quote:
Op donderdag 12 mei 2005 12:20 schreef nikk het volgende:[..]
Het NIOD rapport liet ook zien dat de politiek jammerlijk gefaald had in de voorbereiding van het sturen van militairen. Daarom is Paars 2 afgetreden.
Nee dat liet het rapport niet zien, het rapport liet zien dat de politiek jammerlijk gefaald heeft in de nasleep van Srebrenica. Paars is afgetreden omdat ze zieltjes wilden winnen
quote:
[..]
Paars 2 had zeker niet meegedaan. De PvdA had dat nooit kunnen verantwoorden richting hun achterban.
ik weet het zo net nog niet, krijg niet de indruk dat Paars erg bezig was met de achterban
quote:
[..]
Dat is in een zekere zin ook wel waar. Maar je weet net zo goed als als ik, waarschijnlijk wel beter, dat de defensie-top happiger is om dit soort zaken te doen dan de politiek.
natuurlijk is de defensie top daar happiger op ... ze zijn ook happig op nieuw materaal maar dat komt er ook nauwelijks.
in de praktijk heeft defensie nauwelijks iets in te brengen in de samenstelling van de eenheden dit is allemaal politiek, denk je dat de bevelhebber der luchtstrijdkrachten zelf heeft aangeboden om militairen van de groep geleide wapens in Afghanistan als infanterist in te zetten?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.