quote:Op zondag 15 mei 2005 11:59 schreef Adelante het volgende:
hoe ziet 't er inmiddels bij jou uit, skic?
Met een krabbertje eerst die verf verwijderen en dan de fohn erop. Door het verwarmen wordt de lijm zacht en dan laat het plastic gemakkelijk los.quote:Op zondag 15 mei 2005 12:11 schreef skiczukie het volgende:
Dirkh, en anderen. Hoe zou ik dit plastic nou het beste kunnen verwijderen?
Okee. Er zit een soort kit op. Ik ga het wel eens proberen. Of vind jij het mooi Tinkerbell?quote:Op zondag 15 mei 2005 12:16 schreef Tinkerbell het volgende:
[..]
Met een krabbertje eerst die verf verwijderen en dan de fohn erop. Door het verwarmen wordt de lijm zacht en dan laat het plastic gemakkelijk los.
Ik heb helemaal geen plakplastic op mijn ramen!quote:Op zondag 15 mei 2005 11:46 schreef skiczukie het volgende:
[..]
En ik hoop dat je het niet erg vind dat ik dit zeg; dat plastic op jouw raam is ook lelijk, is toch ook zo kitsch als maar kan.Neem dan gewoon helemaal mat, zonder die lelijke, kitscherige versieringetjes.
Plaats je een foto van het eindresultaat?quote:Op zondag 15 mei 2005 09:49 schreef Braamhaar het volgende:
Ja, dat vind ik wel erg!
Waar bemoei je je mee?
Van dat gore matplastic zeker of echte glas-in-loodraampjes, ben je wel helemaal lekker!
Ik ga lekker voor het net echte glas-in-loodfolie, van de Gamma!![]()
Nee hoor vind ik niet erg dat jij dat zegtquote:Op zondag 15 mei 2005 11:46 schreef skiczukie het volgende:
En ik hoop dat je het niet erg vind dat ik dit zeg; dat plastic op jouw raam is ook lelijk, is toch ook zo kitsch als maar kan.Neem dan gewoon helemaal mat, zonder die lelijke, kitscherige versieringetjes.
quote:Op maandag 16 mei 2005 02:04 schreef Faat het volgende:
[..]
Nee hoor vind ik niet erg dat jij dat zegt
Maar ik ben wel een paar uur bezig geweest om dat allemaal uit te snijden
Zo heb ik 't ook gedaan en alleen met water dus, het heeft wel 2 weken geduurd voor alles * vlekkeloos * was.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 22:48 schreef Furby het volgende:
Ik heb dit ooit gevraagd aan een schilder. Die zei dat je biede (raam en plastic) goed moet natmaken met een spuitbus oid en dan erop beetje schuiven totdat het op z'n plaats zit en dan van middenuit met een kleine ruitentrekker het water wegtrekken. Als je zeepsop gebruikt dan babyzeep. Het water wat blijft zitten zal binnen een week verdampen door het plastic en voila
Ik ga deze zin niet begrijpenquote:Op maandag 16 mei 2005 10:55 schreef deedeetee het volgende:
Ik heb er een * familie varken * van geknipt en die er boven het baantje geplakt![]()
Ok, ik snap het, leukquote:Op maandag 16 mei 2005 11:32 schreef deedeetee het volgende:
Ik heb aan de onderkant van 't raam een baan van dat plastic geplakt in drie stukken verdeeld met een paar centimeter tussen ruimte. Daar boven weer smalle strookjes afgewisseld met grote bollen. En dáár weer boven drie kleine en een groot varken op een rijtje in het midden van het raam![]()
Mijn * familie varken * trekt geregeld kijkers, vandaar dat ik 't leuk vond om 't te vermelden![]()
Langs de randen eerst de verf doorsnijden met een afbreekmesje en vervolgens de folie eraf trekken..quote:Op zondag 15 mei 2005 12:11 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Zeker. Ik had het ook niet gezegd als iemand anders smaak wél wordt aangevallen. Maar goed. Nog een voorbeeld van een plakplastic wat ik superlelijk vind. Het zit op een tussendeur hier bij me thuis, cadeautje van de vorige bewoner.
[ afbeelding ]
![]()
En zo is het afgewerkt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dirkh, en anderen. Hoe zou ik dit plastic nou het beste kunnen verwijderen?
Haha, dat zag ik net ook...quote:Op zondag 7 september 2008 13:05 schreef Dirkh het volgende:
Op dat antwoord zat ie drie jaar te wachten.
Kras dat dan niet op de ruit?quote:[b]Op zaterdag 7 mei 2005 08:34 schreef Maar hierbij een tip, als je plastic scheef komt te zitten pak dan een ijzeren lineaal en een stanleymes
en snij op het raam zelf langs het mes je plastic recht. Op die manier kun je ook allerlei leuke
accenten in je plastic snijden. Hierbij een plaatje van het laatste raam dat ik gedaan heb:
Als je geen hardmetalen mesje gebruikt niet, glas is harder.quote:Op zondag 7 september 2008 @ 13:23 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Kras dat dan niet op de ruit?
Je moet het plastic ook niet doorsnijden, maar insnijden. Het is niet nodig om zo hard door te drukken tot je 100% weerstand krijgt, maar als je iets minder druk zet op het mesje kom je er wel.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |