abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 mei 2005 @ 22:49:43 #1
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_26790492
Heb jij vandaag Pim Fortuyn herdacht? En herdacht wat hij betekend heeft voor de nederlandse politiek?

We zijn nu drie jaar verder. Was het een revolutie en zo ja, moet je Pim Fortuyn dan ook niet herdenken, of moet je het verleden, het verleden laten?
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_26791190
de dag is nog niet afgelopen. Misschien herdenk ik m zo nog even.
pi_26792038
vooruit dan maar... eventjes
pi_26792082
Ik heb er niet eens bij stílgestaan, het is dat het af en toe in wat media komt, anders was ik het allang vergeten.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 00:06:52 #5
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_26792245
Nee, en ik zie er ook geen reden voor.
pi_26792258
wie
pi_26792368
Ik heb vandaag Fortuin niet herdacht.
Ik heb vandaag wel aan Fortuin gedacht.

Ik heb hem gekend en hij heeft 4 maal mijn pad gekruisd.

Drie van de vier keren was dat niet aangenaam.
Niets baeten sal. Nogh caers nogh bril. Als den uyl niet sien en wil.
pi_26792427
Het feit dat ik niet eens wist dat het vandaag 3 jaar geleden was geeft al aan hoe belangrijk ik het vind. Dat is misschien te kort door de bocht, maar ik heb er zelfs vandaag weinig van mee gekregen, dus blijkbaar is ook de media redelijk terughoudend over het geheel.
Fortuyn heeft natuurlijk wel voor elkaar gekregen dat we even op een andere manier naar de politiek hebben gekeken, maar de LPF heeft ook laten zien dat die andere kijk vaak gewoon niet werkt. Ideeen die inderdaad anders waren, maar absoluut niet konden werken. De LPF zou wel eens laten zien dat het ook anders kon. En wat was het resultaat? Wie van de grotere namen uit die eerste periode zien we nog? Eigenlijk niemand, ze zijn allemaal of stilletjes vertrokken of met een rel. Omdat ze er niets van bakten. Het is altijd goed om ergens tegenaan te trappen, de mensen even te laten zien dat het huidige beleid problemen kent, maar als dezelfde mensen niet kunnen laten zien dat ze het beter kunnen dan is het snel gedaan. Zo kijk ik dus terug op wat Fortuyn ons heeft nagelaten, een andere kijk op de zaken, maar eigenlijk ook weer niet. Wat overblijft zijn de puinhopen van 3 jaar LPF.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_26792433
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 00:11 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
Ik heb vandaag Fortuin niet herdacht.
Ik heb vandaag wel aan Fortuin gedacht.

Ik heb hem gekend en hij heeft 4 maal mijn pad gekruisd.

Drie van de vier keren was dat niet aangenaam.
Jij komt vast uit de kroeg Of van een dichten-voor-beginners-avondcursus
pi_26792468
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 00:13 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Jij komt vast uit de kroeg Of van een dichten-voor-beginners-avondcursus
Denk het niet.
  † In Memoriam † zaterdag 7 mei 2005 @ 00:17:23 #11
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_26792521
Ja, 6 mei is dodenherdenking, part deux.

Er zijn lieden die dat een feestdag vinden, maar die mogen wat mij betreft hetzelfde lot als Fortuyn ondergaan.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_26792528
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 00:13 schreef Lucille het volgende:
Het feit dat ik niet eens wist dat het vandaag 3 jaar geleden was geeft al aan hoe belangrijk ik het vind. Dat is misschien te kort door de bocht, maar ik heb er zelfs vandaag weinig van mee gekregen, dus blijkbaar is ook de media redelijk terughoudend over het geheel.
Fortuyn heeft natuurlijk wel voor elkaar gekregen dat we even op een andere manier naar de politiek hebben gekeken, maar de LPF heeft ook laten zien dat die andere kijk vaak gewoon niet werkt. Ideeen die inderdaad anders waren, maar absoluut niet konden werken. De LPF zou wel eens laten zien dat het ook anders kon. En wat was het resultaat? Wie van de grotere namen uit die eerste periode zien we nog? Eigenlijk niemand, ze zijn allemaal of stilletjes vertrokken of met een rel. Omdat ze er niets van bakten. Het is altijd goed om ergens tegenaan te trappen, de mensen even te laten zien dat het huidige beleid problemen kent, maar als dezelfde mensen niet kunnen laten zien dat ze het beter kunnen dan is het snel gedaan. Zo kijk ik dus terug op wat Fortuyn ons heeft nagelaten, een andere kijk op de zaken, maar eigenlijk ook weer niet. Wat overblijft zijn de puinhopen van 3 jaar LPF.
De puinhopen kwamen door Vo;kert van de graaf.
Volkert is erg effectief gebleken.
pi_26792544
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 00:17 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Ja, 6 mei is dodenherdenking, part deux.

Er zijn lieden die dat een feestdag vinden, maar die mogen wat mij betreft hetzelfde lot als Fortuyn ondergaan.
Pief, Paf poef
  zaterdag 7 mei 2005 @ 00:19:12 #14
48645 Farao
112, daar red je levens mee
pi_26792570
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 00:06 schreef bigshadow het volgende:
Nee, en ik zie er ook geen reden voor.
Vertrek nooit zonder een kus, voor je 't weet lig je achterin onze bus.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 00:19:25 #15
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_26792574
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 00:00 schreef Monidique het volgende:
Ik heb er niet eens bij stílgestaan, het is dat het af en toe in wat media komt, anders was ik het allang vergeten.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  † In Memoriam † zaterdag 7 mei 2005 @ 00:21:06 #16
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_26792623
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 00:19 schreef elcastel het volgende:

[..]
Je lijkt wel op hem. Maak maar een afspraak met Ruud.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 00:21:52 #17
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_26792644
Nee.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  zaterdag 7 mei 2005 @ 00:29:07 #18
94405 Tarak
pi_26792822
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 00:13 schreef Lucille het volgende:
Joost Eerdmans zit er nog. Het ploegje wat er nu zit, zat er bijna drie jaar geleden ook al.
Eigenlijk is de LPF me nog meegevallen. Het was een zooitje ongeregeld, leiderschapstwisten waren onvoorkoombaar na het wegvallen van Pim Fortuyn.

Toch ben ik blij dat er een Pim Fortuyn is weggeweest om de omvang van de veenbrand die in Nederland woedde aan te geven. Het was niet alleen maar "ergens tegen aan trappen", het was om aan te geven dat mensen ontevreden over de huidige politiek. Als er geen mensen waren geweest die op de LPF hadden gestemd, dan was er niets veranderd, hadden we nu Ad Melkert als premier gehad en Sharon Dijksma als Minister van Verkeer en Waterstaat. Van die mensen die weten wat er in het volk leeft zeg maar ( ). Achteraf bezien denk ik dat we een revolutie hebben meegemaakt. Een revolutie via het stemhokje, zoals het hoort, maar wel één die over twintig jaar toch als een breekpunt in de nederlandse politiek zal worden gezien.

Neemt niet weg dat er ruimte was voor een Pim Fortuyn en dat een dergelijke ontwikkeling altijd in de lucht hangt. Het is alleen de vraag hoe zulke zaken tot uiting komen, hoe en of ze gekanaliseerd worden.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_26792993
Wat mij verbaasd is dat de LPF nog altijd op 1 zetel kan rekenen, gezien de peilingen. Wie stemt er nu in hemelsnaam nog LPF?!
  † In Memoriam † zaterdag 7 mei 2005 @ 00:37:54 #20
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_26793042
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 00:35 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Wat mij verbaasd is dat de LPF nog altijd op 1 zetel kan rekenen, gezien de peilingen. Wie stemt er nu in hemelsnaam nog LPF?!
Stel dat je echt niet op CDA, VVD wilt stemmen als rechtsdenkende, maar ook geen zin an GW, CU, nog meer rechts hebt, wat blijft er dan over?
  zaterdag 7 mei 2005 @ 00:38:53 #21
94405 Tarak
pi_26793057
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 00:35 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Voor mij wordt het of VVD of Joost Eerdmans.
De LPF is nu toch best een aardig clubje? Waarom zouden mensen er niet op stemmen?
  zaterdag 7 mei 2005 @ 00:43:54 #22
69835 J.v.d.Vondel
Den Aggripijnse Zwaan.
pi_26793128
Ick heb de sterfdagh
van de doodzieke Bep van Trigt
met gepaste eer herdacht.
Mijn lieve kale nicht.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 00:43:56 #23
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_26793131
Ik moest er vandaag wel aan denken, maar ik zal nooit op de LPF stemmen, Vastgoedtuig (alleen die Eerdmans deugd enigszins)
Feyenoord!!! * Barça
pi_26793163
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 00:38 schreef Tarak het volgende:

[..]

Voor mij wordt het of VVD of Joost Eerdmans.
De LPF is nu toch best een aardig clubje? Waarom zouden mensen er niet op stemmen?
Omdat er nu een alternatief is met potentie: Wilders. Wilders en de LPF verschillen haast niks. De LPF heeft een slechte naam dus daar zal niemand snel meer naar vertrekken maar Wilders zit op zich nog in de lift.
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 00:37 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Stel dat je echt niet op CDA, VVD wilt stemmen als rechtsdenkende, maar ook geen zin an GW, CU, nog meer rechts hebt, wat blijft er dan over?
Ja, Wilders dus... of misschien R. De Vries.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 00:52:39 #25
94405 Tarak
pi_26793320
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 00:45 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Omdat er nu een alternatief is met potentie: Wilders. Wilders en de LPF verschillen haast niks. De LPF heeft een slechte naam dus daar zal niemand snel meer naar vertrekken maar Wilders zit op zich nog in de lift.
De LPF heeft een veel breder politiek program dan Lijst Wilders. Daarnaast vind ik Joost Eerdmans meer capabel en aanspreekbaarder dan Geert WIlders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')