abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26780440

Vandaag eens geprobeerd. Het resultaat is een beetje raar. Witte vlekken. Hoe kan dat? Ik had het raam eerst schoongemaakt, dus daar zal het niet aan liggen toch? En hoe makkelijk is dit plastic weer te verwijderen als ik hier ooit wegga? Vraag achteraf, maar goed.
  vrijdag 6 mei 2005 @ 16:15:24 #2
119235 Bad_Moon_Rising
Maak het beest in me los
pi_26780627
Zo te zien zit er toch nog wat lucht achter. Je had beter het raam eerst moeten "insmeren" met water en zeepsop en hierna het folie erop moeten doen.
Dan kun je het water wegvegen met de speciale veger die er meestal bijgeleverd wordt. Ik heb geen idee hoe je dit nog kunt oplossen.

Weghalen gaat trouwens heel makkelijk als je de folie verwarmt met een föhn.
pi_26780659
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 16:15 schreef Bad_Moon_Rising het volgende:
Zo te zien zit er toch nog wat lucht achter. Je had beter het raam eerst moeten "insmeren" met water en zeepsop en hierna het folie erop moeten doen.
Dan kun je het water wegvegen met de speciale veger die er meestal bijgeleverd wordt. Ik heb geen idee hoe je dit nog kunt oplossen.

Weghalen gaat trouwens heel makkelijk als je de folie verwarmt met een föhn.
Het is geen lucht.
pi_26780692
Trekt waarschijnlijk nog wel weg... de zon moet er gewoon even op inwerken.
pi_26780725
ff nieuwsgierig, waar is dat plastic voor?
-
pi_26780784
Voor voorbijgangers die naar binnen staren.
pi_26780956
Gewoon een aantal dagen wachten. Was bij ons ook. Mooi plakplastic op badkamer raam geplakt. Raam goed schoongemaakt en toch vlekken aantal dagen (4-5) later was het weg en ziet er goed uit
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
  vrijdag 6 mei 2005 @ 16:29:34 #8
16715 Mylene
*schatje*
pi_26780993
Meer iets voor KLU

>>>>>>
pi_26780996
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 16:18 schreef mechatronics het volgende:
ff nieuwsgierig, waar is dat plastic voor?
Nog nooit gezien? Maar indd, wat Fahrion zegt.
  vrijdag 6 mei 2005 @ 16:36:23 #10
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_26781140
Bij mijn ouders was die witte waas pas na 3 maanden weg
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  vrijdag 6 mei 2005 @ 16:43:08 #11
61387 ne0n
Geile Beer.
pi_26781295
kruisje
Proud Supporter of Royal Antwerp F.C. !
  vrijdag 6 mei 2005 @ 16:45:24 #12
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_26781337
Water en zeepsop heb ik gebruikt. En een droog zacht doekje om alles aan te drukken.
Je moet vooral veel geduld hebben.

Als je echt grote plekken met lucht eronder hebt kun je er met een speld een gaatje inprikken.
Dan duw je de lucht zachtjes naar dat gaatje van alle kanten. Gaatje blijft wel zichtbaar maar valt meestal niet echt op op het grotere oppervlak.

Weghalen is een koud kunstje.

Suc6
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  vrijdag 6 mei 2005 @ 16:50:52 #13
118517 Effenberg
Aufmachen..!!
pi_26781462
Sanne, een droog zacht doekje is niet echt de bedoeling. Ik heb een tijd bij een reclame bedrijf gewerkt, en daar plakten we dit ook wel eens. Water een zeepsop en dan aanwrijven met een spatel.
Als je erg goede (lees dure) folie hebt, heb je trouwens geen last van vlekken. Bij de folie zooi van de gamma of karwei wel. Maar dat trekt na een aantal dagen weg idd.

Zuukzes
Su crisantemo gordo en un bakfiets..!!
  vrijdag 6 mei 2005 @ 16:53:14 #14
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_26781506
Ik kreeg het met een trekker of wisser of hoe noem je dat niet voor elkaar. Daarna heb ik het dus met een doekje gedaan. Het zit er al drie jaar zonder problemen op, missschien heb ik mazzel gehad.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_26781594
Plakplastic kan je gewoon zo op je raam plakken. Van binnen naar buiten. Als er belletjes tussen zitten is dat absoluut niet erg, deze trekken gewoon weg. Duurt alleen een maand of twee. Hoe minder belletjes, hoe eerder je een mooi raampje hebt
pi_26781679
Okee, dan zal ik nu rustig afwachten. Zien jullie allemaal een kruisje trouwens?
pi_26781747
Plakplastic, het is zo'n kutspul. Een paar dingen waar je rekening mee moet houden als je het op gaat plakken. Het mag buiten niet vriezen (anders bevriest ook het water achter je folie) en de zon mag er tijdens het plakken niet op schijnen, de lijm wordt zacht.
Leuk dus, het moet eigenlijk, om het helemaal goed te krijgen, in de schaduw bij een normale temperatuur verwerkt worden.

Het verwijderen is kutwerk. Je kan de folie lichtjes verwarmen met een fohn. Maar pas op dat je raam niet knapt. Dus egaal verwarmen.

Ik gebruik voor het opbrengen van folie, een bakkerspatel. Dat is een plastic spatel die aan het begin hard is (dat is dan je handvat) en steeds zachter wordt.
Ik heb een tijd bij Trim-Line gewerkt (ja ja, waar heb je niet gewerkt) en daar veel ervaring opgedaan met plak folie.
pi_26781760
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 17:03 schreef skiczukie het volgende:
Okee, dan zal ik nu rustig afwachten. Zien jullie allemaal een kruisje trouwens?
Ik zie geen kruisjes

Dat plakplastic kan je er makkelijk afhalen. Als het heel oud is kan je stickerverwijderaar van HG gebruiken en een verfmesje
pi_26781764
Ik zie de foto gewoon en oh, wat komt dat me bekend voor.
Eergister heb ik ook van die folie hier op de ramen geplakt en ik zit ook met wat vlekken er in.
Nu lees ik hier dat ze op termijn wegtrekken, dat is gunstig!
pi_26781904
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 17:07 schreef vannelle het volgende:
Ik zie de foto gewoon en oh, wat komt dat me bekend voor.
Eergister heb ik ook van die folie hier op de ramen geplakt en ik zit ook met wat vlekken er in.
Nu lees ik hier dat ze op termijn wegtrekken, dat is gunstig!
Van de vlekken weet ik het niet zeker. De bubbeltjes wel
  vrijdag 6 mei 2005 @ 17:15:29 #21
108504 Shreever
Tintinnabulation!
pi_26781917
Het kan heel lang duren voordat die waas weg is Bij mijn huiskamerraam was het in 6 dagen weggetroken maar in de keuken is nog steeds niet weggetrokken. Ik heb echt de neiging om het eraf te trekken en weer overnieuw te gaan plakken.... ook al weet ik dat het wel bijtrekt
Excuse me... have you seen my sanity...I think I lost it.
pi_26781945
De vlekken worden hier al kleiner zo te zien. Al moet ik zeggen dat die bij de TS een stuk groter zijn dan hier!

Ik kijk het gewoon nog even aan, denk dat het wel goed komt.
pi_26781985
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 17:15 schreef Shreever het volgende:
Het kan heel lang duren voordat die waas weg is Bij mijn huiskamerraam was het in 6 dagen weggetroken maar in de keuken is nog steeds niet weggetrokken. Ik heb echt de neiging om het eraf te trekken en weer overnieuw te gaan plakken.... ook al weet ik dat het wel bijtrekt
"Waas" is idd een betere omschrijving.
Ik dacht eerst dat die folie beschadigt was of zo, het is dus echt geen lucht wat er achter zit.
Kwestie van geduld dus.
pi_26782021
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 17:18 schreef vannelle het volgende:

[..]

"Waas" is idd een betere omschrijving.
Ik dacht eerst dat die folie beschadigt was of zo, het is dus echt geen lucht wat er achter zit.
Kwestie van geduld dus.
Klopt, het is ook vocht wat er achter zit. Dat moet heel langzaam zijn weg naar de zijkanten vinden. Daar gaat wel wat tijd overheen, maar uiteindelijk gaat het er wel uit.
pi_26782036
HIer was het ook heel snel weggetrokken. Schrok me kapot toen ik het resultaat in eerste instantie zag, maar alles is goed gekomen
pi_26782103
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 17:20 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Klopt, het is ook vocht wat er achter zit. Dat moet heel langzaam zijn weg naar de zijkanten vinden. Daar gaat wel wat tijd overheen, maar uiteindelijk gaat het er wel uit.
Ah, en dat vocht wat erachter zit, heeft zo'n kleur. Kalk? Ik heb een plantenspuit gebruikt, waar nog oud water in zat.

Bedankt voor die tip van de fohn!
  vrijdag 6 mei 2005 @ 17:24:02 #27
108504 Shreever
Tintinnabulation!
pi_26782105
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 17:20 schreef Jentin het volgende:
HIer was het ook heel snel weggetrokken. Schrok me kapot toen ik het resultaat in eerste instantie zag, maar alles is goed gekomen
Idd, vriendje zei dat het er mooi opzat, ik keek hem aan van ben je niet goed wijs ofzo.. Die was leek zich te voortplanten achter mijn plakplastic, eerst werd het erger en nu is het zo goed als weg.. op een paar plekjes na
Excuse me... have you seen my sanity...I think I lost it.
pi_26782118
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 17:20 schreef Jentin het volgende:
Ik schrok me niet kapot, ik vind het er nu zelfs wel tof uitzien.
pi_26782136
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 17:06 schreef Conflict het volgende:

[..]

Ik zie geen kruisjes

Dat plakplastic kan je er makkelijk afhalen. Als het heel oud is kan je stickerverwijderaar van HG gebruiken en een verfmesje
Okee dan. Dankje.
pi_26782213
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 17:24 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Ik schrok me niet kapot, ik vind het er nu zelfs wel tof uitzien.
pi_26782261
Probeer of je het zo kan houden
pi_26783686
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 17:06 schreef Dirkh het volgende:
Het verwijderen is kutwerk. Je kan de folie lichtjes verwarmen met een fohn. Maar pas op dat je raam niet knapt. Dus egaal verwarmen.
Wat er bij mij op de ramen zat, kreeg ik er anders heel gemakkelijk af, kon het er gewoon aftrekken. Weet niet precies wat het was, de vorige bewoners hebben het er op geplakt.
pi_26783973
Bij mij is dat nooit goed gekomen. Wat een rotspul! Ik had precies de gebruiksopvolging gevolgd, maar het bleef bubbelen.

Ik heb nou van die glas-in-lood platen voor mijn raam gezet. Veel mooier uiteindelijk en voor een prikkie kunnen krijgen

[ Bericht 1% gewijzigd door Tinkerbell op 07-05-2005 08:40:28 ]
  Moderator vrijdag 6 mei 2005 @ 18:49:44 #34
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_26783993
Plakplastic, gaat hier soms in 1 keer goed
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zaterdag 7 mei 2005 @ 08:34:39 #35
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_26795609
De eerste keer dat ik plakplastic op een raam plakte heb ik het ook precies volgens de gebruiks-
aanwijzingen gedaan met water, sop en een ruitenwisser, maar de vlekken, waas en bobbels
irriteerden me toch wel behoorlijk. Bij sommige ramen trok het redelijk weg bij andere ramen niet.

Ik heb alles er weer afgetrokken toen en heb het nogmaals zonder sop geprobeerd, maar alleen
met water. Toen had ik alleen een waas zoals in de openingspost staat. Ook dat vond ik minder.
Voor de derde keer heb ik het er toen afgehaald en ben gaan denken hoe ik het er in één keer
perfect op zou kunnen krijgen zonder vlekken of wat dan ook.

Ik heb het raam toen wederom goed schoongemaakt en afgenomen met ammoniak. Het plakplastic
heb ik er toen droog opgeplakt en tádaaaa het oogde meteen perfect!!!
Nadeel van deze methode is alleen dat je erg precies moet zijn en het plastic er in één keer goed
op moet plakken, want herstellen is er op deze manier niet bij.

Maar hierbij een tip, als je plastic scheef komt te zitten pak dan een ijzeren lineaal en een stanleymes
en snij op het raam zelf langs het mes je plastic recht. Op die manier kun je ook allerlei leuke
accenten in je plastic snijden. Hierbij een plaatje van het laatste raam dat ik gedaan heb:

Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
pi_26795627
@Faat: ziet er erg mooi uit, waarvandaan?
pi_26795631
Ziet er goed uit Faat!
pi_26796554
Ziet er inderdaad netjes uit Faat. Dat droogplakken is overigens best moeilijk, vooral bij een goed ontvette ruit, want vast is vast. Knap gedaan.
pi_26799038
Hallo Faat, ik wil graag weten waar je dat spul vandaan hebt. Was eerder vandaag bij de Gamma, maar die hebben het niet (meer). Suggesties?
  zaterdag 7 mei 2005 @ 22:48:01 #40
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_26812554
Ik heb dit ooit gevraagd aan een schilder. Die zei dat je biede (raam en plastic) goed moet natmaken met een spuitbus oid en dan erop beetje schuiven totdat het op z'n plaats zit en dan van middenuit met een kleine ruitentrekker het water wegtrekken. Als je zeepsop gebruikt dan babyzeep. Het water wat blijft zitten zal binnen een week verdampen door het plastic en voila
Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
  zondag 8 mei 2005 @ 07:49:36 #41
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_26818153
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 12:50 schreef iamredleader het volgende:
Hallo Faat, ik wil graag weten waar je dat spul vandaan hebt. Was eerder vandaag bij de Gamma, maar die hebben het niet (meer). Suggesties?
Ik heb het bij de Houtpoort (een winkel waar ze verf en behang e.d. verkopen) in de Cronjéstraat
in Haarlem gekocht, maar ongetwijfeld dat er in Amsterdam ook zulke zaken zitten.
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
pi_26818493
Faat, dankjewel, ik zal eens gaan zoeken.
pi_26997831
Ben op zoek naar doorzichtig plakfolie wat een ' glas-in-lood effect heeft.
Iemand enig idee waar te koop?
pi_27000500
Praxis (in ieder geval die in Amsterdam Zuid-oost, dat is zo'n 'megapraxis') heeft een aardige sortering aan raamplaksels.
  zondag 15 mei 2005 @ 08:45:54 #45
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_27020196
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 05:08 schreef Braamhaar het volgende:
Ben op zoek naar doorzichtig plakfolie wat een ' glas-in-lood effect heeft.
Iemand enig idee waar te koop?
Ik hoop dat je het niet erg vind dat ik het zeg, maar dat is toch echt wel van alle soorten het meest
afschuwelijke plakplastic dat je kunt kopen. Het oogt ongelooflijk cheap en ziet er niet uit!!

Neem of het matte plakplastic óf neem echte glasinloodraampjes, maar plastic glasinlood is echt..
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
pi_27020387
quote:
Op zondag 15 mei 2005 08:45 schreef Faat het volgende:

[..]

Ik hoop dat je het niet erg vind dat ik het zeg, maar dat is toch echt wel van alle soorten het meest
afschuwelijke plakplastic dat je kunt kopen. Het oogt ongelooflijk cheap en ziet er niet uit!!

Neem of het matte plakplastic óf neem echte glasinloodraampjes, maar plastic glasinlood is echt..
Ja, dat vind ik wel erg!
Waar bemoei je je mee?
Van dat gore matplastic zeker of echte glas-in-loodraampjes, ben je wel helemaal lekker!
Ik ga lekker voor het net echte glas-in-loodfolie, van de Gamma!
pi_27021606
quote:
Op zondag 15 mei 2005 08:45 schreef Faat het volgende:

[..]

En ik hoop dat je het niet erg vind dat ik dit zeg; dat plastic op jouw raam is ook lelijk, is toch ook zo kitsch als maar kan. Neem dan gewoon helemaal mat, zonder die lelijke, kitscherige versieringetjes.
pi_27021726
Ieder zijn smaak joh
  zondag 15 mei 2005 @ 11:59:35 #49
3185 Adelante
To let it go now
pi_27021830
hoe ziet 't er inmiddels bij jou uit, skic?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_27022070
quote:
Op zondag 15 mei 2005 11:53 schreef Tinkerbell het volgende:
Ieder zijn smaak joh
Zeker. Ik had het ook niet gezegd als iemand anders smaak wél wordt aangevallen. Maar goed. Nog een voorbeeld van een plakplastic wat ik superlelijk vind. Het zit op een tussendeur hier bij me thuis, cadeautje van de vorige bewoner.

En zo is het afgewerkt.

Dirkh, en anderen. Hoe zou ik dit plastic nou het beste kunnen verwijderen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')