quote:hij zou altijd blijven zwerven want zijn wagen is ze thuis hij kan niet zonder zijn vrijheid daarom wil hij ook geen huis hij zou nooit meer kunnen wennen op een straat op een plein hij wil wonen IN ZIJN WAGEN DAAR WIL HIJ GELUKKIG ZIJN
quote:..~Als een reiziger binne we geboren~..
..~Als een reiziger kregen we ons bestaan~..
..~En al waar we ook zijn of we zitte binnen~..
..~Als een reiziger willen we ook verder gaan~..
..~Bij viool muziek en gitare~..
..~Zullen we zingen van geluk~..
..~En waar we ook zijn op deze aarde~..
..~Geen mens maakt ons reizigerszleven stuk~..!
reizigerslevenquote:
quote:Op woensdag 4 mei 2005 02:11 schreef Hugster het volgende:
[..]
reizigersleven![]()
![]()
de banden van dat ding staan vanaf de dag dat dat ding wordt afgeleverd al lek man
quote:DaS MaAr HeT EnIgSte VeRscHiL,Is DaT WeL Of NieT ExPrEsS?
BiJ OnS KoMt GeWoOn KeEr Op KeEr WeEr HeT AdReSs
ZoDaT De BuUrD WeEr FijN ZeGeN KaN :
Zie Je WeL,HeT Is En BlijFt EeN ZoOiTjE!
WaT Ik Je VeRtEl!
DaN Is IeDeReEn WeEr TeVreDe.
WaNt Ja,Je SaL MaAr Op T KaMp WoNeN He....OJEE!!!
Ik WoOn Op T KaMp ,En Ik WeEt
quote:..~WIJ ZIJN REIZIGERS MET HEEL ONS HART.~..
..~WIJN ZIJN REIZIGERS MET VLEES EN BLOED WAAR JE NIET TEGEN ZEUREN MOET~..!
..~DE STRONTBOEREN KIJKEN ONS ALTIJD AAN ALSOF WIJ HULLIE IETS HEBBEN MISDAAN.~..
..~WIJ REIZIGERS ZIJN ER VOOR ELKAAR~..
..~EN DAAR KENNEN DE BOEREN NIET OP MET MEKAAR.~..
..~WANT WIJ ZIJN TROTS OP ONS BESTAAN.~..
..~MET ONZE WAGENS GAAN WE ER TEGEN AAN~..
..~VAN STAD NAAR STAD VAN ZON EN REGEN WANT GEEN 1 STRONTBOER
HOU ONS TEGEN~..
..~IK HEB MIJ ZEGIE GEDAAN WIJ REIZIGERS ZULLEN NOOIT VERGAAN~..
Kan je eindelijk overstappen naar een ander merkquote:Op woensdag 4 mei 2005 09:37 schreef Fulcrum_X het volgende:
hydro-pneumatische veerelementen
vuile jatters! sterf!
Jaja citroën is goed.quote:Op woensdag 4 mei 2005 09:37 schreef Fulcrum_X het volgende:
hydro-pneumatische veerelementen
vuile jatters! sterf!
quote:
hier heb je vast een officiele wallpaperquote:Op woensdag 4 mei 2005 10:38 schreef Xtreem het volgende:
Grad Damen en Wesley staan morgen in de 013
Dat jij dat bijhoudtquote:Op woensdag 4 mei 2005 10:38 schreef Xtreem het volgende:
Grad Damen en Wesley staan morgen in de 013
quote:Op woensdag 4 mei 2005 10:40 schreef Hugster het volgende:
[..]
hier heb je vast een officiele wallpaper
[afbeelding]
trachitol nemen, tegen je keelpijnquote:Op woensdag 4 mei 2005 10:37 schreef PeuRac het volgende:
[..]ik moet ook nog hoest, lekker is dat met een pijnlijke keel
![]()
stoppen met rokenquote:Op woensdag 4 mei 2005 10:45 schreef BazzoS het volgende:
[..]
trachitol nemen, tegen je keelpijn
Hoesten doe ik ook al 1,5 maand
ik ookquote:Op woensdag 4 mei 2005 10:45 schreef BazzoS het volgende:
[..]
Geen trechitol hiero, en ik wil er voor t eind van de week eigenlijk toch wel vanaf zijnquote:Op woensdag 4 mei 2005 10:45 schreef BazzoS het volgende:
[..]
ik rook al een aantal jaarquote:
quote:Op woensdag 4 mei 2005 10:53 schreef Hugster het volgende:
ik wilde net alweer naar de appie lopen voor peuken
ze blijven weg tot het niet al te slecht weer iskan zondag zijn, kan over een week zijn...
moet je eens Sigaren proberen, die zijn echt lekkerquote:Op woensdag 4 mei 2005 10:53 schreef BazzoS het volgende:
ik heb het wel eens geprobeerd, maar ik kan niet zeggen dat ik het lekker vind ofzo
ik ben toch niet gegaanquote:Op woensdag 4 mei 2005 10:54 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
![]()
MIETJEEEEEEEEEEEEEEEEE
maar ja, als het over een week is.... komen ze terug voor je begrafenis denk ik
Hey, als ik een ouwe knar van 50 was, oké.quote:Op woensdag 4 mei 2005 10:54 schreef PeuRac het volgende:
[..]
moet je eens Sigaren proberen, die zijn echt lekker![]()
quote:Op woensdag 4 mei 2005 10:56 schreef BazzoS het volgende:
[..]
Hey, als ik een ouwe knar van 50 was, oké.
zo begint iedereenquote:Op woensdag 4 mei 2005 10:56 schreef Hugster het volgende:
Peu is een gelegenheids roker![]()
rook dan niet
zoals ikquote:Op woensdag 4 mei 2005 10:56 schreef Hugster het volgende:
rook dan niet
Alles in ondergeplakt met die kutpostersquote:Op woensdag 4 mei 2005 10:44 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Dat jij dat bijhoudt![]()
![]()
![]()
![]()
Trouwens, morgen in Tilburg of Vorden?
quote:Op woensdag 4 mei 2005 10:56 schreef Hugster het volgende:
rook dan niet
Wat is er mis met gelegenheids roken?quote:Op woensdag 4 mei 2005 10:56 schreef Hugster het volgende:
rook dan niet
DJ Jean in Vordenquote:Op woensdag 4 mei 2005 10:58 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Alles in ondergeplakt met die kutposters
Tilburg, bevrijdingsfestival met Guus MEeuwis
welcome to the dark sidequote:Op woensdag 4 mei 2005 10:59 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Wat is er mis met gelegenheids roken?Trouwens, ik rook de laatste tijd steeds meer, ook gewoon als ik zin heb, dus ws ben ik al verpest
![]()
i know...quote:Op woensdag 4 mei 2005 11:00 schreef PeuRac het volgende:
[..]
DJ Jean in Vorden![]()
Ik rook 3 sigeren per week![]()
tering, klinkt als best veel, 3 per dag minimaalquote:Op woensdag 4 mei 2005 11:03 schreef Hugster het volgende:
[..]
welcome to the dark side
ik moet minderen met blowen
het is nu al 6 weken elke dag minimaal 3en het koninginnenweekend was het ziekelijk toppunt
Wft doet hij in Vorden danquote:Op woensdag 4 mei 2005 11:03 schreef Xtreem het volgende:
[..]
i know...
hij krijgt alleen een reiskostenvergoeding, geen gage
Ik moet flyeren / promoten voor de jovd in T
M'n kapper (quote:Op woensdag 4 mei 2005 11:11 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Wft doet hij in Vorden dan![]()
hij is toch niet zo slecht dat hij voor jan lul gaat staan draaien
![]()
hobby enzo, dat jij alles voor geld doet oké, dat betekent niet dat iedereen dat doetquote:Op woensdag 4 mei 2005 11:11 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Wft doet hij in Vorden dan![]()
hij is toch niet zo slecht dat hij voor jan lul gaat staan draaien
![]()
lezen pik, hij krijgt geen geld!quote:Op woensdag 4 mei 2005 11:13 schreef Hugster het volgende:
ach hij moet toch ergens z'n 360 Modena en 156 JTD van onderhouden
Oke,quote:Op woensdag 4 mei 2005 11:12 schreef Xtreem het volgende:
[..]
M'n kapper () schijnt vrij bekend te zijn, ook in dat wereldje... dus vriendjespolitiek enzo
quote:Op woensdag 4 mei 2005 11:13 schreef BazzoS het volgende:
[..]
hobby enzo, dat jij alles voor geld doet oké, dat betekent niet dat iedereen dat doet
Heineken en Grolsch sponsoren...quote:Op woensdag 4 mei 2005 11:14 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Oke,ik hoorde ook dat het gratis (
) toegang is, dan zal de drank wel niet te zuipen en erg beperkte keus zijn
maar goed ik ga voor de vrouwen
of wel veel drank, zodat ze daar de misgelopen inkomsten (entreegeld) mee terug verdienenquote:Op woensdag 4 mei 2005 11:14 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Oke,ik hoorde ook dat het gratis (
) toegang is, dan zal de drank wel niet te zuipen en erg beperkte keus zijn
maar goed ik ga voor de vrouwen
omdat ze niks aanbiedenquote:Op woensdag 4 mei 2005 11:16 schreef PeuRac het volgende:
[..]ik help vaak zat mensen zonder er iets voor te krijgen.
bierquote:
nee, omdat ik dat niet wilquote:
ondankbare hond.quote:
quote:
ik voel me zo gezond nuquote:Op woensdag 4 mei 2005 11:41 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
![]()
![]()
waarom pijnig je jezelf door welgeteld 2 dagen niet te gaan roken (als je het al lukt) ? ik weet op zeker dat je vrijdag weer 2 pakjes wegstoomd
1 pakje ongeveer.... als ik niet ga stappen ofzo danquote:Op woensdag 4 mei 2005 11:53 schreef BazzoS het volgende:
hoeveel roken (rookten in het geval hugo) jullie nou per dag dan?
1 pakje per dagquote:Op woensdag 4 mei 2005 11:53 schreef BazzoS het volgende:
hoeveel roken (rookten in het geval hugo) jullie nou per dag dan?
quote:Op woensdag 4 mei 2005 11:57 schreef Hugster het volgende:
[..]
1 pakje per dag
dus deze manier van stoppen is zinloos, ik ga zo weer peuken halen want dit trek ik niet
quote:Op woensdag 4 mei 2005 11:57 schreef Hugster het volgende:
[..]
1 pakje per dag
dus deze manier van stoppen is zinloos, ik ga zo weer peuken halen want dit trek ik niet
3x per week hoeveel?quote:Op woensdag 4 mei 2005 12:01 schreef PeuRac het volgende:
Mietje![]()
Ik rook zo'n 3x per week, valt wel mee dus.
1 of 2, ligt er ook wel een beetje aan met wie en waar.quote:
dat is toch geen rokenquote:Op woensdag 4 mei 2005 12:01 schreef PeuRac het volgende:
Mietje![]()
Ik rook zo'n 3x per week, valt wel mee dus.
waarom?quote:Op woensdag 4 mei 2005 12:10 schreef Spyronius het volgende:
Ik rook niet. Nog beter gezecht gezegd ik mag niet eens roken, dus dat is meteen een goeie goede reden om het ook maar niet te doen.
't zit in je darmen dus? of?quote:Op woensdag 4 mei 2005 12:17 schreef Spyronius het volgende:
is het ook niet echt, maar gelukkig heb ik het in mindere mate, dus het blijft bij mij eigenlijk bij de buikpijn die ook niet constant is, ook alleen maar zo nu en dan.
chronische darminfectie maakte ik eruit opquote:Op woensdag 4 mei 2005 12:27 schreef PeuRac het volgende:
Is dat dan een soort van Kanker, of een virus ofso?
wel gaaf dat je er zo positief onder blijftquote:Op woensdag 4 mei 2005 12:29 schreef Spyronius het volgende:
Dat heb ik gelukkig (nog) niet, ben wel eens wat meer moe dan normaal, maar wat ik dan altijd doe is gewoon veel dingen eten waar energie in zit en waar m'n darmen dan niet raar op reageren.
Maar goed er zijn ook leuke dingen in het leven zoals dit:
http://www.corvette-europe.com/index.aspx?ChapterID=8526
Schrijf je in voor een proefrit met de nieuwste corvette en win een 'corvette performance experience' op spa francorchamps
Dat is zwaar kut zegquote:Op woensdag 4 mei 2005 12:27 schreef BazzoS het volgende:
[..]
chronische darminfectie maakte ik eruit op
Nee gelukkig geen kanker, het is een aanval van je imuunsysteem aan je darmen, of te wel je imuunsysteem is doorgeslagen en werk te goed. Wanneer je in je goeie periodes zit, deze kunnen van maanden tot jaren zijn, dan heb je nergens last van, dan kan je net zoals ieder ander zonder crohn functioneren.quote:Op woensdag 4 mei 2005 12:27 schreef PeuRac het volgende:
Is dat dan een soort van Kanker, of een virus ofso?
nee. ik moet vrijdag een deel van m'n scriptie inleveren, van 4k woorden... zit al op 2 a 2,5quote:
Van je Bachelor Scriptie of niet?quote:Op woensdag 4 mei 2005 12:36 schreef Xtreem het volgende:
[..]
nee. ik moet vrijdag een deel van m'n scriptie inleveren, van 4k woorden... zit al op 2 a 2,5en morgen hele dag geen tijd...
Komt bij dat ik ineens een aantal andere dingen moet regelen, wat niet lukt. Dus uit frustratie maar weer hier
Naja wat moet ik anders, met deze ziekte heb je dezelfde levensverwachting als ieder ander persoon, het kan alleen soms erg vervelend zijn. Ik heb het ook in een lichtere gradatie, dus de medicijnen die ik krijg sloegen gelukkig heel snel aan en was ik er weer snel vanaf en die gaven me ook gelukkig geen bijwerkingen. En ach soms heb ik wel eens de gedachte, waarom moet mij dit overkomen.quote:Op woensdag 4 mei 2005 12:30 schreef BazzoS het volgende:
[..]
wel gaaf dat je er zo positief onder blijft
quote:Op woensdag 4 mei 2005 12:35 schreef Spyronius het volgende:
[..]
Nee gelukkig geen kanker, het is een aanval van je imuunsysteem aan je darmen, of te wel je imuunsysteem is doorgeslagen en werk te goed. Wanneer je in je goeie periodes zit, deze kunnen van maanden tot jaren zijn, dan heb je nergens last van, dan kan je net zoals ieder ander zonder crohn functioneren.
D'r is nog niet echt een medicijn voor, wel zijn er verschillende testen aan de gang, waaronder een waarbij je bepaalde typen wormen eet. Dus er is veel research naar, maar nog geen goed resultaat.
sja idd, bij de pakken neer gaan zitten schiet ook niet op..quote:Op woensdag 4 mei 2005 12:38 schreef Spyronius het volgende:
[..]
Naja wat moet ik anders, met deze ziekte heb je dezelfde levensverwachting als ieder ander persoon, het kan alleen soms erg vervelend zijn. Ik heb het ook in een lichtere gradatie, dus de medicijnen die ik krijg sloegen gelukkig heel snel aan en was ik er weer snel vanaf en die gaven me ook gelukkig geen bijwerkingen. En ach soms heb ik wel eens de gedachte, waarom moet mij dit overkomen.
jaquote:Op woensdag 4 mei 2005 12:38 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Van je Bachelor Scriptie of niet?
project?quote:en ik moet volgende week mijn project inleveren... maar heb echt geen zinDus vandaar zit ik ook maar weer hier
Dat heb je ook als in je omgeving 4 mensen binnen 2 weken overleiden, dan denk je ook wanneer houdt het op, maar je zult toch door moetenquote:Op woensdag 4 mei 2005 12:38 schreef Spyronius het volgende:
[..]
Naja wat moet ik anders, met deze ziekte heb je dezelfde levensverwachting als ieder ander persoon, het kan alleen soms erg vervelend zijn. Ik heb het ook in een lichtere gradatie, dus de medicijnen die ik krijg sloegen gelukkig heel snel aan en was ik er weer snel vanaf en die gaven me ook gelukkig geen bijwerkingen. En ach soms heb ik wel eens de gedachte, waarom moet mij dit overkomen.
maat van mij is nu ook bezig met bachelor scriptie ja, is er ook niet zo blij meequote:
Ja zeker. dat doen de medicijnen die ik nu heb, ik nu soort van pretnison om de ontsteking weg te halen en daar naast heb ik de onstekings remmers die ervoor zorgen dat crohn zo lang mogelijk weg blijft.quote:Op woensdag 4 mei 2005 12:39 schreef Xtreem het volgende:
[..]Damn. Klinkt niet erg gezellig. Kunnen ze het wel remmen?
15 ectsquote:Op woensdag 4 mei 2005 12:41 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
maat van mij is nu ook bezig met bachelor scriptie ja, is er ook niet zo blij mee
en ik heb een 15 ECTS project lopen nu naast mijn vakkenHeel groot project, moeten een schip ontwerpen maar dus ook inclusief alle pijsystemen die erin lopen, ladinggebeuren, electriciteitsschema's enzo... best veel werk eigenlijk
![]()
meer dan jouw scriptiequote:Op woensdag 4 mei 2005 12:45 schreef Xtreem het volgende:
[..]
15 ectsdat is meer dan mijn bsc scriptie
wat de neuk zijn pijsystemen?
pijsysteem is wat anders dan een pijpsysteemquote:Op woensdag 4 mei 2005 12:47 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
meer dan jouw scriptie![]()
Ik werk er dan ook wel 2 kwartalen fulltime aan... en dan ook nog lessen ernaast
![]()
en pijpsystemen zijn dus de leidingen die door het schip lopen voor bijvoorbeeld diesel, koelwater, smeerolie, maar ook van alle vloeibare lading (waarbij ik je niet zal lastigvallen met enge termen)
die 2e p verklaart wel watquote:Op woensdag 4 mei 2005 12:47 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Ik werk er dan ook wel 2 kwartalen fulltime aan... en dan ook nog lessen ernaast
![]()
en pijpsystemen zijn dus de leidingen die door het schip lopen voor bijvoorbeeld diesel, koelwater, smeerolie, maar ook van alle vloeibare lading (waarbij ik je niet zal lastigvallen met enge termen)
Hmm ik heb ook zo'n project waar ik 2 kwartalen aan moet werken, maar krijg niet meer dan 6 ects, ik zie weer dat ik flink genaaid wordt door de hvu, zoals gewoonlijkquote:Op woensdag 4 mei 2005 12:47 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
![]()
sterf kankerjong.quote:Op woensdag 4 mei 2005 12:56 schreef Spyronius het volgende:
Ja en voor het eerst zijn er nog geen doodwensen naar m'n hoofd gegooid, ik wordt er emotioneel van
Donequote:Op woensdag 4 mei 2005 12:58 schreef BazzoS het volgende:
t0n, doe je link in je sig ff verandere, ik word naar een gesloten topic gestuurd
mja, pics, het is vooral veel, heel veel rekenen, dus screenshotjes van excell-sheets zijn niet echt leuk denk ikquote:Op woensdag 4 mei 2005 12:49 schreef Xtreem het volgende:
[..]
die 2e p verklaart wel wat
post 'ns wat pics?
ik werk er een half jaar aan, 12 ects, staat gelijk aan 2 vakken
yep... alles moeten we gewoon doen, het gehele voorontwerp...quote:Op woensdag 4 mei 2005 13:29 schreef Xtreem het volgende:damn. Niet dat ik er wat van snap, maar het ziet er leuk uit
Maar je moet echt alle aspecten fixen? het schip moet zo gemaakt kunnen worden?
ja je doelt op auto's, maar daar worden er dan ook gelijk 1.000.000 van gebouwd, en dit is gewoon bij ieder schip weer opnieuw beginnenquote:Op woensdag 4 mei 2005 13:37 schreef PeuRac het volgende:
10 maanden met 20 man vind ik nog snel, als je bedenkt dat het bij sommige dingen jaren duurt met veel grotere teams.
quote:Op woensdag 4 mei 2005 13:46 schreef Fugie het volgende:
autos en boten vergelijken is hetzelfde als appels en peren vergelijken
Hoe bevalt de 406?quote:Op woensdag 4 mei 2005 13:52 schreef t0n het volgende:
om 15:00 naar huis
maffe kut drukte op de snelweg straks.
Ik doel niet perse op auto's, maar meer op ander induvidialistische projecten zoals bussen en vrachtauto's (de basis daarvan heeft een lange ontwikkeling, zodat de opbouw vrij snel op maat gemaakt kan worden).quote:Op woensdag 4 mei 2005 13:38 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
ja je doelt op auto's, maar daar worden er dan ook gelijk 1.000.000 van gebouwd, en dit is gewoon bij ieder schip weer opnieuw beginnen
Waar reed je dan? Hier voor de deur staat al de hele dag filequote:Op woensdag 4 mei 2005 13:52 schreef t0n het volgende:
om 15:00 naar huis
maffe kut drukte op de snelweg straks.
Vergeet de f7 in word nietquote:Op woensdag 4 mei 2005 13:49 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
of Zeeuwen en Nederlanders
hoe is het eigenlijk met jouw "druk jij wel eens op enter"-studie?
Ja daarom, maar daardoor valt dus de engineeringstijd per product vrij laag uit, terwijl ze bij schepen gewoon iedere keer weer opnieuw kunnen beginnen. Er is geen schip ter wereld hetzelfde.quote:Op woensdag 4 mei 2005 13:53 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Ik doel niet perse op auto's, maar meer op ander induvidialistische projecten zoals bussen en vrachtauto's (de basis daarvan heeft een lange ontwikkeling, zodat de opbouw vrij snel op maat gemaakt kan worden).
dat zijn gewoon geparkeerde autos aapquote:Op woensdag 4 mei 2005 13:54 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Waar reed je dan? Hier voor de deur staat al de hele dag file![]()
ctrl-alt-del wil ook vaak wonderen doenquote:Op woensdag 4 mei 2005 13:57 schreef Fugie het volgende:
[..]
Vergeet de f7 in word niet
voor de rest wel goed, moet nog even wat huiswerk maken deze weekHopelijk 2 kwartalen afronden in 1 kwartaal en ik ben good to go om af te studeren volgend jaar
maar de basis lijkt me toch van allemaal redelijk het zelfde? globale opbouw van romp, plek van tank / motor etc etc?quote:Op woensdag 4 mei 2005 13:58 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Ja daarom, maar daardoor valt dus de engineeringstijd per product vrij laag uit, terwijl ze bij schepen gewoon iedere keer weer opnieuw kunnen beginnen. Er is geen schip ter wereld hetzelfde.
(behalve natuurlijk die stukjes tupperware die ronddobberen op de Loosdrechtse plassen en dergelijke)
Ik zou mn auto toch niet parkeren op de A325quote:
Dat zou ik dus ook denken, net als bij bussen, daar kun je dmv van het combineren van verschillende chassis-delen bepalen hoelang de bus wordt (evt met koppel/draai-deel), waar de motor zich bevint en hoeveel gewicht (passagiers) deze kan vervoeren. Waardoor je dus per bus de kosten vrij laag kan houden, een opbouw is meestal grotendeels ook al in standaard delen uitgevoerd.quote:Op woensdag 4 mei 2005 14:01 schreef Xtreem het volgende:
[..]
maar de basis lijkt me toch van allemaal redelijk het zelfde? globale opbouw van romp, plek van tank / motor etc etc?
nope, zoals je op het plaatje kunt zien wat ik gemaakt heb staan deze motoren voorin, en hebben ze de opbouw voorop, terwijl normaal gesproken alles achter staat, dus opbouw en motoren enz. De vorm van de romp is bij ieder schip anders. Welke snelheid moet je halen? hoe stabiel moet hij zijn? De tankindeling is bij ieder schip de grootste ramp, daarmee moet je nl. zorgen dat hij ongeveer recht in het water ligt dus dat is ook altijd anders. Iedere rederij wil dat zijn schip andere eisen heeft. En ieder schip vervoert wat anders, waardoor je ook de hele boel moet aanpassen... Een tanker is totaal anders dan een droge-lading schipquote:Op woensdag 4 mei 2005 14:01 schreef Xtreem het volgende:
[..]
maar de basis lijkt me toch van allemaal redelijk het zelfde? globale opbouw van romp, plek van tank / motor etc etc?
JE EERSTE VERSTANDIGE POSTquote:Op woensdag 4 mei 2005 14:09 schreef Spyronius het volgende:
Ja maar denk toch meer dat boten naar de eisen en wensen van een klant worden gemaakt, want een kortere romp houdt ook weer in dat de toeters en bellen anders moeten worden geplaatst lijkt me.
Net als dat een kever verschilt van een transporter of een 535d toering.. maar binnen de verschillende segmenten zijn er toch wel redelijke standaard opendeuren??quote:Op woensdag 4 mei 2005 14:10 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
nope, zoals je op het plaatje kunt zien wat ik gemaakt heb staan deze motoren voorin, en hebben ze de opbouw voorop, terwijl normaal gesproken alles achter staat, dus opbouw en motoren enz. De vorm van de romp is bij ieder schip anders. Welke snelheid moet je halen? hoe stabiel moet hij zijn? De tankindeling is bij ieder schip de grootste ramp, daarmee moet je nl. zorgen dat hij ongeveer recht in het water ligt dus dat is ook altijd anders. Iedere rederij wil dat zijn schip andere eisen heeft. En ieder schip vervoert wat anders, waardoor je ook de hele boel moet aanpassen... Een tanker is totaal anders dan een droge-lading schip
ontwerp jij schepenquote:Op woensdag 4 mei 2005 14:10 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
nope, zoals je op het plaatje kunt zien wat ik gemaakt heb staan deze motoren voorin, en hebben ze de opbouw voorop, terwijl normaal gesproken alles achter staat, dus opbouw en motoren enz. De vorm van de romp is bij ieder schip anders. Welke snelheid moet je halen? hoe stabiel moet hij zijn? De tankindeling is bij ieder schip de grootste ramp, daarmee moet je nl. zorgen dat hij ongeveer recht in het water ligt dus dat is ook altijd anders. Iedere rederij wil dat zijn schip andere eisen heeft. En ieder schip vervoert wat anders, waardoor je ook de hele boel moet aanpassen... Een tanker is totaal anders dan een droge-lading schip
moggeh, lekker ritme zo hequote:Op woensdag 4 mei 2005 14:11 schreef ThaFreak het volgende:
morguuuuuuh
opzich wel ja, hij ziet er van buiten vaak hetzelfde uit, maar van binnen zijn ze allemaal stuk voor stuk totaal anders... Damen Shipyards Gorinchem probeert de boel een beetje te standariseren maar dat lukt ze alleen nog bij de kleine bootjes tot een meter of 25, daarboven willen de klanten altijd wat speciaals....quote:Op woensdag 4 mei 2005 14:12 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Net als dat een kever verschilt van een transporter of een 535d toering.. maar binnen de verschillende segmenten zijn er toch wel redelijke standaard opendeuren??
lees je 'ns in manquote:
heerlijk, wordt wel steeds brakker zoquote:
quote:
Hey ik word wijzer he, misschien doen die medicijnen nog wel meer goedquote:Op woensdag 4 mei 2005 14:11 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
JE EERSTE VERSTANDIGE POST
maar idd, een kortere romp houd ook in dat je minder snel gaat en de toeters en bellen zijn sowieso op ieder schip anders
wordt maandag leukquote:Op woensdag 4 mei 2005 14:17 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
heerlijk, wordt wel steeds brakker zo
quote:Op woensdag 4 mei 2005 14:18 schreef Spyronius het volgende:
[..]
Hey ik word wijzer he, misschien doen die medicijnen nog wel meer goed
ik had 1 kwartaal ooit niet gedaan, luiheid enzo. Die heb ik vorig jaar in gehaald ten koste van een ander kwartaal wat ik nu dus individueel mag inhalenquote:Op woensdag 4 mei 2005 13:59 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
ctrl-alt-del wil ook vaak wonderen doen
en wanneer begin je met je huiswerk?
En hoe ga je 2 kwartalen in 1 afronden dan? Liep je die achter dan ofzo?
weer werkenquote:
1) Neequote:Op woensdag 4 mei 2005 14:28 schreef D.Rose het volgende:
[..]
ow, heb ik beide niet
tenzij je 1) opblaasbare boot meetelt en 2) huishouden als huiswerk ziet
ah, luiheid, slechte eigenschapquote:Op woensdag 4 mei 2005 14:24 schreef Fugie het volgende:
[..]
ik had 1 kwartaal ooit niet gedaan, luiheid enzo. Die heb ik vorig jaar in gehaald ten koste van een ander kwartaal wat ik nu dus individueel mag inhalenHuiswerk, mwa vrijdag ofzo
hier en leren .....quote:Op woensdag 4 mei 2005 14:33 schreef D.Rose het volgende:
[..]
ach, wellicht dat ik nog wat kan leren hier
U is huismanquote:Op woensdag 4 mei 2005 14:28 schreef D.Rose het volgende:
[..]
ow, heb ik beide niet
tenzij je opblaasbare boot meetelt en huishouden als huiswerk ziet
boot.....quote:Op woensdag 4 mei 2005 14:38 schreef D.Rose het volgende:
[..]
ik weet weinig over boten, dus bijna alle info is nieuw
in het bootje van de vorige pagina hebben we 2x een V16 geschroefdquote:Op woensdag 4 mei 2005 14:40 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
boot.....
ijzer/staal/aluminium, drijft, schroef, vaart, dikke v8![]()
begin op de vorige pagina maar met lezen dan. Leer je een hoop vanquote:Op woensdag 4 mei 2005 14:38 schreef D.Rose het volgende:
[..]
ik weet weinig over boten, dus bijna alle info is nieuw
Dikke V8's ken ik welquote:Op woensdag 4 mei 2005 14:40 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
boot.....
ijzer/staal/aluminium, drijft, schroef, vaart, dikke v8![]()
ja maar dat is dan ook een huge boot.....mag ook wel......quote:Op woensdag 4 mei 2005 14:41 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
in het bootje van de vorige pagina hebben we 2x een V16 geschroefd
ook_gek, ikquote:
32 liter eachquote:Op woensdag 4 mei 2005 14:43 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
ja maar dat is dan ook een huge boot.....mag ook wel......
hoeveel cc zijn de motoren dan???
Vrijdag ochtend weet ik meerquote:
quote:Op woensdag 4 mei 2005 14:50 schreef ThaFreak het volgende:
bier halen......
is gister opgegaan......![]()
2 kratten haaltquote:Op woensdag 4 mei 2005 14:52 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
succesJe moet zometeen natuurlijk wel weer een nieuwe hebben
*mental note maaktquote:Op woensdag 4 mei 2005 14:50 schreef ThaFreak het volgende:
bier halen......
is gister opgegaan......![]()
Zou niet goed zijn als t niet zo isquote:
Dat denk ik wel, ze zal t iig wel merkenquote:
quote:Op woensdag 4 mei 2005 14:59 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Dat denk ik wel, ze zal t iig wel merken
Juist niet, doosquote:Op woensdag 4 mei 2005 15:00 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
zijn er al zoveel overheen gegaan dan
Eeuh, als ze naast me wakker wordtquote:
Ze rijdt paardquote:Op woensdag 4 mei 2005 15:03 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
kijk je wel uit voor een bloedbad dan
Nouja, dan moet ik ws meteen weer weg, ik moet vrijdag gewoon weer werkenquote:
nee een Tug-supplierquote:Op woensdag 4 mei 2005 15:05 schreef Sjoewe het volgende:
Ben je een sleepboot aan het maken?
Versch! M'n moeder heeft heel lang voor smit in Rdam gewerkt
ah, mazzelaarquote:Op woensdag 4 mei 2005 15:07 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Ze rijdt paard![]()
En ik zit al bijna op 15k posts![]()
dan sta je maar eerder opquote:Op woensdag 4 mei 2005 15:08 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Nouja, dan moet ik ws meteen weer weg, ik moet vrijdag gewoon weer werken![]()
Iets met personeels management. Wel enorm leuk om al die open dagen mee te maken, ik heb werkelijk de hele vloot gezien, van de haven slepers, de zeeslepers tot de hijsbokken en de offshore suppliersquote:Op woensdag 4 mei 2005 15:12 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
nee een Tug-supplier
En wat deed ze daar?
Dat is zeker mazzelquote:Op woensdag 4 mei 2005 15:13 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
ah, mazzelaar
en ik heb dan ook een leven
best leuk zo, bezemwagen spelen in de ardennenquote:Op woensdag 4 mei 2005 15:36 schreef man_in_love het volgende:
Ik ben nog gewoon autoloos, en ik kom dus ook niet.
Ga vrijdag bezemwagen spelen, vriendin gaat motortour maken door de ardennen met vrienden, 1x BMW K1, 1x Yamaha 900 en 1x huurmotor. Kom ik aan met een VW polo kloon en de broodjes + drinken.
En ik heb geloof ik gemiddeld 5 dagen per post!
da's een kartonnen export gevalquote:
quote:Op woensdag 4 mei 2005 15:48 schreef D.Rose het volgende:
[..]
da's een kartonnen export geval
het echte kenteken moet nog komen, hij moet eerst door de TUV en de RDW heen
Waar woon je ergens?quote:
die stoof ff leuk van een heuveltje af jaquote:Op woensdag 4 mei 2005 15:51 schreef Fugie het volgende:
als je dan maar niet hetzelfde doet als die knakker met zijn viper waar laatst een topic over was![]()
Voor de rest wel een mooi autototje ja
zozo TUV nog wel.quote:Op woensdag 4 mei 2005 15:48 schreef D.Rose het volgende:
[..]
da's een kartonnen export geval
het echte kenteken moet nog komen, hij moet eerst door de TUV en de RDW heen
Nrd Limburgquote:Op woensdag 4 mei 2005 15:53 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Waar woon je ergens?Dat lijkt sprekend op de straat van een vriendin van me.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |