abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 5 mei 2005 @ 01:42:31 #151
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_26745753
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 01:39 schreef ASSpirine het volgende:
Dit is ook de laatste voor mij
Als iemand grotere uitgebreidere berichten vind van deze wedstrijd van andere landen, graag hier deponeren (vertaald en al )
ajb, vertalen is aan jou
quote:
PSV 3-1 AC Milan

3-3 on aggregate (Milan win on away goals)

Massimo Ambrosini's late goal broke PSV Eindhoven's hearts as AC Milan reached the Champions League final where they will meet Liverpool in Istanbul.

PSV, 2-0 down from the first tie, made the perfect start when Ji-Sung Park superbly lashed home on nine minutes.

Just past the hour Young-Pyo Lee crossed for Philip Cocu to head home and level the tie on aggregate.

Ambrosini headed in Kaka's cross and although Cocu's superb volley gave PSV hope, Milan's away goal proved crucial.

With a two-goal advantage from the first leg, Milan coach Carlo Ancelotti had opted to pack his midfield and deploy Andriy Shevchenko as a lone striker.

With Milan's defensive reputation the plan looked well-founded, but the Serie A side had not bargained for a PSV performance of immense ambition and no little skill.

Milan's strategy began to unravel as early as the fifth minute, Paolo Maldini bravely heading clear as Jan Vennegor of Hesselink attempted an ambitious bicycle kick.

If Maldini was left feeling groggy, Milan suffered an even more damaging blow on nine minutes.

Park lashed the ball past Dida after Hesselink held the ball up under intense pressure from Jaap Stam, the South Korean more than making amends for the succession of chances he wasted in the first leg.

Hesselink's aerial ability was also causing Milan problems notably when the PSV striker flicked a Mark Van Bommel free-kick against the bar.

Late in the first-half another Van Bommel set piece exposed Milan's defensive nervousness, though Alex was unable to get a clean header in.

PSV's centre-back soon had his own defensive concerns, the powerful Brazilian defender throwing his body in the way of goal-bound shot from Kaka.

Early in the second-half quick thinking from Theo Lucius rescued Alex, the PSV right-back racing across to steal the ball from Shevchenko.

Just past the hour PSV levelled the tie as Cocu powered a header past Dida following superb wing play from Lee, who with a stepover and a change of pace worked space for the cross despite the close attentions of Cafu.

Ancelotti threw on an extra striker in Jon Dahl Tomasson to provide extra support for Shevchenko, while PSV coach Guus Hiddink also introduced forward Robert.

The Brazilian immediately flashed a shot across Dida that the Milan keeper tipped away while the PSV keeper Gomes needed to be alert to save an Ambrosini header after a Milan corner.

But as the game moved into stoppage time Ambrosini once more arrived unmarked in the box to direct a header past Gomes.

Cocu's wonderful volley after more good work from Hesselink briefly revived PSV's hopes but Milan held on to reach their 10th European Cup final.

The final is scheduled for May 25.

Milan have won the European Cup six times, last claiming the trophy two years ago on penalties against Juventus at Old Trafford.

PSV: Gomes, Lee, Alex, Bouma (De Pinho 70), Van Bommel, Park, Cocu, Vogel, Lucius, Vennegoor of Hesselink, Farfan.
Subs Not Used: Zoetebier, Addo, Bogelund, Van der Schaaf, Afellay, Sibon.

Goals: Park 9, Cocu 65, 90.

AC Milan: Dida, Cafu, Maldini (Kaladze 46), Nesta, Stam, Gattuso, Seedorf (Tomasson 69), Pirlo, Ambrosini, Shevchenko, Kaka.
Subs Not Used: Abbiati, Costacurta, Rui Costa, Serginho, Crespo.

Goals: Ambrosini 90.

Agg: (3-3) AC Milan win on Away Goals rule.

Att: 35,000.

Ref: Terje Hauge (Norway)
van de BBC site
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_26745781
Mourinho zou nu zeggen: De finalisten zitten niet in de finale.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 5 mei 2005 @ 01:46:55 #153
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_26745823
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 01:44 schreef cultheld het volgende:
Mourinho zou nu zeggen: De finalisten zitten niet in de finale.
als ik de laatste 4 zo bekijk dan hebben we zo'n beetje t beste voetbal gespeeld.
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 5 mei 2005 @ 01:59:09 #154
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_26745993
en nu de dodenherdinking in t PSV stadion bij Nova
DeLuna vindt me dik ;(
pi_26746005
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 01:59 schreef rubbereend het volgende:
en nu de dodenherdinking in t PSV stadion bij Nova
Die ga ik in de volgende herhaling bekijken.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_26746061
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 00:48 schreef ASSpirine het volgende:

[..]

dat vond ik dus ook al zo raar dat hij dat zei, moet die kerel sowieso niet
enge kerel is dat zeg

Mjah, laat de Belgen doen. Ze zijn al blij dat er mogelijk een Belg in een finale speelt van een Europese beker... (Huysegems)
Ik mag jou wel ,sommige lui noemden mij hier een gloryhunter terwijl ik tegen bastia en st.etienne al gaten in het hek kniptte en in het verleden zelf in het ziekenhuis heb gelegen en ook ajacieden,twentenaren en hagenezen het ziekenhuis ingewerkt heb.PSV!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 5 mei 2005 @ 02:06:18 #157
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_26746067
erg indrukwekkend blijft t
DeLuna vindt me dik ;(
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 5 mei 2005 @ 02:08:22 #158
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_26746087
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 02:06 schreef klootje het volgende:

[..]

Ik mag jou wel ,sommige lui noemden mij hier een gloryhunter terwijl ik tegen bastia en st.etienne al gaten in het hek kniptte en in het verleden zelf in het ziekenhuis heb gelegen en ook ajacieden,twentenaren en hagenezen het ziekenhuis ingewerkt heb.PSV!
was je erbij in '78?

die goal van 2e van Cocu was trouwens
DeLuna vindt me dik ;(
  donderdag 5 mei 2005 @ 02:10:33 #159
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_26746119
Best wel kut dat ik trouwens mijn 3-1 voorspelling alleen aan m'n ma heb verteld, en niet aan MrBookmaker
  donderdag 5 mei 2005 @ 02:15:10 #160
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_26746176
Als niet PSV'er wil ik toch even zeggen, hoe zuur de appel ook is nu:

3-1 tegen AC Milan, super prestatie.

Zeer knap, nooit gedacht dat ze zo ver zouden komen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_26746275
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 02:10 schreef twi het volgende:
Best wel kut dat ik trouwens mijn 3-1 voorspelling alleen aan m'n ma heb verteld, en niet aan MrBookmaker
Had je meer dan 100 euro of zo opgeleverd. Met een inzet van een paar euro of zo.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 5 mei 2005 @ 02:27:44 #162
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_26746315
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 02:24 schreef cultheld het volgende:

[..]

Had je meer dan 100 euro of zo opgeleverd. Met een inzet van een paar euro of zo.
wrijf het er maar in
DeLuna vindt me dik ;(
pi_26746350
Laat me, als troost en als historisch materiaal, even een plaatje posten van de speler die ik ooit live heb gezien als hele kleine jongen, destijds in Geldrop:
.
Sindsdien heb ik al erg veel nare momenten in 'overdiende' verliezen in Europa meegemaakt.
Ach, verliezen van St. Etienne b.v., je zou er melancholiek van worden.
Helpt waar hij kan!
pi_26746472
kutzooi
pi_26746699
Eervol ten onder. Ze hebben beloofd wat ze zeiden na de 2-0 in Milaan. Ze hebben weerstand geboden en de fans laten zien dat ze ondanks die 2-0 niet bij de pakken neer gingen zitten.

Hulde Het is niets om je voor te schamen om zo een halve finale te verliezen. Het waren 180 minuten en 3-3. Jammer dat "we" geen uitdoelpunt hadden.

Op naar de dubbel. Die beker maakt het wel weer een beetje goed.

En heel veel sterkte aan AZ. 2 Halve finales en misschien toch nog een finale voor ons kikkerlandje.

ps.
Voor alle ajakkes-fans die zo lachen om de uitschakeling in het forum over deze uitslag........ Kom eerst eens uit je pubertijd en leer een beetje respect voor het NEDERLANDSE voetbal....

Voor de AJAX-fans... Tof hoe jullie als voetballiefhebbers net zo baalden als een PSV-fan. Maar morgen staan we allemaal achter AZ.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 5 mei 2005 @ 03:23:41 #166
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_26746720
ach om die ajaxfans maak k me niet zo druk. Als je naar zo'n seizoen van je eigen club hier komt lachen om de uitschakeling ben je triest
DeLuna vindt me dik ;(
  donderdag 5 mei 2005 @ 09:26:33 #167
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_26747651
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 00:36 schreef rubbereend het volgende:
Kutzooi de teleurstelling overheerst

Een onwaarschijnlijke wedstrijd, we spelen met vlagen één van Europas beste ploegen van de mat. Het verhaal klopte tot en met de 2-0 wat een manier om er uit te vliegen zo

Hulde aan:
het publiek, vanavond het respect bij de 2 minuten stilte en voor Stam en de manier waarop er meteen na t doepunt van milaan een enorm applaus onstond als steun aan de ploeg was
Het elftal met veel uitblinkers, mooi dat Lucius zo goed speelde, Bouma had moeite.
Precies, we speelden een erg goede wedstrijd.
De teleurstelling is er nog steeds.

Het publiek was inderdaad weer geweldig. . Met uitzondering van een paar figuren die het nodig vonden om kampioenen te gaan roepen tijdens de 2 minuten stilte

Maar toch kan ik gewoon niks anders dan lof uiten voor dit PSV, ook al koop je er nu niks voor.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_26747685
Respect is wel op zijn plaats... PSV heeft Milan meer dan aan het wankelen gekregen. Ik had het wel eens willen zien tegen Liverpool; erg jammer
pi_26748005
-- -- ---------------
---------------- -- ------------------------- -------------
---------------- -- ------------------------- -----------
-- ---- ---------
----------------------------------------------- ------- -------
----------------------------------------------- -------- -----
----------------------------------------------- --------- ---
------------------------ ----------

MIJN HELDEN!

[ Bericht 29% gewijzigd door DIJK op 05-05-2005 10:12:53 ]
  donderdag 5 mei 2005 @ 10:17:24 #170
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_26748209
1 kans, 1 doelpunt. Niet te geloven.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_26748228
Wat ongelooflijk jammer. Ik als Ajacied, stond gewoon hard te juichen bij de doelpunten van PSV
En typisch weer die vervelende Italianen om in de laatste minuut nog een tegendoelpunt te maken

Maar alle lof naar PSV, ze hebben gister een topwedstrijd gespeeld! Waarig kampioen van Nederland.

[ Bericht 2% gewijzigd door ThomasBerge op 05-05-2005 10:40:04 ]
  donderdag 5 mei 2005 @ 10:19:37 #172
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_26748244
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 10:17 schreef zjroentje het volgende:
1 kans, 1 doelpunt. Niet te geloven.
Hou eens op met lachen joh!
De corner ervoor vond ik ook wel een kans btw.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_26748690
Als Ajax supporter wil ik mijn bewondering tonen voor het spel en voor de instelling van PSV gisteravond! Dit was gewoon grote klasse, maar net als bij Ajax drie jaar geleden is helaas het verschrikkelijke Italiaanse voetbal baas boven baas. Een kans, een goal en weg finale voor de ploeg die het het meest verdiend had.

Respect!
  donderdag 5 mei 2005 @ 10:48:05 #174
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_26748707
kut

ben er nog steeds zuur van
  donderdag 5 mei 2005 @ 10:50:23 #175
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_26748744

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo