abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32221450
Nice
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  Moderator zondag 13 november 2005 @ 01:40:42 #227
18653 crew  D.
pi_32222670
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 13:38 schreef D.Rose het volgende:
[afbeelding]
@Jag:

dat is die gast die daar werkt
pi_32222692
quote:
Op zondag 13 november 2005 01:40 schreef D.Rose het volgende:

[..]

@Jag:

dat is die gast die daar werkt
Ik dacht even serieus dat jij dat was.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  Moderator zondag 13 november 2005 @ 01:42:32 #229
18653 crew  D.
pi_32222708
quote:
Op zondag 13 november 2005 01:41 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Ik dacht even serieus dat jij dat was.
die indruk kreeg ik ja
Ik ben degene met de camera
  zondag 13 november 2005 @ 12:08:14 #230
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_32227743
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 16:59 schreef D.Rose het volgende:


300,16 pk op de achterwielen (da's 375 pk op de motor) en 409.45 torque
Dat is bij benadering. Je weet dat nooit zeker.
Waarom niet gewoon zeggen dat je 300rwhp hebt? Dat is een veel eerlijker getal, en de meeste liefhebbers hebben liever dat getal dan een veel hoger aantal.

rwhp's = alles
crank hp's = mickey mouse pk's.
  Moderator zondag 13 november 2005 @ 12:13:25 #231
18653 crew  D.
pi_32227840
quote:
Op zondag 13 november 2005 12:08 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Dat is bij benadering. Je weet dat nooit zeker.
Waarom niet gewoon zeggen dat je 300rwhp hebt? Dat is een veel eerlijker getal, en de meeste liefhebbers hebben liever dat getal dan een veel hoger aantal.

rwhp's = alles
crank hp's = mickey mouse pk's.
ik meld allebei omdat veel mensen het verschil niet weten, en ze in autobladen eigenlijk altijd het laatste gebruiken
  zondag 13 november 2005 @ 13:46:05 #232
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_32229909
quote:
Op zondag 13 november 2005 12:13 schreef D.Rose het volgende:

[..]

ik meld allebei omdat veel mensen het verschil niet weten, en ze in autobladen eigenlijk altijd het laatste gebruiken
Het blijft onbetrouwbaar. Misschien heb jij wel 500pk aan de krukas, maar krijg je er 'maar' 300 aan de weg. Wie zal het zeggen, het blijft gokwerk waar niemand wat aan heeft.

Oh, ik had nog niet gezegd dat ik 300pk een erg net getal vind! Mooi hoor, ik hoop dat mijn auto volgend jaar ook rond die getallen gaat uitpoepen.
  Moderator zondag 13 november 2005 @ 14:19:36 #233
18653 crew  D.
pi_32230810
quote:
Op zondag 13 november 2005 13:46 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Het blijft onbetrouwbaar. Misschien heb jij wel 500pk aan de krukas, maar krijg je er 'maar' 300 aan de weg. Wie zal het zeggen, het blijft gokwerk waar niemand wat aan heeft.
klopt, ik ben ook slecht uitgegaan van wat die kerele bij dat bedrijf vertelde
quote:
Oh, ik had nog niet gezegd dat ik 300pk een erg net getal vind! Mooi hoor, ik hoop dat mijn auto volgend jaar ook rond die getallen gaat uitpoepen.
Dank je, ben er zelf ook niet ontevreden mee
pi_32250688
quote:
Op zondag 13 november 2005 13:46 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Het blijft onbetrouwbaar. Misschien heb jij wel 500pk aan de krukas, maar krijg je er 'maar' 300 aan de weg. Wie zal het zeggen, het blijft gokwerk waar niemand wat aan heeft.

Oh, ik had nog niet gezegd dat ik 300pk een erg net getal vind! Mooi hoor, ik hoop dat mijn auto volgend jaar ook rond die getallen gaat uitpoepen.
Volgens mij liggen de verlies percentages (afhankelijk van type aandrijving) tussen redelijk beperkte waarden. Als dit niet zo is, verlies je ergens vermogen, wat eigenlijk nergens anders naar toe kan gaan dan de wielen.
Dus het is inderdaad niet exact, maar honderden PK's kan het nooit schelen volgens mij.
  Moderator maandag 14 november 2005 @ 08:22:59 #235
18653 crew  D.
pi_32251019
quote:
Op maandag 14 november 2005 07:01 schreef FunnyName het volgende:

Dus het is inderdaad niet exact, maar honderden PK's kan het nooit schelen volgens mij.
Zoals ik al aangaf, de mensen van de Dyno hadden het over 20% verlies.
  maandag 14 november 2005 @ 08:44:10 #236
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_32251197
Het was ook een extreem voorbeeld om mijn punt te benadrukken. 20% is een redelijk acceptabel aantal.
pi_32251234
300 pktjes aan de wielen.

Wat doet een E46 M3 bijv. Volgens mij minder toch

Iig wel indrukwekkend
  Moderator maandag 14 november 2005 @ 10:58:31 #238
18653 crew  D.
pi_32253212
quote:
Op maandag 14 november 2005 08:47 schreef yup het volgende:
300 pktjes aan de wielen.

Wat doet een E46 M3 bijv. Volgens mij minder toch
Volgens een E46 forum rond de 270/280
pi_32254334
Hmmm ok, maar dat is wel een 3.2 liter 6 inlijn ipv een 5.7 V8

Heb je geen betere foto van de achterkant bij de weg ?
  Moderator maandag 14 november 2005 @ 11:58:52 #240
18653 crew  D.
pi_32254558
quote:
Op maandag 14 november 2005 11:48 schreef yup het volgende:


Heb je geen betere foto van de achterkant bij de weg ?
zal dadelijk thuis ff kijken
pi_32373280
Mijn pa heeft gister zijn C3 verkocht met een 454.. uit 74 (stingray)
Mooi wagen trouwens.
  vrijdag 18 november 2005 @ 17:04:26 #242
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_32377324
quote:
Op maandag 14 november 2005 10:58 schreef D.Rose het volgende:

[..]

Volgens een E46 forum rond de 270/280


Een M3 heeft 343pk
  vrijdag 18 november 2005 @ 17:05:53 #243
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_32377369
Mooi vermogens kromme btw
Bij 2k rpm al vol vermogen
pi_32377516
quote:
Op maandag 14 november 2005 08:47 schreef yup het volgende:
300 pktjes aan de wielen.

Wat doet een E46 M3 bijv. Volgens mij minder toch

Iig wel indrukwekkend
Amerikaanse PK's met Duitse PK's vergelijken .
  Moderator vrijdag 18 november 2005 @ 17:58:40 #245
18653 crew  D.
pi_32378723
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 17:10 schreef pAin het volgende:

[..]

Amerikaanse PK's met Duitse PK's vergelijken .
als ze op dezelfde dyno staan is een pk een pk hoor
  Moderator vrijdag 18 november 2005 @ 17:59:53 #246
18653 crew  D.
pi_32378747
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 17:04 schreef Hugster het volgende:

[..]



Een M3 heeft 343pk
op de motor ja, niet op de achterwielen
pi_32381082
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 17:05 schreef Hugster het volgende:
Mooi vermogens kromme btw
Bij 2k rpm al vol vermogen
alleen jammer dat je koppel en vermogen door elkaar haalt
pi_32404591
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 17:58 schreef D.Rose het volgende:

[..]

als ze op dezelfde dyno staan is een pk een pk hoor
Cijfermatig gezien wel ja. Maar de kromme zegt toch zoveel meer??
  zondag 8 januari 2006 @ 12:04:48 #249
138465 ForcedInduction
If it doesn't blow...
pi_33826897
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 18:58 schreef pAin het volgende:

[..]

Cijfermatig gezien wel ja. Maar de kromme zegt toch zoveel meer??
Het gaat allemaal om 1 ding:

PwR
...it has to suck.
  Moderator zondag 8 januari 2006 @ 13:03:01 #250
18653 crew  D.
pi_33828270
He, dit topic staat ineens boven in mijn AT
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')