abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26802959
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 15:28 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Weet iemand eigenlijk wat de regels daarvoor zijn? In kan me er namelijk best wel wat bij voorstellen dat je niet meer in wilt stappen als je met een brandende motor bent teruggekeerd.

Verder vind ik het schandalig dat die man zegt dat je bijj een lage prijs al achterdochtig zou moeten worden. Je mag er toch van uitgaan dat de veiligheid van het vliegtuig gewaarborgd wordt. Het enige waar je vanuit moet gaan bij een lage prijs is dat de service in het vliegtuig ontbreekt en dat het vliegtuig verouderd is (geen televisies aan boord of iets dergelijks), niet dat er een kans is dat je je bestemming niet haalt! Strengere maatregelen dus voor dit soort organisaties en niet aan de consument overlaten.

Ik heb trouwens een keer met Onur Air gevlogen en qua service niveau en comfort doen zij echt niet onder voor Transavia Basiq air of Dutchbird.
Ik ga over een aantal weken ook naar turkije op vakantie, maar ik weet niet met welke maatschappij :S. heb bij arke geboekt, iemand enig idee?
  zaterdag 7 mei 2005 @ 15:41:55 #27
8474 Porto
Fok it..!
pi_26803166
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 15:32 schreef forumpie het volgende:

[..]

Ik ga over een aantal weken ook naar turkije op vakantie, maar ik weet niet met welke maatschappij :S. heb bij arke geboekt, iemand enig idee?
Weet je wel op welk datum en hoe laat dan zoeken we dan even op
pi_26803234
Alle waar is naar zijn geld.
Wij vliegen (tenzij het door de bestemming niet anders kan) altijd met lijndiensten.
Gewoon vertrektijden, gewonde service, alleen wat hogere prijzen.
pi_26803477
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 15:41 schreef Porto het volgende:

[..]

Weet je wel op welk datum en hoe laat dan zoeken we dan even op
24ste..heb gekeken alleen fly air en transavia gaan dan.Maar die fly air staat ook niet zo goed bekend.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 15:56:11 #30
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_26803527
doe ik nooit meer. 1 keer gedaan, 10 uur vertraging

klote maatschappij
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_26803548
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 15:56 schreef Houniet het volgende:
doe ik nooit meer. 1 keer gedaan, 10 uur vertraging

klote maatschappij
10 uur damn, ik heb ook een x vanuit amerika. zolang moeten wachten op londen, en dan heb je al een hele reis gehad..
  zaterdag 7 mei 2005 @ 16:02:32 #32
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_26803659
Lijkt me niet bepaald een frisse maatschappij na het horen van alle berichten. Op 17 juni 2003 is er zoals bekend ook een toestel van "gecrashed" op het vliegveld hiero, Eelde.

quote:
Op dinsdagmorgen 17 juni 2003, schoot een vliegtuig van de Turkse maatschappij Onur Air door op baan 23 van het vliegveld Groningen Airport Eelde (EHGG / GRQ). Aan boord waren 142 passagiers en 8 bemanningsleden, die voor een vakantie naar Dalaman, Turkije gingen. Twee mensen raakten licht gewond.

Een McDonnell Douglas MD-88, de TC-ONP 'Esra' met constructienummer 53549/2185 en vluchtnummer OHY2263 startte om 9.20 am, maar moest deze afbreken omdat de neus niet omhoog kwam. Het vliegtuig had al een te grote snelheid en kon niet op tijd stoppen op de 1800 meter lange baan. Het vliegtuig schoot 200 meter voorbij het einde van de baan en raakte daarbij de landingslichten. Het toestel kwam tot stilstand in een grasveld aan het eind van de baan.

Het vliegveld was gesloten tot de volgende middag. Alleen Ryanair vloog nog vanaf de kortere dwarsbaan. (baan 19 / 01)

Ik zal mij niet wagen aan allerlei speculaties over wat er gebeurd is, maar wacht op het rapport van de overheid, voordat ik hier iets over schrijf.

Op dinsdag 28 oktober 2003 maakte de TC-ONP zijn eerst vlucht, na bijna 4 maanden van reparatie. Dit was een testvlucht van ongeveer een uur die werd uitgevoerd in de noord-west sector. De volgende morgen vertrok het toestel naar Turkije.
















De eerste zes foto's zijn gemaakt tijdens het bergen van het toestel op woensdag 18 juni 2003, een dag na de crash. De laatste twee foto's zijn gemaakt van de eerste testvlucht op 28 oktober 2003.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_26803700
aardig gek .. wat een maatschappij zeg.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 16:04:57 #34
8474 Porto
Fok it..!
pi_26803710
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 15:53 schreef forumpie het volgende:

[..]

24ste..heb gekeken alleen fly air en transavia gaan dan.Maar die fly air staat ook niet zo goed bekend.
Waar kijk jij? want er vertrekken tig andere vliegtuigen die dag

Alitalia, Budgetair, Lufthansa, KLM, Turkish Airlines, Malev, Austrian, Air France onder anderen alleen zonder exacte tijd van vertrek 24ste en datum terug kan je niet zoeken
pi_26803887
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 16:04 schreef Porto het volgende:

[..]

Waar kijk jij? want er vertrekken tig andere vliegtuigen die dag

Alitalia, Budgetair, Lufthansa, KLM, Turkish Airlines, Malev, Austrian, Air France onder anderen alleen zonder exacte tijd van vertrek 24ste en datum terug kan je niet zoeken
Naar Antalya had ik gekeken (sorry vergeten te melden)
  zaterdag 7 mei 2005 @ 16:22:02 #36
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_26804114
Bij Arke betaal je meestal meer dan genoeg om met een Nederlandse maatschappij te vliegen, dus waarschijnlijk Transavia.
pi_26804145
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 16:22 schreef _Boo_ het volgende:
Bij Arke betaal je meestal meer dan genoeg om met een Nederlandse maatschappij te vliegen, dus waarschijnlijk Transavia.
hoop het!!
pi_26804299
Ach, er is een positief punt.....alle toestellen komen uiteindelijk weer op de grond.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 17:08:44 #39
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_26804750
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 16:02 schreef Jaguarized het volgende:
Lijkt me niet bepaald een frisse maatschappij na het horen van alle berichten. Op 17 juni 2003 is er zoals bekend ook een toestel van "gecrashed" op het vliegveld hiero, Eelde.
Beter start afbreken dan neerstoren toch?
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 15:57 schreef forumpie het volgende:

[..]

10 uur damn, ik heb ook een x vanuit amerika. zolang moeten wachten op londen, en dan heb je al een hele reis gehad..
Wees blij dat het op de terugweg was! Heb heen wel Martinair wel eens met 6 uur vertraging gezeten Was een toestel ergens kapoet en alles schoof op. En vooral lekker omdat we WEL al op Schiphol waren door omstandigheden (weggebracht worden en was vrij voor genomen om die tijd). Zit je 6 uur op schiphol en kom je om 05:00 in je hotel aan.. Lekker gaar is dat hoor
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_26806852
Ach don't worry.

Het ergste wat je kan overkomen is dat je in een afgetrapt toestelletje zit van Tupolev..
Stoelen kapot, klapboordjes voor je kapot enzo...

Ik vloog daarmee naar Sint petersburg. Het was zeker een onprettige vlucht, je zag bijna de moertjes en boutjes rondvliegen.

Gelukkig overleeft

[ Bericht 1% gewijzigd door renz0r op 07-05-2005 20:07:05 ]
pi_26807210
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 16:22 schreef _Boo_ het volgende:
Bij Arke betaal je meestal meer dan genoeg om met een Nederlandse maatschappij te vliegen, dus waarschijnlijk Transavia.
Vorig jaar hadden wij ook via Arke geboekt en toen vlogen we met Inter Airlines (Turkse maatschappij).
Hier een paar foto's:



Als je naar Turkije vliegt dan ga je altijd met Inter Airlines. Arke gebruikt bijna nooit Transavia voor deze vluchten.
  Moderator zaterdag 7 mei 2005 @ 19:32:44 #42
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_26807795
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 18:58 schreef renz0r het volgende:
Ach don't worry.

Het ergste wat je kan overkomen is dat je in een afgetrapt toestelletje zit van Tipolec..
Stoelen kapot, klapboordjes voor je kapot enzo...
Tipolec?

Google kent wel een túpolec, maar het lijkt me sterk dat jij daarin hebt gezeten.



Je bedoelt neem ik aan Tupolev?
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_26808794
Tupolev ja
pi_26809034
Vorig jaar ben ik ook met Onur air naar turkije geweest. Wij kregen wel eten en drinken aan boord. verder was de vlucht niet echt super. De veiligheids instructie's waren niet te verstaan, verder was het engels van de stewardessen niet om aan te horen. De beenruimte was zeer slecht.
Op de terugreis was de vlucht overboekt, en zaten we dus in een vliegtuig en werden we uit het vliegtuig gehaald. In Turkije zijn ze zo corrupt als de pest, en een vrouw die te laat was en een vriendje had die op het vliegveld werkte mocht met de eerstvolgende vlucht mee. En toen mocht 1 van ons ook nog mee. Hebben we dus niet gedaan en zijn we dus met corendon teruggevlogen.
Na deze ervaring ga ik nooit meer met Onur air.
People are all the same
And we only get judged by what we do
Personality reflects name
And if I'm ugly then so are you
  zaterdag 7 mei 2005 @ 20:56:40 #45
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_26809969
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 15:28 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Weet iemand eigenlijk wat de regels daarvoor zijn? In kan me er namelijk best wel wat bij voorstellen dat je niet meer in wilt stappen als je met een brandende motor bent teruggekeerd.
In principe cancel je dan gewoon de reis, en dat kan niet meer. Een brandende motor kan elke maatschappij overkomen, en na reparatie functioneert het allemaal heus weer naar behoren. Best logisch dan toch dat je geen geld terug krijgt als je niet meer mee wil?
quote:
Het ergste wat je kan overkomen is dat je in een afgetrapt toestelletje zit van Tupolev..
Stoelen kapot, klapboordjes voor je kapot enzo...

Ik vloog daarmee naar Sint petersburg. Het was zeker een onprettige vlucht, je zag bijna de moertjes en boutjes rondvliegen.
Pulkovo Aviation?
  zaterdag 7 mei 2005 @ 21:14:26 #46
33908 superpoedel
Niet zomaar een poedel
pi_26810409
Vorig jaar heb ik met Fly Air gevlogen en ik kan niet anders zeggen dan dat het goed bevallen is. Heb zelf geen ervaring met Onur Air maar hoor inderdaad van veel mensen dat het niet echt comfortabel is.
A workingclasshero is something to be
pi_26818852
edit - overbodig -

[ Bericht 48% gewijzigd door Pizza_Shooter op 08-05-2005 13:31:58 ]
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
  zondag 8 mei 2005 @ 10:20:19 #48
80382 manny
30 is best veel
pi_26818911
deze week heen en terug gevlogen met onur. Heenweg in een oud barrel, overigens geen problemen. Terug in een vrij nieuwe 747-200, die ze via Iberia hadden ingehuurd: top ! Gisteren geland, 1,5 uur vertraging vanwege de drukte; verder prima.

Overigens was het minder leuk daar te zitten en dan die ellende verhalen uit de Telegraaf te lezen, we maakten ons wel even zorgen

[ Bericht 0% gewijzigd door manny op 08-05-2005 10:27:24 ]
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_26818980
Fly Air. Als in: "Ja, we kunnen echt vliegen hoor!"

Twee jaar geleden was dat nog Air Anatolia. Maar op zich was met beiden best te vliegen. Oké, je stoel zakt een beetje door... Maar ik heb wel 3 van de 4 keer plaatsen bij de nooduitgang gehad, dus met lekker veel beenruimte. En mocht er iets fout gaan, sta je ook als eerste buiten.
De eerste keer met Air Anatolia zaten de plafondplaten en bagagerekken ook niet o goed vast, dat vliegtuig hing van duct-tape aan elkaar. En de laatste keer met Fly Air hadden we een toestel waar alles in het Chinees of Japans aangegeven stond, en toen we binnenkwamen kwam er er een mooie nevel uit de airco. Je waande je echt in een derderangs ruimtefilm. We hadden ook vertraging, dus vergeet de vaste plaatsen, iedereen kon gewoon ergens gaan zitten. Ik heb trouwens ook een keer meegemaakt dat iedereen achterin (of voorin) het vliegtuig moest gaan zitten. We hoefden nog niet niet onze armen uit het raampje te steken en mee te wapperen.
pi_26819001
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 19:32 schreef Gert het volgende:
[..]
Tipolec?
Google kent wel een túpolec, maar het lijkt me sterk dat jij daarin hebt gezeten.
[afbeelding]
Je bedoelt neem ik aan Tupolev?
Dat is geen Tupolev maar een B-29 met Russische sterren er op...

Tu-154:


En nog een Tu-154:


Overigens kunnen zijn de Russische vliegtuigontwerpen niet slecht- maar gebrek aan onderhoud is vaak het probleem.
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')