Oy, generaliseer eens niet?quote:Op donderdag 5 mei 2005 00:53 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zoals kansloos breezers zuipen met je loverboy?
Ze clashen op niveauquote:Op donderdag 5 mei 2005 01:42 schreef Lexie het volgende:
[..]
Zetten ze altijd geschiedkundige feitjes in als wapens?
Zo gauw iemand problemen met je heeft, haat jij die persoon al? Lang lijstje zal dat zijn... groot of klein probleem maakt blijkbaar niet uit...quote:Op donderdag 5 mei 2005 02:55 schreef beeer het volgende:
Dat is de kern. Ieder moet zelf weten hoe hij de 2e wereldoorlog, of welke oorlog dan ook (ikzelf vind de 1e wo indrukwekkender maar dat ben ik) interpreteert en wat ie er verder mee doet. Ik heb vanavond niet stilgestaan bij de doden; niet om een of ander principe maar gewoon omdat ik niets met het gegeven dat het vandaag om acht uur was heb. Als iemand daar problemen mee heeft dan haat ik zo'n iemand automatisch. Ik heb zo mijn eigen manier om het verleden te herinneren.
Zeker weinig opvoeding van je ouders genoten?quote:Op donderdag 5 mei 2005 02:55 schreef beeer het volgende:
Dat is de kern. Ieder moet zelf weten hoe hij de 2e wereldoorlog, of welke oorlog dan ook (ikzelf vind de 1e wo indrukwekkender maar dat ben ik) interpreteert en wat ie er verder mee doet. Ik heb vanavond niet stilgestaan bij de doden; niet om een of ander principe maar gewoon omdat ik niets met het gegeven dat het vandaag om acht uur was heb. Als iemand daar problemen mee heeft dan haat ik zo'n iemand automatisch. Ik heb zo mijn eigen manier om het verleden te herinneren.
een van de weinigen hier die over een taalfout heen weet te lezenquote:Op donderdag 5 mei 2005 00:23 schreef Jeff89 het volgende:
Ervanuitgaande dat je Auschwitz bedoelt, erg kansloos dat ze dat niet weet.. Schop haar terug naar de kleuterschool ofzo?
Dan heb je op een slechte school gezeten.quote:Op donderdag 5 mei 2005 10:21 schreef ijsmeis het volgende:
Zó heel erg gek is dat niet.
Ik ben nu 17 en in de tijd van dat ik nog op de middelbare school zat heb ik geen enkele les over de oorlogen gehad.
Ook niet over de 2e wereldoorlog.
Dus tja.
Ik weet btw wel wat het is, maar dat komt meer omdat ik het zelf nogal interessant vind.
Nee hoor, wen er maar aan, jeugd weet bitter weinig van Auschwitz, Mengele, etc etc.quote:Op donderdag 5 mei 2005 10:36 schreef Dementor het volgende:
[..]
Dan heb je op een slechte school gezeten.
Eerlijk waar schande!
Nou ja dat is wel erg zeg.quote:Op donderdag 5 mei 2005 10:43 schreef fratsman het volgende:
De lessen geschiedenis op middelbare scholen liggen zowiezo ver onder de maat. 1 uurtje per week is volgens mij de norm. En dan zetten ze 9 van de 10 keer ook nog van die incompetente leraren in die zelf de stof niet uit elkaar kunnen houden.
* fratsman is ooit uit de les geschiedenis verwijderd omdat hij weigerde aan te nemen dat Toetanchamon in een piramide was begraven. Gelukkig gaf de conrector me groot gelijk...
Dat bedoel ik.quote:Op donderdag 5 mei 2005 10:48 schreef Dementor het volgende:
[..]
Nou ja dat is wel erg zeg.
Dat is een van de grootste ontdekkingen in Egypte geweest in de 20e eeuw.
Go Carter!
" Wat journaal kijken?!?! Ben jij besodemieterd?!? GTST komt!!!!"quote:Op donderdag 5 mei 2005 10:52 schreef vdo28 het volgende:
De algemene kennis van heel veel mensen (lees: jongeren) is zowiezo betreurenswaardig.
Maar goed tegenwoordig zitten ze allemaal Temptation Island, Big Brother e.d te kijken...
Intelligente televisie [afbeelding]
Laat staan Brardquote:Op donderdag 5 mei 2005 10:54 schreef fratsman het volgende:
[..]
" Wat journaal kijken?!?! Ben jij besodemieterd?!? GTST komt!!!!"
Zoiets dus....![]()
Ik was afgelopen weekend in mini-Europa, Madurodam op z'n Brussels en ipv Holland in het klein Europa in het klein. Als je bij de Brandenburger Tor op een knopje drukte kwam er een graafmachine in beweging en die brak een stuk Berlijnse Muur af.quote:Op donderdag 5 mei 2005 10:42 schreef yvonne het volgende:
Nee hoor, wen er maar aan, jeugd weet bitter weinig van Auschwitz, Mengele, etc etc.
Het wordt gewoon niet meer gedoceerd tegenwoordig.
VWO 5: Ik houd mijn spreekbeurt geschiedenis over Toetanchamon. 17-jarige klasgenoot: wiequote:Op donderdag 5 mei 2005 10:43 schreef fratsman het volgende:
* fratsman is ooit uit de les geschiedenis verwijderd omdat hij weigerde aan te nemen dat Toetanchamon in een piramide was begraven. Gelukkig gaf de conrector me groot gelijk...
Aaaaaargh!!!!!quote:Op donderdag 5 mei 2005 10:59 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
VWO 5: Ik houd mijn spreekbeurt geschiedenis over Toetanchamon. 17-jarige klasgenoot: wie
De hedendaagse jeugd weet echt NIETS, het wordt niet meer gedetaileerd gegeven.quote:Op donderdag 5 mei 2005 10:57 schreef LibertarianX het volgende:
De aandacht voor de tweede wereldoorlog is erg groot, en bijna iedereen weet wel wat er gebeurt is. De aandacht voor de andere genociden in de 20ste eeuw is minimaal, ook op fok lopen legio mensen rond die deze niet (willen) kennen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |