abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27022101
quote:
Op zondag 15 mei 2005 11:59 schreef Adelante het volgende:
hoe ziet 't er inmiddels bij jou uit, skic?

Het is bijna helemaal goed gekomen! Een aantal bubbeltjes, maar vind ik geen ramp.
pi_27022174
quote:
Op zondag 15 mei 2005 12:11 schreef skiczukie het volgende:
Dirkh, en anderen. Hoe zou ik dit plastic nou het beste kunnen verwijderen?
Met een krabbertje eerst die verf verwijderen en dan de fohn erop. Door het verwarmen wordt de lijm zacht en dan laat het plastic gemakkelijk los.
pi_27022218
quote:
Op zondag 15 mei 2005 12:16 schreef Tinkerbell het volgende:

[..]

Met een krabbertje eerst die verf verwijderen en dan de fohn erop. Door het verwarmen wordt de lijm zacht en dan laat het plastic gemakkelijk los.
Okee. Er zit een soort kit op. Ik ga het wel eens proberen. Of vind jij het mooi Tinkerbell?
pi_27022287
Ik vind het vreselijk
pi_27031593
quote:
Op zondag 15 mei 2005 11:46 schreef skiczukie het volgende:

[..]

En ik hoop dat je het niet erg vind dat ik dit zeg; dat plastic op jouw raam is ook lelijk, is toch ook zo kitsch als maar kan. Neem dan gewoon helemaal mat, zonder die lelijke, kitscherige versieringetjes.
Ik heb helemaal geen plakplastic op mijn ramen!
pi_27031848
Yep, met de föhne is de plastic het beste te verwijderen. Desnoods kan je het plastic in strookjes insnijden (zachtjes drukken) zodat je banen kan trekken. Dit voor als het heel erg vast zit.
Wat die kit betreft, als ik het zo op de foto zie, lijkt het er meer op dat er over het plastic geschildert is, i.p.v. gekit. Maar als het wel zo is, gewoon haaks op het raam wegsnijden.
  maandag 16 mei 2005 @ 02:03:32 #57
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_27045106
quote:
Op zondag 15 mei 2005 09:49 schreef Braamhaar het volgende:
Ja, dat vind ik wel erg!
Waar bemoei je je mee?
Van dat gore matplastic zeker of echte glas-in-loodraampjes, ben je wel helemaal lekker!
Ik ga lekker voor het net echte glas-in-loodfolie, van de Gamma!
Plaats je een foto van het eindresultaat?
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
  maandag 16 mei 2005 @ 02:04:44 #58
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_27045137
quote:
Op zondag 15 mei 2005 11:46 schreef skiczukie het volgende:
En ik hoop dat je het niet erg vind dat ik dit zeg; dat plastic op jouw raam is ook lelijk, is toch ook zo kitsch als maar kan. Neem dan gewoon helemaal mat, zonder die lelijke, kitscherige versieringetjes.
Nee hoor vind ik niet erg dat jij dat zegt

Maar ik ben wel een paar uur bezig geweest om dat allemaal uit te snijden
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
pi_27047661
quote:
Op maandag 16 mei 2005 02:04 schreef Faat het volgende:

[..]

Nee hoor vind ik niet erg dat jij dat zegt

Maar ik ben wel een paar uur bezig geweest om dat allemaal uit te snijden

Gewoon mat gekocht, en dan die vormen erin gesneden? Hmmm. Okee.
  maandag 16 mei 2005 @ 10:55:55 #60
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_27048003
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 22:48 schreef Furby het volgende:
Ik heb dit ooit gevraagd aan een schilder. Die zei dat je biede (raam en plastic) goed moet natmaken met een spuitbus oid en dan erop beetje schuiven totdat het op z'n plaats zit en dan van middenuit met een kleine ruitentrekker het water wegtrekken. Als je zeepsop gebruikt dan babyzeep. Het water wat blijft zitten zal binnen een week verdampen door het plastic en voila
Zo heb ik 't ook gedaan en alleen met water dus, het heeft wel 2 weken geduurd voor alles * vlekkeloos * was.

Ik heb er een * familie varken * van geknipt en die er boven het baantje geplakt
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_27048379
quote:
Op maandag 16 mei 2005 10:55 schreef deedeetee het volgende:

Ik heb er een * familie varken * van geknipt en die er boven het baantje geplakt
Ik ga deze zin niet begrijpen
  maandag 16 mei 2005 @ 11:32:01 #62
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_27048670
Ik heb aan de onderkant van 't raam een baan van dat plastic geplakt in drie stukken verdeeld met een paar centimeter tussen ruimte. Daar boven weer smalle strookjes afgewisseld met grote bollen. En dáár weer boven drie kleine en een groot varken op een rijtje in het midden van het raam

Mijn * familie varken * trekt geregeld kijkers, vandaar dat ik 't leuk vond om 't te vermelden
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_27049645
quote:
Op maandag 16 mei 2005 11:32 schreef deedeetee het volgende:
Ik heb aan de onderkant van 't raam een baan van dat plastic geplakt in drie stukken verdeeld met een paar centimeter tussen ruimte. Daar boven weer smalle strookjes afgewisseld met grote bollen. En dáár weer boven drie kleine en een groot varken op een rijtje in het midden van het raam

Mijn * familie varken * trekt geregeld kijkers, vandaar dat ik 't leuk vond om 't te vermelden
Ok, ik snap het, leuk
  dinsdag 17 mei 2005 @ 15:04:15 #64
73730 God_de_Vader
Die hard Toyota driver
pi_27084509
eerst nat spuiten met een zeepsop watertje (dreft werkt ideaal)
Dan folie er op
dan met kort latje opstrijken
en je hebt dit soort problemen niet

Zo plaats je trouwens ook bijvoorbeeld verdonkeringsfolie tegen je auto ramen of van die tuning strippings
-.,.-°--> MultiBox Your software and solutions partner. <--°-.,.-
-.,.-°--> Young and Safe on the Road <--°-.,.-
pi_61445789
quote:
Op zondag 15 mei 2005 12:11 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Zeker. Ik had het ook niet gezegd als iemand anders smaak wél wordt aangevallen. Maar goed. Nog een voorbeeld van een plakplastic wat ik superlelijk vind. Het zit op een tussendeur hier bij me thuis, cadeautje van de vorige bewoner.

[ afbeelding ]

En zo is het afgewerkt.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dirkh, en anderen. Hoe zou ik dit plastic nou het beste kunnen verwijderen?
Langs de randen eerst de verf doorsnijden met een afbreekmesje en vervolgens de folie eraf trekken..
Als het niet gaat, de folie even verwarmen met een fohn...

Daarna zal je wel de randen weer moeten verven, want dat ga je sowieso beschadigen...
  zondag 7 september 2008 @ 13:02:18 #66
3185 Adelante
To let it go now
pi_61445848
Goed advies zo'n 3,5 jaar later.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_61445900
Op dat antwoord zat ie drie jaar te wachten.
pi_61446014
quote:
Op zondag 7 september 2008 13:05 schreef Dirkh het volgende:
Op dat antwoord zat ie drie jaar te wachten.
Haha, dat zag ik net ook...
  zondag 7 september 2008 @ 13:23:41 #69
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_61446242
quote:
[b]Op zaterdag 7 mei 2005 08:34 schreef Maar hierbij een tip, als je plastic scheef komt te zitten pak dan een ijzeren lineaal en een stanleymes
en snij op het raam zelf langs het mes je plastic recht. Op die manier kun je ook allerlei leuke
accenten in je plastic snijden. Hierbij een plaatje van het laatste raam dat ik gedaan heb:
Kras dat dan niet op de ruit?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_61449265
quote:
Op zondag 7 september 2008 @ 13:23 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Als je geen hardmetalen mesje gebruikt niet, glas is harder.
pi_61455543
quote:
Op zondag 7 september 2008 13:23 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Je moet het plastic ook niet doorsnijden, maar insnijden. Het is niet nodig om zo hard door te drukken tot je 100% weerstand krijgt, maar als je iets minder druk zet op het mesje kom je er wel.
Het is ook handig om gewoon een rond hobbymesje te kopen, net zoals een pen. Hiermee zet je sowieso al minder druk en voel je beter aan tot hoe ver je kan gaan en is het beter/makkelijker om vorm te geven. Zo'n mesje is niet duurder dan een gewoon hobbymesje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')