abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf vrijdag 6 mei 2005 @ 11:25:52 #51
13368 NiGeLaToR
pi_26773716
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 11:21 schreef EnderOnline het volgende:

[..]

Het punt van TS is juist dat hij vindt dat de keuze juist aan de regering is en niet aan hem, en zo moedig je dus hem juist aan neit te stemmen.
Tjah, in dit geval wil je de regering juist niet de mogelijkheid geven voor jou te kiezen, aangezien de keuze niet bepaald werd door het nut voor ons, maar door de politieke noodzaak van de beslissing. Zoals meneer Zalm een keer riep 'tegen stemmen kan een oorlog ontketenen' .. tjah, dan maar een oorlog.. ? wtf is dit voor onzin, worden we ingenomen door de Duitsers als we niet mee willen doen? Lekker Eu dan.

Enfin, misschien hebbie wel gelijk wbt de TS, maar het lijkt me evengoed D_O_M als je niet stemt, ook al vind je het concept nix. Zal weinig indruk maken als niemand op komt dagen, krijg je alleen maar commentaar dat de EU niet zou spelen bij de bevolking.. en niet dat men het niet eens is met de manier waarop we inspraak krijgen
pi_26773747
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 11:24 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

De regering CDA-VVD-D66 is de keuze van SCH?

Kortom, ondoordachte stelling van hem.
Nee maar wel de keuze van het volk, en SCH vindt waarschijnlijk dat deze te respecteren is, ook al zijn het niet zijn ideeën. Sommige mensen hebben ook nog principes in plaats van dat ze alles doen om ervoor te zorgen dat zij hun zin krijgen.
deze account is gehacked door GreyHatHacks
  † In Memoriam † vrijdag 6 mei 2005 @ 11:31:09 #53
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_26773828
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 11:27 schreef EnderOnline het volgende:

[..]

Nee maar wel de keuze van het volk, en SCH vindt waarschijnlijk dat deze te respecteren is, ook al zijn het niet zijn ideeën. Sommige mensen hebben ook nog principes in plaats van dat ze alles doen om ervoor te zorgen dat zij hun zin krijgen.
Ik had zijn mening wel willen horen als de PvdA tegen een JA van de Europese grondwet was geweest. Hoe kun je nu een geboden kans gewoon weggeven met het motto dat je al het vertrouwen hebt in de huidige regering, terwijl die er altijd op afgeeft?
quote:
Ik heb namelijk al gestemd. Bij de vorige verkiezingen, en toen heb ik aan de partij en de politicus mijn fiat gegeven om het land goed te besturen en goede beslissingen te nemen.
Dat was vast niet iemand van CDA/VVD/D66, dus zijn politicus bestuurt het land helemaal niet.
quote:
Ik wil niet over sub-thema's opnieuw opgeroepen worden en ik wil ook niet dat mijn landgenoten worden opgeroepen.
Dat laatste is wel heel tegenstrijdig, om nog maar te zwijgen over het feit dat hij de europese grondwet een sub-thema noemt.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  vrijdag 6 mei 2005 @ 11:35:34 #54
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_26773936
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 10:00 schreef the_disheaver het volgende:
Maar tegelijk ben ik weer tegen het referendum: omdat het volk dom is.
Het volk is niet dom, het volk oordeelt vanuit een incomplete visie; men heeft een vertekend beeld van hetgeen waarover men een oordeel velt. De oorzaak hiervan ligt voornamelijk in het feit dat de media (voor het gemak scheer ik het even over één kam) ons maar al te graag verkeerde of verdraaide informatie verstrekt. Het is een hele kunde om dit oerwoud van feiten en fictie zodanig te filteren dat men weer een representatief beeld krijgt van de realiteit. Zelfs politici hebben hier moeite mee, en je kunt dan ook moeilijk het 'volk' verwijten dat zij daar niet toe in staat is. Een van de voorwaarden voor een (betrouwbaar) referendum is dan ook goede voorlichting.
pi_26774151
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 11:35 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Het volk is niet dom, het volk oordeelt vanuit een incomplete visie; men heeft een vertekend beeld van hetgeen waarover men een oordeel velt. De oorzaak hiervan ligt voornamelijk in het feit dat de media (voor het gemak scheer ik het even over één kam) ons maar al te graag verkeerde of verdraaide informatie verstrekt. Het is een hele kunde om dit oerwoud van feiten en fictie zodanig te filteren dat men weer een representatief beeld krijgt van de realiteit. Zelfs politici hebben hier moeite mee, en je kunt dan ook moeilijk het 'volk' verwijten dat zij daar niet toe in staat is. Een van de voorwaarden voor een (betrouwbaar) referendum is dan ook goede voorlichting.
Je kunt gewoon de hele grondwet lezen daar heb je de media niet voor nodig.
pi_26774322
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 22:02 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is toch al veelzeggend genoeg, dat dertig procent als een redelijke opkomst wordt gezien.
Misschien omdat het een raadplegend referendum is?
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  † In Memoriam † vrijdag 6 mei 2005 @ 11:53:01 #57
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_26774336
quote:
De kiezers moeten hun ingevulde stembiljet in een fel oranje retourenvelop terugsturen naar de burgemeester van Den Haag. Op een grijs A-viertje kleuren ze het vakje 'voor' of 'tegen' rood, bij de vraag Bent u voor of tegen instemming door Nederland met het verdrag tot vaststelling van een Grondwet voor Europa?
Die vraag alleen al laat zien hoe onduidelijk Europa is.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_26774688
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 11:52 schreef sizzler het volgende:

[..]

Misschien omdat het een raadplegend referendum is?
Zou dat veel invloed op de opkomst hebben?
pi_26774918
Ik ben het helemaal eens met SCH zijn OP, maar ik ga toch stemmen. Ik ben tegen het referendum, maar als het er toch is maak ik er ook gebruik van. Ik ga trouwens voor de grondwet stemmen.
  vrijdag 6 mei 2005 @ 12:19:12 #60
30618 KingCold
I Rule Everything
pi_26774936
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 10:02 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

zal niet inhoudelijk moeten reageren op de grondwet...maar kan me niet weerhouden:

is de huidige verdragen niet ondoorgrondelijker, vager en ontbetrouwbaarder?
Dat zijn ze ook. Daar ben ik dan dus ook helemaal niet blij mee nee.
pi_26775381
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 11:46 schreef SCH het volgende:

[..]

Je kunt gewoon de hele grondwet lezen daar heb je de media niet voor nodig.
Waarom zou je de de hele grondwet willen lezen? Alsof 99 procent van de mensen daadwerkelijk er iets zinnigs van weet te maken.
pi_26775401
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 11:19 schreef NiGeLaToR het volgende:
Niet stemmen is D-O-M of je het er nou mee eens bent of niet.. waarom dom? Check:

- Bij een lage opkomst besluit de regering voor jou.. en dat is dus _voor_ de Eu-grondwet, terwijl je gezien je openingspost waarschijnlijk tegen bent.
- Als je niet stemt kun je niets anders dan hier klagen over je onvrede, invloed heb je er niet op uitgeoefend.
- Bevolking kan zelf referenda afdwingen door bijvoorbeeld te protesteren tegen bepaalde zaken - maarja, verder dan in een topic ergens over klagen komende meesten niet
- etc

Kortom, ga in ieder geval stemmen.. eens of niet.. punt is dat jou stem, ook al breng je hemt niet uit juist mee telt. Je stemt dan voor de keuze die de regering wenst.. erg onhandig dus in dit geval.

Wat mij betreft stemmen jullie allemaal tegen de EU grondwet, zeker als je het niet zeker weet ga in ieder geval stemmen dus..
Het gaat er niet om, dat je niet wilt stemmen, maar dat je tegen het referendum bent, omdat het volk D-O-M is...

punt 1 klopt: ofwel juist een reden om niet blanko, maar niet te gaan stemmen als je tegen het referendum bent
punt 2: Niet waar, omdat je tegen het referendum bent omdat je vindt dat je volksvertegenwoordiger het beter kan beslissen.
punt 3: bevolking kan geen referendum afdwingen. Hoeveel mensen zouden dan moeten protesteren?? Als het halve land opstaat, is de regering/parlement wel gek om niets te gaan doen. Puur om wel verkozen te worden.

Wat van zin heeft het overigens, om tegen te stemmen als je het niet weet? a) ga info inwinnen: media/internet/folders/debatten. En als je het echt niet wilt weten: stem blanko. En wil je geen referendum: stem niet
pi_26775602
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 11:35 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Met het Volk is dom verwijt ik het volk niet dat ze dom zijn.

Als je kijkt naar de oorzaak dat het volk dom is, zal dat inderdaad niet liggen aan dat het volk niet wil nadenken, of feiten verdraaid, maar door de hoeveelheid en de diepte van het deelonderwerp, en daardoor de media die (vaak niet bedoeld) geen volledige waarheid geeft, en sommige feiten verdraaien (om het makkelijker te maken).

Feit blijft wel dat het volk dom blijft, wat dus niet de schuld van het volk is, maar omdat het te complex is.
pi_26775633
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 12:39 schreef nikk het volgende:

[..]

Waarom zou je de de hele grondwet willen lezen? Alsof 99 procent van de mensen daadwerkelijk er iets zinnigs van weet te maken.
Nee, dat moet je ook helemaal niet willen. Dat is mijn punt juist. Niet lezen en er ook niet over stemmen.
pi_26775695
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 12:51 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, dat moet je ook helemaal niet willen. Dat is mijn punt juist. Niet lezen en er ook niet over stemmen.
hmm, je mag hem best lezen. Zo kun je nog beter een idee krijgen op wie je zult stemmen over 2 jaar.
pi_26775748
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 12:51 schreef SCH het volgende:

[..]

En daar ligt een prachtige taak voor de media, politiek, private organisaties de grondwet uit te leggen aan het volk.

Overigens ben ik tegen referenda. Een directere democratie realiseren is natuurlijk uitstekend, maar niet op deze domme manier graag.
  vrijdag 6 mei 2005 @ 12:57:57 #67
61927 DaveM
uitgefokt
pi_26775804
SCH, opmerkelijke timing om nu ineens zo hoog van de toren te blazen tegen het referendum.

Zeg eens eerlijk, je hoopt toch gewoon dat die 30% opkomst niet gehaald wordt zodat de Kamer een excuus heeft om de waarschijnlijke NEE uitslag naast zich neer te leggen?
pi_26775895
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 12:57 schreef DaveM het volgende:
SCH, opmerkelijke timing om nu ineens zo hoog van de toren te blazen tegen het referendum.
Mijn argumenten tegen het referendum zijn niet nieuw, ook hier niet.
quote:
Zeg eens eerlijk, je hoopt toch gewoon dat die 30% opkomst niet gehaald wordt zodat de Kamer een excuus heeft om de waarschijnlijke NEE uitslag naast zich neer te leggen?
Ik vind dat de kamer de uitslag sowieso naast zich neer moet leggen.
pi_26775905
Ik ben ook tegen het referendum, maar vóór de grondwet!
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 12:55 schreef nikk het volgende:

[..]

Overigens ben ik tegen referenda. Een directere democratie realiseren is natuurlijk uitstekend, maar niet op deze domme manier graag.
Wat bedoel je met domme manier? Het referendum, of de inhoud zelf van het grondwettelijk verdrag?
pi_26775990
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 13:02 schreef the_disheaver het volgende:
Ik ben ook tegen het referendum, maar vóór de grondwet!
[..]

Wat bedoel je met domme manier? Het referendum, of de inhoud zelf van het grondwettelijk verdrag?
Het referendum als instrument voor een directe democratie.
pi_26776065
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 13:06 schreef nikk het volgende:

[..]

Het referendum als instrument voor een directe democratie.
Dan ben ik het met je eens

Wel is de uitleg taak voor media/verengingen enzo enkel eigenlijk een tijdelijke oplossing om het referendum toch een beetje nuttevoller te maken.
  vrijdag 6 mei 2005 @ 13:29:34 #72
61927 DaveM
uitgefokt
pi_26776477
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 13:02 schreef SCH het volgende:

[..]

Mijn argumenten tegen het referendum zijn niet nieuw, ook hier niet.
Als je argumenten niet nieuw zijn dan is het helemaal duidelijk waarom je juist nú dit topic opent.
quote:
Ik vind dat de kamer de uitslag sowieso naast zich neer moet leggen.
Begrijpelijk dat jij dat vindt, je deelt immers het naieve vertrouwen in Europa van de Pvda en GL.
  vrijdag 6 mei 2005 @ 13:32:21 #73
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_26776537
Ondanks mijn grote bezwaren tegen referenda, moet ik wel toegeven dat de belangstelling toch wordt vergroot dankzij dit referendum. Ook bij mijzelf zie ik meer interesse in deze grondwet dan als het er niet was geweest. Hoewel de democratie verstoort wordt doordat de directe democratie in de weg zit van de representatieve democratie, is een toenemende belangstelling wel weer een toevoeging voor de democratie.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_26776593
Okey, maar hoe belangrijk is eigenlijk dit grondwettelijk verdrag? Ja, natuurlijk zal er debat over gevoerd moeten worden, maar zo massaal?

Het wordt overal grondwet genoemd, om het meer aandacht te geven...
  vrijdag 6 mei 2005 @ 15:19:23 #75
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_26779033
Volledig eens met SCH, referenda zijn de bijl aan de wortel van de representatieve democratie en derhalve volstrekt ongewenst.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')