abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 mei 2005 @ 22:02:49 #1
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_26789244
Ik begin me echt af te vragen wat er nu precies mis is met mensen die open zijn over hun sexuele beleving. Zijn anderen zo preuts of ben ik soms iets te?

Steeds vaker merk ik dat sommige mensen erg snel reageren met dingen als slet, fout en het bekende vingertje wijzen. Iedereen doet het, waarom er dan niet over praten? De sexuele revolutie is er immers niet voor niets geweest

Dat discussieren over dingen die je wilde weten, ging vroeger niet, dat was zondig en vies.
NU kun je het open en bloot hebben over de dingen die je boeien of dwars zitten.
Maak er dan gebruik van zou ik zo zeggen.

Of is het dat mensen niet zeker genoeg zijn over hun eigen seksualiteit en/of evt lichaam, dat dit soort dingen gewoon nog (steeds) taboe zijn? Denk hierbij aan: "Nee niet het licht aandoen" of dat bepaalde vrouwen niet in de buurt van een pik durven te komen "Nee dat blijft mooi daar onder"

Hoe zien jullie dit? Bespreek je dingen open of houd jij je hier liever ver vandaan?
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
pi_26789347
Mij maakt het echt niks uit, ik bedoel...iedereen doet het en het hoort bij het leven. Mijn vriendin echter houd het liever allemaal voor zichzelf en praat er liever niet over in het bijzijn van bijvoorbeeld vrienden van ons. Net als naakt zijn in het bijzijn van anderen, zij heeft er problemen mee maar ik niet zo heel erg (naturisten campings/strandenbezoek ik niet). Maar ja...ieder voor zich
Hoor ik die Griekse melodie...
  vrijdag 6 mei 2005 @ 22:06:21 #3
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_26789350
-edit-
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_26789378
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 22:02 schreef Mukie het volgende:
Ik begin me echt af te vragen wat er nu precies mis is met mensen die open zijn over hun sexuele beleving. Zijn anderen zo preuts of ben ik soms iets te?

Steeds vaker merk ik dat sommige mensen erg snel reageren met dingen als slet, fout en het bekende vingertje wijzen. Iedereen doet het, waarom er dan niet over praten? De sexuele revolutie is er immers niet voor niets geweest

Dat discussieren over dingen die je wilde weten, ging vroeger niet, dat was zondig en vies.
NU kun je het open en bloot hebben over de dingen die je boeien of dwars zitten.

Of is het dat mensen niet zeker genoeg zijn over hun eigen seksualiteit en/of evt lichaam, dat dit soort dingen gewoon nog (steeds) taboe zijn? Denk hierbij aan: "Nee niet het licht aandoen" of dat bepaalde vrouwen niet in de buurt van een pik durven te komen "Nee dat blijft mooi daar onder"

Hoe zien jullie dit? Bespreek je dingen open of houd jij je hier liever ver vandaan?
idd , hans teeuwen loopt ook gewoon met n mars in zn reet!
en dat vind iedereen leuk
  vrijdag 6 mei 2005 @ 22:07:54 #5
87436 ThunderChild
Mighty pirate!
pi_26789389
quote:
Is afhankelijk van wat en met wie. Met sommige mensen bespreek wat meer dan met anderen . . .
Take my love, take my land, take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me
Take me out to the black, tell them I ain't comin' back
Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me
pi_26789429
Hmmm ik durf wel te zeggen dat ik niet preuts ben, vind ook niet dat dat nodig is.
Tuurlijk zijn er dingen waar ik het liever niet zo in het openbaar (lees fam/vrienden/bekenden)naar buiten breng.

En op het gebied van seks onderling bespreken we allemaal, het moet ook geen taboe zijn
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  vrijdag 6 mei 2005 @ 22:09:24 #7
56864 Marty26
#Dislectisch Baggeren _O_
pi_26789440
Ik denk dat het over groote deel gewoon preuts is maar er niet helemaal voor uit willen komen en dan soms kort antwoorden op fora's.
Niks mis mee hoor preuts zijn. Maar ik denk dat je je niet zo druk moet maken over zaken mbt sex zoals als TS al zegt iedereen doet het wat maakt het uit.
Paxlie says: nu ben ik zo vervuld van geluk omdat jij via de digitale snelweg weer bij me bent O+
  vrijdag 6 mei 2005 @ 22:14:13 #8
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_26789564
Ik ben op dat gebied niet preuts aangelegd ofzo. Ik kan er prima over praten met mijn vriendin en vrienden maar ik vind gewoon niet dat mensen buiten mijn vrienden cirkel dat van mij hoeven te weten. En ik zit ook niet te wachten op de sex verhalen van iemand die ik maar half ken.

Nou weet ik natuurlijk niet hoe jij daar mee omgaat, maar als ik jou net zou kennen en je zou meteen flink van wal steken (bij wijze van spreken) dan zou ik je ook raar aankijken. Dat heeft niets met preutsheid of sexuele revolutie te maken, maar gewoon met het goed genoeg kennen van iemand en de grensen die je op dat gebied voor jezelf stelt.

En tjah, die grens ligt natuurlijk voor iedereen weer anders. Dus misschien zijn mensen in jouw beleving inderdaad wel heel preuts. In mijn geval valt het heel erg mee.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_26789633
heb je het over communiceren met je partner, of met de buitenwereld ?

de buitenwereld heeft niets met mijn sexleven te maken,zoals ze met heel veel dingen van mijn persoonlijkheid niets te maken heeft.
ensemble, tout est plus joli
PETITLAPIN krijgt een DOCHTER
  vrijdag 6 mei 2005 @ 22:18:21 #10
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_26789668
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 22:17 schreef petitlapin het volgende:
heb je het over communiceren met je partner, of met de buitenwereld ?

de buitenwereld heeft niets met mijn sexleven te maken,zoals ze met heel veel dingen van mijn persoonlijkheid niets te maken heeft.
Op alle vlakken:met je partner, je ouders, je vrienden, in de kroeg, op fora etc...
  vrijdag 6 mei 2005 @ 22:24:05 #11
24141 Bar_en_Mar
Koetje boe
pi_26789840
maar wanneer ben je dan echt preuts eigenlijk?
Waar ligt de grens ben nu best wel benieuwd
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  vrijdag 6 mei 2005 @ 22:25:45 #12
90092 petitlapin
bijna mama
pi_26789895
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 22:18 schreef Mukie het volgende:

[..]

Op alle vlakken:met je partner, je ouders, je vrienden, in de kroeg, op fora etc...
die hebben daar niets mee te maken. Zoals ze ook niets te maken hebben met mijn loon, en nog zo veel andere dingen.

sex is iets persoonlijks en intiems, tussen mij en partner, en dat wil ik niet delen met de wereld. Dat zou voor mij een deel van zijn waarde afnemen. Ik zou ook niet weten wat ik erover zou kunnen meedelen aan de buitenwereld . Wat helpt het de anderen om te weten wat ik en mijn partner in bed uitspoken.

er zijn gewoon dingen die je niet wilt weten, zo ga ik op mijn werk als ik ongesteld ben ook niet gaan roepen hoeveel bloed en hoeveel slijm ik ben kwijtgeraakt, en dat het nu precies een helderder rood is dan de vorige keer of zo. Ik denk niet dat ik de medemens daar een dienst mee verleen

en verdorie, ik zie me al mijn ouders over sex praten.

Iedereen mag er voor mijn part over praten hoor, maar als mijn partner alle details van ons sexleven op straat gooit, zou ik verschrikkelijk ontgoocheld in hem zijn.
ensemble, tout est plus joli
PETITLAPIN krijgt een DOCHTER
pi_26789941
Ben absoluut niet preuts en bespreek eigenlijk alles wel met mijn partner.Ook wel dingen met vriendinnen maar verder heb ik eigenlijk geen behoefte om dat met andere mensen te bespreken laat staan dat ik op die informatie van een ander zit te wachten.
01-08-2008
pi_26789955
typisch nederland.. er zit iets dwars.. dan komt er een "revolutie" en daarna merken sommigen dat we iets te ver zijn doorgeslagen en komt er weer een tegenreactie.. we zijn opweg naar een goed evenwicht.. open maar niet tè open..
dag
  vrijdag 6 mei 2005 @ 22:30:57 #15
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_26790010
Ik begrijp beide kanten. Als mij iets niet uitmaakt dan praat ik daar open over, met wie dan ook. Sommige dingen zijn privé voor mij en andere dingen bespreek ik alleen met bepaalde mensen. Oftewel, het ligt er maar aan waar het over gaat
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_26790238
quote:

Ik ben er vrij open over, maar wel met de juiste mensen. Ik ben er alleen open over als de ander er ook open over is. Sim-pel.
Verder vind ik dat het niet hetzelfde moet worden als dat je 't over boodschappen hebt ofzo.. Ik vind 't niet zo leuk als ik ergens in 'n restaurant zit en mensen naast me 't uitgebreid over seks hebben, dat vind ik zo viezig Het moet wel iets mystieks blijven hebben, er hoeft absoluut geen taboe op, maar het mag nog wel 'n beetje spannend blijven vind ik...
  vrijdag 6 mei 2005 @ 22:42:05 #17
46468 corr
je moet lief zijn voor geiten
pi_26790299
Erm, de sexuele revolutie die je noemt is meer voor het 'gelijkwaardig' maken van man en vrouw geweest, niet het maar doen/praten wat je maar wilde. Dat gebeurde sowieso al alleen was dat puur voor de man en de vrouw was hierin ondergeschikt.
Verer lijkt me dat sommigen makkelijker praten dan anderen.
pi_26790480
Ik ben volledig open. Maar niet zo dat ik erover begin. Maar als iemand er naar vraagt of als het relevant is... Er zijn wel enkele uitzonderingen. Zoals werk.

Maar ik schok meestal mensen die doorvragen. Ook zoiets.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 6 mei 2005 @ 22:51:26 #19
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_26790536
Preuts zijn is niet hetzelfde als niet (met iedereen) over je eigen sexualiteit willen praten, vind ik.Op dit forum bespreekt ieder met met jan en alleman allerlei ervaringen, op zich prima (kan er nog wat van opsteken), anderzijds probeer ik wel een grens aan te houden van wat ik nu wel en niet deel. Ook in verband met meelezende ogen...Verder hou ik er ook het 'kiss and not tell'-principe op na, ik praat alleen in heel algemene termen over mijn sex-ervaringen, maar ik treed niet in detail om de privacy van de ander te beschermen.
Is ook weleens anders geweest, maar soms leidt dat tot pijnlijke ervaringen..
  vrijdag 6 mei 2005 @ 23:01:48 #20
82136 Xennia
gekroond
pi_26790813
Ik ben altijd heel open over seks. Toen ik net mijn nieuwe vibrator had en mijn preutse zus en zwager kwamen op bezoek heb ik hem laten zien en vertelt wat ie allemaal kan. Ze waren best geschokt, maar dat vond ik dan wel weer geinig
pi_26791728
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 23:01 schreef Xennia het volgende:
Ze waren best geschokt, maar dat vond ik dan wel weer geinig
Ik vind dat stiekem ook altijd leuk...
  zaterdag 7 mei 2005 @ 05:15:16 #22
95608 Speth
Rorschach
pi_26795454
quote:

Zoals met eigenlijk alles wat je zegt roep je hiermee een bepaalde reactie op. Sommige mensen (waaronder ik, trouwens) vinden het vies als ze over de lichaamssappen en bedactiviteiten van een ander horen. Kakken doet immers ook iedereen, maar ik heb ook een hekel aan die vervelende mensen die hun zojuist geproduceerde fraaie bolus eerst willen tentoonstellen alvorens ze hem doorspoelen. Op dezelfde manier hoef ik niet van iedereen (niet van mensen van hetzelfde geslacht en niet van heel lelijke mensen, bijvoorbeeld) te weten wat ze op sexueel gebied zoal doen. Er is nou eenmaal een maatschappij met bepaalde zeden die vaak gebaseerd zijn op natuurlijke afkeer. Er zijn kennelijk mensen waarbij die afkeer niet bestaat of is afgeleerd (ja ja, en ik ken het argument dat het is aangeleerd, maar daar geloof ik niet in om allerlei redenen...), maar bij velen bestaat die wel en in je eigen belang kan je daar beter rekening mee houden wil je netjes overkomen.
pi_26795458
quote:

Ik ben een open boek over mijn sexleven, alleen niet op FOK!
Met hele hechte vrienden op MSN praat ik er open over. Maar ga dat echt niet bespreken op een site zoals deze.
pi_26795467
ik ben zeker niet preuts maar als ik iemand een slet vind dan vind ik dat, dan ben ik toch niet preuts
pi_26795596
Ik ben absoluut niet preuts en praat heel open over sex, behalve met me ouders, die gaat dat niks aan, en hier op het forum ben ik wat terughoudener geworden nadat ik een heleboel sneue/kinderachtige reacties heb gekregen op posts van mij
pi_26796103
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 08:29 schreef Sylvana het volgende:
Ik ben absoluut niet preuts en praat heel open over sex, behalve met me ouders, die gaat dat niks aan, en hier op het forum ben ik wat terughoudener geworden nadat ik een heleboel sneue/kinderachtige reacties heb gekregen op posts van mij
Helemaal mee eens, al moet je soms door de kinderreacties heen kijken, zodat je toch met vragen ed. over sex kan discussieren.
Muay-Thai...
Mixed Martial Arts!
pi_26796726
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 08:29 schreef Sylvana het volgende:
Gewoon om lachen. Die reacties komen van heel onzekere pubertjes...
pi_26796757
Ik durf er wel open over te praten.

Ik merk alleen dat ik dan al gauw 'oversext' wordt genoemd.
Ik was bijvoorbeeld altijd het geile pubertje op school omdat ik er zo makkelijk over praatte.

Maar goed, dat heeft me niet weerhouden om het niet meer te doen.
Maar sommige dingen hoeven mensen echt niet te weten, maar dat is dan weer een stukje privacy en dat heeft niks te maken met openheid of niet.
pi_26797010
Ik ben vrij open over mijn seksleven, altijd al geweest. Al hangt het natuurlijk wel van de situatie af. Mijn vriendinnen krijgen soms meer te horen/zien dan ze willen (vriendinnetje van me was très geshoqueerd toen ik vol trots m'n nieuwe Tarzan showde) en met mijn ouders wil ik juist absoluut niet over seks praten. Mijn ouders zijn gescheiden en ik wil echt niet weten wat de vriend van mijn moeder allemaal kan ik bed. .
Echte liefde!
En ik zag dat het goed was.
pi_26798862
ik ben niet preuts.. vriendinnen/vrienden mogen op zich alles vragen, maar dan moeten ze zelf wel net zo open zijn (of opener ) op dat onderwerp.. ik ben alleen niet iemand die uit zichzelf vol trots gaat vertellen dat ie dit en dit heeft mogen doen met dat meisje..

mn vriendin mag best een beetje preuts zijn.. het heeft iets schattigs en je hebt een beetje controle over wie wat weet
  zaterdag 7 mei 2005 @ 12:52:48 #31
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_26799093
quote:
Ik ben altijd heel open over seks. Toen ik net mijn nieuwe vibrator had en mijn preutse zus en zwager kwamen op bezoek heb ik hem laten zien en vertelt wat ie allemaal kan. Ze waren best geschokt, maar dat vond ik dan wel weer geinig
Geniaal
pi_26799384
Ik ben zelf helemaal niet preuts ik vind het ook vervelend als andere dat wel zijn. Vragen ze bijvoorbeeld mij dingen uit nieuwsgierigheid en geef ik gewoon normaal andwoord. Vraag ik hen wat en draaien ze van het onderwerp af of zeggen het niet.
Ook als ik net een nieuwe vriendin heb ofzo en ze blijkt heel preuts te zijn hou ik het ook snel voor gezien. Vaak blijkt dat al als ik haar lee kennen en dan heb ik het er al mee gehad.
Op het forum ben ik ook aardig open er zijn misschien mensen die mee lezen ook dat maakt mij niet uit. Moeten ze maar niet mee lezen als ze het niet willen lezen.
pi_26800177
ik merk ook niet dat mensen van mijn leeftijd nog preuts zijn...
  zaterdag 7 mei 2005 @ 14:48:54 #34
7888 DiSiLLUSiON
Universal Centric Motion
pi_26801932
Ik ben van mening dat je het beste gewoon altijd overal open over kunt zijn, en dus ook over sex... Hoe krijg je anders ooit interresante discussies op gang, als mensen allemaal dingen maar voor zich houden?
There is consciousness in all things.
pi_26804225
Ik ben heel open opgevoed op het gebied van seks. Alles kon en mocht besproken worden, en dat is nog steeds zo. Hoewel ik dat sterker met mijn ma heb dan met mijn pa. Maar ik denk het ook afhangt van preuts zijn in doen, en preuts zijn in praten. Ik ben dan weer wel zo preuts dat je me niet snel in een gangbang oid ziet rondhobbelen...

Maar sekstalk met vrienden enzo, ja daar weet ik wel raad mee.
pi_26805497
quote:
Dat begrijp ik dus echt niet zulke mensen,hoe kun je vandaag de dag nou nog geschok zijn door een vibrator! Vind het wel grappig zulke dingen idd,zo stangen we een nichtje van mij ook wel eens...
01-08-2008
  zaterdag 7 mei 2005 @ 18:01:48 #37
37769 erodome
Zweefteef
pi_26805726
Het ligt er erg aan met wie, ik zie me nu niet als ik bij een familie visite zit uitgebreid over seks praten, zo van wat ik allemaal leuk vind, dat lijkt me niet zo'n goed plan....

Maar op andere plekken zijn er maar bar weinig dingen waar ik niet over wil praten, ik vind het zelfs wel leuk om erovet te praten soms, niet altijd, maar niets is altijd leuk, maar zo nu en dan, ja absoluut...

Maar ik vind het nog leuker om het te doen
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')