Bij ons ging het redelijk goed. Mensen die weigerden iets aan de brievenbus te doen kregen bericht dat ze geen post meer aan huis kregen en vanaf de volgende werkdag de post op konden halen op kantoor. Dit resulteerde er meestal in dat een dag erna er een buitenbus hing op de goede plekquote:Op dinsdag 10 mei 2005 14:03 schreef ultra_ivo het volgende:
Terugsturen gebeurt bij ons wel eens, vooral bij mensen die continu weigeren iets aan hun brievenbus te doen of zelfs helemaal geen brievenbus hebben. Briefjes ingooien en de busstukken naar het postkantoor sturen is de gangbare procedure, maar het geduld mag eens op zijn.
Bij een brievenbus die boordevol is is het trouwens de standaardprocedure om terug te sturen. Laten liggen totdat de brievenbus weer leeg is geldt als overservice.
Dat van die grote HSM klopt, die komt er over een paar jaar idd. Het samenvoegen en toevoegen van tijdschriften (denk aan Libelle's e.d. in die plastics met van die losse adreskaartjes) zal nog wel met de hand moeten.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 13:56 schreef nixxx het volgende:
Ik geloof dat ze wel bezig zijn met HSM voor grote post.... maar samenvoegen zullen ze wel niet gaan doen... laten ze je liever met twee bundels teglijk op straat lopen 1 groot en 1 klein
Post voor overvolle brievenbussen gaan bij ons ook direct retour afzender. Vooral als je bepaalde flats bij ons loopt heb je veel volle brievenbussen. Mijn collega hoeft dan die post niet de volgende dag weer mee te nemen, van mijquote:Op dinsdag 10 mei 2005 14:03 schreef ultra_ivo het volgende:
Terugsturen gebeurt bij ons wel eens, vooral bij mensen die continu weigeren iets aan hun brievenbus te doen of zelfs helemaal geen brievenbus hebben. Briefjes ingooien en de busstukken naar het postkantoor sturen is de gangbare procedure, maar het geduld mag eens op zijn.
Bij een brievenbus die boordevol is is het trouwens de standaardprocedure om terug te sturen. Laten liggen totdat de brievenbus weer leeg is geldt als overservice.
Ik doe 't ook wel s... van die krantenjongens die dan voor je gelopen hebben en de helft eruit laten steken...quote:Op dinsdag 10 mei 2005 14:39 schreef OMG het volgende:
Overvolle brievenbussen.. dat ligt eraan. Als het zo'n groene plastic buitenbus is zonder slotje, dan is het HAH/folders en dergelijke eruit, post erin. Bij bussenfrontjes en dichte buitenbussen gaat het mee terug en retour afzender.
Helemaal irritant wordt het als het geregend heeft en er dus van die dikke, natte, slappe pakken papier half uit een brievenbus hangen.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 14:50 schreef mark_03 het volgende:
[..]
Ik doe 't ook wel s... van die krantenjongens die dan voor je gelopen hebben en de helft eruit laten steken...
Hup, krant op de grond, hup, post erin en weer verder fietsen. Rotvolk, die krantenbezorgers
hahaha, dat had ik dus vandaag. Wat smerig word dat zeg!quote:Op dinsdag 10 mei 2005 15:05 schreef OMG het volgende:
[..]
Helemaal irritant wordt het als het geregend heeft en er dus van die dikke, natte, slappe pakken papier half uit een brievenbus hangen.
Niet negatief bedoeld naar jou toe Troeta, maar je merkt zeker als je al wat langer bij de post loopt dat het werk echt niet voor iedereen weggelegd is.. sommige mensen kunnen het niet volhouden, anderen zijn echt superlangzaam.. Ik heb het altijd wel leuk gevonden.. op die keren dan na dat er veel bier in zat en weinig tot geen slaap...quote:Op dinsdag 10 mei 2005 16:57 schreef TheSorrow het volgende:
Troeta, als je nu al zo loopt te klagen lijkt t me beter dat je een andere baan zoekt...
Klopt, heb hetzelfde.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 17:30 schreef OMG het volgende:
Ik heb zelf ondervonden dat ik met weinig slaap en soms te veel bier op de vorige avond ik juist fitter en sneller was. Typisch.
Die kun je beter niet uit laten betalen, er gaat dan veel naar de belasting. Bij ons is het gewoon om dan uit te rekenen hoeveel maanden je nog in dienst kan blijven en dan heb je die tijd gewoon verlof. Dus je bent weg bij de post, maar krijgt nog een paar maanden (in jou geval half jaar zeker?) een loonstrook.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 10:16 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Een maand. Bij mij tenminste.
Bijkomend voordeel, verlofuren uitbetaald krijgen. Had er nog 145.
Ik heb wel eens een bouvier suf geslagen met een zware bundel toen die niet zo aardig tegen me deed. Daarna drong hij niet meer zo aan...quote:Op dinsdag 10 mei 2005 16:57 schreef TheSorrow het volgende:
Ook altijd leuk bij een bus, een grijpgrage kat of hond , heb al verschijdene keren mn klauw opengehaaldMan op kantoor had tzelfde, die pakte die poot van de kat en brak m
Vond t baasje niet zo leuk... "Ja moet ie zn poten maar thuishouden" zei ie
Vaak genoeg maak ik het volgende mee:quote:Op dinsdag 10 mei 2005 19:38 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Ik heb wel eens een bouvier suf geslagen met een zware bundel toen die niet zo aardig tegen me deed. Daarna drong hij niet meer zo aan...
Waar ik altijd om moet lachen op de zaterdag is de domheid van mensen bij legitimatiezendingen (nr. 13).
"Goedemiddag mevrouw. Ik heb hier een legitimatiezending voor P.J. Luttenbroek. Is hij of zij aanwezig?"
"Nee, maar waar kan ik tekenen, dan geef ik het wel aan hem."
"Helaas mevrouw, het is een legitimatiezending. Daar moet de persoon voor wie het bestemd is zich persoonlijk legitimeren en voor tekenen."
"Maar ik heb zijn paspoort hier thuis liggen"
"Ah, dan is meneer in overtreding, mevrouw!"
Ik had ook een keer zo'n adresje in de zomer. De eerste keer schrok ik me rot, de tweede en derde keer vond ik het wel grappig. Iedere keer zag je door die onderruit (van 'melkglas') een afdruk van die katquote:Op dinsdag 10 mei 2005 20:55 schreef JDude het volgende:
Ik had op m'n oude vestiging een wijk met een adres waar men een deur- en een buitenbus had. Achter de deur zat een geflipte kat. Een subtiel tikje tegen de klep was genoeg om dat beest binnen een paar seconden de aanval op de deur in te laten zetten. De post ging vervolgens uiteraard gewoon in de buitenbus
Welja, straks zijn we toch allemaal oranjequote:Op dinsdag 10 mei 2005 21:17 schreef B4CO het volgende:
Ik werk op t hoofdkantoor van TNT in Hoofddorp, telt dat ook?
quote:Op dinsdag 10 mei 2005 20:53 schreef Carport het volgende:
"Mevrouw, hij kan hem maandag hier ophalen, wilt u even tekenen voor akkoord Postkantoor?"
Een van de ouwe lui van mijn kantoor (inmiddels met pensioen en daarvoor één van de leidinggevenden) heeft zo een keer een poedel bijna naar de andere wereld geholpen. Die kwam uit de bosjes en greep hem vol in de kuit, waarop hij omdraait en vol uithaalt. Komt de bazin naar buiten (veels te nette dame natuurlijk) "Postbode wat doet u nu????" "IK SCHOP 'M DOOD GVD!!!!!"quote:Op dinsdag 10 mei 2005 16:57 schreef TheSorrow het volgende:
Daar word je idd gestoord van, van die folderknapen die alles er uit laten steken...jammer dan hoor de post is belangrijker, weg met die zooiOok altijd leuk bij een bus, een grijpgrage kat of hond , heb al verschijdene keren mn klauw opengehaald
Man op kantoor had tzelfde, die pakte die poot van de kat en brak m
Vond t baasje niet zo leuk... "Ja moet ie zn poten maar thuishouden" zei ie
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |