Geluukig dat je er wel over nadenkt, maar ik moet je toch effe verbeteren, we herdenken de (Nederlandse) doden uit WW II, en alle volgende oorlogen en vredesoperaties.quote:Op woensdag 4 mei 2005 20:28 schreef Speth het volgende:
4 april 20:00 is zojuist gepasseerd. Het moment waarop men ieder jaar placht de doden uit de tweede wereldoorlog te herdenken. Toch lijkt het alsof de fok redactie de betekenis van het begrip "herdenken" niet echt begrepen heeft:
Twee minuten per jaar is voldoende en de rest van het jaar denken we er niet meer aan. Tevens hoe kun je zonder kennis wel je dankbaarheid tonen. In dat geval kun je net zo goed herdenken dat de Duitsers de oorlog hebben verloren.quote:Op woensdag 4 mei 2005 20:52 schreef Guard het volgende:
Ik gebruik dus ook de twee minuten stilte niet om over mijn "kennis" over WWII te reflecteren, maar om op mijn manier uiting te geven aan mijn dankbaarheid voor die mensen die zich niet lieten onderdrukken of wegjagen, maar actie namen.
Twee minuten per jaar terugdenken aan zo'n zwarte periode, en de rest van het jaar naar de toekomst kijken, daar is in mijn ogen helemaal niets mis mee.quote:Op woensdag 4 mei 2005 20:55 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Twee minuten per jaar is voldoende en de rest van het jaar denken we er niet meer aan. Tevens hoe kun je zonder kennis wel je dankbaarheid tonen. In dat geval kun je net zo goed herdenken dat de Duitsers de oorlog hebben verloren.
Als voor jouw 4 mei de dag is om terug te denken. Waarom zou die dag dan ook de dag moeten zijn dat ik terug denk aan die zwarte periode?quote:Twee minuten per jaar terugdenken aan zo'n zwarte periode, en de rest van het jaar naar de toekomst kijken, daar is in mijn ogen helemaal niets mis mee.
Ik denk dat je Sport kennis groter is.quote:En tja als jij denkt dat ik geen kennis heb van WW II..... gelukkig weet ik wel beter....
Ik heb nooit gezegd dat 4 mei de dag moet zijn voor jou om te gedenken, je mag op ieder moment herdenken en gedenken.quote:Op woensdag 4 mei 2005 21:06 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Als voor jouw 4 mei de dag is om terug te denken. Waarom zou die dag dan ook de dag moeten zijn dat ik terug denk aan die zwarte periode?
[..]
Ik denk dat je Sport kennis groter is.
Vandaar je sport kennis is groter.quote:Op woensdag 4 mei 2005 21:17 schreef Guard het volgende:
En ik praat nu eenmaal liever over sport dan over oorlog, gek he?
Iedereen die de oorlog wil herdenken moet dat natuurlijk op zijn eigen manier doen, en voor sommige mensen geldt dat ze dat liever collectief doen op een vast tijdstip, of slechts dank betonen, dat vind ik prima. Zolang je, als je dan pretendeert te herdenken, maar iets hebt om over na te herdenken.quote:Op woensdag 4 mei 2005 21:01 schreef Guard het volgende:
[..]
Twee minuten per jaar terugdenken aan zo'n zwarte periode, en de rest van het jaar naar de toekomst kijken, daar is in mijn ogen helemaal niets mis mee.
En tja als jij denkt dat ik geen kennis heb van WW II..... gelukkig weet ik wel beter....
Je hoeft niet over een onderwerp te spreken om er kennis van te bezitten.....quote:
..... maar het klopt dat ik meer kennis heb over sport dan over WWII.quote:Op woensdag 4 mei 2005 21:26 schreef Guard het volgende:
Je hoeft niet over een onderwerp te spreken om er kennis van te bezitten.....
Daar kan ik niet over oordelen, over jouw kennisquote:Op woensdag 4 mei 2005 21:28 schreef -Angel- het volgende:
[..]
..... maar het klopt dat ik meer kennis heb over sport dan over WWII.
Waarom autochtoon?quote:Op woensdag 4 mei 2005 21:25 schreef lionsguy18 het volgende:
Ik heb naar de ceremonie en de kranslegging gekeken en daardoor ook 2 minuten stilte gehouden.
Het was een verademing om die grote schare autochtone mensen op de Dam te zien die aan deze plechtigheid deelnamen.
Geweldig dat jij als racist begrijpt wat 4 en 5 mei inhouden. Tip voor de volgende keer : ga wat anders doen. We herdenken namelijk ook mensen die hun leven hebben gegeven zodat onze maatschappij niet langer dan 5 jaar onder het juk van malloten als jij heeft moeten lijden.quote:Op woensdag 4 mei 2005 21:25 schreef lionsguy18 het volgende:
Ik heb naar de ceremonie en de kranslegging gekeken en daardoor ook 2 minuten stilte gehouden.
Het was een verademing om die grote schare autochtone mensen op de Dam te zien die aan deze plechtigheid deelnamen.
Herdenken, stilstaan. Het is maar net welke invulling jij eraan geeft. We herdenken alle mensen die tijdens de 2e Wereldoorlog en de afgelopen 60 jaar hun leven hebben gegeven voor vrijheid van anderen. Dat lijkt me toch genoeg. Dan hoef je niet eens te weten waar en wanneer dat allemaal is geweest. Ik zie die 2 minuten als respect voor diegenen, en zo vul ik het ook in.quote:Op woensdag 4 mei 2005 21:37 schreef -Angel- het volgende:
Gelly, hoe kun je iets herdenken zonder er kennis over te hebben. Het herdenken is dan toch een niets zeggend gebaar geworden. Wat ik eerder al zei, zonder kennis kun je net zo goed herdenken dat Duitsland de oorlog heeft verloren.
Niet "mogen", maar "kunnen". Verder mag je met uitleggen wat ik er dan niet aan zou begrijpen, dat doe je namelijk niet echt.quote:Je snapt kennelijk de bedoeling niet helemaal als je verwacht dat iedereen zo'n beetje geschiedenis moet hebben gestudeerd om überhaupt te mogen herdenken.
Zeg ik ergens dat je geen 2 minuten stil moet zijn? Als iemand dat een passende manier en een goed moment vindt om te herdenken vind ik dat prima. Ik zeg slechts dat je geen valse pretenties op moet houden bij zoiets verschrikkelijks, en geen onzinnige dingen moet doen om maar te laten zien dat je "herdenkt", zoals sites offline halen.quote:Iedereen mag die 2 minuten invullen op z'n eigen manier, en herdenken wat ie wil. En uit respect voor een ander hou je je gewoon ff 2 minuten rustig als je niks te herinneren hebt of wil herinneren.
Jij legt jouw waardeoordeel op aan het herdenken en hoe mensen dat invullen. Jij noemt het offline halen onzinnig, terwijl je niet eens weet welk motief erachter schuil gaat. Persoonlijk word ik een beetje moe van de "ik herdenk beter dan jij" houding. Dat lijkt me namelijk helemaal niet de bedoeling.quote:Op woensdag 4 mei 2005 21:41 schreef Speth het volgende:
Ik zeg slechts dat je geen valse pretenties op moet houden bij zoiets verschrikkelijks, en geen onzinnige dingen moet doen om maar te laten zien dat je "herdenkt", zoals sites offline halen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |