idd , hans teeuwen loopt ook gewoon met n mars in zn reet!quote:Op vrijdag 6 mei 2005 22:02 schreef Mukie het volgende:
Ik begin me echt af te vragen wat er nu precies mis is met mensen die open zijn over hun sexuele beleving. Zijn anderen zo preuts of ben ik soms iets te?
Steeds vaker merk ik dat sommige mensen erg snel reageren met dingen als slet, fout en het bekende vingertje wijzen. Iedereen doet het, waarom er dan niet over praten? De sexuele revolutie is er immers niet voor niets geweest
Dat discussieren over dingen die je wilde weten, ging vroeger niet, dat was zondig en vies.
NU kun je het open en bloot hebben over de dingen die je boeien of dwars zitten.
Maak er dan gebruik van zou ik zo zeggen.
Of is het dat mensen niet zeker genoeg zijn over hun eigen seksualiteit en/of evt lichaam, dat dit soort dingen gewoon nog (steeds) taboe zijn? Denk hierbij aan: "Nee niet het licht aandoen" of dat bepaalde vrouwen niet in de buurt van een pik durven te komen "Nee dat blijft mooi daar onder"
Hoe zien jullie dit? Bespreek je dingen open of houd jij je hier liever ver vandaan?
Is afhankelijk van wat en met wie. Met sommige mensen bespreek wat meer dan met anderen . . .quote:Op vrijdag 6 mei 2005 22:02 schreef Mukie het volgende:
Hoe zien jullie dit? Bespreek je dingen open of houd jij je hier liever ver vandaan?
Op alle vlakken:met je partner, je ouders, je vrienden, in de kroeg, op fora etc...quote:Op vrijdag 6 mei 2005 22:17 schreef petitlapin het volgende:
heb je het over communiceren met je partner, of met de buitenwereld ?
de buitenwereld heeft niets met mijn sexleven te maken,zoals ze met heel veel dingen van mijn persoonlijkheid niets te maken heeft.
die hebben daar niets mee te maken. Zoals ze ook niets te maken hebben met mijn loon, en nog zo veel andere dingen.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 22:18 schreef Mukie het volgende:
[..]
Op alle vlakken:met je partner, je ouders, je vrienden, in de kroeg, op fora etc...
Ik ben er vrij open over, maar wel met de juiste mensen. Ik ben er alleen open over als de ander er ook open over is.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 22:02 schreef Mukie het volgende:
Ik begin me echt af te vragen wat er nu precies mis is met mensen die open zijn over hun sexuele beleving. Zijn anderen zo preuts of ben ik soms iets te?
Steeds vaker merk ik dat sommige mensen erg snel reageren met dingen als slet, fout en het bekende vingertje wijzen. Iedereen doet het, waarom er dan niet over praten? De sexuele revolutie is er immers niet voor niets geweest
Dat discussieren over dingen die je wilde weten, ging vroeger niet, dat was zondig en vies.
NU kun je het open en bloot hebben over de dingen die je boeien of dwars zitten.
Of is het dat mensen niet zeker genoeg zijn over hun eigen seksualiteit en/of evt lichaam, dat dit soort dingen gewoon nog (steeds) taboe zijn? Denk hierbij aan: "Nee niet het licht aandoen" of dat bepaalde vrouwen niet in de buurt van een pik durven te komen "Nee dat blijft mooi daar onder"
Ik vind dat stiekem ook altijd leuk...quote:Op vrijdag 6 mei 2005 23:01 schreef Xennia het volgende:
Ze waren best geschokt, maar dat vond ik dan wel weer geinig
Zoals met eigenlijk alles wat je zegt roep je hiermee een bepaalde reactie op. Sommige mensen (waaronder ik, trouwens) vinden het vies als ze over de lichaamssappen en bedactiviteiten van een ander horen. Kakken doet immers ook iedereen, maar ik heb ook een hekel aan die vervelende mensen die hun zojuist geproduceerde fraaie bolus eerst willen tentoonstellen alvorens ze hem doorspoelen. Op dezelfde manier hoef ik niet van iedereen (niet van mensen van hetzelfde geslacht en niet van heel lelijke mensen, bijvoorbeeld) te weten wat ze op sexueel gebied zoal doen. Er is nou eenmaal een maatschappij met bepaalde zeden die vaak gebaseerd zijn op natuurlijke afkeer. Er zijn kennelijk mensen waarbij die afkeer niet bestaat of is afgeleerd (ja ja, en ik ken het argument dat het is aangeleerd, maar daar geloof ik niet in om allerlei redenen...), maar bij velen bestaat die wel en in je eigen belang kan je daar beter rekening mee houden wil je netjes overkomen.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 22:02 schreef Mukie het volgende:
Ik ben een open boek over mijn sexleven, alleen niet op FOK!quote:Op vrijdag 6 mei 2005 22:02 schreef Mukie het volgende:
Helemaal mee eens, al moet je soms door de kinderreacties heen kijken, zodat je toch met vragen ed. over sex kan discussieren.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 08:29 schreef Sylvana het volgende:
Ik ben absoluut niet preuts en praat heel open over sex, behalve met me ouders, die gaat dat niks aan, en hier op het forum ben ik wat terughoudener geworden nadat ik een heleboel sneue/kinderachtige reacties heb gekregen op posts van mij
Gewoon om lachen. Die reacties komen van heel onzekere pubertjes...quote:Op zaterdag 7 mei 2005 08:29 schreef Sylvana het volgende:
Ik ben absoluut niet preuts en praat heel open over sex, behalve met me ouders, die gaat dat niks aan, en hier op het forum ben ik wat terughoudener geworden nadat ik een heleboel sneue/kinderachtige reacties heb gekregen op posts van mij
Geniaalquote:Op vrijdag 6 mei 2005 23:01 schreef Xennia het volgende:
Ik ben altijd heel open over seks. Toen ik net mijn nieuwe vibrator had en mijn preutse zus en zwager kwamen op bezoek heb ik hem laten zien en vertelt wat ie allemaal kan. Ze waren best geschokt, maar dat vond ik dan wel weer geinig
Dat begrijp ik dus echt niet zulke mensen,hoe kun je vandaag de dag nou nog geschok zijn door een vibrator! Vind het wel grappig zulke dingen idd,zo stangen we een nichtje van mij ook wel eens...quote:Op vrijdag 6 mei 2005 23:01 schreef Xennia het volgende:
Ik ben altijd heel open over seks. Toen ik net mijn nieuwe vibrator had en mijn preutse zus en zwager kwamen op bezoek heb ik hem laten zien en vertelt wat ie allemaal kan. Ze waren best geschokt, maar dat vond ik dan wel weer geinig
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |