abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26882643
Het was vandaag qua post wel rust alleen wel twee HAH maar ja

Donderdag weer werken
pi_26882832
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 14:03 schreef ultra_ivo het volgende:
Terugsturen gebeurt bij ons wel eens, vooral bij mensen die continu weigeren iets aan hun brievenbus te doen of zelfs helemaal geen brievenbus hebben. Briefjes ingooien en de busstukken naar het postkantoor sturen is de gangbare procedure, maar het geduld mag eens op zijn.
Bij een brievenbus die boordevol is is het trouwens de standaardprocedure om terug te sturen. Laten liggen totdat de brievenbus weer leeg is geldt als overservice.
Bij ons ging het redelijk goed. Mensen die weigerden iets aan de brievenbus te doen kregen bericht dat ze geen post meer aan huis kregen en vanaf de volgende werkdag de post op konden halen op kantoor. Dit resulteerde er meestal in dat een dag erna er een buitenbus hing op de goede plek
A mind with a heart of it's own
pi_26883217
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 13:56 schreef nixxx het volgende:
Ik geloof dat ze wel bezig zijn met HSM voor grote post.... maar samenvoegen zullen ze wel niet gaan doen... laten ze je liever met twee bundels teglijk op straat lopen 1 groot en 1 klein
Dat van die grote HSM klopt, die komt er over een paar jaar idd. Het samenvoegen en toevoegen van tijdschriften (denk aan Libelle's e.d. in die plastics met van die losse adreskaartjes) zal nog wel met de hand moeten.
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 14:03 schreef ultra_ivo het volgende:
Terugsturen gebeurt bij ons wel eens, vooral bij mensen die continu weigeren iets aan hun brievenbus te doen of zelfs helemaal geen brievenbus hebben. Briefjes ingooien en de busstukken naar het postkantoor sturen is de gangbare procedure, maar het geduld mag eens op zijn.
Bij een brievenbus die boordevol is is het trouwens de standaardprocedure om terug te sturen. Laten liggen totdat de brievenbus weer leeg is geldt als overservice.
Post voor overvolle brievenbussen gaan bij ons ook direct retour afzender. Vooral als je bepaalde flats bij ons loopt heb je veel volle brievenbussen. Mijn collega hoeft dan die post niet de volgende dag weer mee te nemen, van mij
pi_26883369
Overvolle brievenbussen.. dat ligt eraan. Als het zo'n groene plastic buitenbus is zonder slotje, dan is het HAH/folders en dergelijke eruit, post erin. Bij bussenfrontjes en dichte buitenbussen gaat het mee terug en retour afzender.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_26883719
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 14:39 schreef OMG het volgende:
Overvolle brievenbussen.. dat ligt eraan. Als het zo'n groene plastic buitenbus is zonder slotje, dan is het HAH/folders en dergelijke eruit, post erin. Bij bussenfrontjes en dichte buitenbussen gaat het mee terug en retour afzender.
Ik doe 't ook wel s... van die krantenjongens die dan voor je gelopen hebben en de helft eruit laten steken...
Hup, krant op de grond, hup, post erin en weer verder fietsen . Rotvolk, die krantenbezorgers
een droom is een eiland van iets in een ruimte van niets
pi_26884144
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 14:50 schreef mark_03 het volgende:

[..]

Ik doe 't ook wel s... van die krantenjongens die dan voor je gelopen hebben en de helft eruit laten steken...
Hup, krant op de grond, hup, post erin en weer verder fietsen . Rotvolk, die krantenbezorgers
Helemaal irritant wordt het als het geregend heeft en er dus van die dikke, natte, slappe pakken papier half uit een brievenbus hangen.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_26886985
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 15:05 schreef OMG het volgende:

[..]

Helemaal irritant wordt het als het geregend heeft en er dus van die dikke, natte, slappe pakken papier half uit een brievenbus hangen.
hahaha, dat had ik dus vandaag. Wat smerig word dat zeg!

Ik moet de post al mee terug nemen als iemand het eruit kan pakken. Doe ik niet, want dan blijf ik bezig.
Maar bij 1 huis doe ik het expres..hun hebben de brievenbus achter een stekelbosje en dan is die bus ook nog eens smal en na 1 envelop al vol.

Ik word nu eigenlijk al schijtziek van al die voortuintjes met hekjes, je blijft heen en weer lopen.

Nee, ik denk niet dat dit een lange carierre gaat worden
  dinsdag 10 mei 2005 @ 16:57:58 #233
119158 TheSorrow
Zeitgeist
pi_26887175
Daar word je idd gestoord van, van die folderknapen die alles er uit laten steken...jammer dan hoor de post is belangrijker, weg met die zooi Ook altijd leuk bij een bus, een grijpgrage kat of hond , heb al verschijdene keren mn klauw opengehaald Man op kantoor had tzelfde, die pakte die poot van de kat en brak m Vond t baasje niet zo leuk... "Ja moet ie zn poten maar thuishouden" zei ie

Troeta, als je nu al zo loopt te klagen lijkt t me beter dat je een andere baan zoekt...
† The 3 Kings †
  dinsdag 10 mei 2005 @ 17:17:19 #234
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_26887714
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 16:57 schreef TheSorrow het volgende:
Troeta, als je nu al zo loopt te klagen lijkt t me beter dat je een andere baan zoekt...
Niet negatief bedoeld naar jou toe Troeta, maar je merkt zeker als je al wat langer bij de post loopt dat het werk echt niet voor iedereen weggelegd is.. sommige mensen kunnen het niet volhouden, anderen zijn echt superlangzaam.. Ik heb het altijd wel leuk gevonden.. op die keren dan na dat er veel bier in zat en weinig tot geen slaap...
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_26888048
Ik heb zelf ondervonden dat ik met weinig slaap en soms te veel bier op de vorige avond ik juist fitter en sneller was. Typisch.

Wat betreft het werk ben ik het met nixxx eens. Ik moest een paar weken geleden een postbezorgster inwerken en deze persoon had tijdens de KNJ periode ook een paar weken meegelopen. Het was nu aan mij om haar haar vaste wijk te laten lopen.
Ze was rechtshandig maar hield in diezelfde hand ook de bundel post vast, wat er heel raar uitzag wanneer ze de post in de brievenbussen probeerde te stoppen.
Rechtsom lopen + in je rechterhand je bundel post houden + met diezelfde rechterhand ook nog eens de post in een brievenbus proberen te stoppen is niet de ideale combinatie.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 17:45:19 #236
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_26888402
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 17:30 schreef OMG het volgende:
Ik heb zelf ondervonden dat ik met weinig slaap en soms te veel bier op de vorige avond ik juist fitter en sneller was. Typisch.
Klopt, heb hetzelfde.
A.M.A.B
  dinsdag 10 mei 2005 @ 17:45:20 #237
119158 TheSorrow
Zeitgeist
pi_26888403
Ik vind ook niet iedere wijk even prettig, er is een wijk, daar loop je makkelijk 3 uur over, als je hem iedere dag hebt, ideale wijk, maar als je hem een poos niet gehad hebt en daarna opeens weer wel is t amper te doen...... Maar zoals ik al zei, niet iedere wijk is even leuk,maar ik heb absoluut geen hekel aan mn werk
† The 3 Kings †
  dinsdag 10 mei 2005 @ 18:55:51 #238
37305 BushRanger
in Wellington
pi_26890193
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 10:16 schreef Cart_man het volgende:

[..]

Een maand. Bij mij tenminste.

Bijkomend voordeel, verlofuren uitbetaald krijgen. Had er nog 145.
Die kun je beter niet uit laten betalen, er gaat dan veel naar de belasting. Bij ons is het gewoon om dan uit te rekenen hoeveel maanden je nog in dienst kan blijven en dan heb je die tijd gewoon verlof. Dus je bent weg bij de post, maar krijgt nog een paar maanden (in jou geval half jaar zeker?) een loonstrook.

Weet iemand iets van de 'rugzak' of 'oprotpremie' voor zaterdagwerkers? Een maat van me gaat weg bij de post en zei dat hij nog flink wat geld mee kreeg.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 19:14:05 #239
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_26890752
ik heb vandaag moeten lullen als brugman om ergens een rembours pakketje kwijt te raken, man had wat besteld en vrouwlief wist er niets van af, lekker huwlijk
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  dinsdag 10 mei 2005 @ 19:38:05 #240
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_26891572
quote:
Ook altijd leuk bij een bus, een grijpgrage kat of hond , heb al verschijdene keren mn klauw opengehaald Man op kantoor had tzelfde, die pakte die poot van de kat en brak m Vond t baasje niet zo leuk... "Ja moet ie zn poten maar thuishouden" zei ie
Ik heb wel eens een bouvier suf geslagen met een zware bundel toen die niet zo aardig tegen me deed. Daarna drong hij niet meer zo aan...

Waar ik altijd om moet lachen op de zaterdag is de domheid van mensen bij legitimatiezendingen (nr. 13 ).

"Goedemiddag mevrouw. Ik heb hier een legitimatiezending voor P.J. Luttenbroek. Is hij of zij aanwezig?"
"Nee, maar waar kan ik tekenen, dan geef ik het wel aan hem."
"Helaas mevrouw, het is een legitimatiezending. Daar moet de persoon voor wie het bestemd is zich persoonlijk legitimeren en voor tekenen."
"Maar ik heb zijn paspoort hier thuis liggen"
"Ah, dan is meneer in overtreding, mevrouw!"
  FOK!fotograaf dinsdag 10 mei 2005 @ 20:26:35 #241
73911 ultra_ivo
pi_26893250
Wat dacht je dan van de sleutelbossen die je op zaterdagochtend op de deuren ziet steken....
  dinsdag 10 mei 2005 @ 20:51:37 #242
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_26894066
of een briefje bij de deur, post gelieve helemaal naar binnen te duwen, en achter die deur een bijtgraag adhd jack russeltje
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_26894116
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 19:38 schreef MadGuy het volgende:

[..]

Ik heb wel eens een bouvier suf geslagen met een zware bundel toen die niet zo aardig tegen me deed. Daarna drong hij niet meer zo aan...

Waar ik altijd om moet lachen op de zaterdag is de domheid van mensen bij legitimatiezendingen (nr. 13 ).

"Goedemiddag mevrouw. Ik heb hier een legitimatiezending voor P.J. Luttenbroek. Is hij of zij aanwezig?"
"Nee, maar waar kan ik tekenen, dan geef ik het wel aan hem."
"Helaas mevrouw, het is een legitimatiezending. Daar moet de persoon voor wie het bestemd is zich persoonlijk legitimeren en voor tekenen."
"Maar ik heb zijn paspoort hier thuis liggen"
"Ah, dan is meneer in overtreding, mevrouw!"
Vaak genoeg maak ik het volgende mee:

*staat bij een flat
"Goedemorgen mevrouw ik heb een aangetekende brief van de Rabobank voor P.J. Luttenbroek, is hij/zij aanwezig?"
"Ja, die is er, kom maar naar boven, 9e etage links."
"Oké, wilt u alvast uw legitimatiebewijs opzoeken?"

*komt aan bij adres.
"Goededag mevrouw... Owh, ik zie dat deze naam niet overeenkomt. Ik ben op zoek naar P.J...."
"Ja, die is er niet."

*GRMBL, ik vraag toch naar P.J. daar beneden!
"Goed mevrouw, dan mag hij hem komen ophalen, of is hij maandag thuis?"
"Nee, hij moet dan werken, maar mag ik niet tekenen dan?"
"Nee."

*Vrouw houdt heel verhaal over echtgenoot en trouwen en partner. Ondertussen schrijf ik kennisgeving uit.
"Mevrouw, hij kan hem maandag hier ophalen, wilt u even tekenen voor akkoord Postkantoor?"

Ja, hallo, ik roep daar duidelijk beneden dat ik op zoek ben naar P.J., kom boven istie er niet. Daar word je af en toe wel moe van...
Volgende keer jouw truc proberen van de overtreding

[ Bericht 1% gewijzigd door Carport op 10-05-2005 21:10:45 ]
  dinsdag 10 mei 2005 @ 20:55:11 #244
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_26894158
Ik had op m'n oude vestiging een wijk met een adres waar men een deur- en een buitenbus had. Achter de deur zat een geflipte kat. Een subtiel tikje tegen de klep was genoeg om dat beest binnen een paar seconden de aanval op de deur in te laten zetten. De post ging vervolgens uiteraard gewoon in de buitenbus
pi_26894305
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 20:55 schreef JDude het volgende:
Ik had op m'n oude vestiging een wijk met een adres waar men een deur- en een buitenbus had. Achter de deur zat een geflipte kat. Een subtiel tikje tegen de klep was genoeg om dat beest binnen een paar seconden de aanval op de deur in te laten zetten. De post ging vervolgens uiteraard gewoon in de buitenbus
Ik had ook een keer zo'n adresje in de zomer. De eerste keer schrok ik me rot, de tweede en derde keer vond ik het wel grappig. Iedere keer zag je door die onderruit (van 'melkglas') een afdruk van die kat
  dinsdag 10 mei 2005 @ 21:17:35 #246
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_26894821
Ik werk op t hoofdkantoor van TNT in Hoofddorp, telt dat ook?
Trotse papa van Eden
  dinsdag 10 mei 2005 @ 21:18:41 #247
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_26894850
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 21:17 schreef B4CO het volgende:
Ik werk op t hoofdkantoor van TNT in Hoofddorp, telt dat ook?
Welja, straks zijn we toch allemaal oranje
  dinsdag 10 mei 2005 @ 21:21:10 #248
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_26894934
Trotse papa van Eden
  dinsdag 10 mei 2005 @ 22:02:59 #249
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_26896284
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 20:53 schreef Carport het volgende:

"Mevrouw, hij kan hem maandag hier ophalen, wilt u even tekenen voor akkoord Postkantoor?"
pi_26897904
quote:
Daar word je idd gestoord van, van die folderknapen die alles er uit laten steken...jammer dan hoor de post is belangrijker, weg met die zooi Ook altijd leuk bij een bus, een grijpgrage kat of hond , heb al verschijdene keren mn klauw opengehaald Man op kantoor had tzelfde, die pakte die poot van de kat en brak m Vond t baasje niet zo leuk... "Ja moet ie zn poten maar thuishouden" zei ie
Een van de ouwe lui van mijn kantoor (inmiddels met pensioen en daarvoor één van de leidinggevenden) heeft zo een keer een poedel bijna naar de andere wereld geholpen. Die kwam uit de bosjes en greep hem vol in de kuit, waarop hij omdraait en vol uithaalt. Komt de bazin naar buiten (veels te nette dame natuurlijk) "Postbode wat doet u nu????" "IK SCHOP 'M DOOD GVD!!!!!"
A mind with a heart of it's own
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')