abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 mei 2005 @ 21:09:45 #1
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_26736883
Sinds kort biedt de site www.esprit.nl ook de mogelijkheid tot het online bestellen van kleren. Omdat ik het maar gedoe vindt om online te bestellen en eventueel heel de mikmak weer terug te sturen omdat het niet past, dacht ik eens in de winkels te kijken, of de kleding die op de site staat ook daar te vinden is.

Wat blijkt? Helemaal niets te vinden... :'(

Anyweg, ik vind sommige dingen wel zó leuk dat ik misschien toch eens online ga bestellen. Maar ik heb een aantal vragen? Heeft iemand al ervaring met de service van esprit.nl? Hoe zit het met de kwaliteit van de kleding? Ze vragen redelijke prijzen, dus ik verwacht dat er ook wel redelijke kwaliteit aan vast zit. En hoe zit het met de maten? Valt Esprit kleding groot of klein? Er is een mooi matentabelletje bijgegeven, maar ik ben benieuwd hoe het zich verhoudt tot andere winkels...
  woensdag 4 mei 2005 @ 21:18:39 #2
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_26737162
Ik heb geen ervaring met esprit.nl, ik koop vaak kleding online bij www.bonaparte.nl en daar is het zo geregeld, dat als het je niet bevalt, je het terugstopt in dezelfde doos en afgeeft bij het postkantoor, of ze halen het op. Op de site van esprit staat toch vermeld hoe het allemaal werkt, gewoon een keer proberen!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  woensdag 4 mei 2005 @ 21:20:55 #3
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_26737240
Ik zit even op die site te kijken.... maar ik vind het wel een beetje prijzig hoor. Maar dat is mijn mening, ziet er wel goed uit allemaal.
  woensdag 4 mei 2005 @ 21:26:14 #4
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_26737397
Vandaar dat ik me ook meer afvroeg hoe het met de kwaliteit zit. Het ziet er goed uit, maar in de winkel vond ik de cargo-broeken toch wel wat matig.
  woensdag 4 mei 2005 @ 21:35:17 #5
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_26737653
Goede link. Vind het altijd irri als ik iets zie in de Esprit winkels en het dan niet in mijn maat hebben. (al zie ik op de site, dat de shirts die ik zocht uitverkocht zijn )
Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
  woensdag 4 mei 2005 @ 21:51:49 #6
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_26738191
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 21:26 schreef MadGuy het volgende:
Vandaar dat ik me ook meer afvroeg hoe het met de kwaliteit zit. Het ziet er goed uit, maar in de winkel vond ik de cargo-broeken toch wel wat matig.
Als je het in de winkel al matig vond, dan maakt dat dus niets uit of je het via internet koopt, lijkt me logisch dan. Dan moet je het gewoon niet doen.... ik vind het erg duur daar. Anders kijk je eens op Bonaparte.nl ; redelijk betaalbaar en kwalitatief ook goed.
  woensdag 4 mei 2005 @ 22:03:03 #7
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_26738556
Ik ging ook ff kijken maar valt tegen, of de maat is uitverkocht of ze hebben 't niet in de kleur die ik zoek
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_26746012
Ik bestel al heel lang via de Esprit shop, en dat bevalt heel erg goed. Ik vind de spullen over het algemeen van goede kwaliteit, en wat de maten betreft merk ik dat de gewone Esprit "normaal" valt. Het "EDC" spul valt over het algemeen klein.
Qua maat zou ik eens het een en ander passen in een winkel van Esprit, dan weet je ongeveer welke maat je aan kan houden. Succes!
ik ben dan wel blond, ik rij wel in een supra...
  donderdag 5 mei 2005 @ 12:37:35 #9
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_26751089
Heb er zelf geen ervaring mee, maar een kennis van me wel, zij is er zeer tevreden over. Je hebt het zeer snel in huis iig. En ja, de kwaliteit..zoals suprachick zegt, ga gewoon eens even kijken of proberen in een Esprit-winkel, dan weet je dat snel genoeg. Ikzelf ben erg tevreden over de kwaliteit van Esprit.
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
  donderdag 5 mei 2005 @ 12:56:01 #10
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_26751519
Dus in de was blijft het ook allemaal goed?

Dat was ik dus vergeten te vragen in de OP
pi_26753953
Volgens mij biedt de Nederlandse online-shop van Esprit de mogelijkheid om kosteloos kleding terug te sturen.
ik ben het mannetje in de chinese kamer
pi_26754560
Ik vind de kwaliteit van esprit minder.
Had een shirtje wat enorm is gekrompen (en nee niet op te hoge temp. gewassen) en een riem die na een paar weken gewoon door midden brak omdat het bij die gaatjes helemaal uitscheurde.
Maar was geen probleem kreeg gewoon geld terug, maar dat was bij de winkel heb met online shoppen geen ervaring.
  donderdag 5 mei 2005 @ 15:26:55 #13
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_26754980
ik heb zelf aardig wat kleren van esprit en het bevalt me goed. Ziet er over het algemeen leuk uit. Blijft goed in de was en is niet heel erg duur. Ik gebruik het veel als werkkleding. Ik draag zelf ook andere merken waar onder RL tommy, armani boss noem maar op. En ik vind esprit niet veel slechter. Het is alleen wel net effe een andere stof die gebruikt word en het zit net even wat anders. Maar over het algemeen vind ik het wel een leuk goedkoop merk

Maar goed er word hier ook al gezegt dat ze het duur vinden. Maar dan komt de vraag wat vind je duur voor kleding.....

voor een overhemd vind ik 80 euro niet duur. En 100 euro ook niet echt speciaal om eerlijk te zijn. Het is maar wat je er voor over heb.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  vrijdag 6 mei 2005 @ 18:52:49 #14
105973 suprachick
eat my dust
pi_26784077
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 12:56 schreef MadGuy het volgende:
Dus in de was blijft het ook allemaal goed?

Dat was ik dus vergeten te vragen in de OP
Bij mij zijn alle kledingstukken heel mooi gebleven in de was.
Maar, het is natuurlijk ook maar net hoe je er zelf mee omgaat.
Nieuwe kledingstukken met felle kleuren, was ik bijvoorbeeld eerst in azijn, op de hand.
Dan blijven ze sowieso langer mooi (heb ik ooit van mijn moeder begrepen).
ik ben dan wel blond, ik rij wel in een supra...
  vrijdag 6 mei 2005 @ 21:49:36 #15
78780 deedeetee
pi_26788886
Wassen in azijn zorgt dat de kleur mooi blijft.

Met name rib blijft langer mooi en zacht als je het altijd in azijn wast.
  vrijdag 6 mei 2005 @ 21:52:06 #16
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_26788948
Hmm dat is nieuw dat ik dit hoor
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
  vrijdag 6 mei 2005 @ 21:59:09 #17
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_26789154
Voor mij ook eigenlijk...
  vrijdag 6 mei 2005 @ 22:00:07 #18
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_26789180
zo leer je nog eens wat
  vrijdag 6 mei 2005 @ 22:05:21 #19
3185 Adelante
To let it go now
pi_26789322
Esprit heeft soms leuke kleding en is een stuk beter betaalbaar dan RL of Boss. Ik vergelijk de kwaliteit meestal 'n beetje met Silvercreek (open32 stuff) en Chasin' (Score). De Basic collection bevat goede basis kleding (overhemd, longsleeves, truien) en de EDC collection is vaak wel leuk voor trendy seizoensmode.

En de voorwaarden voor retournering via de online shop zijn perfect, sticker met antwoordnummer op de doos plakken en hopla zo weer afgeven op het postkantoor.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_26789477
Esprit bevalt mij ook prima. Bij mij blijft het altijd goed in de was. Heb nu net afgelopen dinsdag een spijkerbroek besteld via de nieuwe nl shop. In de winkels was de broek overal uitverkocht en hier waren ze weer net binnen. Het is trouwens zo dat de voorraad echt iedere dag anders is, dus ik heb het gewoon iedere dag in de gaten gehouden en nu issie alst goed is onderweg
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  vrijdag 6 mei 2005 @ 22:24:10 #21
3185 Adelante
To let it go now
pi_26789847
ik moet zeggen dat het linnengoed en de handdoeken in het onderdeel lifestyle niet echt goedkoop zijn
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_26789901
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 22:24 schreef Adelante het volgende:
ik moet zeggen dat het linnengoed en de handdoeken in het onderdeel lifestyle niet echt goedkoop zijn
Nee klopt, ik vond dat ook 'nogal' prijzig!
  vrijdag 6 mei 2005 @ 23:15:48 #23
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_26791107
Ik vind het wel een goed merk, heb er een aantal kledingstukken van. Prijzen vallen we ook wel mee hoor, goede prijs/kwaliteitverhouding. Ter vergelijking: bij bv. Mango liggen de prijzen ongeveer even hoog, maar die kleidng is stukken minder van kwaliteit. Dunnere stofjes, mindere pasvorm. Esprit is gewoon ok voor basis als broeken, rokjes, topjes. Vind ook dat ze het tuttige imago (ik vond dat ze dat hadden, iig.) goed afgeschud hebben.
pi_26791242
Ja dat ben ik wel met je eens Aventura, het is veel minder tuttig in vergelijking met een tijd geleden. Edc is ook een leuke lijn, vind ik zelf.
pi_26791349
Esprit is wel ok, leuk casual etc.etc.. maar ik heb er een broek van die me niet bevalt, als je hem 2 dagen hebt gedragen is ie minstens 2 maten wijder geworden.. dat wil je niet
  zaterdag 7 mei 2005 @ 00:13:03 #26
117266 Tujuh
Letitredno
pi_26792400
Ik heb maandag iets besteld bij de online shop...kon toch geen kwaad..het kost me niks als ik het achteraf niet mooi vind, want ik kan het gewoon weer gratis terugsturen dus ik mooi maandagochtend bestellen met in het achtehoofd dat ik het voor Hemelvaart wel binnen had, omdat als ik iets uit Nederland bestel, het vaak binnen twee dagen wel binnen is..maar nee, ik heb nog steeds niets binnen. Ik heb overigens ook nog steeds geen mailtje gehad waarin staat dat de order verwerkt is..dat zou je normaalgesproken ook moeten krijgen... dus ik denk dat ik het pas volgende week een keertje zal krijgen
Wat ik nu op de site zie is dat een shirt dat ik besteld heb bijna uitverkocht is, dus ik hoop dat ze er al eentje voor mij hebben vastgelegd..anders krijg je dat ook nog eens voorgeschoteld
  zaterdag 7 mei 2005 @ 10:50:06 #27
78780 deedeetee
pi_26796698
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 00:13 schreef Tujuh het volgende:
Ik heb maandag iets besteld bij de online shop...
Da's minder goed nieuws, laat je nog ff weten hoe het afloopt want daar ben ik wel benieuwd naar. Ik wacht nog eventjes met beslissen of ik iets bestel
  zaterdag 7 mei 2005 @ 15:31:36 #28
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_26802950
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 23:25 schreef Fatality het volgende:
Esprit is wel ok, leuk casual etc.etc.. maar ik heb er een broek van die me niet bevalt, als je hem 2 dagen hebt gedragen is ie minstens 2 maten wijder geworden.. dat wil je niet
Heb ik ook, een spijkerbroek, als ie gewassen is zit ie top, maar zodra ik even erin gelopen heb is ie echt enorm uitgewijd..zit 'm de hele tijd omhoog te trekken. Heb 'm ook bijna nooit aan, alleen naar het werk..
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
  † In Memoriam † zaterdag 7 mei 2005 @ 21:31:39 #29
34726 Fratz
Max
pi_26810856
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 00:13 schreef Tujuh het volgende:
Ik heb maandag iets besteld bij de online shop...kon toch geen kwaad..het kost me niks als ik het achteraf niet mooi vind, want ik kan het gewoon weer gratis terugsturen dus ik mooi maandagochtend bestellen met in het achtehoofd dat ik het voor Hemelvaart wel binnen had, omdat als ik iets uit Nederland bestel, het vaak binnen twee dagen wel binnen is..maar nee, ik heb nog steeds niets binnen. Ik heb overigens ook nog steeds geen mailtje gehad waarin staat dat de order verwerkt is..dat zou je normaalgesproken ook moeten krijgen... dus ik denk dat ik het pas volgende week een keertje zal krijgen
Wat ik nu op de site zie is dat een shirt dat ik besteld heb bijna uitverkocht is, dus ik hoop dat ze er al eentje voor mij hebben vastgelegd..anders krijg je dat ook nog eens voorgeschoteld
ik heb ook net wat besteld, er stond wel bij, dat als ik binnen 15 minuten geen mailtje had gekregen dat de order verwerkt was, er iets mis zou kunnen zijn. ik heb het vage vermoeden dat dat bij jou gebeurd is. op de site staat een telefoonnummer waar je heen kunt bellen, mischien een tip?
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 21:39:05 #30
78780 deedeetee
pi_26811041
@Fratz
En heb jij wel dat mailtje gekregen ?
  † In Memoriam † zaterdag 7 mei 2005 @ 21:58:08 #31
34726 Fratz
Max
pi_26811470
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 21:39 schreef deedeetee het volgende:
@Fratz
En heb jij wel dat mailtje gekregen ?
ja ik heb dat mailtje gekregen!

het was verstuurd door Esprit-Logistik, info@esprit-online-shop.com.
onderwerp: esprit order + nummer.

[ Bericht 16% gewijzigd door Fratz op 07-05-2005 21:59:36 (toevoeging) ]
  zaterdag 7 mei 2005 @ 22:02:26 #32
117266 Tujuh
Letitredno
pi_26811552
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 21:31 schreef Fratz het volgende:

[..]

ik heb ook net wat besteld, er stond wel bij, dat als ik binnen 15 minuten geen mailtje had gekregen dat de order verwerkt was, er iets mis zou kunnen zijn. ik heb het vage vermoeden dat dat bij jou gebeurd is. op de site staat een telefoonnummer waar je heen kunt bellen, mischien een tip?
Ik heb na 20 minuten wel een bevestigingsmailtje gekregen. Dat is wat je bedoelt. Dat was wat ze bedoelden met de 15 minuten na de bestelling. Bij mij waren ze dus 5 minuten te laat
Je zou daarna echter ook nog een mailtje krijgen waarin staat dat de order verwerkt en opgestuurd is. Dat mailtje heb ik dus niet gekregen.
Maargoed ik heb ze net gemaild en ze hebben me excuses aangeboden, omdat het allemaal wat traag ging vanwege de vele orders die ze te verwerken hadden. Ik denk dat ik mijn bestelling dus 'gewoon' maandag kan verwachten. Maar iig bedankt voor je tip

@deedeetee: ik hou je op de hoogte

Ik heb het nog even opgezocht voor je:
quote:
Hoe lang duurt de levering?

In de regel duurt een levering 3 tot 5 werkdagen. Weekeinden en feestdagen zijn daarbij niet inbegrepen. Let erop dat in het bijzonder in periodes van verhoogde uitverkoop de levering van de bestelling ook iets langer kan duren.

Wij informeren u direct per e-mail als wij uw bestelling hebben ontvangen en sturen een tweede bericht als de bestelling is verwerkt en ons magazijn heeft verlaten.

De levering vindt plaats met TPG Post met 2 pogingen tot aflevering. Daarna kunt u binnen de bewaartermijn, die maximaal drie weken duurt, uw pakje bij het dichtstbijzijnde postkantoor ophalen
Heb jij dat 2e mailtje dan ook al gekregen??
  † In Memoriam † zaterdag 7 mei 2005 @ 22:08:18 #33
34726 Fratz
Max
pi_26811686
hopenlijk zijn het kinderziektes!
  zaterdag 7 mei 2005 @ 22:11:24 #34
78780 deedeetee
pi_26811752
THNX ik wacht met belangstelling de komende ontwikkelingen af

pi_26811875
Toch op een of andere manier vind ik Esprit nooit zo boeiend. Dan heb ik het alleen over het Dames gedeelte. Mannen weet ik niet zo. Tasjes zijn af en toe wel leuk.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_26812664
Ik heb er een tas besteld vorige week.. en die was binnen 3 dagen binnen geloof ik!
  zaterdag 7 mei 2005 @ 23:45:57 #37
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_26814001
Dat bedoelde ik dus met ervaringen!
  zaterdag 7 mei 2005 @ 23:49:39 #38
99672 HV
Ik moest bellen,
pi_26814086
Heb vandaag ook even wat besteld .....ach ja zoals hier al word gezegd als het niet bevalt kan ik het altijd weer terugsturen
De bevestigingsmail ook al ontvangen, dus nu maar afwachten hoe lang het duurt
want de klop doet het niet.
  zondag 8 mei 2005 @ 17:11:19 #39
78780 deedeetee
pi_26828325
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 22:52 schreef Snok het volgende:
Ik heb er een tas besteld vorige week.. en die was binnen 3 dagen binnen geloof ik!
Ik heb ook een leuke tas gezien ( patrizia bag ) maar die heb ik ook al in de winkel bewonderd en is van suede en in licht groen erg gauw vies
Hij is wel lekker ruim van binnen en heeft héél véél aparte vakjes

zucht maar ik ben een gooi en smijt mens met tassen, laat ze ook geregeld op de grond vallen.....

die tas was in de esprit winkel in Maastricht overgens afgeprijst en in de onlineshop niet

Wat denken jullie zou die tas ik als hem goed in de all protector spray zet of zoiets dergelijks echt zo gauw vies en smoezelig worden ?

[ Bericht 2% gewijzigd door deedeetee op 08-05-2005 17:18:59 ]
pi_26834351
Valt wel mee denk ik deedeetee ..inspuiten is wel een goed idee..!
  zondag 8 mei 2005 @ 21:34:24 #41
78780 deedeetee
pi_26835851
Ga ik als ik tenminste de ervoor kan vinden in Maastricht ff kijken of ze die tas nog hebben.In de onlineshop hebben ze alleen nog roze en die is ook niet afgeprijst. Er staat overgens een vest op dat ik een week geleden in Maastricht kocht in de espritwinkel en daar heb ik 10 euro minder voor betaald. En een ander vest dat ik al een paar weken heb ( esprit Sittard ) staat ook online voor de volle prijs en ik betaalde minder want het was net afgeprijst.
Het is toch wel vreemd dat artikelen in de winkel al zijn afgeprijst - of meer zijn afgeprijst als in de onlineshop.

of zou je toch de lagere winkelprijs moeten betalen op de rekening bij de bestelling en is de onlineshop gewoon nog niet *bijgewerkt*
  zondag 8 mei 2005 @ 22:09:54 #42
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_26837034
Ik denk dat het ook andersom geldt, deedeetee... Kleding dat in de winkel nog voor de volle prijs te krijgen is, is op de site afgeprijsd. Ik merk ook dat de collecties in de winkel vaak niet geheel overeen komen met die op site. Als ik kijk naar de collectie op de LIjnbaan in Rotterdam, lijkt deze minder divers en meer gewoontjes dan op de site...
  maandag 9 mei 2005 @ 11:55:55 #43
78780 deedeetee
pi_26848286
Ik heb in 2 verschillende esprit winkels gekeken én bij de bijenkorf én bij schunck in Heerlen en overal hebben ze wel weer wat anders
Op de site staat idd ook veel dat ik in geen enkele winkel gezien heb. Gelukkig vind ik rond kijken leuk
Zo heb ik op de site van wehkamp een schitterende *jacquard*blazer van esprit collection ontdekt die in geen enkele winkel te bekijken is, dat vind ik dan toch wel raar want de online shop heeft 'm óók al niet.
En juist voor die blazer heb ik zoveel zaken afgelopen want ik wil die graag in 't *echt* zien.....

het gekke is dat ik vroeger nooit iets kon vinden bij esprit ik was meer een oilily en riverwoodsfan
  maandag 9 mei 2005 @ 11:58:07 #44
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_26848358
Esprit.de is prima iig, daar heb ik toen een horloge gehaald 30 euro onder de winkelwaarde
Lekker snel, duidelijk en krijgt wat je vraagt.
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
pi_26851750
De gratis retourzending, is dat alleen als je met creditcard betaald??
  † In Memoriam † maandag 9 mei 2005 @ 16:51:03 #46
34726 Fratz
Max
pi_26856680
quote:
Op maandag 9 mei 2005 14:00 schreef Koningin het volgende:
De gratis retourzending, is dat alleen als je met creditcard betaald??
nee, ook als je gewoon de rekening thuis wilt hebben.
  maandag 9 mei 2005 @ 17:08:48 #47
117266 Tujuh
Letitredno
pi_26857371
quote:
Op maandag 9 mei 2005 11:58 schreef Mukie het volgende:
Esprit.de is prima iig, daar heb ik toen een horloge gehaald 30 euro onder de winkelwaarde
Lekker snel, duidelijk en krijgt wat je vraagt.
Dan zijn die Duitsers duidelijk sneller dan de Nederlanders. Ik heb mijn spul nog steeds niet!
pi_26858747
quote:
Op maandag 9 mei 2005 17:08 schreef Tujuh het volgende:

[..]

Dan zijn die Duitsers duidelijk sneller dan de Nederlanders. Ik heb mijn spul nog steeds niet!
Wanneer had je besteld? Ik heb vorige week dinsdag een broek besteld en ik heb hem ook nog niet. Maar ik heb begrepen dat ze erg veel orders hebben waardoor het langer kan duren.
  maandag 9 mei 2005 @ 18:11:15 #49
16715 Mylene
*schatje*
pi_26859246
Ik heb ook een keer bij de Duitse versie besteld en dat was er binnen een weekje. Dat ging om een jurkje voor m'n nichtje.

Ik vind alleen de kinderkleding leuk. De rest is maar gewoontjes.
  maandag 9 mei 2005 @ 19:06:54 #50
78780 deedeetee
pi_26860859
quote:
Op maandag 9 mei 2005 17:54 schreef clauwheee het volgende:

[..]

Wanneer had je besteld? Ik heb vorige week dinsdag een broek besteld en ik heb hem ook nog niet. Maar ik heb begrepen dat ze erg veel orders hebben waardoor het langer kan duren.
Oeps dat is slecht nieuws ik heb gisteren óók wat besteld en dat wil ik komende zondag aan, dus dat kan ik wel vergeten ?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')