quote:Ich habe Pläne große Pläne
Ich baue dir ein Haus
Jeder Stein ist eine Träne
Und du ziehst nie wieder aus
Ja ich baue ein Häuschen dir
Hat keine Fenster keine Tür
Innen wird es dunkel sein
Dringt überhaupt kein Licht hinein
Ja ich schaffe dir ein Heim
Und du sollst Teil des Ganzen sein
Stein um Stein mauer ich dich ein
Stein um Stein
Ich werde immer bei dir sein
Ohne Kleider ohne Schuh
Siehst du mir bei der Arbeit zu
Mit den Füßen im Zement
Verschönerst du das Fundament
Draußen wird ein Garten sein
Und niemand hört dich schreien
Stein um Stein
Ich werde immer bei dir sein
Welch ein Klopfen welch ein Hämmern
Draußen fängt es an zu dämmern
Alle Nägel stehen stramm
Wenn ich sie in dein Leibholz Ramm -
Stein um Stein
Und keiner hört dich schreien
Dat kloptquote:Op woensdag 4 mei 2005 15:25 schreef Isabeau het volgende:
In muziek gaat het eerder om het werkelijke verhaal achter een nummer, ik had begrepen dat we hier ons eigen verhaal mochten verzinnen. En dat past weer beter in TTK.
Hm... ik dacht ik maak het wat minder moielijk, maar dit was dus te makkelijk ...quote:Op woensdag 4 mei 2005 15:44 schreef Isabeau het volgende:
Die is heel simpel, dat is Aha met Hunting high and low
(je moet het niet bijna letterlijk doen joh)
De 3e alinea deed 't em!quote:
Je kunt het altijd proberen!quote:Op woensdag 4 mei 2005 16:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De 3e alinea deed 't em!
Ik ga denken over mijn 'verhaal achter het lied' maar ik moet nu weg.
ik heb wel een mooie, maar ik denk niet dat jullie die kennen
Doe eens een hintquote:Op woensdag 4 mei 2005 16:37 schreef Blinky het volgende:
Marc is het huis uitgeschopt door zijn vriendin.
Hij heeft er geen bal van begrepen, behalve dat hij beter is geworden in bed.
Hij huilt uit bij een vriendin, Myra, die hem vraagt waarom ze nu bij hem is, en weggegaan is zijn liefje. Hij wil met Myra de liefde bedrijven, maar ze weigert. Marc bezit geen liefde en kan het dus ook niet geven. Ook zij schopt hem haar huis uit en kwaad schreeuwt ze dat hij kan fluiten naar het geleende geld.
Marc loopt door de straten, doelloos. Hij voelt zich als boot zonder stuurman. Het maakt hem niet eens uit waar hij deze nacht zal verblijven, zolang het maar niet thuis is.
Hij komt Ben tegen die hem wat drugs geeft. Dankbaar snuift hij die op zodat hij het gevoel heeft om in de wolken te lopen. Hij stelt zich voor dat hij elke vrouw om zijn vinger kan winden. Hij schreeuwt de naam van zijn vriendin heel hard door de straten, mensen kijken hem bevreemd aan. Tevens wordt hij achtervolgt door iemand anders, die zo te zien ook een lijntje heeft genomen. Alles wordt hem duidelijk. Samen verdwijnen ze de nacht in.
Aaargh, ik weet welke dit is, maar ik kan het niet naar boven krijgen in mijn hoofdquote:Op woensdag 4 mei 2005 23:18 schreef Frozen het volgende:
Goed topic!
Ik doe ook een duit in het zakje...
Vaak heb ik het verkeerd gehad, ben ik in de war geweest en voelde ik mij verlaten. Maar toch voel ik mij goed, al ben ik erg moe.
Maar je kan ook niet verwachten dat ik vol energie ben, als ik zo ver van huis ben.
Iedereen die ik ken heeft zijn deel aan problemen gehad.
Ik ken niemand die zich op zijn gemak voelt, of een droom gehad heeft die niet in duigen is gevallen.
Ik droomde dat ik dood ging en mijn ziel mijn lichaam ontsteeg.
Ik droomde dat ik vloog.
Maar het is goed, want we zijn al zo lang onderweg, al kunnen wij niet altijd gezegdend zijn. Als ik denk aan de weg die voor ons ligt, kan ik niets anders doen dan bedenken wat er mis is gegaan, ook al heeft ons schip de maan bevaren.
Morgen moeten we weer werken, nu wil ik alleen maar rust.
De zangeres die dit zingt draait al heel wat jaren mee met de muziek. Ze is een voorloopster geweest in zo ongeveer alles maar blijft toch als eeuwige maagd.quote:Op donderdag 5 mei 2005 11:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Doe eens een hint
Ik kom er zo niet uit.
Does hintje geven?quote:Op woensdag 4 mei 2005 23:18 schreef Frozen het volgende:
Goed topic!
Ik doe ook een duit in het zakje...
Vaak heb ik het verkeerd gehad, ben ik in de war geweest en voelde ik mij verlaten. Maar toch voel ik mij goed, al ben ik erg moe.
Maar je kan ook niet verwachten dat ik vol energie ben, als ik zo ver van huis ben.
Iedereen die ik ken heeft zijn deel aan problemen gehad.
Ik ken niemand die zich op zijn gemak voelt, of een droom gehad heeft die niet in duigen is gevallen.
Ik droomde dat ik dood ging en mijn ziel mijn lichaam ontsteeg.
Ik droomde dat ik vloog.
Maar het is goed, want we zijn al zo lang onderweg, al kunnen wij niet altijd gezegdend zijn. Als ik denk aan de weg die voor ons ligt, kan ik niets anders doen dan bedenken wat er mis is gegaan, ook al heeft ons schip de maan bevaren.
Morgen moeten we weer werken, nu wil ik alleen maar rust.
JAAAAAAAHHHHHHH! We hebben een winnaar! Was het moeilijk met de hint erbij, of gaf ik tevell weg.... ?quote:Op vrijdag 6 mei 2005 09:02 schreef Blinky het volgende:
American Tune van Paul Simon?
Ik wist het dmv Mayflower.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 13:21 schreef Frozen het volgende:
[..]
JAAAAAAAHHHHHHH! We hebben een winnaar! Was het moeilijk met de hint erbij, of gaf ik tevell weg.... ?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |