Ja hallo! Ik ben naar de Lush geweest. Loopt u mee in de wondere wereld van MUUS?
Vrijdag. Haarlem. Barteljorisstraat. Het hartje van MUUS klopt steeds sneller, want *nu* gaat het gebeuren. MUUS ziet Lush. MUUS haar hartje slaat over en zij versnelt haar looppas. MUUS komt de winkel binnen en grijpt *meteen* een mandje. MUUS loopt de winkel in en.... "Kolere, wat stinkt het hier zeg.
![]()
."
![]()
.
Ik kon
niks ruiken door die overweldigende lucht in de winkel. Al douwde ik een zeepje IN mijn neus, het rook allemaal hetzelfde. Na twee minuten was ik strontmisselijk van de lucht in die winkel, echt niet normaal meer.
Maar goed, ik had wat dingetjes gekocht en ging weer naar buiten. Mopperen en zeuren als een vent: "Christus, dat ze hier verslaafd aan raken.
![]()
. Zoete troep.
![]()
." Ik had gewoon de smaak van Lush in mijn mond en die smaak is een uurtje of twee blijven hangen.
Anyway, 's avonds thuis zat ik ineens het krantje uit te spitten. Ja, spitten.... waarom spit ik als ik het daar stom vond?
Hmmm, toch maar eens met de spulletjes aan de slag. Eerst mijn make up eraf en reinigen met:
![]()
Ruikt niet lekker, maar dat boeit me dat soort spul niet zo erg. Afspoelen en echt meteen een prikkende huid hebben. MUUS: "Oh...oh.
![]()
."
Uitleg: Ik heb een érg droge huid en een érg gevoelige huid. Nieuwe producten koop ik niet zo snel, want ik heb al zó vaak gehad dat ik de meest vreselijke uitslag kreeg.
Gisteravond dacht ik dus ook dat mijn gezicht eraf zou vallen, maar het viel mee.
Daarna maar eens een douchje doen met een zeepje uit:
![]()
Welke oh welke moest het worden? Dan maar de I should Coco, want die zat bovenop.
Heel erg wennen, want ik ben toch wel erg gesteld op de frisse geur van een douchegel én het schuim wat je daarvan hebt. Ineens een redelijk zware zoete lucht met kokos wat niet eens echt naar kokos ruikt. Meer kokos wat door een snoepwinkel is gerold.
Geen schuim, wel overal stukjes kokos. Maar goed, da's een kwestie van wennen. Ik had expres mijn gezicht niet gewassen hiermee, omdat áls ik uitslag krijg, wil weten van welk product het komt.
Uit de douche, afdrogen, even zitten en.... een droge, trekkende huid op benen, armen en handen.
![]()
. Mijn gezicht trok ook aan alle kanten, dus fuck it, dan nog maar een product erop smeren, want dit is irri.
Het werd:
![]()
In het echt is het trouwens lila met stukjes bosbes erdoor.
Smeren en aaaaah.... dit ruikt wél lekker.
![]()
. Fruit en fris, da's okay.
![]()
.
Afspoelen en de godenzijngedankt... mijn gezichtshuid voelde niet meer alsof het elk moment van mijn gezicht kan vallen.
![]()
.
Nog steeds wel een beetje trekkend gevoel in mijn gezicht, maar niet meer zo erg als daarvoor. De huid op mijn armen, benen en handen was nog wel erg droog en trekkend.
Tandjes gepoetst en toen mijn droge, trekkende handjes ingesmeerd met:
![]()
Mijn handjes vonden me meteen weer lief.
Voor mijn moeder had ik nog de
![]()
omdat ze een lavendelfreak is.
Oh, en de
![]()
is als kadootje voor iemand anders meegegaan.
Geen proefjes gekregen!
![]()
! Bijna 56 euro en geen proefjes!
![]()
.
Anyway, zo mopperend als ik zat te doen, zo fanatiek zat ik daarna in het krantje aan te strepen wat ik volgende keer wil hebben. Weird he?
![]()
.
Ik ben niet van plan om daar shampooes ed te halen, want mijn haar is dik en lang en zo'n shampoobar lijkt me erg onhandig. Bovendien maakt de geur ook niet veel uit, want ik moet altijd een conditioner of cremespoeling gebruiken anders kan ik mijn haar niet meer doorkammen. Die geur van de shampoo ruik ik dan toch niet meer.
Maar op mijn wishlist staan voor de volgende keer *mompel* en da's hopelijk snel *mompel* o.a. de Tea Tree Water, Dream Cream en Dream Wash, omdat ik daarmee mijn droge trekkende huid kan verwennen na al die zeepjes.
![]()
.
Zometeen maar eens onder de douche met Rockstar of Honey I washed the Kids. Ben benieuwd of die zoete luchtjes gaan wennen.
![]()
. Misschien is de SmoothStack voor mij dan geschikter, want die luchtjes zijn toch wat fruitiger? (Kon ik dus niet ruiken in de winkel.
![]()
.)
Zo dawast. Verslag gedaan, zoals het hoort hier.
![]()
.