyericsson (eerder beschreven probleem) iets van 3 euro onterechte kosten gehad.. gewoon gebeld en teruggekregen.. het gaat niet om hoe weinig het is.. als het onterecht is wil het gewoon terug.

hm..N70 zeg je? Zou het niet kunnen dat je af en toe je mail ophaalt via mailclient in je toestel? Want als je op live je mail checkt is dat gratis maar als je vanuit je toestel met een pop3 server verbindt ben je met een umts abo 75 cent kwijt per sessie (buiten live per 15 minuten 75 cent)

Frank:
je hoeft je ook niet te verdiepen in abonnementen maar het lijkt mij dat je wel even informeert naar wat je koopt. Even vragen naar tarieven voor bellen, voor sms, voor binnen en buitenland, voor up en downgrademogelijkheden, voor eventuele garantievoorwaarden voor je phone, eventuele starttarief, additionele bundels en eventuele geldigheid van minuten (binnen of ook buitenland, piek en dal of altijd zelfde, oneindig doorsparen of slechts 2 maanden etc)

Even nog ontopic.. een abo van 17 euro waarbij je 60 minuten krijgt die alleen gelden voor vodafone bestaat niet!
Wat wel bestaat is een vodafone 60 = 60 minuten (voor ALLE nl nrs, mobiel of vast) en kost 16.50
(is een abo van voor 2004 ofzo)
Tegenwoordig heb je vodafone 100 = 100 min of sms voor ALLE nl nrs, mobiel of vast) en kost 17.50
Wat jij beschrijft is mogelijk iets van debitel ofzo?
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')