Ik zou het niet weten, zijn dat de plekjes waar je a'dam als eerste mee wilt vergelijken? Okay...quote:Op dinsdag 10 mei 2005 00:30 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Waaruit kan je dan zoal kiezen in Noordbeemster en Oisterwoik?
Maar de meesten zeiken over nog meer dan alleen die beschrijving van jou. Prat gaan op tolerantie, is dat ook het laten voetballen met kransen? Dat zal in bovenvernoemde plekjes toch niet voorkomen, omdat mensen daar fatsoen hebben en degenen die het niet hebben, mores leren.quote:De meeste mensen die zeiken op Amsterdam zijn degenen die zelf nooit verder komen dan het gangetje Damrak-Leidseplein, en daar dan ook nog eens zelf de grootste teringzooi veroorzaken. En dan de volgende dag in hun eigen kutdorp roepen dat A'dam zo'n smerige kutstad is.
Ja daar worden wij wel eens moe van ja.
Het ís ook een smerige kutstad en dat zeg ik als inwoner. Eerst Oud-West en nu alweer een poosje Centrum, op de rand van Oost.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 00:30 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Waaruit kan je dan zoal kiezen in Noordbeemster en Oisterwoik?
De meeste mensen die zeiken op Amsterdam zijn degenen die zelf nooit verder komen dan het gangetje Damrak-Leidseplein, en daar dan ook nog eens zelf de grootste teringzooi veroorzaken. En dan de volgende dag in hun eigen kutdorp roepen dat A'dam zo'n smerige kutstad is.
Ja daar worden wij wel eens moe van ja.
Zulke dingen komen elders niet voor, yeah right.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 08:52 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Maar de meesten zeiken over nog meer dan alleen die beschrijving van jou. Prat gaan op tolerantie, is dat ook het laten voetballen met kransen? Dat zal in bovenvernoemde plekjes toch niet voorkomen, omdat mensen daar fatsoen hebben en degenen die het niet hebben, mores leren.![]()
Kortom, een beetje zelfreflectie zorgt ervoor dat zelfs boeren niet meer klagen.
Ruim dan ook je stoep opquote:Op dinsdag 10 mei 2005 08:56 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Het ís ook een smerige kutstad en dat zeg ik als inwoner. Eerst Oud-West en nu alweer een poosje Centrum, op de rand van Oost.
Okay, sounds fair. Ik vind eerlijk gezegd dat veel a'dammertjes nogal stereotype nablaten. Zeg nou zelf, dat is toch weinig origineel wat uit de meeste keeltjes komt? En in feite kleinburgerlijk gedrag? "Hunnie zijn boeren en wij zijn wereldburgers".quote:Op dinsdag 10 mei 2005 09:26 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Zulke dingen komen elders niet voor, yeah right.
En wat de zelfreflectie betreft, zie de post onder de jouwe.
Hey, het is niet zo dat ik A'dam helemaal perfect vind, verre van dat. En ik zeg ook niet dat er elders geen leuke of leukere plekken zijn. Maar dat stereotype geblaat van mensen die een paar keer per jaar hier in de stad komen, dat is vervelend.
En natuurlijk voor de toeristen he?!quote:Op dinsdag 10 mei 2005 09:30 schreef Z het volgende:
Het is helemaal geen gore stad, er wordt, vooral rond het centrum, enorm schoongemaakt. Dat doen ze expres, uit onderzoek is gebleken dat het gevoel van veiligheid o.a. te maken heeft met schone straten/buurten, vandaar het schoonmaak-fanatisme. Ik ken bijna geen gore plekken in Amsterdam.
Dan is het nog steeds een kutstad en daar gaat het topic om. Niet alleen "provincialen" vinden dat dus. Dat argument van, je ziet alleen de Kalver en de Nieuwendijk, gaat dus niet op.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 09:27 schreef Doc het volgende:
[..]
Ruim dan ook je stoep op
En als je het zo'n enorm kutstad vind: waarom verhuis je dan niet lekker?
Klopt, maar het is de meest voor de hand liggende reactie op dat gezever van "ik ga me elke maand 1 keer in a'dam klemzuipen en wat is het toch een teringzooi daar, hoeren, drugs, toeristen, vreselijk."quote:Op dinsdag 10 mei 2005 09:29 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Okay, sounds fair. Ik vind eerlijk gezegd dat veel a'dammertjes nogal stereotype nablaten. Zeg nou zelf, dat is toch weinig origineel wat uit de meeste keeltjes komt? En in feite kleinburgerlijk gedrag? "Hunnie zijn boeren en wij zijn wereldburgers".
Daarom kom ik er dus ook nooit, omdat ik geen zin in die toeristenbende heb. A'dam lokt dat zelf uit door alsmaar te roepen hoe geweldig ze zijn. Tja, dan komen mensen een kijkje nemen...quote:Op dinsdag 10 mei 2005 09:39 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Klopt, maar het is de meest voor de hand liggende reactie op dat gezever van "ik ga me elke maand 1 keer in a'dam klemzuipen en wat is het toch een teringzooi daar, hoeren, drugs, toeristen, vreselijk."
quote:Op dinsdag 10 mei 2005 08:52 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten, zijn dat de plekjes waar je a'dam als eerste mee wilt vergelijken? Okay...
Wat een waanzinnige kul.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 09:37 schreef gr8w8 het volgende:
Dat er verwoed wordt schoongemaakt heeft vooral te maken met de "traditie" dat Amsterdammers alle zooi gewoon op straat pleuren
Hoeveel geboren en getogen Amsterdammers vinden het een kutstad dan? Ik bedoel - je mag hier dan wel wonen maar je blijft blijkbaar een provinciaal ...quote:Op dinsdag 10 mei 2005 09:37 schreef gr8w8 het volgende:
Dan is het nog steeds een kutstad en daar gaat het topic om. Niet alleen "provincialen" vinden dat dus. Dat argument van, je ziet alleen de Kalver en de Nieuwendijk, gaat dus niet op.
Zelfhaat is naast arrogantie ook een eigenschap van amsterdammersquote:Op dinsdag 10 mei 2005 09:37 schreef gr8w8 het volgende:
Dat er verwoed wordt schoongemaakt heeft vooral te maken met de "traditie" dat Amsterdammers alle zooi gewoon op straat pleuren en niet alleen met de touristen die alleen het kleine centrum bezoeken. Amsterdam staat al jaren bekend als de smerigste stad en met de hoogste schoonmaakkosten. Dat wordt inderdaad steeds minder, maar dat kan er ook mee te maken hebben dat er steeds minder echte Amsterdammers in het centrum eo wonen.
Grootste fietsendief is trouwens de gemeente zelf in de vorm van de AFAC. Voorbeeld? Ze halen alle fietsen voor een studentenflat weg, met een dikke week van te voren een waarschuwing. Midden in de vakantie periode.![]()
[..]
Dan is het nog steeds een kutstad en daar gaat het topic om. Niet alleen "provincialen" vinden dat dus. Dat argument van, je ziet alleen de Kalver en de Nieuwendijk, gaat dus niet op.
Dus behalve een teringstad is het nog kneuterig ookquote:Op dinsdag 10 mei 2005 09:46 schreef Soul79 het volgende:
Is van vorig jaar weliswaar, maar lees nu in de Zone020 dat Amsterdam dit jaar opnieuw de 'aantrekkelijkste plaats van Nederland is om in te wonen.'
quote:Vinkeveen en Loosdrecht worden hierbij tot de Amsterdamse woonomgeving gerekend.
Cultureel scoort Amsterdam hoog, met de meeste theatervoorstellingen, musea en monumenten.
Bereikbaarheid en de veiligheid spelen nog steeds een belangrijke rol, maar dit jaar ging het vooral om 'de creatieve klasse van Nederland'
Als je verderop ziet dat Amstelveen derde staat, dan zet ik toch grote vraagtekens. Die "stad" is nog saaier dan Almere.quote:Als het bij de weging uitsluitend was gegaan om voorzieningen voor creatieven, dan was niet de hoofdstad maar Utrecht op de eerste plaats gekomen. Amsterdam scoort beter omdat de bereikbaarheid van de stad het laatste jaar is verbeterd. Toch stroomde de creatieve klasse naar Utrecht in plaats van Amsterdam.
Tjonge zeg denk eens na, er wordt een onafhankelijk rapport in geciteerd.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 09:53 schreef gr8w8 het volgende:
Zone020, is een blad voor Amsterdam, gebaseerd op advertenties. Dat zou niet goed lopen als ze dan hun doelgroep af gaan zeiken, is het wel?
Zie toevoeging.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 09:55 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Tjonge zeg denk eens na, er wordt een onafhankelijk rapport in geciteerd.
He, en het ging er hier niet om of het de leukste/mooiste stad is, maar een teringstad. Daarover zijn dus kennelijk de meningen verdeeld.
Maar je weet precies waar dat schreeuwerige/massale zich afspeelt. Amsterdam is zo veel meer dan het centrum ...quote:Op dinsdag 10 mei 2005 09:56 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Ach, qua cafeetjes is het allemaal wel aardig, alleen dat schreeuwerige en massale, neuh, laat maar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |