Wat een waanzinnige kul.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 09:37 schreef gr8w8 het volgende:
Dat er verwoed wordt schoongemaakt heeft vooral te maken met de "traditie" dat Amsterdammers alle zooi gewoon op straat pleuren
Hoeveel geboren en getogen Amsterdammers vinden het een kutstad dan? Ik bedoel - je mag hier dan wel wonen maar je blijft blijkbaar een provinciaal ...quote:Op dinsdag 10 mei 2005 09:37 schreef gr8w8 het volgende:
Dan is het nog steeds een kutstad en daar gaat het topic om. Niet alleen "provincialen" vinden dat dus. Dat argument van, je ziet alleen de Kalver en de Nieuwendijk, gaat dus niet op.
Zelfhaat is naast arrogantie ook een eigenschap van amsterdammersquote:Op dinsdag 10 mei 2005 09:37 schreef gr8w8 het volgende:
Dat er verwoed wordt schoongemaakt heeft vooral te maken met de "traditie" dat Amsterdammers alle zooi gewoon op straat pleuren en niet alleen met de touristen die alleen het kleine centrum bezoeken. Amsterdam staat al jaren bekend als de smerigste stad en met de hoogste schoonmaakkosten. Dat wordt inderdaad steeds minder, maar dat kan er ook mee te maken hebben dat er steeds minder echte Amsterdammers in het centrum eo wonen.
Grootste fietsendief is trouwens de gemeente zelf in de vorm van de AFAC. Voorbeeld? Ze halen alle fietsen voor een studentenflat weg, met een dikke week van te voren een waarschuwing. Midden in de vakantie periode.![]()
[..]
Dan is het nog steeds een kutstad en daar gaat het topic om. Niet alleen "provincialen" vinden dat dus. Dat argument van, je ziet alleen de Kalver en de Nieuwendijk, gaat dus niet op.
Dus behalve een teringstad is het nog kneuterig ookquote:Op dinsdag 10 mei 2005 09:46 schreef Soul79 het volgende:
Is van vorig jaar weliswaar, maar lees nu in de Zone020 dat Amsterdam dit jaar opnieuw de 'aantrekkelijkste plaats van Nederland is om in te wonen.'
quote:Vinkeveen en Loosdrecht worden hierbij tot de Amsterdamse woonomgeving gerekend.
Cultureel scoort Amsterdam hoog, met de meeste theatervoorstellingen, musea en monumenten.
Bereikbaarheid en de veiligheid spelen nog steeds een belangrijke rol, maar dit jaar ging het vooral om 'de creatieve klasse van Nederland'
Als je verderop ziet dat Amstelveen derde staat, dan zet ik toch grote vraagtekens. Die "stad" is nog saaier dan Almere.quote:Als het bij de weging uitsluitend was gegaan om voorzieningen voor creatieven, dan was niet de hoofdstad maar Utrecht op de eerste plaats gekomen. Amsterdam scoort beter omdat de bereikbaarheid van de stad het laatste jaar is verbeterd. Toch stroomde de creatieve klasse naar Utrecht in plaats van Amsterdam.
Tjonge zeg denk eens na, er wordt een onafhankelijk rapport in geciteerd.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 09:53 schreef gr8w8 het volgende:
Zone020, is een blad voor Amsterdam, gebaseerd op advertenties. Dat zou niet goed lopen als ze dan hun doelgroep af gaan zeiken, is het wel?
Zie toevoeging.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 09:55 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Tjonge zeg denk eens na, er wordt een onafhankelijk rapport in geciteerd.
He, en het ging er hier niet om of het de leukste/mooiste stad is, maar een teringstad. Daarover zijn dus kennelijk de meningen verdeeld.
Maar je weet precies waar dat schreeuwerige/massale zich afspeelt. Amsterdam is zo veel meer dan het centrum ...quote:Op dinsdag 10 mei 2005 09:56 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Ach, qua cafeetjes is het allemaal wel aardig, alleen dat schreeuwerige en massale, neuh, laat maar.
Mooie afleidingsmanouvre, maar mislukt. Open een topic zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 10:01 schreef Soul79 het volgende:
Kijk, daarom scoort Amstelveen ook zo hoog. Ligt lekker dicht bij Amsterdam.
Hoe laag zou trouwens het arme Rotterdam staan?
Over afleiding manouvres gesproken... Waarom wilt iemand die Amsterdam zo'n teringstad vind eigenlijk in Amsterdam wonen? Waren er ECHT geen alternatieven?quote:Op dinsdag 10 mei 2005 10:02 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Mooie afleidingsmanouvre, maar mislukt. Open een topic zou ik zeggen.
Zoals ik zei, zelfhaat is een beruchte eigenschap van Nederlanders in het algemeen, en van Amsterdammers in het bijzonder. Lekker kankeren op je eigen stad, heerlijk.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 10:14 schreef Doc het volgende:
[..]
Over afleiding manouvres gesproken... Waarom wilt iemand die Amsterdam zo'n teringstad vind eigenlijk in Amsterdam wonen? Waren er ECHT geen alternatieven?
Ik zeg niet dat je je bek moet houden. Ik zeg opz'n hoogst dat ik je een zeikerd vind. Ik snap in het geheel niet waarom je ergens wilt wonen waar je het bagger vind, dus of je zeikt maar wat onzin en je vind het er wonen best meevallen, of je zit iedere dag treurig te balen dat je hier woont. Maar dan snap ik echt niet waarom je geen alternatief zoekt. Die studie die je doet of het werk dat je hebt zal vast ook in een andere stad te vinden zijn. En zo niet dan kan je altijd nog forensen vanuit een plek die je wel OK vind. Blijkbaar is het wonen in Amsterdam niet zo verschrikkelijk om een van die alternatieven te kiezen. En dus vind ik dat je zeikt.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 10:32 schreef gr8w8 het volgende:
Oja hoor. Krijgen we dat weer. Je mag hier alleen wonen als je alles leuk vindt hier, zo niet gewoon je BEK HOUDEN! Het zou wat zijn. Leuke politiek krijg je dan.
Ik vind Amsterdam wel wat hebben hoor, maar dan gewoon voor een keertje op stap of een dagje museums. Om te wonen diepe bagger.
Waar woon je dan dat het ZO verschrikkelijk is?quote:
Nogmaals, in welke gedeelte van de stad woon je (hoef je adres nietquote:Op dinsdag 10 mei 2005 10:53 schreef gr8w8 het volgende:
Nog eenmaal: Of ik er woon of niet heeft niets te maken met dat het een kut stad is. Waarom ik er woon gaat buiten dit topic en daarbuiten is het persoonlijk. Of ga je ook in Somalie lopen roepen: He, als je het hier zo kut vindt, rot je toch op? Was alles maar zo simpel.
Stond een paar reacties terug al. Eerst altijd Oud West, tussen de kinker en de overtoom om precies te zijn. Nu al een paar jaar op de rand van het Centrum en Oost.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 10:57 schreef Rahja het volgende:
[..]
Nogmaals, in welke gedeelte van de stad woon je (hoef je adres niet)? Want ik moet eerlijk zeggen dat ik van sommige gemeentes snap dat het wonen niet echt top is, maar in de meeste gevallen zijn het de "verwende" mensen die de woonsituaties in Amsterdam slecht trekken.
Sorry (ik lezen slecht...quote:Op dinsdag 10 mei 2005 11:08 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Stond een paar reacties terug al. Eerst altijd Oud West, tussen de kinker en de overtoom om precies te zijn. Nu al een paar jaar op de rand van het Centrum en Oost.
Met het enorme verschil dat men in Somalië NIET een simpel alternatief heeft om elders te wonen.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 10:53 schreef gr8w8 het volgende:
Nog eenmaal: Of ik er woon of niet heeft niets te maken met dat het een kut stad is. Waarom ik er woon gaat buiten dit topic en daarbuiten is het persoonlijk. Of ga je ook in Somalie lopen roepen: He, als je het hier zo kut vindt, rot je toch op? Was alles maar zo simpel.
Enorm leuke buurt, vooral aan de Overtoom kant van de Van Lennepkadequote:Op dinsdag 10 mei 2005 11:08 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Stond een paar reacties terug al. Eerst altijd Oud West, tussen de kinker en de overtoom om precies te zijn.
quote:
Het gaat een beetje een R&P topic worden op deze manier.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 13:02 schreef Doc het volgende:
[..]Tot zover je argumeten dus
Ga maar lekker verder klagen hoe erg Amsterdam wel niet is. Blijkbaar vind je klagen leuker dan er iets aan doen, zeikerd. Hoe hou je het vol een paar jaar ergens wonen terwijl je het "diepe bagger" vind en de alternatieven voor het oprapen liggen ...
Tjsa, het gaat er een beetje om hoe serieus je iemand moet nemen die klaagt over Amsterdam en het enorme bagger noemt, maar niet de moeite neemt te verhuizen. Da's iemand die zeikt om het zeiken. That's allquote:Op dinsdag 10 mei 2005 14:36 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Het gaat een beetje een R&P topic worden op deze manier.
Ik zie het altijd als [insert Jerry Springer zeikwijf stemmetje]: "Talk to the hand, 'cause the face ain't liss'nin'"quote:
Dat zijn die verdomde import-Amsterdammers altijd weerquote:Op dinsdag 10 mei 2005 16:01 schreef gr8w8 het volgende:
Amsterdam is een kutstad omdat er zulke enorme zeikerds wonen.
Heeeeeeeeeel goed gr8w8, daar scoor je puntenquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |