Het is een onderzoek waardigquote:Op vrijdag 6 mei 2005 03:12 schreef typtypo het volgende:
[..]
Je heb gelijk hier staat het in de regelementen. Zelfs GEEN blesuretijd in de verlening.
De wedstrijd was officieel al AFGELOPEN!!!
AZ MOET hier tegen protesteren. Een AZ-er moet het maar bij zijn club aanhangig maken.
Al is het maar om duidelijkheid te krijgen in de regels.
Bron:
http://www.manitobamajors(...)5/rules-changes.html
Rules Changes
Uniformity on extra time and penalty shoot-outs
Artificial turf approved for use in official matches
At its l8th Annual General Meeting in London today (28 February 2004), the International Football Association Board (IFAB), chaired by FIFA President
Joseph S. Blatter, approved a number of amendments to the Laws of the Game.
o.a.
Law 10 - Method of Scoring: Very applicable to playoffs and Cup Qualifiers
With regard to the method for determining the winner of a match, the IFAB ruled in favour of extra-time, consisting of two periods of no more than 15 minutes each, followed by kicks from the penalty mark. As a result, matches will no longer be decided by "golden goal" or "silver goal".
All of the changes to the Laws of the Game shall come into force worldwide on 1 July 2004.
Iets anders verwoord maar het staat er wel.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 03:41 schreef Stefkuh het volgende:
[..]
Het is een onderzoek waardigAnders kan AZ uiteraard een klacht indienen. Maargoed op de site van FIFA staat hier niks over. Enkel "extra time"
Maar dan kunnen ze het juridisch aanvechten en een rematch eruit slepen of schade vergoeding.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 03:43 schreef DutchGooner het volgende:
Mocht het daadwerkelijk zo zijn doet de UEFA MAFFIA dat af als arbitrale blunder,niets aan te doen dus
Je hebt gelijkquote:Op vrijdag 6 mei 2005 03:55 schreef typtypo het volgende:
[..]
Iets anders verwoord maar het staat er wel.
http://www.fifa.com/en/laws/log02.htm
Extra Time
Competition rules may provide for two further equal periods, not exceeding 15 minutes each, to be played. The conditions of Law 8 will apply
quote:
Ik heb nog gemaild ookquote:Op vrijdag 6 mei 2005 04:16 schreef typtypo het volgende:
[..]
![]()
Ik hoop dat ze die F**king portugezen dwars kunnen zitten.![]()
Anti voetballers.
trustenquote:Op vrijdag 6 mei 2005 04:19 schreef Stefkuh het volgende:
[..]
Ik heb nog gemaild ook![]()
maar ga nu toch maar slapen ofzo..
quote:Op vrijdag 6 mei 2005 03:12 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Mwah,stond deze keer aan de goede kant als getuige.
Nu kreeg ik de kans om een Portugees een oor aan te naaien en dan moet je die kans zeker niet laten lopen.
Teringvolk,hij heeft niet lang genoten van de finaleplaats
Wat is de golden goal regel?quote:Op vrijdag 6 mei 2005 06:59 schreef scanman01 het volgende:
Hadden we nog maar de golden goal regel gehad
Het is hetzelfde. Maar de Fifa heeft in al haar wijsheid destijds besloten dat dat Golden Goal moest heten.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 09:40 schreef Christine het volgende:
Dat heet toch sudden death? Of niet in de voetbalwereld...?
Dan hadden die Portugezen mischien als eerste gescoordquote:Op vrijdag 6 mei 2005 06:59 schreef scanman01 het volgende:
Hadden we nog maar de golden goal regel gehad
En dat is nu het rare... bij Golden en SIlver goal gold dus heel dat thuisvoordeel / dubbel uitdoelpunt niet meer en nu er is gekozen om alles uit te spelen ineens wel?? Vind het allemaal maar vreemd..quote:Op vrijdag 6 mei 2005 09:37 schreef ChAoZ het volgende:
Zo snel er iemand een goal maakt in de verlenging, is dat de winnaar. Denk aan Duitsland dat het EK'96 won
Ja hanhja dan was het 2-1 / 1-2 --- 0-1 geweest en dan was het gevioel toch wel anders...quote:Op vrijdag 6 mei 2005 10:40 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Dan hadden die Portugezen mischien als eerste gescoord
nee / neequote:Op vrijdag 6 mei 2005 10:54 schreef TerroRobbie het volgende:
Die 2-1 van AZ was buitenspel...
(of is dat al gezegd?)
Jawel, er was nog maar 1 speler tussen de bal en het doel (de keeper was al gepasseerd) toen huisegems (via een sporting speler) de bal kreeg.quote:
Dacht ik eerst ook, maar toen Elkhattabi de bal beroerde, stond Huysegems op één lijn en dus niet buitenspel. Pas toen de speler van Sporting de bal raakte, stond hij voor Elkhattabi.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 11:00 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Jawel, er was nog maar 1 speler tussen de bal en het doel (de keeper was al gepasseerd) toen huisegems (via een sporting speler) de bal kreeg.
Ik had dat al gezegd ja 3 topics eerder ofzo, maar zoals de anderen ook al aangeven, op het moment dat hij inschoot stond hij nog achter de bal, dus geen buitenspelquote:Op vrijdag 6 mei 2005 10:54 schreef TerroRobbie het volgende:
Die 2-1 van AZ was buitenspel...
(of is dat al gezegd?)
En de man die langs de lijn dat bord omhoog hield met 2 minuten ook niet? Lijkt me allemaal erg sterk. Maar of het nou wel of niet mag in een verlenging.... feit is dat er niet of nauwelijks oponthoud was geweest (alleen 1 wissel). En daar krijg je nooit of te nimmer 2 minuten extra tijd voor. Dus AZ is wel degelijk beslolen. Slechte zaakquote:Op vrijdag 6 mei 2005 11:28 schreef Noca het volgende:
Ik zei het al tegen mn vriendin in de eerste helft van de verlenging toen hij ook al door liet spelen dat er helemaal geen blessuretijd mogelijk is in de verlenging.....blijkbaar wist de scheids dat niet
tzijn feiten man.. zeur niet. Voetbal is een fantastisch spel, maar dat gelul dat al die foutjes oneffenheden bij de charme van het spel horen ben ik al jaren zat. Ik hoef geen discussie naar elk moment met externe scheidsrechters, maar duidelijkheid in bepaalde belangrijke situaties mag toch wel gegeven worden. Desnoods wel een groep onafhankelijken die alsnog kan ingrijpen zonder dat de wedstrijd direct hoeft stil te staan.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 12:02 schreef el_nuno het volgende:
is wel een gewoonte in nederland, als het slecht gaat geef de scheids de schuld of de trainer.Triest hoor
Is de regel die het meest in de buurt komt die ik zo snel kan vinden. Ik kan niets vinden over of er wel of geen blessuretijd bijgeteld moet wordenquote:For matches played under the cup (knock-out) system, if the two teams
involved in a tie score the same number of goals over the two legs, the team
which scores more away goals qualifies for the next stage. If this procedure
does not produce a result, i.e. if the two teams score the same number of
goals at home and away, extra time of two periods of 15 minutes shall be
played at the end of the second leg. If, during extra time, both teams score
the same number of goals, away goals count double (i.e. the visiting club
qualifies). If no goals are scored during extra time, kicks from the penalty
mark (Article 14) determine which club qualifies for the next stage.
Ik geloof ook meteen dat er best blessuretijd mag worden bijgeteld in de verlenging. Alleen was daar in de tweede verlenging TOTAAL geen aanleiding toe. Dát is wat ik zo vreemd vind.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 12:38 schreef snabbi het volgende:
Is de regel die het meest in de buurt komt die ik zo snel kan vinden. Ik kan niets vinden over of er wel of geen blessuretijd bijgeteld moet worden
quote:Op vrijdag 6 mei 2005 12:49 schreef Ludacriss het volgende:
Moge de beste winnen...
het geloof daarin is ook totaal kapot gemaakt in 2 dagen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |