Waarom moeten die stoere mannetjes in de pit altijd het plezier vergallen van mensen die wel vooraan willen staan maar niet onder de blauwe plekken naar huis willen? Ga je toch lekker achterin ergens een potje duwen en trekken...
MAAR NEE: natuurlijk eisen dit soort mensen meteen de eerste vijf rijen van de zaal op. Als het nou een metal-concert is, dan kan ik er inkomen, want dat hoort bij de metal-cultuur. Maar bij andere muziek: opsodemieteren met je kinderachtige getrek!
Zo, laat de flames maar komen.
Als je zo nodig rustig van lekkere luistermuziek wilt genieten, ga je maar naar een concert van Twarres en dan veilig op het balkon zitten.
Wees blij dat je deel uitmaakt van deze jonge generatie.
Gooi je haar los, maak me gek.
"Keep on rockin' in the free world!"
quote:oh oh oh, wat ben ik blij...
Op woensdag 10 oktober 2001 10:53 schreef Forumpi het volgende:
Wees blij dat je deel uitmaakt van deze jonge generatie.
Gooi je haar los, maak me gek.
quote:het is dat er n.a.v. het Muse topic boven stond. Met dit soort muziek vind ik het zelf ook minder gepast dat er iets van Pit ontstaat. Echter bij sommige muziekstijlen (je noemde net al de metal-cultuur) is de Pit vaak al een duidelijk teken of een concert geslaagd is of niet. Er zijn hardcore bands die gewoon in staat zijn om halverwege een concert te kappen als de pit niet groot genoeg is. Voor hun is het meer een teken van waardering en voor de fans een stukje cultuur.
Op woensdag 10 oktober 2001 10:47 schreef Zanderrr het volgende:
n.a.v. het Muse-topic:Waarom moeten die stoere mannetjes in de pit altijd het plezier vergallen van mensen die wel vooraan willen staan maar niet onder de blauwe plekken naar huis willen? Ga je toch lekker achterin ergens een potje duwen en trekken...
MAAR NEE: natuurlijk eisen dit soort mensen meteen de eerste vijf rijen van de zaal op. Als het nou een metal-concert is, dan kan ik er inkomen, want dat hoort bij de metal-cultuur. Maar bij andere muziek: opsodemieteren met je kinderachtige getrek!
Maar bij Muse en vele andere bands die toch wat meer luistermuziek maken enzo hoeft een pit van mij ook niet zo. (ik vind een beetje geduw en getrek niet erg, een dood publiek is ook maar zo saai), maar je kan ook te ver gaan lijkt me. Ik was er niet bij gister, ik kan er geen oordeel over geven, maar ik weet wel dat ik niet zo snel in een pit zal geraken, bij dit soort muziek omdat t daar gewoonweg niet de juiste muziek voor is. (Springen is een ander verhaal (hoewel ik zelf ook niezo springerig ben).
Ik had geen pit bij Muse verwacht trouwens, wat moeten die lui daar? Dacht dat na een nummertje of 3 iedereen wel op de grond zou zitten te slapen... ik ben er dus ook niet geweest, slapen doe ik thuis liever.
[Dit bericht is gewijzigd door ranja op 10-10-2001 10:59]
quote:ja, blijkbaar.
Op woensdag 10 oktober 2001 10:59 schreef weerdo het volgende:Muse en een pit??
Ik heb persoonlijk niks tegen een pit, ik heb wel iets tegen al die rot-mensjes die het nodig vinden om de hele tijd met z'n ellebogen in andermans maag te gaan stoten...
quote:Pit bij de Backstreet Boys?
Op woensdag 10 oktober 2001 11:00 schreef Zanderrr het volgende:
Tja, zo begreep ik het uit het Muse-topic. Ik ben zelf niet zo'n enorme fan, dus niet geweest, maar ik herken het van concerten waar ik wel naartoe ben geweest.
quote:Tuurlijk... bikkel.
Op woensdag 10 oktober 2001 11:01 schreef Forumpi het volgende:
Pit bij de Backstreet Boys?
quote:Ik heb bij Muse altijd het idee dat ze het publiek nauwelijks zien. Tijdens lowlans wat het erg duidelijk te zien. Geen contact met het publiek,het leek net alsof ze in hun eigen wereldje aan het spelen waren.. en dat stoorde me eik een beetje. Dus ik denk niet dat ze het echt gemerkt hebben eigenlijk.
Op woensdag 10 oktober 2001 11:00 schreef clowntje het volgende:
Ik vraag me af wat de artiesten zelf ervan vinden. Ik weet alleen dat No Doubt er eigenlijk een hekel aan heeft. Het hoort er gewoon bij, als je naar punk of metal-bandjes gaat kijken, maar ik vraag me echt af wat Muse er zelf van vindt...
Aan de andere kant, bij welk concert dan ook, een pit is wel een teken dat het optreden gewaardeerd wordt.
quote:Pit is leuk, echter heb je ook nog zoiets als Violet Dancing. Hier loopt men met een zwaar boze en chagerijnige blik voor de lol echt elkaar armenzwaaiend zoveel mogelijk pijn te bezorgen. Dat is iets waarvan ik nogsteeds de lol niet in zie..
Ik heb persoonlijk niks tegen een pit, ik heb wel iets tegen al die rot-mensjes die het nodig vinden om de hele tijd met z'n ellebogen in andermans maag te gaan stoten...
quote:Cool.
Op woensdag 10 oktober 2001 11:02 schreef Zanderrr het volgende:[..]
Tuurlijk... bikkel.
Ik geef toe dat er veel mongolen zijn die absoluut de ongeschreven regels van de pit niet kennen. Dit soort gasten kom je INDERDAAD tegen bij concerten waar je een pit niet zou verwachten of op boerenkermissen. Ze vinden het dan stoer om tussen het overwegend jonge/vrouwelijke publiek te gaan pogo-en. Wild met hun armen slaan en opzettelijk mensen keihard in een groep duwen enzo
.
Voorbeeldje:
Ik stond laatst bij Faithless, beginnen zelfs daar (!) een paar van die dronken, zwetende boeren met elkaar te douwen enzo. Als je daar iets van zegt heb je meteen een paar beuken te pakken. Dan sta ik liever tussen de hardcore-fans van de Deftones. Die weten hoe het hoort en zullen je altijd overeind helpen.
Maargoed, het concert bleef leuk, al ben ik wel bijna uitgegleden over bier en plastic glaasjes op de grond nadat ik wederom een beuk had gekregen van zo'n irritant opdondertje
vorige week zag ik er daar nog wat van. de meesten gingen nog wel, maar een aantal is dan zo dom om dan nog met zijn benen te gaan schoppen... das ook triest.
quote:Ah je bent gisteravond dus flink concert-ontmaagd
Op woensdag 10 oktober 2001 11:18 schreef beelzebubu het volgende:
-blabla-
Wen dr maar alvast aan, System of a Down wordt harder maar wel met een betere pit (tenzij door het toenemende succes van SoaD er hordes 13 en 14 jarige de pit in duiken). Ach je zal het vanzelf wel merken
quote:ach, het had wel wat
Op woensdag 10 oktober 2001 11:22 schreef Vork het volgende:[..]
Ah je bent gisteravond dus flink concert-ontmaagd
Wen dr maar alvast aan, System of a Down wordt harder
maar wel met een betere pit (tenzij door het toenemende succes van SoaD er hordes 13 en 14 jarige de pit in duiken). Ach je zal het vanzelf wel merken
het is alleen irritant als je bijna uitglijdt, voor de rest kreeg ik van alle kanten toch wel duwen en beuken
Ik kan niet wachten tot SoaD
quote:sommige mensen gingen wel ff de lucht in maar echt crowdsurfen is dat nauwelijks meer te noemen, na vijf mensen staan ze alweer op de grond
Op woensdag 10 oktober 2001 11:20 schreef Tokus het volgende:
waren er ook crowdsurfers?
o nee dat mag niet meer in Nederland.vorige week zag ik er daar nog wat van. de meesten gingen nog wel, maar een aantal is dan zo dom om dan nog met zijn benen te gaan schoppen... das ook triest.
en over de artiesten: Ik denk dat de meeste het wel leuk vinden voor zover ze er al echt op letten.
trouwens: het crowdsurfen vind ik dus wel onwijs irritant, het gebeurde gisteren (gelukkig) weinig, maar oppassen dat je geen schoen tegen je bakkes krijgt vind ik helemaal niks.
quote:*schop*
Op woensdag 10 oktober 2001 10:47 schreef Zanderrr het volgende:
n.a.v. het Muse-topic:Waarom moeten die stoere mannetjes in de pit altijd het plezier vergallen van mensen die wel vooraan willen staan maar niet onder de blauwe plekken naar huis willen? Ga je toch lekker achterin ergens een potje duwen en trekken...
Een pit bij Muse? Kan dat bij zulke zachte muziek dan?
quote:Ja,.. je moet natuurlijk wel op je poten kunnen blijven staan (zelf niet zoveel zuipen helpt
Op woensdag 10 oktober 2001 11:09 schreef Forumpi het volgende:[..]
Die weten hoe het hoort en zullen je altijd overeind helpen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |