Nou nou die kutamerikanen...als je het over egocompensatie met een groot pistool hebt en nazistische trekjes......quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:01 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Onze politie is toch totaal niet serieus te nemen. Ik snap heel goed dat zware criminelen, jongeren en kut-Marokkaantjes totaal geen respect hebben voor onze politie. Ze verdienen namelijk ook geen respect en zijn ook niet serieus te nemen. Beetje brave burgertjes pesten en mensen die zonder licht rijden aanhouden zijn ze verdomd goed in, maar echte criminaliteit en overlast pakken ze niet aan. Er werken bijna alleen maar snorren, excuus-allochtonen, fietshobbyisten, bejaarde babyboomers en tuthola's die dan zogenaamd de Law & Order in dit land zijn.
Hoe kunnen we de politie een ander imago geven dat wel respect afdwingt? Voorbeeld aan Amerika nemen? En ik hoorde dat de politie in Spanje ook wel een groot vertrouwen geniet.
Daar niemand meer aaangifte doet.quote:Op dinsdag 2 december 2008 14:35 schreef ImmovableMind het volgende:
Ben het absoluut met TS'er eens maar de statistieken vertellen een ander verhaal. Onze criminaliteit is laag in vergelijking met Frankrijk en Spanje.
nog zo'n voorbeeldjequote:Vrouw cel in voor roepen 'Pinokkio'
AMSTERDAM - Een vrouw uit Dordrecht heeft uren in de politiecel doorgebracht nadat ze een gemeenteambtenaar 'Pinokkio' had genoemd.
Joke Kooyman liet vrijdagmiddag haar honden uit in het Wantijplantsoen toen er een busje van de gemeenteafdeling Toezicht aan kwam rijden. Ze lijnde snel haar beesten aan en liep verder.
De ambtenaren stapten echter uit het busje en vroegen de vrouw, die net van de kapper kwam omdat ze 's avonds een feestje had, of ze de honden wel aan de riem had.
“Toen vroeg hij: kunt u zich legitimeren? Dat kon ik niet. Ik krijg meteen een bonnenboekje voor mijn neus. ‘Die flauwekul’, zeg ik, ‘daar werk ik niet aan mee. Ik woon hier om de hoek’”, vertelt de vrouw in het AD.
Vervolgens noemde Kooyman de ambtenaar Pinokkio omdat hij volgens haar nogal een lange neus had. “Hij zei nog 'Wat zegt u?' En ik zei: ‘Pinokkio’”, aldus de Dordtse.
Kooyman wordt staande gehouden omdat ze een ambtenaar in functie zou hebben beledigd. “Pinokkio, dat is toch geen belediging? Dat is toch gewoon een sprookje?”, verdedigt ze zich.
Onder politiebegeleiding mag ze de hondjes thuisbrengen en haar legitimatiebewijs halen. De politiewagen rijdt naar het bureau. Kooyman zit naar eigen zeggen twee uur in de cel en wordt dan nog een uur verhoord, volgens de politie nodig om onderzoek te kunnen doen.
“Dat kan niet worden afgedaan met het voldoen van een boete op het bureau. Toezicht heeft gezien dat ze haar honden los liet lopen, er is aangifte gedaan van opzettelijke belediging en het niet tonen van een legitimatiebewijs. Wij horen dan getuigen en verdachte. We hebben tijd nodig het verhaal rond te krijgen”, aldus de politie tegen het AD.
dat zou het nog mooier maken : dus daar is de criminaliteit hoog terwijl er geen aangifte gedaan wordt van kleine criminaliteit waardoor de cijfers beter lijken dan ze zijn. Hier wordt wel aangifte gedaan van kleine zaken en de criminaliteit is laag.quote:Op dinsdag 2 december 2008 15:26 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Daar niemand meer aaangifte doet.
Wel eens geprobeerd aangifte te doen van "kleine" criminaliteit.
Zelfs touristen wordt verteld dat aangifte doen een verspiolling van hun en de polities tijd is .
Precies. Ze weet kennelijk zelf heel goed dat ze fout zit en doet er ook alles aan om de situatie te verergeren. Loslopende honden, geen iD bij zich, grote bek tegen de ambtenaren. Tja, als je graag problemen wil kun je ze krijgen.quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:03 schreef bluebit het volgende:
over dat pinokkio verhaal : mevrouw laat de honden dus los lopen maar doet ze wel snel aan de lijn als politie komt langsrijden. mevrouw is beledigt dat politie stopt omdat ze blijkbaar gezien hebben dat mevrouw de hond los had lopen. mevrouw wist verdomde goed dat de honden niet los mochten lopen anders had ze ze niet aangelijnd. mevrouw gaat zonder enige reden iemand een bijnaam geven (het is natuurlijk sociaal geaccepteerd dat je iemand die je voor het eerst ziet een bijnaam geeft).
en dan ook nog verbaasd zijn dat je er niet zomaar vanaf komt........ik zeg : geschikt voor een psychisch onderzoekje.
Tenzij je Marokje bent dan mag je nog op het nieuws ook:quote:Op dinsdag 2 december 2008 17:01 schreef k_man het volgende:
[..]
Precies. Ze weet kennelijk zelf heel goed dat ze fout zit en doet er ook alles aan om de situatie te verergeren. Loslopende honden, geen iD bij zich, grote bek tegen de ambtenaren. Tja, als je graag problemen wil kun je ze krijgen.
En natuurlijk is het niet beledigend om iemand met een grote neus Pinokkio te noemen. Als het een dik iemand geweest was had ze 'm vast Holle Bolle Gijs mogen noemen. Ook niks beledigends aan.
Gwoon het nieuws kijken daar is geen borreltafel voor nodigquote:Op dinsdag 2 december 2008 19:00 schreef kawotski het volgende:
[..]
Vanavond in het journaal ook een paar van die huilies die liepen te mekkeren dat ze wel 6 keer waren aangehouden. Dat ze steeds hun identiteitsbewijs en verzekeringspapieren vergeten.
Och sorry ik begrijp het, je bent agent, natuurlijk begrijp je het niet.quote:Op dinsdag 2 december 2008 19:10 schreef k_man het volgende:
Misschien kun je je post even zodanig herformuleren dat ie ook voor andere mensen begrijpelijk is.
Dat ben ik niet met je eens, ik heb recent één keer serieus met de politie te maken gehad (oke, das ook al weer 4 jaar geleden) en toen hebben ze netjes hun werk gedaan. Er werd ingebroken terwijl ik niet thuis en m'n vriendin boven was (benedenverdieping stond leeg).quote:Op dinsdag 2 december 2008 18:37 schreef desiredbard het volgende:
Laat ze nu eert ge gejatte goed eens PROBEREN op te sporen, eens komen opdraven als je uitvinsd dat je huis leeggeroofd is ......
En dan verdienen die kloothommels in het blauw hun nare bijnamen ook niet meer
Uhuh, want iedereen die het niet met jouw borrelpraat eens is moet zelf wel een agent zijn.quote:Op dinsdag 2 december 2008 19:24 schreef desiredbard het volgende:
Och sorry ik begrijp het, je bent agent, natuurlijk begrijp je het niet.
Hoe kom je er bij dat dat niet gebeurt? Toevallig was vandaag net in het nieuws dat de Amsterdamse politie een grote nieuwe actie is gestart tegen onze medemens op de scooter. Iedereen die in Amsterdam de komende tijd op een scooter wordt aangetroffen wordt staande gehouden en dient zich te identificeren.quote:Waarom wordt marokkaanse reljeugd op een scooter zonder identiteitsbewijs niet opgepakt en in de cel gezet en deze mevrouw wel.
Dat is een beetje het probleem met jouw posts. Je baseert je alleen op wat jij je kunt voorstellen, hoe jij denkt dat dingen gaan. Onderbuikgevoelens dus, borrelpraat. Het is niet onderbouwd, sterker nog: het is aantoonbaar feitelijk onjuist.quote:Ik kan me gewoonweg niet voorstellen
Wauw. Ik wist niet dat mijn mening zoveel invloed had op het imago van de politie. Dat een simpele burger - die niet eens agent is - zoveel invloed kan hebben is toch hoopgevend.quote:Het feit dat jij laatdunkend moet doen overkomen dat je het niet begrijpt is de oorzaak dat de Nederlandse politie niet seriues genomen wordt.
Is het beledigen van een agent erger dan beledigen van een toezichthouder? Waarom maakt het verschil tegen wie ze het zei?quote:Even op een rijtje
1) Die mevrouw heeft geen Pinokio tegen een agent gezegd
Alleen geeft ze zelf al aan dat het om de neus ging.quote:2) Die mevrouw beging afgezien van het feit of haar honden wel of niet aangelijnd waren (Pinikio zou ook een opmerking als leugenaar geweest kunnen zijn) een overteding door geen ID op zich te hebben2
Gaat het nu toch weer wel over de politie? Net zei je nog dat het geen agenten waren die deze mevrouw in de kraag gevat hebben. Toezichthouders zijn geen agenten, maar zijn over het algemeen BOA's in dienst van de gemeente.quote:Dat is meten met twee maten
Dat is op safe spelen bang zijn van de politie mbt marokkanen problematiek
Dat is gemakkelijk bonnenquota halen op mensen die zich redelijk aan de wet houden (boetes betalen etc)
Is het beledigen van iemand verschillend sowieso?quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:47 schreef k_man het volgende:
Is het beledigen van een agent erger dan beledigen van een toezichthouder? Waarom maakt het verschil tegen wie ze het zei?
look at the bright side: ze heeft hem tenminste niet verkapt leugenaar genoemtquote:Alleen geeft ze zelf al aan dat het om de neus ging.
Nieuw punt? of begrijp je het alweer niet? VMBO?quote:Gaat het nu toch weer wel over de politie? Net zei je nog dat het geen agenten waren die deze mevrouw in de kraag gevat hebben. Toezichthouders zijn geen agenten, maar zijn over het algemeen BOA's in dienst van de gemeente.
Zo snue het onzinnig gebruik van onzinne fla'squote:Ik ben benieuwd naar je volgende psot waarin je ongetwijfeld komt met de objectieve onderbouwing van je uitspraken. Toch?
TU, maar je had het toch bijna goed hoor. Grote jongen.quote:Op dinsdag 2 december 2008 21:23 schreef desiredbard het volgende:
Nieuw punt? of begrijp je het alweer niet? VMBO?
Fla's?quote:Zo snue het onzinnig gebruik van onzinne fla's
Ja joh. Je woont in Ierland. Erg geloofwaardig hoor, die eigen ervaring.quote:Eigen ervaring?
Dus so what als ze zo'n melkertbaner voor pinochio uitmaakt.quote:Op dinsdag 2 december 2008 21:36 schreef k_man het volgende:
[..]
TU, maar je had het toch bijna goed hoor. Grote jongen.![]()
On topic: je gebruikt een voorbeeld met Toezichthouders om aan te tonen dat de polite met twee maten meet. Alsof ik een testverslag van een Fiat gebruik om aan te tonen dat een BMW een slechte auto is. Nogmaals: polite en stadstoezicht zijn niet dezelfde club.
Jij begoen met domme afkortingen, dus laten we ze gewoonallebei helemaal niet gebruiken ok?quote:Fla's?Nogmaals: als je je in begrijpelijk Nederlands uitdrukt, vergemakkelijkt dat de discussie aanzienlijk.
Jep was met mijn vrouw op weg van Delft naar Den Haag en ze werd lastig gevallenquote:Ja joh. Je woont in Ierland. Erg geloofwaardig hoor, die eigen ervaring.
Godallejeesus...dat meen je nietquote:
Nee maar in die auto dat ding gaat dat toch al niet opquote:Op dinsdag 2 december 2008 23:17 schreef k_man het volgende:
In het Nederlands zou het woordgrapje niet meer werken hè?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |