abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26950761
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 14:31 schreef HarigeKerel het volgende:
Onur Air zet gewoon een nieuwe BV op en zo zit je met je ticket gewoon weer in een Onur kist
Idd, Air Anatolia is ook Fly Air geworden. Dus als je straks met de nieuwe maatschappij Attaturk Air vliegt, weet je hoe laat het is...
pi_26951816
ik ga met inter airlines, iemand ervaringen?
  donderdag 12 mei 2005 @ 19:06:06 #203
57798 Gerard-Joling
No more bolero's....
pi_26953147
Dat schijnt een prima maatschappij te zijn???
Zing met me mee tot morgenvroeg....
pi_26953486
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 19:06 schreef Gerard-Joling het volgende:
Dat schijnt een prima maatschappij te zijn???
hoop het
pi_26954566
Ronald McDonald Douglas ppfffrrrtt
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
  donderdag 12 mei 2005 @ 21:15:48 #206
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_26957225
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 11:33 schreef Gert het volgende:

[..]

op luchtvaartnieuws.nl:

SCHIPHOL - De Turkse luchtvaartmaatschappij Onur Air, die de afgelopen weken vel is bekritiseerd vanwege technische incidenten, is door vliegtuigbouwer Airbus onderscheiden met een Award of Excellence als gebruiker van de Airbus A321-vloot. Dit meldt een verslaggever van ochtendkrant De Telegraaf vandaag (12 mei).

Niks hetze dus. Dit wordt ook netjes gemeld.
Op Luchtvaartnieuws. Het stond niet in de Telegraaf.
Ik heb vandaag de Telegraaf én de Volkskrant doorgespit, en niets, maar dan ook niets kunnen vinden over het incident dat KLM gister had in Londen. En dat was toch een serieus probleem, gezien het vliegtuig daar op het moment nog steeds staat. Als ik me niet vergis zijn alle Onurs die problemen hadden inmiddels wel weer vertrokken.

Ik blijf het nog steeds enorm overdreven vinden.
  donderdag 12 mei 2005 @ 21:16:38 #207
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_26957247
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 19:50 schreef charon het volgende:
Ronald McDonald Douglas ppfffrrrtt
KLM vliegt ook met vliegtuigen van die vliegtuigbouwer. Is dat zo raar?
  donderdag 12 mei 2005 @ 21:28:57 #208
16715 Mylene
*schatje*
pi_26957545
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 21:15 schreef Douwe het volgende:

[..]

Op Luchtvaartnieuws. Het stond niet in de Telegraaf.
Wat stond niet in de Telegraaf? Bedoel je dat bericht dat Onur Air van Airbus een onderscheiding, de Award of Excellence, heeft gekregen? Want dat staat op pagina 3 van vandaag. Ik heb net de digitale versie nog gecheckt.
quote:
Ik blijf het nog steeds enorm overdreven vinden.
Nou ja, de Inspectie Verkeer en Waterstaat vindt dat gelukkig van niet. Wat denk je nou? Dat ze de landingsrechten voor de lol intrekken? Moet er eerst een vliegtuig neerstorten?
  donderdag 12 mei 2005 @ 21:32:42 #209
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_26957676
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 21:28 schreef schatje het volgende:

[..]

Wat stond niet in de Telegraaf? Bedoel je dat bericht dat Onur Air van Airbus een onderscheiding, de Award of Excellence, heeft gekregen? Want dat staat op pagina 3 van vandaag. Ik heb net de digitale versie nog gecheckt.
[..]
Dan heb ik dat over het hoofd gezien, sorry. Het ging me meer over dat het KLM incident van gisteren (afgebroken start, brandende motor?) nergens terug te vinden was. Waarom? Is dat minder erg dan een brandende motor bij Onur Air?
quote:
Nou ja, de Inspectie Verkeer en Waterstaat vindt dat gelukkig van niet. Wat denk je nou? Dat ze de landingsrechten voor de lol intrekken? Moet er eerst een vliegtuig neerstorten?
Denk je niet dat de IVW onder druk stond? Na al die berichten in de media móesten ze wel, willen ze hun eigen geloofwaardigheid niet schaadden.
Oke, Onur Air heeft wat technische problemen. Maar die worden toch steeds keurig voor de vlucht opgelost? Dat dat resulteert in uren vertraging is iets anders.
  donderdag 12 mei 2005 @ 21:48:41 #210
16715 Mylene
*schatje*
pi_26958180
Natuurlijk is dat KLM incident niet minder erg en als dat soort incidenten meerder malen voorkomen zal dat ook worden opgepikt door de media. Tevens hangt de KLM dan ook een landingsverbod boven het hoofd als ze in gebreke zullen blijven. Daar ben ik van overtuigd.

Het argument dat IVW onder druk stond en daarom wel moesten ingrijpen is natuurlijk te belachelijk voor woorden. Ik heb er vertrouwen in dat ze bekwaam en onafhankelijk hun werk doen.
  donderdag 12 mei 2005 @ 21:56:34 #211
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_26958487
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 21:48 schreef schatje het volgende:
Natuurlijk is dat KLM incident niet minder erg en als dat soort incidenten meerder malen voorkomen zal dat ook worden opgepikt door de media. Tevens hangt de KLM dan ook een landingsverbod boven het hoofd als ze in gebreke zullen blijven. Daar ben ik van overtuigd.
KLM een landingsverbod? Dan ligt heel Schiphol op zn gat, zie wat er een paar jaar geleden gebeurde in Brussel en Zürich.

KLM heeft de laatste tijd meerdere incidenten gehad. Overshoot in Barcelona? Een afgebroken start, hier en daar? Vertragingen door technische problemen? Je kunt wel zeggen dat dit allemaal 'minor' is, maar het is net zo 'minor' als Onur Airs problemen. Die vallen in exáct dezelfde categorie!
quote:
Het argument dat IVW onder druk stond en daarom wel moesten ingrijpen is natuurlijk te belachelijk voor woorden. Ik heb er vertrouwen in dat ze bekwaam en onafhankelijk hun werk doen.
Wat denk je? Als de media maar blijft, en blijft, en blíjft schrijven dat Onur Air hier weer problemen heeft, dan weer daar... Dan komt er toch op een gegeven moment ook publieke druk op een dergelijke organisatie?
pi_26958905
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 21:28 schreef schatje het volgende:
Wat stond niet in de Telegraaf? Bedoel je dat bericht dat Onur Air van Airbus een onderscheiding, de Award of Excellence, heeft gekregen? Want dat staat op pagina 3 van vandaag. Ik heb net de digitale versie nog gecheckt.
Nee, het gaat erom dat er geen enkele krant het nieuws meldt dat er op Heathrow een KLM Boeing met een vastgelopen wiellager, die drie uur lang stil stond op één van de twee landingsbanen van Heathrow, waardoor er meer reizigers dan Onur in een jaar vervoert, te maken kregen met vertragingen. Een incident dat ook te maken heeft met te weinig onderhoud overigens...

Het hele verhaal staat op:
http://www.airliners.net/(...)n/read.main/2105368/

Opvallend dat ook hier het verhaal in Onur stijl begint; het vliegtuig staat in brand en heeft met een vleugel de baan beschadigd, om vervolgens terug te komen op de feiten dat de brandweer uit voorzorg was uitgerukt omdat een vastgelopen wiellager nu eenmaal wat warmte veroorzaakt.
pi_26958957
Nog meer nieuws:

http://www.handelsblatt.c(...),898695/SH/0/depot/0

Onur nu ook in Duitsland een rode kaart
  Moderator donderdag 12 mei 2005 @ 22:12:15 #214
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_26959004
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 21:56 schreef Douwe het volgende:
KLM heeft de laatste tijd meerdere incidenten gehad. Overshoot in Barcelona? Een afgebroken start, hier en daar? Vertragingen door technische problemen? Je kunt wel zeggen dat dit allemaal 'minor' is, maar het is net zo 'minor' als Onur Airs problemen. Die vallen in exáct dezelfde categorie!
Elke maatschappij heeft dergelijke incidenten, maar het gaat natuurlijk om de tendéns. KLM is zo enorm veel groter dan Onur, je kunt die incidenten niet gewoon maar tegen elkaar afzetten. Als KLM verhoudingsgewijs net zoveel incidenten zou genereren als Onur, dan was het elke dag wel een keer of 15 raak.

En het is ook wel een beetje flauw om er zo omheen te lullen wat betreft die Award van Onur. Eerder in dit topic heb je het over het "zwart maken" van een maatschappij, maar als dat werkelijk de insteek zou zijn, dan had De Telegraaf natuurlijk nooit die Award voor Onur vermeld. Op pagina 3 van de papieren editie lees ik hierboven, dat is dus een van de meest gelezen pagina's, geen lullig weggestopt stukje dus.

Ik blijf het wel een beetje met je eens zijn over misschien een wat overtrokken reactie van IVW, maar liever iets te voorzichtig dan dat er toeristen met onveilige toestellen de lucht in gaan. Het kan helemaal geen kwaad om eens even wat signalen af te geven mbt dit soort maatschappijen, en "toevallig" zijn Phuket Air en Onur Air nu de klos. Hebben ze voor alles aan zichzélf te wijten.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_26959530
Ik ben er echter van overtuigd dat als je een soortgelijke discussie start over KLM je ook vele reacties krijgt van mensen die een slechte vlucht hebben gehad met KLM.
Kijk bijvoorbeeld eens op turbulentie.nl of specifiek hier: http://www.turbulentie.nl(...)gen_airline_name=KLM

Als je kijkt bij de negatieve comments van Onur, zie je dat er maar weinig feiten naar boven komen; het blijft bij 'het licht ging uit bij het landen' (dat is altijd zo), de stewardessen spraken geen Engels (doen ze bij Iberia ook niet) en het vliegtuig stopte net aan het eind vd landingsbaan (dat is logisch als je op kleine vliegevelden landt). Eigenlijk zijn het zijn commentaren die je kan verwachten van charterpassagiers. (daar is ooit nog een ander topic ooit over geopend hier op FOK).

Het optreden van iVW zal dus ongetwijfeld zo z'n redenen hebben, maar hopelijk hebben ze zich niet (alleen) laten leiden door de publieke discussie / macht van de media en het gevaar van kamervragen en de problemen die de staatssecretaris daarmee zou kunnen krijgen.


Wat mij ook nog erg verbaasd in deze discussie is ook dat er gekozen is voor het woord 'prijsvechters'. Onur wordt een Turkse prijsvechter genoemd en niet 'chartermaatschappij'. Dit wordt zo consequent door het ANP en het Ministerie gebruikt en zorgt daarmee ook voor het in diskrediet brengen van maatschappijen die echt als prijsvechter worden aangeduid als Easyjet, RyanAir etc.
  donderdag 12 mei 2005 @ 22:44:11 #216
79886 MrMadMan
The Ozzie Animal
pi_26960013
Wat willen we dan? Moet er eerst een vliegtuig van Onur Air uit de lucht pletteren? Ik geef ze groot gelijk dat ze een landingsverbod hebben gekregen. Om maar weer even terug te kome op de vergelijking met KLM die hier al vaker is gedaan. Als je kijkt dat KLM 146 vliegtuigen in de lucht heeft en Onur maar 24, kan je toch niet ontkennen dat Onur wel erg veel problemen heeft, zowel in Nederland als in Turkije. En dan hebben ze (misschien) ook nog wel problemen in het buitenland wat hier niet een sde pers haalt. Ze zijn in Duitsland ook niet voor niks hun landingsrechten kwijt. Liever zo dan dat ze neerstorten. Dan is het land helemaal te klein!!!!
No Worries Mate!!!
  donderdag 12 mei 2005 @ 22:44:38 #217
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_26960025
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 22:29 schreef DutchTrain het volgende:
Wat mij ook nog erg verbaasd in deze discussie is ook dat er gekozen is voor het woord 'prijsvechters'. Onur wordt een Turkse prijsvechter genoemd en niet 'chartermaatschappij'. Dit wordt zo consequent door het ANP en het Ministerie gebruikt en zorgt daarmee ook voor het in diskrediet brengen van maatschappijen die echt als prijsvechter worden aangeduid als Easyjet, RyanAir etc.
Onur Air voert binnen Turkije toch low cost vluchten uit?
En verder heb je inderdaad gelijk, het is hier een chartermaatschappij. Die overigens ook nog eens het onderhoud van haar vliegtuigen uitbesteed aan Turkish Airlines en Air France (verban die dan ook maar gelijk).
  donderdag 12 mei 2005 @ 22:45:35 #218
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_26960054
Net in Editie NL een mevrouw die dinsdag met Onur Air naar Nederland vloog. Ze zagen het al niet zitten door allerlei panische berichten van familie per mobiele telefoon. Toen zagen ze dat er een kleine reperatie plaats vond aan de motor (ja, en dat vond ze niet fijn, de muts! Ik heb liever wel dat ze die dingen repareren namelijk ).
Toen hebben ze de luchtvaartinspectie gebeld in Amsterdam, want, en ik citeer : "ze waren aan het repareren met niet-gecertificeerde gereedschappen, zoals een waterpomptang uit het jaar 0"

Werkelijk waar, wat een paniekzaaierij van de media

Dat Onur-air niet veilig genoeg is, okay. Dat ze een tijdelijk vliegverbod krijgen, okay. Maar dat iedereen elkaar nu na loopt te blaten en paniek loopt te zaaien:
pi_26961102
Onur is een veilige Maatschappij

Jaarlijks vlieg ik verschillende malen naar Turkije, waaronder ook met Onur. Ik ben van mening dat Onur zeker geen slechte maatschappij is en haar service is prijs/ kwaliteit gezien beter dan de meeste Nederlandse charter maatschappijen. Je krijgt ten minste gewoon te eten of te drinken, waarvoor je niet extra hoeft te betalen.

Onur is een grote maatschappij met rond de 900 personeelsleden, 25 eigen vliegtuigen en vliegt op rond 60 bestemmingen binnen Europa en op 12 bestemmingen binnen Turkije. Met zoveel vlucht bewegingen komen jammer genoeg soms ook incidenten voor, zoals ook bij andere grote vliegmaatschappijen. Jammer genoeg zijn de afgelopen dagen enkele incidenten vooral door de Nederlandse media zeer groot opgeblazen, waardoor reizigers een gevoel van onveiligheid hebben.

De vliegtuigen van Onur worden goed onderhouden. Onur heeft een eigen JAR 145 gecertificeerde onderhoudscentrum in Antalya met meer als 160 man personeel en pleegt ook onderhoud aan vliegtuigen van andere grote Europese maatschappijen.

De Inspectie Verkeer en Waterstaat heeft buitengewoon zwaar dwangmiddel toegepast, waardoor Onur een maand niet in Nederland mag landen, zonder rekening te houden met alle mensen die nog deze week vanuit hun vakantie bestemming terug moeten komen. Zo ontstaat een situatie, waarvan de reiziger en werknemers van de luchtvaartmaatschappijen de grootste dupe van worden.

Als Onur door deze maatregelen in een surseance of in een faillissement komt zal dit ook in Nederland gevolgen hebben voor de werkgelegenheid, van bijvoorbeeld afhandeling en bagage personeel. Vooral de vakantieganger zal de dupe worden. KLM zal de prijzen naar Turkije van haar dochtermaatschappijen flink op schroeven, zoals na het faillissement van DCA. Waardoor een vakantie naar de zon dit jaar voor veel Nederlanders wel eens onbetaalbaar kan worden.

Talat Kara
Medisina.nl veilige medische reizen naar Turkije
  donderdag 12 mei 2005 @ 23:29:04 #220
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_26961161
quote:
Onur is een veilige Maatschappij
Nee, jij VINDT Onur een veilige maatschappij. Dat het geen veilige maatschappij is is allang wel gebleken.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_26961463
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 23:29 schreef Jaguarized het volgende:
Nee, jij VINDT Onur een veilige maatschappij. Dat het geen veilige maatschappij is is allang wel gebleken.
Noem jij de feiten dan maar waaruit is gebleken dat Onur geen veilige maatschappij is

Dat de service hier en daar wat laat afweten en de kwaliteit volgens onze standaarden wellicht wat laag is, blijkt uit alle verhalen. Buiten de losse plafondplaat (waar wel meer maatschappijen last van hebben) is er geen enkele reden om te beweren dan Onur onveilig is, zo werd er zelfs vanochtend nog door IVW beweerd.

Zoals je het nu stelt is elke maatschappij onveilig, het gaat er echter om dat de vliegtuigen erg veilig zijn; ze werken ook goed op 1 motor en als er iets mis is gaan er lampjes branden. Dat de gemiddelde charterpassagier dit als levensgevaarlijk ziet en voorzorgslandingen verwart met noodlandingen (is echt heel iets anders) dat blijkt ook.

Feit is wel dat er nu 6000 mensen in Turkije vast zitten - die eerst geklaagd hebben dat ze niet terug wilden vliegen met Onur (zonder dat ze wellicht problemen hadden op de heenweg) alleen maar omdat familie uit NL ze opgebeld had - en nu dus boos zijn dat ze niet op een andere manier terug kunnen
pi_26961620
Ik heb met klm ook wel eens in een klein gammel vliegtuigje gevlogen, was geen succes. Vliegtuig maakte een lawaai als een losgeslagen naaimachine en ik had het idee alsof de vleugels met tape aan de romp van het vliegtuig waren vastgeplakt. Verder vloog ie wel.
Vorig jaar met fly air gevlogen naar turkije (ook zo'n prijsknallermaatschappij) en was verder prima vlucht.
Iedereen is uniek, behalve ik.
  Moderator donderdag 12 mei 2005 @ 23:48:12 #223
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_26961622
Kunnen we anders Onur Air niet op Lelystad laten landen of zo... daar is het zo leeg daar kunnen ze niet zoveel kwaad.
Maar ja ze zullen wel een startbaan van 2,5 KM nodig hebben hè.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  donderdag 12 mei 2005 @ 23:52:07 #224
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_26961699
Onur air beraad zich op stappen

Met het wegvallen van Onur AIr creeëer je niets anders dan een enorm capaciteitsprobleem, wat alleen nog maar weer meer obscure maatschappijen naar Schiphol lokt.
  Moderator vrijdag 13 mei 2005 @ 00:10:50 #225
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_26962148
Martinair haalt gestrande passagiers op

AMSTERDAM - Martinair haalt komend weekeinde tussen de 1500 en 2000 reizigers op die in Turkije zijn gestrand door het vliegverbod van Onur Air. Dat heeft een woordvoerder van de luchtvaartmaatschappij donderdag gezegd.


D. van den Hoogen, directeur van D-Reizen, zei eerder dat KLM en Martinair 7000 gestrande passagiers gaan ophalen. Deze reisorganisatie heeft veel passagiers voor onder meer OAD op vluchten van Onur Air geboekt. Volgens Martinair ligt dat aantal veel te hoog.

KLM zegt dat Martinair heeft gevraagd of de maatschappij capaciteit beschikbaar heeft. "We bekijken nu of dat gaat lukken", zei een KLM-woordvoerder. Martinair zet een eigen toestel in en huurt twee of drie andere vliegtuigen in. Het gaat om een gigantische operatie, aldus de zegsman. (telegraaf.nl)
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  vrijdag 13 mei 2005 @ 00:19:32 #226
16715 Mylene
*schatje*
pi_26962361
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 22:08 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Nee, het gaat erom dat er geen enkele krant het nieuws meldt dat er op Heathrow een KLM Boeing met een vastgelopen wiellager, die drie uur lang stil stond op één van de twee landingsbanen van Heathrow, waardoor er meer reizigers dan Onur in een jaar vervoert, te maken kregen met vertragingen. Een incident dat ook te maken heeft met te weinig onderhoud overigens...
Nou, de Telegraaf meldt het wel, weliswaar niet de krant zelf, maar wel de site die druk wordt bezocht.
quote:
KLM-toestel blokkeert start- en landingsbaan Heathrow
LONDEN/AMSTELVEEN - Een KLM-vliegtuig blokkeert een van de twee start- en landingsbanen op de luchthaven Heathrow bij Londen. De baan is gesloten en gaat weer open zodra het KLM-vliegtuig is verwijderd. Er zijn aanzienlijke vertragingen ontstaan, aldus KLM woensdag.

De Boeing 767-300 stond op het punt naar Amsterdam te vertrekken. Tijdens het taxiën ging een van de remmen spontaan werken. Niemand raakte gewond. De 106 passagiers hebben het toestel inmiddels verlaten. Ze vertrekken met de volgende vlucht naar Schiphol.
bron
  vrijdag 13 mei 2005 @ 00:31:17 #227
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_26962656
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 00:19 schreef schatje het volgende:

[..]

Nou, de Telegraaf meldt het wel, weliswaar niet de krant zelf, maar wel de site die druk wordt bezocht.
[..]

bron
Goed punt!
Zullen we even het verschil bekijken? Voorpagina met in de kop 'horrorvlucht', of ergens weggemoffeld op een site. Hoe kan dat? Is de KLM onze nationale trots, en doen we net alsof onze neus bloed? Is dit een manier om concurrentie uit de markt te drukken (KLM heeft een aandeel in Martinair, en is eigenaar van Transavia).

En dit alles terwijl er nog helemaal niks mis is met Onur Air! Het énige wat ze eventueel aan te rekenen valt is dat ze twijfelachtige L1011 vliegtuigen inzetten, met een twijfelachtige staat van dienst. Verder is er NIETS hard te maken tegen Onur Air.
  vrijdag 13 mei 2005 @ 00:33:20 #228
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_26962707
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 00:10 schreef Gert het volgende:
[b]Martinair haalt gestrande passagiers op
Waar haalt Martinair de capaciteit vandaan? Ik neem aan dat ze niet zomaar even 7000 mensen kunnen ophalen.

En KLM zit na het Heathrow incident van gister ook niet echt meer met veel werkloze vliegtuigen
  Moderator vrijdag 13 mei 2005 @ 00:51:52 #229
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_26963103
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 00:31 schreef Douwe het volgende:
Goed punt!
Zullen we even het verschil bekijken? Voorpagina met in de kop 'horrorvlucht', of ergens weggemoffeld op een site. Hoe kan dat?
Nou dat kan omdat die 'vlucht' van de KLM nog niet eens in de lucht was. Dus dat kon ook moeilijk een horrorvlucht zijn.
quote:
Is de KLM onze nationale trots, en doen we net alsof onze neus bloed? Is dit een manier om concurrentie uit de markt te drukken (KLM heeft een aandeel in Martinair, en is eigenaar van Transavia).
Daar hebben we de complot-theorie weer. Maar ondertussen blijf je het feit maar negeren dat De Telegraaf op een prominente plaats heeft vermeld dat Onur Air een prijs heeft gewonnen wegens het goede onderhoud.
quote:
En dit alles terwijl er nog helemaal niks mis is met Onur Air! Het énige wat ze eventueel aan te rekenen valt is dat ze twijfelachtige L1011 vliegtuigen inzetten, met een twijfelachtige staat van dienst. Verder is er NIETS hard te maken tegen Onur Air.
Bagatelliseren hoor, dit. Als Onur Air niet aan de lopende band problemen had gehad met hun toestellen, was er geen aanleiding geweest om ze aan te pakkken. Ze hebben het aan zichzelf te wijten.
Je gaat trouwens ook helemaal niet in op mijn schaalgrootte-argument. Als KLM in verhouding even vaak een storing aan een vliegtuig zou hebben, dan zou het vele malen per dag raak zijn. Je kunt er op rekenen dat KLM dan net zo goed hard aangepakt zou worden.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  vrijdag 13 mei 2005 @ 01:10:00 #230
16715 Mylene
*schatje*
pi_26963420
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 00:31 schreef Douwe het volgende:

[..]

Goed punt!
Zullen we even het verschil bekijken? Voorpagina met in de kop 'horrorvlucht', of ergens weggemoffeld op een site. Hoe kan dat? Is de KLM onze nationale trots, en doen we net alsof onze neus bloed? Is dit een manier om concurrentie uit de markt te drukken (KLM heeft een aandeel in Martinair, en is eigenaar van Transavia).
Nou, ik wil als abonnee (nou ja, mijn man) van de Telegraaf morgen wel even een kijkje nemen in het uitgebreide archief van de Telegraaf om te kijken hoeveel zoekresultaten de KLM oplevert. Ik herinner me in ieder geval incidenten van de KLM die in de krant hebben gestaan.

Al is het maar om dit soort geneuzel te onkrachten. Ik vind eigenlijk dat je je maar een beetje aan vast lullen bent. Net wat Gert zegt, dat de Telegraaf heeft vermeld dat Onur Air een prijs heeft gewonnen vergeet je maar voor het gemak.

Dus als ik morgen tijd heb (anders zaterdag) ga ik dat zeker doen .

Complottheorieën
pi_26963449
Dat ze de vliegtuigen in Kirzigië registeren zegt volgens mij al genoeg
  vrijdag 13 mei 2005 @ 01:15:48 #232
8474 Porto
Fok it..!
pi_26963500
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 00:51 schreef Gert het volgende:

Je gaat trouwens ook helemaal niet in op mijn schaalgrootte-argument. Als KLM in verhouding even vaak een storing aan een vliegtuig zou hebben, dan zou het vele malen per dag raak zijn. Je kunt er op rekenen dat KLM dan net zo goed hard aangepakt zou worden.
Juist kijk KLM heeft al (pak em beet) 40 jaar lang dag in dag uit vluchten vanaf schiphol en dus laten we zeggen van de miljoenen landingen oa een paar keer problemen gehad (cijfers kloppen niet helemaal maar is voorbeeld) en dit terwijl meuk als onur/fly/phuket air net een jaar of 1/2/3? vliegen en al bijna net zo veel problemen hebben hebben gehad in deze korte tijd..en niet alleen dat maar low-cost maatschappijen/chaters enz is een nieuwe trend dat voor een aantal jaar geleden niet eens bestond en deze jongens houden van bezuinigen om jou zo goedkoop mogelijk mee te laten vliegen! en dat gaat ten koste van onderhoud vaak.
Dus is het niet te vergelijken met een KLM, Air France, Lufthansa enz..die een keer een misser hebben na miljoenen perfecte vluchten.
Als iemand zin heeft om exacte cijfers te plaatsen graag, ik ben te lui om alles op te zoeken
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 01:11 schreef kikoooooo het volgende:
Dat ze de vliegtuigen in Kirzigië registeren zegt volgens mij al genoeg
Het klinkt dus allemaal logisch, en je weet dus waar je aan begint als je voor een kwartje op de eerste rij wilt zitten
(ik zelf heb verder geen problemen om met low costs te vliegen.. graag zelfs als het de helft of meer scheelt!)

[ Bericht 6% gewijzigd door Porto op 13-05-2005 01:21:47 ]
pi_26965462
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 00:33 schreef Douwe het volgende:

[..]

Waar haalt Martinair de capaciteit vandaan? Ik neem aan dat ze niet zomaar even 7000 mensen kunnen ophalen.
Waarschijnlijk huren ze dezelfde vliegtuigen als Onur.
pi_26971789
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 01:15 schreef Porto het volgende:

[..]

en dit terwijl meuk als onur/fly/phuket air net een jaar of 1/2/3? vliegen en al bijna net zo veel problemen hebben hebben gehad in deze korte tijd..
Maak er maar 13 jaar van.
quote:
En verder: "Al Sinds 1992 voert Onur Air vluchten uit tussen Turkije en diverse Europese landen en daarbij hebben zich tot dusver geen serieuze incidenten voorgedaan. Als zich iets voordeed heeft ons personeel steeds adequaat en professioneel gehandeld. Dat geldt zowel voor de terugkeer naar Schiphol op 3 mei 2005 als voor het afbreken van de start in Turkije op 11 mei. Wij accepteren het aangezegde verbod dan ook niet en beraden ons op de te nemen stappen."
pi_26972773
Dit jaar ook naar Turkije.. maar ik vlieg met Transavia, dat stond eigelijk al gelijk vast toen we hadden geboekt..
Release Yourself..
  vrijdag 13 mei 2005 @ 12:41:33 #236
8474 Porto
Fok it..!
pi_26972825
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 12:03 schreef devv05 het volgende:

[..]

Maak er maar 13 jaar van.
[..]
Zohey had geen idee anyway Phuket air is wel nieuw
  vrijdag 13 mei 2005 @ 12:46:16 #237
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_26972964
Weet je wat nou zo stom is. Iedereen vind onur air. fly air etc. eng omdat ze toestellen verouderd zijn enzo. Maar als ik eerlijk moet zijn vlieg ik liever in een toestel dat al 1000 vluchten heeft gemaakt en nog nooit is neergestort dan in een gloednieuw vliegtuig waarvan je nog maar moet hopen dat er nix mis mee is. Vorig jaar zat ik in een vliegtuig van fly air en het zag eruit alsof het al 25 jaar oud is. Maar hij vliegt dan iig al wel 25 jaar zonder neer te zijn gestort!! Da's dan toch eigenlijk best veilig zou je zo zeggen
To infinity…and beyond!
  Moderator vrijdag 13 mei 2005 @ 12:48:53 #238
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_26973044
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 01:15 schreef Porto het volgende:

[..]

Juist kijk KLM heeft al (pak em beet) 40 jaar lang dag in dag uit vluchten vanaf schiphol en dus laten we zeggen van de miljoenen landingen oa een paar keer problemen gehad (cijfers kloppen niet helemaal maar is voorbeeld) en dit terwijl meuk als onur/fly/phuket air net een jaar of 1/2/3? vliegen en al bijna net zo veel problemen hebben hebben gehad in deze korte tijd.. {etc}
Maar wat voeg je nou eigenlijk toe aan mijn argument, behalve dan wat ongeverifieerde dubieuze getallen?
Zul je zien dat ze dáár op ingaan ipv op de point die ik wilde maken.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  vrijdag 13 mei 2005 @ 13:56:18 #239
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_26975186
quote:
Nou dat kan omdat die 'vlucht' van de KLM nog niet eens in de lucht was. Dus dat kon ook moeilijk een horrorvlucht zijn.
Waarom stond de afgebroken start van Onur Air in Antalya dan wel in de krant? Alleen maar omdat die toevallig ook nog een klapband kreeg?
quote:
Daar hebben we de complot-theorie weer. Maar ondertussen blijf je het feit maar negeren dat De Telegraaf op een prominente plaats heeft vermeld dat Onur Air een prijs heeft gewonnen wegens het goede onderhoud.
Valt moeilijk te negeren, toch? Heb er alleen weinig op te zeggen
quote:
Bagatelliseren hoor, dit. Als Onur Air niet aan de lopende band problemen had gehad met hun toestellen, was er geen aanleiding geweest om ze aan te pakkken. Ze hebben het aan zichzelf te wijten.
Je gaat trouwens ook helemaal niet in op mijn schaalgrootte-argument. Als KLM in verhouding even vaak een storing aan een vliegtuig zou hebben, dan zou het vele malen per dag raak zijn. Je kunt er op rekenen dat KLM dan net zo goed hard aangepakt zou worden.
'Aan de lopende band problemen'. Het enige waar ik van weet is één rejected take off in Antalya (de aanleiding voor het vliegverbod) en een brandende motor door een birdstrike. Verder kan ik me op het Eelde incident weinig problemen met Onur Air voor de geest halen?
quote:
Nou, ik wil als abonnee (nou ja, mijn man) van de Telegraaf morgen wel even een kijkje nemen in het uitgebreide archief van de Telegraaf om te kijken hoeveel zoekresultaten de KLM oplevert. Ik herinner me in ieder geval incidenten van de KLM die in de krant hebben gestaan.
Natuurlijk, de overshoot van het KLM vliegtuig in Barcelona zal er wel instaan. Maar ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iets in de Telegraaf mogen lezen over een afgebroken start van een KLM vliegtuig. Waarom staat die afgebroken start van Onur Air er wel in dan?
quote:
Dat ze de vliegtuigen in Kirzigië registeren zegt volgens mij al genoeg
Dat doet Star Air, niet Onur Air. Onur Air had deze vliegtuigen alleen ingehuurd omdat ze capaciteitsproblemen hadden.
quote:
Zohey had geen idee anyway Phuket air is wel nieuw
Over Phuket Air zei ik ook niks, toch? Ik verdedig alleen Onur Air
  Moderator vrijdag 13 mei 2005 @ 14:12:14 #240
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_26975779
Pfff.. weet je...
Ik heb er geen zin meer in.
Het begint een beetje op doordrammen te lijken dit.
Alle argumenten zijn nu wel uitgewisseld.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  vrijdag 13 mei 2005 @ 14:17:58 #241
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_26975993
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 14:12 schreef Gert het volgende:
Pfff.. weet je...
Ik heb er geen zin meer in. [afbeelding]
Het begint een beetje op doordrammen te lijken dit.
Alle argumenten zijn nu wel uitgewisseld.
Ga dan alleen in op het aantal incidenten van Onur Air... ik weet er echt niet meer!
pi_26984679
ik ben ook opgeroepen voor een vlucht met gestrande pasagiers van onur op te halen en ik vlieg niet bij martinair
pi_26985022
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 13:04 schreef Gert het volgende:
Ik heb even hun vloot bekeken, ze hebben dus precies twee A321's.
Jouw informatie klopt i.i.g niet

Onur Air's A321's
TC-OAE
TC-OAF
TC-OAI
TC-OAK
TC-OAL
TC-ONJ
TC-ONS
pi_26985905
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 21:16 schreef Douwe het volgende:

[..]

KLM vliegt ook met vliegtuigen van die vliegtuigbouwer. Is dat zo raar?
Oohh... je bedoeld McDonnell Douglas in plaats van McDonald Douglas?

Overigens al lang overgenomen door Boeing.
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
  vrijdag 13 mei 2005 @ 21:41:11 #245
16715 Mylene
*schatje*
pi_26990061
Er is genoeg negatief nieuws te vinden in het archief van de Telegraaf, een kleine greep:

Noodlanding van KLM Cityhopper op Heathrow
Noodlanding vliegtuig Transavia op Keulen
Noodlanding toestel Martinair in Boston
KLM-Boeing maakt noodlanding in LA
KLM reclame misleidend
KLM voor rechter om doden eekhoorntjes
Euthanasie eekhoorns onnodig gruwelijk
Passagier sleept KLM om campagne op matje Reclame Code Commissie
Monteurs mogen niet onder druk gezet KLM op vingers getikt
KLM ontduikt met aanpassing regels koffer-dwangsom
KLM in rep en roer na onthulling
Technici KLM: Te weinig tijd om problemen te verhelpen Controle
KLM weigert invalide topsporter

Anyway, ondertussen vraagt Turkije om opheldering:
quote:
Turkije wil opheldering vliegverbod Onur Air
DEN HAAG - De Turkse regering mengt zich in de discussie over het vliegverbod voor Onur Air. Turkije heeft om opheldering gevraagd over het vliegverbod dat de Nederlandse Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW) donderdag de Turkse luchtvaartmaatschappij voor een maand oplegde.

Ook bij het ministerie van Buitenlandse Zaken is een verzoek ingediend om bemiddeling via diplomatieke weg voor een spoedige oplossing van de problemen. Een woordvoerder van Buitenlandse Zaken bevestigde vrijdag dat zowel met de Turkse vertegenwoordigers in Nederland als met de autoriteiten in Turkije overleg gaande is.

Directeur Y. Sen van het Turks Verkeersbureau in Den Haag is bij de gesprekken met de Nederlandse autoriteiten, waaronder ook het ministerie van Verkeer en Waterstaat, betrokken. Volgens Sen gaat het overleg dinsdag verder. Zij hoopt dat het vliegverbod kan worden opgeheven.

Het Turkse ministerie van Transport stelde vrijdag in een persverklaring dat de controle van toestellen, het personeel en het management van de Turkse vliegmaatschappijen geheel verloopt volgens nationale en internationale regels. "Als resultaat van deze controles zijn er zowel bij Onur Air als bij andere Turkse maatschappijen geen gebreken aan het licht gekomen die een risico zouden vormen voor de veiligheid tijdens de vlucht."

Hamit Cankut Bagana, president-directeur van Onur Air, beschuldigt de IVW van een oneerlijke behandeling. Bagana stapt zelfs naar de rechter als de Nederlandse autoriteiten niet met een goede uitleg voor de vliegverboden komen. De IVW ziet een eventuele rechtsgang met vertrouwen tegemoet. " We kunnen ons besluit staven met bewijzen", zei een woordvoerder.

Onur Air kreeg het verbod wegens de vele incidenten met de vliegtuigen. Het geldt een maand. In die tijd moet de Turkse onderneming haar leven beteren.

Ondertussen dreigen touroperators in Nederland Onur Air met een schadeclaim. Reisorganisaties als Corendon en Oad houden de luchtvaartmaatschappij verantwoordelijk voor de chaos die door het vliegverbod is ontstaan. De vluchten van duizenden reizigers moeten omgeboekt worden. Voor in ieder geval de komende dagen is dat gelukt. Daarmee waren wel hoge kosten gemoeid.

Corendon zou de rest van het zomerseizoen ongeveer duizend mensen per week met Onur Air laten vervoeren. Volgens directeur A. Ulsu van de reisorganisatie is inmiddels een contract gesloten met Transavia om deze vluchten over te nemen, maar de luchtvaartmaatschappij zelf zegt dat daar nog over wordt onderhandeld.

Volgens de directeur van Onur Air in Nederland, E. Aksak, zitten 8000 tot 9000 reizigers in Turkije die de komende dagen naar Nederland zouden vertrekken. Voor duizend tot 2000 passagiers moet volgens hem nog een oplossing worden gevonden.

De totale schade voor Corendon bedraagt volgens Ulsu "misschien wel 1 miljoen euro". Hij is van plan het geld van Onur Air terug te eisen. Een jurist bekijkt welke stappen mogelijk zijn. Ulsu heeft geen hoge verwachtingen van een claim. "Misschien zegt Onur Air wel dat er sprake is van overmacht."

Directeur L. Frankenhuis van Oad kon niet zeggen hoeveel schade zijn bedrijf heeft opgelopen, maar het gaat om een fors bedrag. Oad brengt dit jaar ongeveer 170.000 mensen naar Turkije, van wie ongeveer 15.300 met Onur Air zouden vliegen.

Frankenhuis maakt zich zorgen over de toekomst van Onur Air. De maatschapppij mag niet meer naar Nederland en Duitsland vliegen. "Dat is dodelijk voor een airline. Het maakt de positie van het bedrijf er niet gemakkelijker op." Aksak schatte vrijdagavond dat de maatschappij zal overleven en dat de schade tot enkele miljoenen euro's voor het bedrijf oploopt.
Telegraaf
  vrijdag 13 mei 2005 @ 22:18:27 #246
120764 je-roen
Posse, i need you on the floor
pi_26990884
Mijn verhaal:

we vlogen in 2004 met Fly Air naar Turkije.. na een vertraging van 13 uur (!!!), vliegtuig stond met allerlei pech in Antalya, vertrokken we naar Turkije.. Voorafgaande op het vliegveld werden we wel op de hoogte gehouden en kregen we gratis etensbonnen. Dat was erg netjes!

In het vliegtuig deden de Turkse stewardessen erg hun best het voor ons zo aangenaam mogelijk te maken en alles duidelijk uit te leggen.. maar niemand in het vliegtuig verstond Turks.. en de Engelse instructie was haast niet van het Turks te onderscheiden..

het was mijn allereerste keer vliegen en vond het vliegtuig er al niet zo heel betrouwbaar of nieuw uit zien.. een vriend van me die alle PSV wedstrijden afgaat en ook in het buitenland, vloog wel vaker en vertelde dat hij nog nooit in zo'n oud vliegtuig had gevlogen.. niet echt hoopvol..

maargoed, de vlucht zelf verliep soepel, on board voer verliep minder soepel door het verteringsstelsel, maar was binnen te houden..

na een supergeslaagde vakantie in Alanya (kan ik iedereen aanraden die plek!!) hadden we op de terugweg WÉÉR vertraging.. ditmaal 11 uur!!

Op het vliegveld aangekomen kwamen we voor een zeer welkome verrassing te staan.. Fly Air besloot niet zelf te vliegen en hebben Martin Air in gehuurd!! Dit vliegtuig met haar bemanning kwam als "een geschenk uit de hemel!" In vergelijking met dit toestel wel dat Turkse toestel net een transportvliegtuig, dat je op een kratje met een touwtje om het middel naast het geitenhok zit..

Het eten aan boord was goed te doen, leuke film en nederlands sprekend personeel!!
Dit jaar gaan we met transavia.. wel wat duurder, maar dan weet je wel zeker dat je aan 1 stuk over komt..

Verder, fijne vakantie allemaal!!
tot zo ver Jeroen,
createurs des berichtjes!
  vrijdag 13 mei 2005 @ 23:47:02 #247
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_26993582
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 22:18 schreef je-roen het volgende:
-Fly air verhaal-
Ja, fly air is heel slecht. Heb een keer de fout gemaakt om met het toenmalige air holland naar Kenya te willen vliegen. Na een flinke vertraging (zonder informatie voorziening) werden we in een toestel van fly air gepropt. De ellende was toen nog maar net begonnen want de stoelen waren krap, het personeel was erg slecht (sprak geen Engels) en opeens vlogen we om via Turkije waardoor de vlucht zeker 15 uur duurde. Overigens nog wel een (kleine) schadevergoeding weten te krijgen, maar ik vlieg voortaan alleen nog maar met fatsoenlijke maatschappijen.
Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
  Moderator zondag 15 mei 2005 @ 15:26:00 #248
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_27027328
Charleroi ontvangt Onur Air

CHARLEROI - De luchthaven van Charleroi ontvangt vluchten van de Turkse maatschappij Onur Air die in Frankrijk en Nederland worden geweerd. Een woordvoerder van de Waalse luchthaven zei zondag dat Onur Air het vliegveld vrijdag heeft benaderd als alternatief. Alle benodigde papieren zijn in orde en daarom heeft Charleroi Onur Air het groene licht gegeven, aldus de woordvoerder.


Onur Air mag wegens vermeende veiligheidsincidenten sinds donderdag niet meer landen in Nederland, Duitsland, Zwitserland en Frankrijk. Vrijdag zei de Belgische minister van Mobiliteit Landuyt dat de toestellen van Onur Air extra in de gaten worden gehouden. Alleen wanneer onderzoek er aanleiding voor zou geven, dan volgt in België eveneens een vliegverbod voor Onur Air. (telegraaf.nl)
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  zondag 15 mei 2005 @ 15:34:56 #249
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_27027576
Op Zavantem landden de vliegtuigen al, ik denk dat Charleroi goedkoper is voor onze Turkse vrienden
  zondag 15 mei 2005 @ 15:43:20 #250
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_27027833
Walen omkopen schijnt ook een stuk gemakkelijker te zijn
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')