abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 december 2008 @ 03:07:08 #151
199912 bikkeltje2
gaat altijd door
pi_63686902
Blik op de weg, verder dan dat komen ze niet! Ja, dat is erg triest!
pi_63696081
Ben het absoluut met TS'er eens maar de statistieken vertellen een ander verhaal. Onze criminaliteit is laag in vergelijking met Frankrijk en Spanje. Al die softies bij elkaar doen dus blijkbaar iets goed. Vergeet niet dat je mening wordt gevormd door media en wat de rest van Nederland schreeuwt. Als burger kom ik zelden in aanraking met de politie. Af en toe een alcoholcontrole, that's it. Mijn licht van mijn fiets doet het want dat fiets gewoon veiliger en ik drink niet achter het stuur dus laat me maar blazen.

Tevens is niet elke politieman/vrouw een softie. Ik heb een tijd zelfverdedigings lessen aan de ME gegeven en dat zeker geen softies! Die doen niet onder voor de agenten in Frankrijk en Spanje. Ik woon niet graag in een land waar de politie met de MP5 op straat loopt.

De echte criminelen worden achter de schermen gepakt.
Wie met niets tevreden is, bezit alles.
pi_63697271
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 17:01 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Onze politie is toch totaal niet serieus te nemen. Ik snap heel goed dat zware criminelen, jongeren en kut-Marokkaantjes totaal geen respect hebben voor onze politie. Ze verdienen namelijk ook geen respect en zijn ook niet serieus te nemen. Beetje brave burgertjes pesten en mensen die zonder licht rijden aanhouden zijn ze verdomd goed in, maar echte criminaliteit en overlast pakken ze niet aan. Er werken bijna alleen maar snorren, excuus-allochtonen, fietshobbyisten, bejaarde babyboomers en tuthola's die dan zogenaamd de Law & Order in dit land zijn.

Hoe kunnen we de politie een ander imago geven dat wel respect afdwingt? Voorbeeld aan Amerika nemen? En ik hoorde dat de politie in Spanje ook wel een groot vertrouwen geniet.
Nou nou die kutamerikanen...als je het over egocompensatie met een groot pistool hebt en nazistische trekjes......

GAR is een leuk voorbeeld maar ook de

An Garda Siochana

Kijk er zijn natuurlijk altijd werkeloze hangjongeren die wat te kankeren hebben

Maar een 1.60 ongewapende agent (v) die een 1.78 lange messentrekker netjes vloert ontwapend en in de boeien slaat dwingt respekt af. Een politiemacht die binnen/met 5 minuten ter plaatse is als er een inbraak plaatsgevonden heeft ook etc etc
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_63697307
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 14:35 schreef ImmovableMind het volgende:
Ben het absoluut met TS'er eens maar de statistieken vertellen een ander verhaal. Onze criminaliteit is laag in vergelijking met Frankrijk en Spanje.
Daar niemand meer aaangifte doet.
Wel eens geprobeerd aangifte te doen van "kleine" criminaliteit.
Zelfs touristen wordt verteld dat aangifte doen een verspiolling van hun en de polities tijd is .
pi_63697829
Leuke borrelpraat.

Er wordt ook elk jaar onmderzoek gedaan naar de 'aangiftebereidheid'. Die is de afgelopen jaren niet gedaald.

En in sommige gevallen is aangifte doen ook écht een verspilling van ieders tijd. Aangifte doen van een gestolen oude fiets heeft gewoon geen zin. Niemand wil toch dat er heel veel tijd (en dus geld) gestoken wordt in het oplossen daarvan? Als we zouden willen dat dit soort zaken - met kleine impact voor het slachtoffer, maar zeer lastig op te lossen - wel uitgebreid gerechercheerd worden moeten we óf de politiemacht fors uitbreiden (en de belasting verhogen om dat te bekostigen) óf andere - belangrijkere - zaken laten liggen. Geen van beiden is wenselijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2008 15:45:17 ]
pi_63697937
Aangifte doen van een aanranding door een bebaarde pyamadrager ... want een hand op de billen is zo erg niet
verspilling van tijd?
Gerold worden en een goede beschrijving van de dader hebben (Zelfs een naam via een getuige) is ook verspilling van tijd?

Nee dan dit:
quote:
Vrouw cel in voor roepen 'Pinokkio'

AMSTERDAM - Een vrouw uit Dordrecht heeft uren in de politiecel doorgebracht nadat ze een gemeenteambtenaar 'Pinokkio' had genoemd.

Joke Kooyman liet vrijdagmiddag haar honden uit in het Wantijplantsoen toen er een busje van de gemeenteafdeling Toezicht aan kwam rijden. Ze lijnde snel haar beesten aan en liep verder.

De ambtenaren stapten echter uit het busje en vroegen de vrouw, die net van de kapper kwam omdat ze 's avonds een feestje had, of ze de honden wel aan de riem had.

“Toen vroeg hij: kunt u zich legitimeren? Dat kon ik niet. Ik krijg meteen een bonnenboekje voor mijn neus. ‘Die flauwekul’, zeg ik, ‘daar werk ik niet aan mee. Ik woon hier om de hoek’”, vertelt de vrouw in het AD.

Vervolgens noemde Kooyman de ambtenaar Pinokkio omdat hij volgens haar nogal een lange neus had. “Hij zei nog 'Wat zegt u?' En ik zei: ‘Pinokkio’”, aldus de Dordtse.

Kooyman wordt staande gehouden omdat ze een ambtenaar in functie zou hebben beledigd. “Pinokkio, dat is toch geen belediging? Dat is toch gewoon een sprookje?”, verdedigt ze zich.

Onder politiebegeleiding mag ze de hondjes thuisbrengen en haar legitimatiebewijs halen. De politiewagen rijdt naar het bureau. Kooyman zit naar eigen zeggen twee uur in de cel en wordt dan nog een uur verhoord, volgens de politie nodig om onderzoek te kunnen doen.

“Dat kan niet worden afgedaan met het voldoen van een boete op het bureau. Toezicht heeft gezien dat ze haar honden los liet lopen, er is aangifte gedaan van opzettelijke belediging en het niet tonen van een legitimatiebewijs. Wij horen dan getuigen en verdachte. We hebben tijd nodig het verhaal rond te krijgen”, aldus de politie tegen het AD.
nog zo'n voorbeeldje
pi_63698370
over dat pinokkio verhaal : mevrouw laat de honden dus los lopen maar doet ze wel snel aan de lijn als politie komt langsrijden. mevrouw is beledigt dat politie stopt omdat ze blijkbaar gezien hebben dat mevrouw de hond los had lopen. mevrouw wist verdomde goed dat de honden niet los mochten lopen anders had ze ze niet aangelijnd. mevrouw gaat zonder enige reden iemand een bijnaam geven (het is natuurlijk sociaal geaccepteerd dat je iemand die je voor het eerst ziet een bijnaam geeft).

en dan ook nog verbaasd zijn dat je er niet zomaar vanaf komt........ik zeg : geschikt voor een psychisch onderzoekje.
pi_63698415
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 15:26 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Daar niemand meer aaangifte doet.
Wel eens geprobeerd aangifte te doen van "kleine" criminaliteit.
Zelfs touristen wordt verteld dat aangifte doen een verspiolling van hun en de polities tijd is .
dat zou het nog mooier maken : dus daar is de criminaliteit hoog terwijl er geen aangifte gedaan wordt van kleine criminaliteit waardoor de cijfers beter lijken dan ze zijn. Hier wordt wel aangifte gedaan van kleine zaken en de criminaliteit is laag.
pi_63698778
Tevens is het in Nederland (geen idee hoe dat ik de rest van Europa werkt) verplicht aangifte te doen voor de verzekering.
Wie met niets tevreden is, bezit alles.
pi_63700098
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 16:03 schreef bluebit het volgende:
over dat pinokkio verhaal : mevrouw laat de honden dus los lopen maar doet ze wel snel aan de lijn als politie komt langsrijden. mevrouw is beledigt dat politie stopt omdat ze blijkbaar gezien hebben dat mevrouw de hond los had lopen. mevrouw wist verdomde goed dat de honden niet los mochten lopen anders had ze ze niet aangelijnd. mevrouw gaat zonder enige reden iemand een bijnaam geven (het is natuurlijk sociaal geaccepteerd dat je iemand die je voor het eerst ziet een bijnaam geeft).

en dan ook nog verbaasd zijn dat je er niet zomaar vanaf komt........ik zeg : geschikt voor een psychisch onderzoekje.
Precies. Ze weet kennelijk zelf heel goed dat ze fout zit en doet er ook alles aan om de situatie te verergeren. Loslopende honden, geen iD bij zich, grote bek tegen de ambtenaren. Tja, als je graag problemen wil kun je ze krijgen.

En natuurlijk is het niet beledigend om iemand met een grote neus Pinokkio te noemen. Als het een dik iemand geweest was had ze 'm vast Holle Bolle Gijs mogen noemen. Ook niks beledigends aan.
pi_63702665
Ah maar als deze mevrouw in burqa had gelopen en haar 16 jarige zoon/achterneefje/echtgenoot (das om het even danwel hetzelfde) had had een voorbijlopende gerokte westerse lastiggevallen was de politie nergens te bekennen geweest want dat was razzzisme

Die politie had zijn tijd naar algemene beleving van de burgherij beter kunnen besteden
Als je dat niet in ziet vermoed ik dat je zelf zo een nutteloze koddebijer bent.

(Want niet die agent werd voor pinokio uitgemaakt .... daar zit hem nog een sumier verschilletje)
Laat ze nu eert ge gejatte goed eens PROBEREN op te sporen, eens komen opdraven als je uitvinsd dat je huis leeggeroofd is ......
En dan verdienen die kloothommels in het blauw hun nare bijnamen ook niet meer
pi_63702735
Ik moet toch eens meer aan de borreltafel komen. Kennelijk kun je daar een hoop leren over hoe de wereld in elkaar steekt.
pi_63703364
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 17:01 schreef k_man het volgende:

[..]

Precies. Ze weet kennelijk zelf heel goed dat ze fout zit en doet er ook alles aan om de situatie te verergeren. Loslopende honden, geen iD bij zich, grote bek tegen de ambtenaren. Tja, als je graag problemen wil kun je ze krijgen.

En natuurlijk is het niet beledigend om iemand met een grote neus Pinokkio te noemen. Als het een dik iemand geweest was had ze 'm vast Holle Bolle Gijs mogen noemen. Ook niks beledigends aan.
Tenzij je Marokje bent dan mag je nog op het nieuws ook:
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 19:00 schreef kawotski het volgende:

[..]
Vanavond in het journaal ook een paar van die huilies die liepen te mekkeren dat ze wel 6 keer waren aangehouden. Dat ze steeds hun identiteitsbewijs en verzekeringspapieren vergeten.
Gwoon het nieuws kijken daar is geen borreltafel voor nodig
pi_63703533
Misschien kun je je post even zodanig herformuleren dat ie ook voor andere mensen begrijpelijk is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2008 19:10:56 ]
pi_63704004
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 19:10 schreef k_man het volgende:
Misschien kun je je post even zodanig herformuleren dat ie ook voor andere mensen begrijpelijk is.
Och sorry ik begrijp het, je bent agent, natuurlijk begrijp je het niet.

Waarom wordt marokkaanse reljeugd op een scooter zonder identiteitsbewijs niet opgepakt en in de cel gezet en deze mevrouw wel.

Ik kan me gewoonweg niet voorstellen dat de Achmedjes beleefdere termen dan Pinokio gebruiken in een conversatie met een "handhaver van de wet" ahem ahem

het feit dat er dus met twee maten gem,eten wordt.
Het feit dat jij laatdunkend moet doen overkomen dat je het niet begrijpt is de oorzaak dat de Nederlandse politie niet seriues genomen wordt.

Even op een rijtje
1) Die mevrouw heeft geen Pinokio tegen een agent gezegd
2) Die mevrouw beging afgezien van het feit of haar honden wel of niet aangelijnd waren (Pinikio zou ook een opmerking als leugenaar geweest kunnen zijn) een overteding door geen ID op zich te hebben2

Dus ze is terrecht meegenomen naar het bureau en zou terecht beboet zijn kunnen zijn voor dat feit
echter waar zijn de arrestaties en boetes betreffende marokjes ion bovenstaande link.

Dat is meten met twee maten
Dat is op safe spelen bang zijn van de politie mbt marokkanen problematiek
Dat is gemakkelijk bonnenquota halen op mensen die zich redelijk aan de wet houden (boetes betalen etc)

dat is een politiemacht die geen respekt verdient

Een politiemacht die geen aangifdte opneemt van je vrouw als ze betast wordt door een marrokaan omdat ze er toch niets me kunnen .. Die weigertt aangifte op te nemen als je gerolt/bestolen wordt en vervolgens juigt dat de misdaadCIJFERS omlaag gaan...dat zijn een stelletje vuile huichelaars en geuniformeerde klaplopers
  dinsdag 2 december 2008 @ 19:36:47 #166
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_63704413
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 18:37 schreef desiredbard het volgende:
Laat ze nu eert ge gejatte goed eens PROBEREN op te sporen, eens komen opdraven als je uitvinsd dat je huis leeggeroofd is ......
En dan verdienen die kloothommels in het blauw hun nare bijnamen ook niet meer
Dat ben ik niet met je eens, ik heb recent één keer serieus met de politie te maken gehad (oke, das ook al weer 4 jaar geleden) en toen hebben ze netjes hun werk gedaan. Er werd ingebroken terwijl ik niet thuis en m'n vriendin boven was (benedenverdieping stond leeg).
Meiske belt in paniek op: 'Ik hoor iemand beneden!'
Hukkie: 'ja ja, natuurlijk'
Meiske belt nog een keer: 'maar het is echt zo'
Hukkie: 'oke, ik kom er al aan'

Ik had die vent bijna te pakken, maar hij kon net via het badkamerraampje ontsnappen. Politie gebeld, stonden binnen vijf minuten met 4 man voor de deur, aangifte opgenomen, volgende dag technische recherche voor sporenonderzoek.

Daarna niets meer ervan gehoord, maar dat heeft mijn beeld van de politie wel een beetje genuanceerd.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_63707208
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 19:24 schreef desiredbard het volgende:
Och sorry ik begrijp het, je bent agent, natuurlijk begrijp je het niet.
Uhuh, want iedereen die het niet met jouw borrelpraat eens is moet zelf wel een agent zijn.
quote:
Waarom wordt marokkaanse reljeugd op een scooter zonder identiteitsbewijs niet opgepakt en in de cel gezet en deze mevrouw wel.
Hoe kom je er bij dat dat niet gebeurt? Toevallig was vandaag net in het nieuws dat de Amsterdamse politie een grote nieuwe actie is gestart tegen onze medemens op de scooter. Iedereen die in Amsterdam de komende tijd op een scooter wordt aangetroffen wordt staande gehouden en dient zich te identificeren.
quote:
Ik kan me gewoonweg niet voorstellen
Dat is een beetje het probleem met jouw posts. Je baseert je alleen op wat jij je kunt voorstellen, hoe jij denkt dat dingen gaan. Onderbuikgevoelens dus, borrelpraat. Het is niet onderbouwd, sterker nog: het is aantoonbaar feitelijk onjuist.
quote:
Het feit dat jij laatdunkend moet doen overkomen dat je het niet begrijpt is de oorzaak dat de Nederlandse politie niet seriues genomen wordt.
Wauw. Ik wist niet dat mijn mening zoveel invloed had op het imago van de politie. Dat een simpele burger - die niet eens agent is - zoveel invloed kan hebben is toch hoopgevend.
quote:
Even op een rijtje
1) Die mevrouw heeft geen Pinokio tegen een agent gezegd
Is het beledigen van een agent erger dan beledigen van een toezichthouder? Waarom maakt het verschil tegen wie ze het zei?
quote:
2) Die mevrouw beging afgezien van het feit of haar honden wel of niet aangelijnd waren (Pinikio zou ook een opmerking als leugenaar geweest kunnen zijn) een overteding door geen ID op zich te hebben2
Alleen geeft ze zelf al aan dat het om de neus ging.
quote:
Dat is meten met twee maten
Dat is op safe spelen bang zijn van de politie mbt marokkanen problematiek
Dat is gemakkelijk bonnenquota halen op mensen die zich redelijk aan de wet houden (boetes betalen etc)
Gaat het nu toch weer wel over de politie? Net zei je nog dat het geen agenten waren die deze mevrouw in de kraag gevat hebben. Toezichthouders zijn geen agenten, maar zijn over het algemeen BOA's in dienst van de gemeente.

Ik ben benieuwd naar je volgende psot waarin je ongetwijfeld komt met de objectieve onderbouwing van je uitspraken. Toch?
pi_63708337
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 20:47 schreef k_man het volgende:

Is het beledigen van een agent erger dan beledigen van een toezichthouder? Waarom maakt het verschil tegen wie ze het zei?
Is het beledigen van iemand verschillend sowieso?
Je mag de melkboer/krantenjongen wel pinochio noemen zonder gevolgen.
iK BEDOEL ZE ZULLEN OP HET BUREAU DE KRANTENJONGEN SERIUEUS NEMEN DIE KOMT KLAGEN ALS JIJ OF IK HEM PINOCHIO NOEMT .....
NIET DUS

OOPS CAPS LOCK
quote:
Alleen geeft ze zelf al aan dat het om de neus ging.
look at the bright side: ze heeft hem tenminste niet verkapt leugenaar genoemt
quote:
Gaat het nu toch weer wel over de politie? Net zei je nog dat het geen agenten waren die deze mevrouw in de kraag gevat hebben. Toezichthouders zijn geen agenten, maar zijn over het algemeen BOA's in dienst van de gemeente.
Nieuw punt? of begrijp je het alweer niet? VMBO?
quote:
Ik ben benieuwd naar je volgende psot waarin je ongetwijfeld komt met de objectieve onderbouwing van je uitspraken. Toch?
Zo snue het onzinnig gebruik van onzinne fla's
Eigen ervaring?

Nogmaals uitlater van honden gearresteerd voor bijdehand doen
Marokkanen vrijuit bij bijdehand doen
koeltoerverschiel
Boel bij elkaar houden
kopje thee erbij

Prima dat die mevrouw aangepakt is op haar foute gedrag
Nu ook de m'rokkies
pi_63708721
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 21:23 schreef desiredbard het volgende:

Nieuw punt? of begrijp je het alweer niet? VMBO?
TU, maar je had het toch bijna goed hoor. Grote jongen.

On topic: je gebruikt een voorbeeld met Toezichthouders om aan te tonen dat de polite met twee maten meet. Alsof ik een testverslag van een Fiat gebruik om aan te tonen dat een BMW een slechte auto is. Nogmaals: polite en stadstoezicht zijn niet dezelfde club.
quote:
Zo snue het onzinnig gebruik van onzinne fla's
Fla's? Nogmaals: als je je in begrijpelijk Nederlands uitdrukt, vergemakkelijkt dat de discussie aanzienlijk.
quote:
Eigen ervaring?
Ja joh. Je woont in Ierland. Erg geloofwaardig hoor, die eigen ervaring.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2008 21:37:10 ]
pi_63709301
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 21:36 schreef k_man het volgende:

[..]

TU, maar je had het toch bijna goed hoor. Grote jongen.

On topic: je gebruikt een voorbeeld met Toezichthouders om aan te tonen dat de polite met twee maten meet. Alsof ik een testverslag van een Fiat gebruik om aan te tonen dat een BMW een slechte auto is. Nogmaals: polite en stadstoezicht zijn niet dezelfde club.
Dus so what als ze zo'n melkertbaner voor pinochio uitmaakt.
Ok niet netjes niet vriendelijk maar dat soort mensen is in mijn eigen ook gewoon te laat geboren om NSBer geweest te kunnen zijn.... triest voor ze

Een politieagent beledigen is miz erger.
Die zouden namelijk respekt moeten krijgen (en als ze dat zouden afdwingen dan haalde je het niet in je hoofd te gaan schelden )
Echter vediend een kereltje in het blauw dat staat toe te kijken als je auto in de fik gestoken wordt maar nu wel voor een relatief kleiner vergrijp een vrouwtje een paar uur het leven zuur kan maken respekt?

Ik kan me nog de uitspraak
De politie is je beste vriend herrineren. Misschien is het daar wel fout gegaan.
De politie is er om zijn werk te doen niet om je vriendje te zijn .
Echter in navolging van die uitspraak zou je zowat kunnen zeggen met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig
quote:
Fla's? Nogmaals: als je je in begrijpelijk Nederlands uitdrukt, vergemakkelijkt dat de discussie aanzienlijk.
Jij begoen met domme afkortingen, dus laten we ze gewoonallebei helemaal niet gebruiken ok?
quote:
Ja joh. Je woont in Ierland. Erg geloofwaardig hoor, die eigen ervaring.
Jep was met mijn vrouw op weg van Delft naar Den Haag en ze werd lastig gevallen
Aangifte werd niet opgenomen op HS
Tweede keer werden we gerold op schiphol ...ook daar werd de aangifte niet opgenomen

Sorry maar dan werkt de politie hier harder, ok we hebben hier ook strebertjes en luilakken in uniform.
Ze nemen je aangifte nog op , ze zijn hulpvaardig.
Of ze het nu doen of niet...ze geven je in ieder geval het gevoel dat ze iets doen.

En het is belangrijk dat je een politiemacht hebt die respekt krijgt/verdient
Als je namelijk de fietsendief al hard aanpakt...als fietsendief weet dat je niet wegkomt met fietsendiefstal...zul je wel helemaal oppassen aan huizen etc te beginnen.
pi_63711632

RESECPT!!111!!1eins

Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_63711888
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 22:56 schreef Steeven het volgende:
[ afbeelding ]

RESECPT!!111!!1eins

Godallejeesus...dat meen je niet
Als je daar in moet rijden neem je toch een ATV dag .

En dan die tekts op het portier(?) kan dat niet in het Nederlands?
pi_63712371
In het Nederlands zou het woordgrapje niet meer werken hè?
pi_63713080
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 23:17 schreef k_man het volgende:
In het Nederlands zou het woordgrapje niet meer werken hè?
Nee maar in die auto dat ding gaat dat toch al niet op
Met de huidige politiemacht gaat dat sowieso al niet op maar dat terzijde

Feit is dat de politie in Nederland helaas als een (slechte) grap gezien kan worden, en niet alleen door randgroepjongeren en asocialen, het soort mensen dat iedere vorm van gezag disst. Maar ook door de gewone normale burger.

het is gewoon heel erg sneu
pi_63714711
Dat programma wat laatst op veronica was "politieman gezocht" of zoiets, toonde perfect aan wat er mis was.

Wat vooral het probleem is, is de positieve discriminatie, er worden teveel vrouwen en allochtonen aangenomen die niet genoeg gezag uitstralen, en niet krachtig genoeg optreden. Daarnaast wordt er teveel nadruk gelegd op allerlei vrouwelijk vaardigheden zoals slachtoffers troosten enzo. De beste politieagent uit de show werd trouwens weggestuurd omdat die een schreeuwende en doorgedraaide vrouw in de boeien sloeg. Deze reactie was volgens de jury / politieagenten buiten proportie
<a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank">http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818</a>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')