abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 mei 2005 @ 17:37:10 #1
119434 tha-terrorist
de enige echte
pi_26805168
1896 theodor hezl pleit in zijn boek der judestaat voor in zuiver joodse staat in Palestina.

1917 De Britse Buitenland-minister Lord Balfour belooft de zionistische organisatie op 2 november "een joodse thuis in Palestina" (dat op dat ogenblik nog deel uitmaakt van het Ottomaanse rijk). Hij heeft hiertoe geen enkele bevoegdheid

1920 na woI pikt groot britanie Palestina in, zionistiche kolonisten beginnen zich in palestina te vestigen tegen de wil van de palestijnen in.

1947 De britten willen weg, zionistische milities zaaien terreur, zowel tegen de britten als tegen de palestijnen, onder de druk van de VS en GB besluit de VN palestina in 2e te delen een een deel aan de zionisten te geven.

1948 Zionistische milities zaaien terreur en veroorzaken een eerste massale vluchtelingenstroom. Op 15 mei wordt de staat Israël uitgeroepen. Honderden Palestijnse dorpen worden van de kaart geveegd. Israël neemt een aanzienlijk groter stuk grondgebied in dan voorzien in het VN-verdeelplan. Op 11 december keuren de VN resolutie 194 goed: vluchtelingen mogen terugkeren en wie verlies leed, krijgt schadevergoeding. Deze resolutie werd herhaaldelijk herbevestigd, maar nooit nageleefd.

1967. Juni-oorlog. Israël bezet nu heel historisch Palestina.

1982. Israëlische invasie in Libanon, op initiatief van generaal Sharon. Onder zijn verantwoordelijkheid moorden Libanese milities duizenden Palestijnen uit in de vluchtelingenkampen Sabra en Shatila.

Kortom Voor 1947 was het gewoon nog Palestina. Toen de Jodenvervolging in Europa bekendheid kreeg, werden de Palestijnen daar de Dupe van. Het westen heeft bepaald dat de zionisten het stuk land kregen, wat toen nog Palestina genoemd werd. Het Palestijnse volk word sind die tijd onderdukt. En een onderdrukt volk word opstandig. Ik vind het volkomen logisch dat er aanslagen worden gepleegd. Dat gebeurde in Nederland tenslotte ook toen de Duitser hier waren? Het enige verschil is dat de onderdukking hier een jaar of 5 duurde. In Palestina duurt ie al meer dan 50 jaar
zichnaatuure
pi_26805320
quote:
[b]Op zaterdag 7 mei 2005 17:37 schreef tha-terrorist het volgende:[/b

Kortom Voor 1947 was het gewoon nog Palestina.
Palestina heeft nooit bestaan.
quote:
Toen de Jodenvervolging in Europa bekendheid kreeg, werden de Palestijnen daar de Dupe van.
1917 De Britse Buitenland-minister Lord Balfour belooft de zionistische organisatie op 2 november "een joodse thuis in Palestina" (dat op dat ogenblik nog deel uitmaakt van het Ottomaanse rijk
quote:
Ik vind het volkomen logisch dat er aanslagen worden gepleegd.
Gezien deze kolder

verbaast dat mij niets. Ik verdom het om daar begrip voor op te brengen.
quote:
Dat gebeurde in Nederland tenslotte ook toen de Duitser hier waren?
De door Nederlanders opgeblazen stadsbussen zijn inderdaad talloos.
quote:
Het enige verschil is dat de onderdukking hier een jaar of 5 duurde. In Palestina duurt ie al meer dan 50 jaar
Het enige verschil is dat het Nederlandse verzet niet bestond uit kindermoordenaars en hufters die onderhandelingen verstierden door aanslagen te plegen. Het Nederlands verzet wilde ook niet de Duitsers de zee in drijven en werd niet bezield door een absolutistische ideologie.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 17:50:04 #3
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_26805442
Bezeten gebieden? We moeten dus eerst een exorcist sturen?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_26805468
Oe, snel nog even een tvp voordat er een slotje op deze geschiedenisles komt.
pi_26805491
Naast de aanleiding voor de Zesdaagse Oorlog ben je overigens ook vrolijk vergeten de terreur van de Arabische milities te vermelden. Beide zijden gingen zich daaraan te buiten.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 17:54:39 #6
119434 tha-terrorist
de enige echte
pi_26805559
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 17:43 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Palestina heeft nooit bestaan.

pallestina bestond wel degelijk, de pallestijnen hadden alleen geen democratie, ze vielen onder het ottomaanse rijk, dat neemt nog niet weg dat er nu duizenden,zoniet miljoenenpallestijnen zijn vermoord/ verdreven
[..]

1917 De Britse Buitenland-minister Lord Balfour belooft de zionistische organisatie op 2 november "een joodse thuis in Palestina" (dat op dat ogenblik nog deel uitmaakt van het Ottomaanse rijk

dat staat er ja, maar de echte massale instroom van joden kwam pas opgang in 1948
[..]

Gezien deze kolder

verbaast dat mij niets. Ik verdom het om daar begrip voor op te brengen.
[..]

De door Nederlanders opgeblazen stadsbussen zijn inderdaad talloos.
nee daar waren wij te laf voor.
[..]

Het enige verschil is dat het Nederlandse verzet niet bestond uit kindermoordenaars en hufters die onderhandelingen verstierden door aanslagen te plegen. Het Nederlands verzet wilde ook niet de Duitsers de zee in drijven en werd niet bezield door een absolutistische ideologie.
ik zeg niet dat ik het goed kuur alleen dat ik het lochis vind dat het gebeurd.
en elke keer dat er onderhandelt word verliezen de palleestijnen land.
het zijn overgens vrijheidsstrijders ipv terroristen.
zichnaatuure
  zaterdag 7 mei 2005 @ 17:57:07 #7
16452 mhr-zip
Fien addict
pi_26805629
Volgens mij heeft TS wat feitjes vergeten om het verhaal compleet te maken.
Iemand Fien soms gezien?
pi_26805745
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 17:54 schreef tha-terrorist het volgende:

[..]

ik zeg niet dat ik het goed kuur alleen dat ik het lochis vind dat het gebeurd.
en elke keer dat er onderhandelt word verliezen de palleestijnen land.
het zijn overgens vrijheidsstrijders ipv terroristen.
Met spelling van die orde is elke discussie zinloos. Ik zoek even een zionistische powerpointpresentatie om je te laten zien wat er werkelijk gebeurd is.
pi_26805804
tvp
"Hij besefte terdege dat dit op papier zetten riekte naar zelfingebeelde miskenning van een geraniumgeleerde die nooit echt gedurfd had zijn mond open te trekken." ©
pi_26805826
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 17:43 schreef Johan_de_With het volgende:

Palestina heeft toch nooit bestaan?
pi_26805842
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 18:06 schreef Monidique het volgende:

[..]

Palestina wordt hier in nogal brede zin gebruikt, bedoelde ik.
pi_26805860
Geboortedatum: 1989-07-16
Opleiding: vmbo-t

nfi. .
  zaterdag 7 mei 2005 @ 18:11:12 #13
10954 Vampier
SoCal FTW
pi_26805908
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 18:08 schreef DennisMoore het volgende:

nfi. .
het is nofi
Free people own guns! Slaves do not!
pi_26805941
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 18:06 schreef Monidique het volgende:

[..]

Palestina is een naam voor een geografische aanduiding. Deze geografische aanduiding is nooit een land geweest. Net zoals de geografische aanduidingen met de naam "Gelderland" of "Noord-Holland" ook nooit een land zullen worden.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 18:14:23 #15
14827 Kogando
Modelprutser
pi_26805963
Leviticus 20:24

En Ik heb u gezegd: Gij zult hun land erfelijk bezitten, en Ik zal u dat geven, opdat gij hetzelve erfelijk bezit, een land vloeiende van melk en honig; Ik ben de HEERE, uw God, Die u van de volken afgezonderd heb!

En zo ist maar net, opzouten met die palestijnen.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_26805987
http://www.eo.nl/portals/themes/article.jsp?portal=5254965&theme=5298308&article=5281390

Voor wat er werkelijk gebeurd is. Tel vooral op hoe vaak de arabieren een vredesvoorstel hebben afgewezen. Als je kunt tellen that is.
  † In Memoriam † zaterdag 7 mei 2005 @ 18:18:29 #17
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_26806039
Niet in het Engels deze keer?
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_26806051
Palestina is een illusie, heeft nooit bestaan, het is de Romeinse benaming voor de Filistijnen en is dus altijd een onderdeel geweest van een groter geheel.
eeeh
pi_26806080
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 18:14 schreef Kogando het volgende:
Leviticus 20:24

En Ik heb u gezegd: Gij zult hun land erfelijk bezitten, en Ik zal u dat geven, opdat gij hetzelve erfelijk bezit, een land vloeiende van melk en honig; Ik ben de HEERE, uw God, Die u van de volken afgezonderd heb!

En zo ist maar net, opzouten met die palestijnen.
Schriftplaatsen horen niet in de politiek.
pi_26806103
http://www.homepages.hetn(...)%20en%20de%20PLO.htm
quote:
In een interview van 31 maart 1977 met de Nederlandse krant Trouw , zei Zahir Muhsein, lid van het uitvoerend comité van de PLO:

"Het Palestijnse volk bestaat niet. De oprichting van een Palestijnse staat is slechts een middel ter voortzetting van onze strijd tegen de staat Israël voor onze Arabische eenheid. In werkelijkheid is er heden geen verschil tussen Jordaniërs, Palestijnen, Syriërs en Libanezen. Alleen om politieke en tactische redenen spreken we heden over het bestaan van een Palestijns volk, daar de nationale Arabische belangen vereisen dat we het bestaan poneren van een afzonderlijk "Palestijns volk" om het Zionisme tegen te gaan.Om tactische redenen kan Jordanië , dat een soevereine staat is met vastgelegde grenzen, Haifa en Jaffa niet opeisen, terwijl ik als Palestijn, zonder twijfel Haifa, Jaffa, Beer-Sheva en Jeruzalem kan eisen. Maar vanaf het moment dat wij ons recht op geheel Palestina laten gelden, zullen we zelfs geen minuut wachten om Paestina en Jordanië te verenigen.
pi_26806229

Zie hier de fascistische bezetting van de islamitische wereld (voor de duidelijkheid: groen) door de ongelovigen (voor de duidelijkheid: rood) .
pi_26806245
Albanië?
pi_26806262
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 18:28 schreef DennisMoore het volgende:
Albanië?
Nee, dat zijn commies.
pi_26806429
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 18:15 schreef DrWolffenstein het volgende:
http://www.eo.nl/portals/themes/article.jsp?portal=5254965&theme=5298308&article=5281390

Voor wat er werkelijk gebeurd is. Tel vooral op hoe vaak de arabieren een vredesvoorstel hebben afgewezen. Als je kunt tellen that is.
En niet te vergeten dat het nogal opvallend is dat voornamelijk alleen de terreurdoden door bommen gemeld worden, maar er ook nog eens weet ik hoeveel arabieren zonder eerlijk proces door israel zijn omgebracht. Maar dat is dan ook weer de selectieve perceptie die helaas aan beide zijdes van het spectrum heersen.
quote:
Ook deze pagina begint met een leuke religieuze uitspraak, en er volegns er nog meerder in de lap tekst en kunnen we daarm ook meteen al bij de subjectieve bronnen plaatsen.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 21:12:23 #25
119434 tha-terrorist
de enige echte
pi_26810362
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 18:08 schreef DennisMoore het volgende:

nfi. .
so wath?
zichnaatuure
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo