Beetje slap hoor... Als je m'n verhaal had gelezen had je geweten dat ik collectief herdenken prima vind, maar wel als je echt iets weet van de gebeurtenissen in die tijd. Als dat voor die vrouw geldt valt ze dus niet onder mijn betoog.quote:Op donderdag 5 mei 2005 01:27 schreef Braamhaar het volgende:
De vrouw die je kon horen huilen tijdens de twee minuten stilte was zeker ook vals sentiment...![]()
Kortom, je weet niet eens waarom die mensen herdenken maar hebt wel je oordeel klaar.quote:Op donderdag 5 mei 2005 01:41 schreef Speth het volgende:
[..]
Beetje slap hoor... Als je m'n verhaal had gelezen had je geweten dat ik collectief herdenken prima vind, maar wel als je echt iets weet van de gebeurtenissen in die tijd. Als dat voor die vrouw geldt valt ze dus niet onder mijn betoog.
Ik vond dat een beetje ergerlijk, hou jezelf dan een paar minuten in of huil in stilte.quote:Op donderdag 5 mei 2005 01:27 schreef Braamhaar het volgende:
De vrouw die je kon horen huilen tijdens de twee minuten stilte was zeker ook vals sentiment...![]()
Wederom een nogal slappe redenering...quote:Op donderdag 5 mei 2005 01:52 schreef gelly het volgende:
[..]
Kortom, je weet niet eens waarom die mensen herdenken maar hebt wel je oordeel klaar.
Hoe kom je er in vredesnaam bij dat ik het wil afschaffen? Dat wil ik juist niet. Herdenken is goed, en als men dat collectief wil doen vind ik dat uitstekend (mits op gepaste wijze). Echter, diegenen die geen kennis hebben van dit onderwerp, en die zullen zelf wel weten wie ze zijn, kunnen in mijn ogen niet oprecht herdenken en zouden er goed aan doen zich eerst eens echt in het onderwerp te verdiepen alvorens te pretenderen dat ze gedenken.quote:Op donderdag 5 mei 2005 01:59 schreef gelly het volgende:
Ja, maar ik snap je punt niet. Wil je het hele gebeuren nu afschaffen of slechts voor diegenen die niet weten wat ze nu precies herdenken ?
En hoe wil je dat bewerkstelligen ?quote:Op donderdag 5 mei 2005 02:03 schreef Speth het volgende:
[..]
Hoe kom je er in vredesnaam bij dat ik het wil afschaffen? Dat wil ik juist niet. Herdenken is goed, en als men dat collectief wil doen vind ik dat uitstekend (mits op gepaste wijze). Echter, diegenen die geen kennis hebben van dit onderwerp, en die zullen zelf wel weten wie ze zijn, kunnen in mijn ogen niet oprecht herdenken en zouden er goed aan doen zich eerst eens echt in het onderwerp te verdiepen alvorens te pretenderen dat ze gedenken.
Niet. Ik wil niets bij een ander bewerkstelligen, ik geef slechts mijn mening over hun gedrag. Wat iemand daar eventueel besluit mee te doen kan ik niet echt beinvloeden, en is mijn doel ook niet. Het verhaal is gericht op wie zich erdoor aangesproken voelt, of wie zich erin herkent en misschien mensen kent die zich zo gedragen.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |