abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin donderdag 5 mei 2005 @ 01:42:08 #76
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_26745746
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 00:53 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

zoals kansloos breezers zuipen met je loverboy?
Oy, generaliseer eens niet?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin donderdag 5 mei 2005 @ 01:44:46 #77
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_26745786
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 01:42 schreef Lexie het volgende:

[..]

Zetten ze altijd geschiedkundige feitjes in als wapens?
Ze clashen op niveau
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_26746188
Huh niveau? Je had er niet bij gezegd dat dat moest.
pi_26746234
Mijn zoon zag hoe men vanavond in die film
dode lichamen vanuit gaskamers
respectloos op kruiwagens en daarna in ovens gooiden

Hij zei; Weet je hoe erg dit is?
Want ze zijn wel dood maar, toen
waren ze al engelen en ze zagen hier, wat ze deden met hun gestorven lichamen..
Ik was even sprakeloos
maar kinderen zeggen wel vaker rake dingen
stel je eens voor zeg........
dat dit echt zo was
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_26746539
Dat is de kern. Ieder moet zelf weten hoe hij de 2e wereldoorlog, of welke oorlog dan ook (ikzelf vind de 1e wo indrukwekkender maar dat ben ik) interpreteert en wat ie er verder mee doet. Ik heb vanavond niet stilgestaan bij de doden; niet om een of ander principe maar gewoon omdat ik niets met het gegeven dat het vandaag om acht uur was heb. Als iemand daar problemen mee heeft dan haat ik zo'n iemand automatisch. Ik heb zo mijn eigen manier om het verleden te herinneren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2005 02:59:02 ]
  donderdag 5 mei 2005 @ 10:18:00 #81
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_26748218
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 02:55 schreef beeer het volgende:
Dat is de kern. Ieder moet zelf weten hoe hij de 2e wereldoorlog, of welke oorlog dan ook (ikzelf vind de 1e wo indrukwekkender maar dat ben ik) interpreteert en wat ie er verder mee doet. Ik heb vanavond niet stilgestaan bij de doden; niet om een of ander principe maar gewoon omdat ik niets met het gegeven dat het vandaag om acht uur was heb. Als iemand daar problemen mee heeft dan haat ik zo'n iemand automatisch. Ik heb zo mijn eigen manier om het verleden te herinneren.
Zo gauw iemand problemen met je heeft, haat jij die persoon al? Lang lijstje zal dat zijn... groot of klein probleem maakt blijkbaar niet uit...
pi_26748280
Zó heel erg gek is dat niet.

Ik ben nu 17 en in de tijd van dat ik nog op de middelbare school zat heb ik geen enkele les over de oorlogen gehad.
Ook niet over de 2e wereldoorlog.

Dus tja .

Ik weet btw wel wat het is, maar dat komt meer omdat ik het zelf nogal interessant vind.
pi_26748343
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 02:55 schreef beeer het volgende:
Zeker weinig opvoeding van je ouders genoten?
'The Less you know, The more you believe'
  donderdag 5 mei 2005 @ 10:28:41 #84
64781 bonke
pipo koeie
pi_26748384
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 00:23 schreef Jeff89 het volgende:
Ervanuitgaande dat je Auschwitz bedoelt, erg kansloos dat ze dat niet weet.. Schop haar terug naar de kleuterschool ofzo?
een van de weinigen hier die over een taalfout heen weet te lezen
de rest is dom
pies on joe toe
pi_26748516
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 10:21 schreef ijsmeis het volgende:
Zó heel erg gek is dat niet.

Ik ben nu 17 en in de tijd van dat ik nog op de middelbare school zat heb ik geen enkele les over de oorlogen gehad.
Ook niet over de 2e wereldoorlog.

Dus tja .

Ik weet btw wel wat het is, maar dat komt meer omdat ik het zelf nogal interessant vind.
Dan heb je op een slechte school gezeten.
Eerlijk waar schande!
  Admin donderdag 5 mei 2005 @ 10:42:26 #86
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_26748606
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 10:36 schreef Dementor het volgende:

[..]

Dan heb je op een slechte school gezeten.
Eerlijk waar schande!
Nee hoor, wen er maar aan, jeugd weet bitter weinig van Auschwitz, Mengele, etc etc.
Het wordt gewoon niet meer gedoceerd tegenwoordig.

pi_26748616
De lessen geschiedenis op middelbare scholen liggen zowiezo ver onder de maat. 1 uurtje per week is volgens mij de norm. En dan zetten ze 9 van de 10 keer ook nog van die incompetente leraren in die zelf de stof niet uit elkaar kunnen houden.

* fratsman is ooit uit de les geschiedenis verwijderd omdat hij weigerde aan te nemen dat Toetanchamon in een piramide was begraven. Gelukkig gaf de conrector me groot gelijk...
pi_26748618
ik vind het niet zo heel vreemd hoor.

ik hoor ook allemaal namen en dingen de laatste dagen waarvan ik geen idee heb wat het betekent enzo, zo heel veel leer je daar toch niet over op school?

naja misschien hebben we het allemaal ook wel geleerd en ben ik het gewoon weer vergeten.
People live to learn things, and I learn to live...
pi_26748716
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 10:43 schreef fratsman het volgende:
De lessen geschiedenis op middelbare scholen liggen zowiezo ver onder de maat. 1 uurtje per week is volgens mij de norm. En dan zetten ze 9 van de 10 keer ook nog van die incompetente leraren in die zelf de stof niet uit elkaar kunnen houden.

* fratsman is ooit uit de les geschiedenis verwijderd omdat hij weigerde aan te nemen dat Toetanchamon in een piramide was begraven. Gelukkig gaf de conrector me groot gelijk...
Nou ja dat is wel erg zeg.
Dat is een van de grootste ontdekkingen in Egypte geweest in de 20e eeuw.
Go Carter!
pi_26748752
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 10:48 schreef Dementor het volgende:

[..]

Nou ja dat is wel erg zeg.
Dat is een van de grootste ontdekkingen in Egypte geweest in de 20e eeuw.
Go Carter!
Dat bedoel ik.

Maar die leraar die ik had gaf 25 uur in de week Duits, en ik geloof nog geen uur of 5 geschiedenis. Tegen de tijd dat onze kinderen naar de middelbare school gaan is geschiedenis helemaal geen vak meer. (doemscenario.)
pi_26748792
De algemene kennis van heel veel mensen (lees: jongeren) is zowiezo betreurenswaardig.

Maar goed tegenwoordig zitten ze allemaal Temptation Island, Big Brother e.d te kijken...

Intelligente televisie
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
pi_26748831
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 10:52 schreef vdo28 het volgende:
De algemene kennis van heel veel mensen (lees: jongeren) is zowiezo betreurenswaardig.

Maar goed tegenwoordig zitten ze allemaal Temptation Island, Big Brother e.d te kijken...

Intelligente televisie [afbeelding]
" Wat journaal kijken?!?! Ben jij besodemieterd?!? GTST komt!!!!"

Zoiets dus....
pi_26748859
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 10:54 schreef fratsman het volgende:

[..]

" Wat journaal kijken?!?! Ben jij besodemieterd?!? GTST komt!!!!"

Zoiets dus....
Laat staan Brard
pi_26748874
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 10:42 schreef yvonne het volgende:

Nee hoor, wen er maar aan, jeugd weet bitter weinig van Auschwitz, Mengele, etc etc.
Het wordt gewoon niet meer gedoceerd tegenwoordig.
Ik was afgelopen weekend in mini-Europa, Madurodam op z'n Brussels en ipv Holland in het klein Europa in het klein. Als je bij de Brandenburger Tor op een knopje drukte kwam er een graafmachine in beweging en die brak een stuk Berlijnse Muur af.

Vlaams meisje naast me was bezig met de opdracht "Wat zie je als je op de knop drukt?". Drukt op de knop, kijkt en vraagt aan mij of er misschien in mijn boekje stond wat er gebeurde. Het kind had géén idee! Toen ik vertelde dat de Berlijnse Muur werd neergehaald keek ze me nog steeds glazig aan
pi_26748892
De aandacht voor de tweede wereldoorlog is erg groot, en bijna iedereen weet wel wat er gebeurt is. De aandacht voor de andere genociden in de 20ste eeuw is minimaal, ook op fok lopen legio mensen rond die deze niet (willen) kennen.
pi_26748919
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 10:43 schreef fratsman het volgende:
VWO 5: Ik houd mijn spreekbeurt geschiedenis over Toetanchamon. 17-jarige klasgenoot: wie
pi_26748935
Gister zat mijn schoonzusje (van 18) een spelletje te spelen en toen zei ze:"Goh wat gaat 120 snel", ik zei:"Ja dat komt doordat het mijlen zijn".

Nou daar had ze dus nog nooit van gehoord....
Zo ken ik tig voorbeelden...
pi_26748969
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 10:59 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

VWO 5: Ik houd mijn spreekbeurt geschiedenis over Toetanchamon. 17-jarige klasgenoot: wie
Aaaaaargh!!!!!

Is minister Van der Hoeven eigenlijk uberhaupt van plan hier iets aan te doen?
  Admin donderdag 5 mei 2005 @ 11:03:52 #99
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_26748993
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 10:57 schreef LibertarianX het volgende:
De aandacht voor de tweede wereldoorlog is erg groot, en bijna iedereen weet wel wat er gebeurt is. De aandacht voor de andere genociden in de 20ste eeuw is minimaal, ook op fok lopen legio mensen rond die deze niet (willen) kennen.
De hedendaagse jeugd weet echt NIETS, het wordt niet meer gedetaileerd gegeven.

Admin donderdag 5 mei 2005 @ 11:04:33 #100
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_26749008
O, en dit is geen verwijt naar de jeugd, maar naar jarenlange regeringen die collectief het onderwijs verneukt hebben.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')