Dat is ook wel weer de charme van sportquote:Op donderdag 5 mei 2005 11:03 schreef Blommie-Junior het volgende:
maar helaas zo is het in sport niet altijd even rechtvaardig...
quote:
Zo is het spel en zo moet het gespeeld worden... alleen dit soort charmes zijn in dit geval zo ZUURquote:Op donderdag 5 mei 2005 11:05 schreef ThomasBerge het volgende:
[..]
Dat is ook wel weer de charme van sport
Dank uquote:Op donderdag 5 mei 2005 11:13 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
mijn felicitaties aan PSV, jullie moeten gewoon trots zijn op het feit dat jullie de beste club van Europa zijn!
Dat was Barça - Milanquote:Op donderdag 5 mei 2005 11:43 schreef gr8w8 het volgende:
Verdorie, dit was gewoon de beste pot van de hele CL tot nu toe!
Prachtig dat juist die reserve-mof het foutje maaktequote:Op donderdag 5 mei 2005 12:10 schreef Ludacriss het volgende:
Shit man, net heel de wedstrijd opnieuw zitten bekijken en 1 foutje verpest heel de wedstrijd![]()
Echt jammer dit... dan maar hopen dat AZ het wel redt vanavond.
Waarom gaat Lothar niet gewoon naar Bayern?quote:Op donderdag 5 mei 2005 12:33 schreef Dr.Daggla het volgende:
Prachtig dat juist die reserve-mof het foutje maakte.
Rot effe op naar je eigen topic kleuter.quote:Op donderdag 5 mei 2005 12:33 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
4 in de Arena is ook niet misquote:Op donderdag 5 mei 2005 10:44 schreef Dr.Daggla het volgende:
Heerlijk, zo'n goaltje in de laatste minuut.
Hier verder..
Die zijn er nog steeds, maar aangezien ze daar nu niet over kunnen zieken, gaan nu alleen maar verwijzen naar een wedstrijd twee jaar terug.quote:Op donderdag 5 mei 2005 12:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
4 in de Arena is ook niet mis.
Waar zijn al die sukkels die altijd riepen dat PSV anti-voetbal speelt trouwens?![]()
met terugwerkende kracht?quote:Op donderdag 5 mei 2005 13:12 schreef golfer het volgende:
De waarschuwing van gisteravond geldt nog steeds: trollen betekent een week geen toegang tot het VBL-forum!
Tegen Monaco en Lyon toch zeker wel.quote:Op donderdag 5 mei 2005 12:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Waar zijn al die sukkels die altijd riepen dat PSV anti-voetbal speelt trouwens?![]()
quote:Milan vence al PSV y enfrentará al Liverpool en final de Europa
El PSV Eindhoven cayó de forma cruel en Europa ante un Milán al que le acompañó la fortuna en una eliminatoria que no mereció nunca ganar y que dejó al club holandés fuera de la final de la Liga de Campeones que se jugará en Estambul el próximo día 25.
Eindhoven (Holanda). (EFE).- El PSV borró del mapa al Milán. Le pasó por encima. Con un puñado de notables futbolistas. Con el talento de Van Bommel, con la experiencia de Cocu y con la puesta en escena de dos coreanos, Lee, un lateral de ensueño, y de Park, un todo terreno repleto de carácter. Nada de eso sirvió. Porque Ambrosini apareció en el último minuto para destrozar el guión del PSV.
El primer tiempo del PSV resultó soberbio. Salió con un ritmo frenético. Avasalló al Milán, que se vio desbordado. Cuenta el PSV con un equipo en formación, formado por futbolistas en progresión, con hambre de gloria. Bajo el mando de Van Bommel, que pone aplomo en la creación, el PSV vive con la alegría en el juego que contagia el coreano Park.
Es un éxito de Guus Hiddink. Fichar a Lee y a Park después del Mundial de Corea y Japón era un reto. Y ninguno ha defraudado. A los nueve minutos, Park apareció en el área y con violento disparo con la izquierda puso contra las cuerdas al Milán.
El 2-0 de la ida era factible de remontar. Park trabajó en dos direcciones. Arriba y abajo. Lo hizo todo bien. No sólo batió a Dida. También aburrió a Pirlo, que nunca estuvo cómodo en la organización del Milán.
Pirlo no apareció. Y a Seedorf le pitaban los oídos. Tampoco tuvo su día. El partido se jugaba en Eindhoven. Y su pasado de futbolista del Ajax, el eterno enemigo en Holanda del PSV, le convirtió en diana para recibir la ira del público local.
El PSV leyó muy bien el partido en este tramo. Es más, a los 27 minutos Venegoor of Hesselink mandó de cabeza un balón al larguero de Dida. El equipo de Hiddink iba a por todas. Porque es el PSV un colectivo que además de abrir bien el juego a los costados, con los pases fluidos de Van Bommel y Cocu, va de cine por arriba.
En las faltas que lanzó el PSV desde las bandas, aparecían con suficiencia Alex y Bouma por arriba. Los dos dieron mucha guerra a Nesta, Stam y Maldini. Un disparo de Lucius al filo del descanso, que paró Dida, salvó al Milán de la quema.
En el segundo tiempo, Maldini se quedó en la caseta. No se recuperó de una patada de kárate que recibió en la cabeza. Y Carlo Ancellotti optó por sacar a Kaladze. La tónica fue la misma. Dominio absoluto del PSV.
Los dos coreanos se convirtieron en protagonistas. Lo de Lee, el lateral izquierdo, fue impresionante. Ofreció un curso de buen fútbol. Enfrente estuvo a Cafú. El brasileño nunca pudo con él. Tuvo Lee fuerzas para subir la banda con autoridad. A los 65 minutos, con suficiencia, puso un balón de oro al corazón del área, que envió Cocu a la red. Era el 2-0, eliminatoria igualada. Y el PSV que merecía estar en la final.
Cocu firmó otro partido excepcional. A sus 34 años, Cocu ya apareció en los cuartos de final contra el Lyon. Fue decisivo de nuevo esta noche. El PSV dio una lección de buen fútbol, con un estilo bien diferente al que se ve en Europa en los últimos tiempos.
Nada de apelar al contragolpe. El club holandés devolvió el buen gusto por el fútbol. Con Vogel y el peruano Farfán, que exhibió un derroche descomunal, el PSVdemostró un alto grado de concentración, necesario siempre que se quiera ganar a un club de la grandeza del Milán.
Sin embargo, la suerte esquivó al PSV. Se alió una vez más con un club italiano. El Milán, cuando estaba contra las cuerdas, en el minuto 90, se encontró con un gol de Ambrosini. Ni Pirlo ni Kaká ni Shevchenko aparecieron hoy. El Milán fue un fantasma. En pleno respiro del Milán, llegó un último arreón de Cocu. No era suficiente. El Milán se clasificó para su décima final de Copa de Europa. Y busca su séptimo título.
3. PSV Eindhoven: Gomes; Lucius, Alex, Bouma (Robert, min.70), Lee; Vogel, Van Bommel, Cocu, Park; Farfán y Venegoor of Hesselink.
1 .Milán: Dida; Cafú, Nesta, Stam, Maldini (Kaladze, min. 46); Seedorf (Tomasson, min.70), Pirlo, Ambrosini, Gattuso, Kaká; y Shevchenko.
Goles: 1-0. Min. 9. Park fusila a Dida dentro del área. 2-0. Min. 65. Cocu, de cabeza, resuelve un espléndido servicio de Lee desde la izquierda. 2-1. Min. 90. Ambrosini, de cabeza, remata a pase de Kaka. 3-1. Min. 91. Cocu, con la izquierda, empalma un balón dentro del área.
Incidencias: Philips Stadion. 35.200 espectadores llenaron las gradas
Dat is ook weer zwaar overdreven natuurlijk, maar goed gespeeld hebben ze zeker. En eigenlijk moesten ze ook gewoon door, maar ja, daar zit net die kwaliteit ("") van de Italianen.quote:Op donderdag 5 mei 2005 13:08 schreef s0d het volgende:
Maar als ik de berichten uit Europa lees, waarin elke krant PSV als Europa's beste bestempeld..![]()
Misschien een beetje overdreven, maar zeker niet zwaar overdreven...quote:Op donderdag 5 mei 2005 13:16 schreef elcastel het volgende:
[..]
Dat is ook weer zwaar overdreven natuurlijk, maar goed gespeeld hebben ze zeker. En eigenlijk moesten ze ook gewoon door, maar ja, daar zit net die kwaliteit ("") van de Italianen.
Ik vind Chelsea beter, maar ik gun het PSV meer.... Chelsea speelde gewoon slecht (voor hun doen) tegen Liverpool en PSV speelde erg goed tegen een slap Milan. De kracht van Milan isechter dat ze je pakken als je denk dat je er bent, getuige de 2 goals heen en die van gisteren. Als PSV aan de rust of verlenging gaat denken, dan slaan teams als Milan toe. Dat is ook kwaliteit.quote:Op donderdag 5 mei 2005 13:37 schreef s0d het volgende:
Misschien een beetje overdreven, maar zeker niet zwaar overdreven...
en ja je kunt wel zeggen de beste wint gewoon.. maar psv is qua voetbal en qua mentaliteit en qua collectief de beste van Europa.. dat ze niet winnen is zuur, maar ik denk dat dit PSV zowel Liverpool als Chelsea had kunnen pakken
quote:De vroege goal van Ji-sung Park bij PSV-AC Milan zorgde ervoor dat het record van Ajax en Edwin van der Sar als langst ongeslagen club en doelman in de Champions League in stand bleeft. Dida had het record na ruim 7 wedstrijden zonder tegendoelpunt kunnen overnemen, indien hij zijn doel tot de rust schoon had weten te houden. Park brak echter na zeven duels de reeks, waarmee het record in Amsterdamse handen blijft.
Onzin. Ze vielen alleen niet als een kip zonder kop aan.quote:Op donderdag 5 mei 2005 13:15 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Tegen Monaco en Lyon toch zeker wel.
Tatatadaa! JI SUNG PARK!!!quote:
Ze hebben die twee clubs wel uitgeschakeld en daar gaat het om in de CL. Andere ploegen spelen al jaren erg "zakelijk", zoals PSV dat nu ook deed. Dan bereik je wat in de CL, met alleen "mooi voetbal" kom je er niet.quote:Op donderdag 5 mei 2005 13:15 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Tegen Monaco en Lyon toch zeker wel.
Idd, je kan in Europa al heel ver komen als je de "lullige" goals niet tegenkrijgt, dus gewoon geen fouten maken. De 1-0 in Milaan was typisch een gevalletje in de categorie "lullig". En dat was net 1 doelpuntje teveel.quote:Op donderdag 5 mei 2005 14:07 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ze hebben die twee clubs wel uitgeschakeld en daar gaat het om in de CL. Andere ploegen spelen al jaren erg "zakelijk", zoals PSV dat nu ook deed. Dan bereik je wat in de CL, met alleen "mooi voetbal" kom je er niet.
Zakelijk spelen is gewoon heel erg belangrijk in Europa. Eindelijk krijgen Nederlandse ploegen het ook voor mekaar om zo te spelen, zoals PSV dit seizoen, waar men eerder telkens in de eerste ronde van de CL er uitvloog. Een compliment aan Hiddink toch wel.quote:Op donderdag 5 mei 2005 14:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Idd, je kan in Europa al heel ver komen als je de "lullige" goals niet tegenkrijgt, dus gewoon geen fouten maken. De 1-0 in Milaan was typisch een gevalletje in de categorie "lullig". En dat was net 1 doelpuntje teveel.
Daar zit 'm ook het verschil met PSV dit jaar en voorgaande jaren. Veel minder van dat soort tegentreffers.
Ajax liet het een paar jaar geleden ook zien, je hoeft niet te winnen om ver te komen, als je maar niet verliest.
Dat bedoel ik met lullig, regelrechte blunders en dat soort fouten. Bouma is idd in topwedstrijden vaak een zwakke schakel. Tegen Den Bosch ofzo zie je dat niet, maar in Europese wedstrijden zie je dat hij nooit een echte topper zal worden.quote:Op donderdag 5 mei 2005 14:15 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Die 1-0 in Milaan was niet lullig, maar gewoon een kapitale dekkingsfout van Bouma, die in dit soort wedstrijden wel vaker in de fout gaat.
Tja, tegen Den Bosch.... In de Nederlandse competitie staat er gewoon te weinig druk op en is de tegenstand vaak te matig om echt onder druk te staan als verdediger. Voor de Nederlandse competitie is voormalig spits Bouma dan ook wel nuttig als verdediger, in Europa of in Oranje niet echt.quote:Op donderdag 5 mei 2005 14:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat bedoel ik met lullig, regelrechte blunders en dat soort fouten. Bouma is idd in topwedstrijden vaak een zwakke schakel. Tegen Den Bosch ofzo zie je dat niet, maar in Europese wedstrijden zie je dat hij nooit een echte topper zal worden.
Valt reuze mee. De meeste Ajacieden zijn uiterst sportief. Alle Ajacieden die ik in ieder geval persoonlijk ken, hadden gisteren niets dan lof voor PSV en baalden bijna net zo veel als ik van de onterechte nederlaag van PSV.quote:Op donderdag 5 mei 2005 14:25 schreef Edenoniphobic het volgende:
Check die gay-Ajacieden hier, dat ze nu nog niet vergeten zijn hoe sommige hier twee jaar geleden reageerden, en dus op basis daarvan nu gaan hopen dat PSV verliest. Wat een leeg zielig kinderachtig ventje zonder leven ben je dan. Grow the fuck up man.
quote:Op donderdag 5 mei 2005 14:27 schreef rotskibo het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
En toch lijken ze op elkaar
3-1 noem ik niet echt een nederlaag.quote:Op donderdag 5 mei 2005 14:29 schreef cultheld het volgende:
Valt reuze mee. De meeste Ajacieden zijn uiterst sportief. Alle Ajacieden die ik in ieder geval persoonlijk ken, hadden gisteren niets dan lof voor PSV en baalden bijna net zo veel als ik van de onterechte nederlaag van PSV.
Ik heb het over de nederlaag in Italië. Toen speelde PSV die Milanezen ook van de mat. 1-0 had ik nog mee kunnen leven, maar die late goal was echt een steek in de rug van PSV. In Eindhoven bijna hetzelfde scenario: PSV speelt Milan van de mat, scoort zelfs 3 keer, maar krijgt ondertussen wel een goal tegen in de blessuretijd. De finale zal nu dan ook erg saai worden als Liverpool weer zo speelt als tegen Chelsea.quote:Op donderdag 5 mei 2005 14:31 schreef golfer het volgende:
[..]
3-1 noem ik niet echt een nederlaag.
Maar je hebt gelijk dat de meeste voetballiefhebbende Ajacieden het jammer voor PSV vonden dat ze zijn uitgeschakeld voor de finale.
Alleen de 2e helft,eerste helft was Milan duidelijk beter.quote:Op donderdag 5 mei 2005 14:33 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik heb het over de nederlaag in Italië. Toen speelde PSV die Milanezen ook van de mat.
farfan... bommel... park... zulke grote kansen gehad in Milan.. het blijft zo zonde...quote:Op donderdag 5 mei 2005 14:33 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik heb het over de nederlaag in Italië. Toen speelde PSV die Milanezen ook van de mat. 1-0 had ik nog mee kunnen leven, maar die late goal was echt een steek in de rug van PSV. In Eindhoven bijna hetzelfde scenario: PSV speelt Milan van de mat, scoort zelfs 3 keer, maar krijgt ondertussen wel een goal tegen in de blessuretijd. De finale zal nu dan ook erg saai worden als Liverpool weer zo speelt als tegen Chelsea.
Wel heeft de hele wereld jongens als Lucius, Park, Cocu, Gomes, Lee, Farfán, VOH, Vogel en Alex zien uitblinken. Dit straalt veel uit en wellicht zal het nu aantrekkelijker worden voor jonge talenten om naar PSV te komen.quote:Op donderdag 5 mei 2005 14:34 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Alleen de 2e helft,eerste helft was Milan duidelijk beter.
Feit is wel dat PSV 3 van de 4 helften beter is geweest maar daar koop je niets voor.
Dat is zeker,en je zegt het goed,jonge talenten.quote:Op donderdag 5 mei 2005 14:38 schreef cultheld het volgende:
[..]
Wel heeft de hele wereld jongens als Lucius, Park, Cocu, Gomes, Lee, Farfán, VOH, Vogel en Alex zien uitblinken. Dit straalt veel uit en wellicht zal het nu aantrekkelijker worden voor jonge talenten om naar PSV te komen.
Ik zie hier toch een aantal figuren die kennelijk echt 2 jaar lang opgekropt hebben hoe hier op een of ander voetbalforum gereageerd werd op de Ajax-uitschakeling, dan ben je volgens mij psychisch niet helemaal in orde als je dat nu nog wil "wreken".quote:Op donderdag 5 mei 2005 14:29 schreef cultheld het volgende:
[..]
Valt reuze mee. De meeste Ajacieden zijn uiterst sportief. Alle Ajacieden die ik in ieder geval persoonlijk ken, hadden gisteren niets dan lof voor PSV en baalden bijna net zo veel als ik van de onterechte nederlaag van PSV.
Tja, ik trek me niet veel aan van mannetjes op een forum. Bijna al m'n vrienden zijn voor Ajax, maar die doen echt niet zo triest als sommige fokkers.quote:Op donderdag 5 mei 2005 14:42 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Ik zie hier toch een aantal figuren die kennelijk echt 2 jaar lang opgekropt hebben hoe hier op een of ander voetbalforum gereageerd werd op de Ajax-uitschakeling, dan ben je volgens mij psychisch niet helemaal in orde als je dat nu nog wil "wreken".
En tóch zijn we wel aardig uit een dalletje aan het klimmen. Hopelijk doen ALLE Nederlandse ploegen volgend jaar weer mee. Liefst allemaal over de winterstop heen natuurlijkquote:Op donderdag 5 mei 2005 14:40 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Dat is zeker,en je zegt het goed,jonge talenten.
Ik denk niet dat gevestigde namen,als ze al betaalbaar zijn,nu naar PSV komen na 1 goed Europees jaar.
De HCE spreekt nog steeds niet aan.
Mee eens maar 1 zomer.....quote:Op donderdag 5 mei 2005 14:44 schreef Stefkuh het volgende:
[..]
En tóch zijn we wel aardig uit een dalletje aan het klimmen. Hopelijk doen ALLE Nederlandse ploegen volgend jaar weer mee. Liefst allemaal over de winterstop heen natuurlijk
Precies. Ben NAC'er heb vrienden die voor ajax, feyenoord zijn. Maar er zijn hier ook mensen - de mensen die op een bepaalde vreemde manier reageren - bij wie dat hun leven lang niet zal gebeuren denk ik. Mensen die vrienden maken, horen dat de ander voor een andere club is en dan gelijk weg zijn. Deze mensen zijn gefrustreerd.. laat ze... je moet er maar medelijden mee hebben.quote:Op donderdag 5 mei 2005 14:44 schreef cultheld het volgende:
[..]
Tja, ik trek me niet veel aan van mannetjes op een forum. Bijna al m'n vrienden zijn voor Ajax, maar die doen echt niet zo triest als sommige fokkers.
Hiddink heeft het in zich. Het zou best kunnen trouwens. Blind met een jonge getalenteerde groep en de juiste aankopen, Van Gaal die goed uit de Verf komt bij AZ, Verbeek die met nog een paar aankopen een nog sterker Heerenveen kan presenteren in Europa en uiteraard Guus Hiddink die met PSV wederom ver zal gaan komen in de Champions League. Alleen op Maaskant en Gullit hoeven we sowieso niet te rekenen.quote:Op donderdag 5 mei 2005 14:45 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Mee eens maar 1 zomer.....
Nu hopen dat het systematisch kan worden
1 zomer.. en dan vul die eens aanquote:Op donderdag 5 mei 2005 14:45 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Mee eens maar 1 zomer.....
Nu hopen dat het systematisch kan worden
quote:Op donderdag 5 mei 2005 14:49 schreef Stefkuh het volgende:
[..]
1 zomer.. en dan vul die eens aanvolgens mij begon het met 1 zwaluw
Jmmaer voor ze dat ze door Milan uitgeschakeld zijn en dus niet de beste waren. Typisch het Hollands idee dat het team dat "het mooiste voetbal speelt" het beste is. Het team dat de ronde verder gaat DAT is het beste: het doel van het spel is namelijk kampioen worden. DAN pas ben je beste. Dan kan je wel roepen dat ze CFC of LFC had kunnen pakken - maar da's alleen maar gespeculeer. Feit is dat ze niet zover gekomen zijn...quote:Op donderdag 5 mei 2005 13:37 schreef s0d het volgende:
[..]
Misschien een beetje overdreven, maar zeker niet zwaar overdreven...
en ja je kunt wel zeggen de beste wint gewoon.. maar psv is qua voetbal en qua mentaliteit en qua collectief de beste van Europa.. dat ze niet winnen is zuur, maar ik denk dat dit PSV zowel Liverpool als Chelsea had kunnen pakken
Jij vond het ook terecht dat Italië zich plaatste voor de finale ten koste van Nederland?quote:Op donderdag 5 mei 2005 15:06 schreef Doc het volgende:
[..]
Jmmaer voor ze dat ze door Milan uitgeschakeld zijn en dus niet de beste waren. Typisch het Hollands idee dat het team dat "het mooiste voetbal speelt" het beste is. Het team dat de ronde verder gaat DAT is het beste: het doel van het spel is namelijk kampioen worden. DAN pas ben je beste. Dan kan je wel roepen dat ze CFC of LFC had kunnen pakken - maar da's alleen maar gespeculeer. Feit is dat ze niet zover gekomen zijn...
Ik had het wel geinig gevonden als ze het gehaald zouden hebben - daar niet van. LFC - PSV leek me een aardige, open finale.
DD! Verliezen van Italianen moet jou minder pijn doen dan de anderen, lijkt me. Klopt dit?quote:
Uiteraard, als je 6 keer een penalty mag trappen en je mist er 5, dan verdien je geen finale.quote:Op donderdag 5 mei 2005 15:08 schreef cultheld het volgende:
[..]
Jij vond het ook terecht dat Italië zich plaatste voor de finale ten koste van Nederland?
quote:
Seedorf: 'We hebben dit niet verdiend'
EINDHOVEN, 5 mei 2005 10:08 - Clarence Seedorf werd iedere keer uitgefloten wanneer hij aan de bal kwam tijdens het duel PSV-Milan. Toch was de international na afloop galant tegenover de opponent, die volgens Seedorf meer recht op de finale had dan Milan: ''Gezien de twee wedstrijden hadden we dit niet verdiend, maar zo gaat het in het voetbal. Misschien hebben we dit geluk afgedwongen met de goede wedstrijden die we hiervoor hebben gespeeld. Maar PSV kan absoluut met opgeheven hoofd naar de toekomst kijken. . En ik ben natuurlijk wel blij met het resultaat
quote:
Ancelotti: "We hebben enorme mazzel gehad."
EINDHOVEN, 5 mei 2005 10:45 - Carlo Ancelotti voelde zich een beetje beschaamd na afloop van de wedstrijd bij PSV. "Ik wil geen grapjes maken, want dat lijkt me niet gepast, maar we hebben enorm veel mazzel gehad en moeten maar niet te lang doen om deze wedstrijd te analyseren. PSV was gewoon beter punt uit, maar soms wint in het voetbal niet de beste maar de meest gelukkige ploeg en dat is vanavond het geval geweest. We schamen ons niet, hoor, maar de wedstrijd kreeg een totaal ander verloop dan we vooraf hadden voorzien. Pas het 2-0 stond voor PSV ging mijn ploeg pas voetballen, zoals ik vantevoren hoopte dat ze zou spelen. Mijn spelers zijn helemaal uitgeput na deze enorme slag tegen een heel goed elftal. We zijn vanavond door het oog van de naald gekropen, maar we moeten nu verder kijken, want in de komende weken moeten we oogsten. Eerst tegen Juventus en in de strijd om de landstitel en dan ook nog de finale om de Champions League. Het is elke keer toch bijzonder om die wedstrijd als deelnemer mee te mogen maken, ook voor iedere milanista."
Ancelotti noemt Liverpool de goede tegenstander voor zijn ploeg. "Over twee wedstrijden was Liverpool denk ik beter dan Chelsea. In ieder geval speelde Liverpool met meer wilskracht om te winnen. Het is een mooie finalist, die we zeker niet zullen onderschatten, zoals we ook tegen PSV bewust zijn geweest van het gevaar dat we liepen."
Tja beter zijn en toch niet winnen dat is het Nederlands voetbalquote:Berlusconi: 'Zelden zoveel geluk gehad'
MILAAN, 5 mei 2005 14:15 - Het zal niet eens een pleister op de wonde zijn, maar de PSV'ers die vandaag met een kater de bevrijding van zestig jaar geleden vieren met een bitter gevoel, mogen zich gevleid voelen door de uitspraak van Silvio Berlusconi vanochtend voor het kabinetsberaad. De premier van Italie en eigenaar van AC Milan maakte duidelijk dat hij gisteren opgelucht adem haalde toen de wedstrijd was afgelopen. "Ik kan me niet herinneren dat AC Milan in de afgelopen jaren zoveel geluk heeft gehad. We waren duidelijk de onderliggende partij tegen PSV en eigenlijk is het een klein wonder dat Milan straks de finale mag spelen. Het bereiken van de finale is hoe dan ook een knappe prestatie, maar ik durf niet met zekerheid te stellen dat het dit keer een verdiende triomf was. Zelden zal AC Milan in de afgelopen vijftig jaar, dat ik de club intensief volg, zoveel hebben gehad als gisteren in Eindhoven."
Een dergelijke opmerking van de 'grote baas' is niet alleen een verkapt compliment voor PSV maar ook een waarschuwing voor trainer Carlo Ancelotti. In de Romeinse wandelgangen wordt het verhaal steeds luider dat Berlusconi het een beetje heeft gehad met de coach. Berlusconi zou Ancelotti al in het geheim hebben aangeboden bij het bestuur van AS Roma, in ruil voor een transfer van Antonio Cassano. Berlusconi droomt ervan om Van Basten te strikken als opvolger van Ancelotti, maar weet dat dit een kansloze missie zal zijn. Mocht Ancelotti opstappen (en die kans is groot als Milan niet de dubbel Europa Cup-landstitel realiseert), dan wordt zijn huidige assistent Mauro Tassotti voorlopig de nieuwe trainer.
Ik vond het kut maar terecht. Als je tegen 10 man speelt en zoveel pingels mist is het trecht.quote:Op donderdag 5 mei 2005 15:08 schreef cultheld het volgende:
[..]
Jij vond het ook terecht dat Italië zich plaatste voor de finale ten koste van Nederland?
PSV heeft gewonnen, met 3-1 maar liefst. Erg goed voor het Nederlands voetbal. Kijk eens naar de UEFA-ranking!quote:Op donderdag 5 mei 2005 15:15 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
[..]
[..]
Tja beter zijn en toch niet winnen dat is het Nederlands voetbal
Ik wel. Als je verliest en de hele wedstrijd zowat tegen tien man speelt en twee penalties mist dan heb je het aan jezelf te danken en hoor je niet in de finale thuis.quote:Op donderdag 5 mei 2005 15:08 schreef cultheld het volgende:
[..]
Bij mijn weten staan ze niet in de finale.quote:Op donderdag 5 mei 2005 15:19 schreef gras het volgende:
[..]
PSV heeft gewonnen, met 3-1 maar liefst. Erg goed voor het Nederlands voetbal. Kijk eens naar de UEFA-ranking!
Ok, dan ben je in ieder geval consequent.quote:Op donderdag 5 mei 2005 15:17 schreef Doc het volgende:
[..]
Ik vond het kut maar terecht. Als je tegen 10 man speelt en zoveel pingels mist is het trecht.
Het is op z'n hoogst niet terecht als de scheids duidelijk omgekocht is.
Overwinningen leven punten op voor de ranking.quote:Op donderdag 5 mei 2005 15:20 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Bij mijn weten staan ze niet in de finale.
Dit is mijn topic, kneus.quote:Op donderdag 5 mei 2005 12:44 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Rot effe op naar je eigen topic kleuter.
precies, het resultaat telt. Niets anders.quote:Op donderdag 5 mei 2005 15:26 schreef Doc het volgende:
Wat denk je? "Onterecht" bestaat niet in een dergelijk strijd zolang de scheids zich niet op een verkeerde manier er mee bemoeit. Het kan ongelukkig zijn en "oneerlijk" aanvoelen, maar het enige wat telt zijn de doelpunten.
deja vu --> Milan - AJAXquote:Op donderdag 5 mei 2005 16:13 schreef kamagurka het volgende:
Tis onbegrijpelijk dat psv het in de laatste minuten toch nog laat lopen...
Jij bent nu al je halve vermogen kwijt.... Of toch maar niet ingezet op PSV in de finale?quote:Op donderdag 5 mei 2005 18:37 schreef FrikandelSpecialist het volgende:
Op een of andere manier was er toch mentale verslapping na de bevrijdende 2-0, die zo onmogelijk geacht werd. De drang naar voren werd minder. Jammer dat ze niet nog overtuigender doordrukten naar 3-0 of 4-0 net toen die 2-0 was gevallen. Er waren daarna veel periodes dat gas terug werd genomen. Velen dachten dat PSV niet eens zou winnen en goals zouden kunnen maken, blijkt maar weer dat met dit type voetbal alles kan, net zoals AZ dat bewijst. Het was een erg mooie pot Hollands voetbal, pure reclame.
quote:Op donderdag 5 mei 2005 20:32 schreef tong80 het volgende:
En hebben ze pa Park ook nog eens opgesloten
Dat was net op TV, vlak voor AZ. Ze waren om 9 uur op de Herdgang gaan kijken vanuit de NOS, stond papa Park daar binnengesloten na een rondje joggen. De reden van deze nutige infomatie is me nog steeds onduidelijk.quote:
Je weet donders goed wat er bedoeld wordt, zie:quote:
Natuurlijk mag je het laatste woord.quote:Op donderdag 5 mei 2005 13:14 schreef golfer het volgende:
Opgeschoond.
En dat op bevrijdingsdagquote:Op donderdag 5 mei 2005 20:32 schreef tong80 het volgende:
En hebben ze pa Park ook nog eens opgesloten
quote:Op donderdag 5 mei 2005 12:33 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Wij hebben nog altijd een beter jaar dan Ajaxquote:Op donderdag 5 mei 2005 23:12 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
MWOEHAHAHAHAHA.
Ik kan er nog steeds van genieten..
Maar dat is niet zo moelijkquote:Op vrijdag 6 mei 2005 01:44 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Wij hebben nog altijd een beter jaar dan Ajax
quote:Op donderdag 5 mei 2005 13:12 schreef golfer het volgende:
De waarschuwing van gisteravond geldt nog steeds: trollen betekent een week geen toegang tot het VBL-forum!
En dit valt natuurlijk onder de noemer 'ludiek'.quote:Op donderdag 5 mei 2005 23:12 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
MWOEHAHAHAHAHA.
Ik kan er nog steeds van genieten..
Ach,er heerst een beetje een teveel "ons kent ons" sfeertje hier af en toequote:Op vrijdag 6 mei 2005 03:20 schreef Spideyman het volgende:
[..]
[..]
En dit valt natuurlijk onder de noemer 'ludiek'.
Lekker consequent.
idd ja... Maffiokquote:Op vrijdag 6 mei 2005 03:25 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Ach,er heerst een beetje een teveel "ons kent ons" sfeertje hier af en toe
Ik vind het sowieso belachelijk dat zoiets weggehaald moet worden. Je weet dat dit gebeurt, de andere kant op is het net zo goed gebeurd, dus niet zeuren.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 03:20 schreef Spideyman het volgende:
[..]
[..]
En dit valt natuurlijk onder de noemer 'ludiek'.
Lekker consequent.
Denk ik wel, al doet het ontzettend zeer dit. Maar ik zie het niet als pech of geef af op 'die klote Italianen', omdat het eigenlijk je eigen schuld is. Een wedstrijd duurt nu eenmaal 90 minuten plus blessuretijd. In Milaan heb je het laten liggen m.i.quote:Op donderdag 5 mei 2005 15:08 schreef methodmich het volgende:
[..]
DD! Verliezen van Italianen moet jou minder pijn doen dan de anderen, lijkt me. Klopt dit?
Inderdaad, gelukkig nog iemand die helder kan denken.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 10:18 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Ik vind het sowieso belachelijk dat zoiets weggehaald moet worden. Je weet dat dit gebeurt, de andere kant op is het net zo goed gebeurd, dus niet zeuren.
Dat mag je met recht zijn. Zeker door die Stam, die per week norser gaat kijken en woensdag zijn überfrons bereikte.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 10:37 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Denk ik wel, al doet het ontzettend zeer dit. Maar ik zie het niet als pech of geef af op 'die klote Italianen', omdat het eigenlijk je eigen schuld is. Een wedstrijd duurt nu eenmaal 90 minuten plus blessuretijd. In Milaan heb je het laten liggen m.i.
Neemt niet weg dat ik ONTZETTEND trots ben op deze prestatie...
De ultieme vogelverschrikker. Zet hem in een weiland en er komt geen vogel meer in.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 14:33 schreef methodmich het volgende:
[..]
Dat mag je met recht zijn. Zeker door die Stam, die per week norser gaat kijken en woensdag zijn überfrons bereikte.
Nou, ik zag toch echt een Vogel op de grasmat hoor.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 17:56 schreef cultheld het volgende:
[..]
De ultieme vogelverschrikker. Zet hem in een weiland en er komt geen vogel meer in.
`quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |