Het TT veranderen? Een einde maken aan de legendarische reeksquote:Op zondag 26 juni 2005 13:06 schreef SpeedyGJ het volgende:
Misschien kan het topic titel wel veranderd worden.
Het gaat nu ook over andere (nood)weers verschijnselen.
WHy not??quote:Op zondag 26 juni 2005 13:38 schreef drelletje het volgende:
[..]
Het TT veranderen? Een einde maken aan de legendarische reeks
Oeps verkeerde topic!quote:Op zondag 26 juni 2005 16:12 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
WHy not??
Ik bedoel, het gaat over tornado's, rolwolken, self clouts, whales wouth, etc
DASOO blijft gewoon
Ik hoop wel dat we snel weer eens noodweer krijgen met een tornado erbij
NAJAAAAAAAA ZEGquote:
Woon jij toevallig in de Biltquote:Op zondag 26 juni 2005 12:11 schreef drelletje het volgende:
[..]
Waar studeer je?
Utrecht of wageningen?
Ik ga na de zomer in wageningen aan Bodem Water en Atmosfeer beginnen
Zo op het eerste gezicht een F2.. (kn natuurlijk wel groter zijn, mar weet niet hoeveel schade deze aangericht heeft.. En qua fot is het 1 van de mooiste die ik gezien heb, heel erg mooi contrastquote:Op zondag 26 juni 2005 17:28 schreef i2Them2 het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Zijn geen pics uit Europa, maar zijn wel supa mooi![]()
Wow werkelijk prachtigquote:Op zondag 26 juni 2005 17:28 schreef i2Them2 het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Zijn geen pics uit Europa, maar zijn wel supa mooi![]()
Zijn 2 dezelfde foto's alleen de 2de is een crop.quote:Op zondag 26 juni 2005 22:40 schreef Bensel het volgende:
[..]
Zo op het eerste gezicht een F2.. (kn natuurlijk wel groter zijn, mar weet niet hoeveel schade deze aangericht heeft.. En qua fot is het 1 van de mooiste die ik gezien heb, heel erg mooi contrast
Ik zat er midden in..ik was toen volgens mij ook 4quote:Op zondag 26 juni 2005 11:14 schreef i2Them2 het volgende:
Leg is uut wat een Whales Mouth is.
Na dat ik die sites heb gezien ben ik er achter gekomen dat ik de tonado uit '92 boven Ameland heb meegemaakt (gezien). Was toen nog maar 4, maar toch![]()
Ik heb het gezien.quote:Op zondag 26 juni 2005 22:55 schreef Bensel het volgende:
Ze zijn niet hetzelfde.. kijk maar eens naar de vorm van de slurf en de dustcloud..
Gelukkig? In zo een caravan zitten kan dodelijk zijn bij een tornado. Dat ding wordt zo vermozeld door rondvliegende stukken puin, heb ik eens gezien op docu in Amerika.... Nee dan kan je beter in een huis met een goeie betonnen muur zitten!!!quote:Op zondag 26 juni 2005 23:02 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ik zat er midden in..ik was toen volgens mij ook 4... Ik weet nog wel dat ik het heeeel erg eng vond en dat ik er daarna nog nachtmerries aan over had gehouden..
...maar toen was ik nog klein
... Owja ik zat gelukkig in een caravan
Nee op ameland zit je veilig in een tent wil je zeggen. Ik was op vakantie en we zaten toen in zo'n sta-caravan...vandaar.quote:Op zondag 26 juni 2005 23:21 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Gelukkig? In zo een caravan zitten kan dodelijk zijn bij een tornado. Dat ding wordt zo vermozeld door rondvliegende stukken puin, heb ik eens gezien op docu in Amerika.... Nee dan kan je beter in een huis met een goeie betonnen muur zitten!!!
Het probleem is dat ze die op ameland niet hebben geloof ik...quote:Op maandag 27 juni 2005 09:24 schreef maniack28 het volgende:
rofl nee idd dan niet nee
Maar caravan blijft gevaarlijk heZe hebben niet voor niks schuilkelders in Amerika!!
hahahaquote:Op zondag 26 juni 2005 22:23 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Woon jij toevallig in de Bilt![]()
Ik studeer in Utrecht
Edit - Laat maar, je bent Francisje kent me toch van weerwoord? ik ben Joralf
Ik zat gelukkig in een bungalowquote:Op zondag 26 juni 2005 23:02 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ik zat er midden in..ik was toen volgens mij ook 4... Ik weet nog wel dat ik het heeeel erg eng vond en dat ik er daarna nog nachtmerries aan over had gehouden..
...maar toen was ik nog klein
... Owja ik zat gelukkig in een caravan
Als ik woensdag had gekund was ik naar je toe komen fietsen vanuit Amersfoort.quote:Op maandag 27 juni 2005 11:45 schreef drelletje het volgende:
Trouwens maniack28 gaan we woensdag chasen op de fiets?of iig wanneer het onweer zich aanbiedt
Ik vinnut prima, ik geef je mn mobiele nummer wel via msnquote:Op maandag 27 juni 2005 11:45 schreef drelletje het volgende:
Trouwens maniack28 gaan we woensdag chasen op de fiets?of iig wanneer het onweer zich aanbiedt
dat zie ik ook als ik het plaatje een kwartslag draai. Maar ik heb hem zo genomen, kijk naar het huis. Het lijkt net een bui achterstevoren en dan is die ronding de rolwolk, de ronding goed te zien door de strepen die er in zittenquote:Op woensdag 6 juli 2005 21:58 schreef Bensel het volgende:
het lijkt me een aanzicht van de zijkant van het aambeeld, vooral vanbwege die ronde vorm.. voor dce rest zou ik het ook niet weten
Dat is een mooie, gemaakt op 2002:08:04 - 13.32.32 volgens de Exif info van de foto.quote:Op donderdag 7 juli 2005 17:42 schreef TeeWee het volgende:
Volgens mij een jaar of 3/4 geleden gemaakt op Ameland:
http://home.hetnet.nl/~nielstw/windhoos/DSC00178.JPG
http://home.hetnet.nl/~nielstw/windhoos/DSC00179.JPG
http://home.hetnet.nl/~nielstw/windhoos/DSC00180.JPG
http://home.hetnet.nl/~nielstw/windhoos/DSC00181.JPG
http://home.hetnet.nl/~nielstw/windhoos/DSC00182.JPG
quote:Donderdag: Het weer verklaard
Windhozen
Miniwindhoos tussen Almelo en Wierden
foto: Karin Gombert, Almelo, 21.15 uur bij de brug over het Twentekanaal tussen Almelo en Wierden (aan de kant van Wierden)
José Roelands uit Medemblik berichtte mij gisteren, dat er maandag 4 juli noodweer is geweest in haar omgeving. Een boerderij vloog in de brand in de zuidermeer door een soort vuurbal, een bolbliksem en een windhoos hield huis in Boven-Karspel en de windhoos duurde 10 tot 15 minuten. Ongeveer 3000 dakpannen werden van de huizen gezogen met de nodige ravage en in Twisk sloeg de bast van een boom af. Opvallend was dat die stukken hout volkomen blank werden teruggevonden zonder een brandwond.
Ook gisteren werden windhoosachtige verschijnselen waargenomen. Karin Gombert zag gisteravond bij de brug over het Twentekanaal tussen Wierden en Almelo, aan de Wierdense kant een slurf (zie foto).Frits Westra zag vanuit zijn flat in Almelo een waar schouwspel. De hoos kwam aan de rand van de woonwijk Aalderinkshoek aan de grond, maar trok gelukkig niet de wijk in. Wel werd een grote tuintent als een krant recht omhoog de lucht ingezogen
Vooral in de zomerperiode kunnen tijdens zware onweersbuien vergezeld gaan van windhozen. Een windhoos is een wervelwind, een snel draaiende klom lucht, die vaak als een trechtervormige slurf onder een onweerswolk zichtbaar is. De hoos trekt met de bui mee en laat door wind en grote luchtdrukverschillen een spoor van vernielingen achter. Soms bevat de windhoos objecten die tijden de tocht over het aardoppervlak zijn opgezogen. Zo is bekend dat tijdens de windhoos van Tricht in 1967, huisraad werd teruggevonden in het IJsselmeer.
De zichtbare slurf bestaat net als een wolk uit waterdruppeltjes. De windsnelheden kunnen bij een windhoos oplopen tot enkele honderden kilometers per uur. De passage gaat gepaard met een enorm lawaai.
ik sprak gister iemand die vertelde ooggetuige te zijn ... van dichtbijquote:Op donderdag 7 juli 2005 21:31 schreef coz het volgende:
Ook maar een keer naar Apeldoornquote:Op vrijdag 8 juli 2005 14:36 schreef Bloemkoolsoep het volgende:
Vanuit mijn huiskamerraam kijk ik op de kroondomeinen in Apeldoorn en daar zitten 2 heuvels en daar trekken de meeste onweersbuien achterlangs. Daar zie ik wel vaak onrustige buien met 'trechters' onderhangen. Ziet er altijd reuze spannend uit.Maar wie kan mij uitleggen waarom die buien achter de heuvels blijven?
Damn.quote:Op donderdag 7 juli 2005 17:30 schreef drelletje het volgende:
Net ook een report van de hoos in wageningen. Was een foto van gemaakt en was op het gelderland nieuws. Ik heb de foto nog niet kunnen vinden
Ze hebben het eerder druk met de infrastructuur (lees: files) hier.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 14:25 schreef wimpietokkie het volgende:
stormchasers in Nederland![]()
Die zullen het wel druk hebben met al die tornado's hier![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |