abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 oktober 2001 @ 10:47:19 #1
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_1861526
n.a.v. het Muse-topic:

Waarom moeten die stoere mannetjes in de pit altijd het plezier vergallen van mensen die wel vooraan willen staan maar niet onder de blauwe plekken naar huis willen? Ga je toch lekker achterin ergens een potje duwen en trekken...

MAAR NEE: natuurlijk eisen dit soort mensen meteen de eerste vijf rijen van de zaal op. Als het nou een metal-concert is, dan kan ik er inkomen, want dat hoort bij de metal-cultuur. Maar bij andere muziek: opsodemieteren met je kinderachtige getrek!

Zo, laat de flames maar komen.

"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_1861536
dat zuigt
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_1861537
FLAME ~ FLAME
pi_1861539
een pit bij Muse??
pi_1861552
damn, hebben ze daar ook pits?

pfff

nou ja het zal wel, ik denk dat BFP wel een hardere pit trekt.

R.

pi_1861555
Watjuh...

Als je zo nodig rustig van lekkere luistermuziek wilt genieten, ga je maar naar een concert van Twarres en dan veilig op het balkon zitten.

Wees blij dat je deel uitmaakt van deze jonge generatie.
Gooi je haar los, maak me gek.

"Keep on rockin' in the free world!"

woensdag 10 oktober 2001 @ 10:54:37 #7
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_1861560
quote:
Op woensdag 10 oktober 2001 10:53 schreef Forumpi het volgende:
Wees blij dat je deel uitmaakt van deze jonge generatie.
Gooi je haar los, maak me gek.
oh oh oh, wat ben ik blij...
  woensdag 10 oktober 2001 @ 10:55:48 #8
3878 Vork
Manisch creatief
pi_1861567
quote:
Op woensdag 10 oktober 2001 10:47 schreef Zanderrr het volgende:
n.a.v. het Muse-topic:

Waarom moeten die stoere mannetjes in de pit altijd het plezier vergallen van mensen die wel vooraan willen staan maar niet onder de blauwe plekken naar huis willen? Ga je toch lekker achterin ergens een potje duwen en trekken...

MAAR NEE: natuurlijk eisen dit soort mensen meteen de eerste vijf rijen van de zaal op. Als het nou een metal-concert is, dan kan ik er inkomen, want dat hoort bij de metal-cultuur. Maar bij andere muziek: opsodemieteren met je kinderachtige getrek!

het is dat er n.a.v. het Muse topic boven stond. Met dit soort muziek vind ik het zelf ook minder gepast dat er iets van Pit ontstaat. Echter bij sommige muziekstijlen (je noemde net al de metal-cultuur) is de Pit vaak al een duidelijk teken of een concert geslaagd is of niet. Er zijn hardcore bands die gewoon in staat zijn om halverwege een concert te kappen als de pit niet groot genoeg is. Voor hun is het meer een teken van waardering en voor de fans een stukje cultuur.

Maar bij Muse en vele andere bands die toch wat meer luistermuziek maken enzo hoeft een pit van mij ook niet zo. (ik vind een beetje geduw en getrek niet erg, een dood publiek is ook maar zo saai), maar je kan ook te ver gaan lijkt me. Ik was er niet bij gister, ik kan er geen oordeel over geven, maar ik weet wel dat ik niet zo snel in een pit zal geraken, bij dit soort muziek omdat t daar gewoonweg niet de juiste muziek voor is. (Springen is een ander verhaal (hoewel ik zelf ook niezo springerig ben).

woensdag 10 oktober 2001 @ 10:58:23 #9
13973 ranja
image means nothing
pi_1861584
Ik ben het wel met je eens behalve dan dat het niet afkomstig is uit de metal scene maar uit de punkscene.
Metal was vroeger gewoon met je hoofd schudden. Met die crossovers is alles door elkaar gaan lopen, maar je wilt Nirvana toch geen metal noemen neem ik aan... Kijk een clip van Sexpistols uit 1977 en een clip van Metallica uit de jaren 80 en je weet waar het vandaan komt.

Ik had geen pit bij Muse verwacht trouwens, wat moeten die lui daar? Dacht dat na een nummertje of 3 iedereen wel op de grond zou zitten te slapen... ik ben er dus ook niet geweest, slapen doe ik thuis liever.

[Dit bericht is gewijzigd door ranja op 10-10-2001 10:59]

pi_1861588
Muse en een pit??
  woensdag 10 oktober 2001 @ 10:59:54 #11
3878 Vork
Manisch creatief
pi_1861592
quote:
Op woensdag 10 oktober 2001 10:59 schreef weerdo het volgende:
Muse en een pit??
ja, blijkbaar.
  woensdag 10 oktober 2001 @ 11:00:11 #12
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_1861595
Tja, zo begreep ik het uit het Muse-topic. Ik ben zelf niet zo'n enorme fan, dus niet geweest, maar ik herken het van concerten waar ik wel naartoe ben geweest.
pi_1861602
Ik vraag me af wat de artiesten zelf ervan vinden. Ik weet alleen dat No Doubt er eigenlijk een hekel aan heeft. Het hoort er gewoon bij, als je naar punk of metal-bandjes gaat kijken, maar ik vraag me echt af wat Muse er zelf van vindt...

Ik heb persoonlijk niks tegen een pit, ik heb wel iets tegen al die rot-mensjes die het nodig vinden om de hele tijd met z'n ellebogen in andermans maag te gaan stoten...

pi_1861603
quote:
Op woensdag 10 oktober 2001 11:00 schreef Zanderrr het volgende:
Tja, zo begreep ik het uit het Muse-topic. Ik ben zelf niet zo'n enorme fan, dus niet geweest, maar ik herken het van concerten waar ik wel naartoe ben geweest.
Pit bij de Backstreet Boys?
  woensdag 10 oktober 2001 @ 11:02:04 #15
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_1861607
quote:
Op woensdag 10 oktober 2001 11:01 schreef Forumpi het volgende:
Pit bij de Backstreet Boys?
Tuurlijk... bikkel.
  woensdag 10 oktober 2001 @ 11:06:23 #16
3878 Vork
Manisch creatief
pi_1861637
quote:
Op woensdag 10 oktober 2001 11:00 schreef clowntje het volgende:
Ik vraag me af wat de artiesten zelf ervan vinden. Ik weet alleen dat No Doubt er eigenlijk een hekel aan heeft. Het hoort er gewoon bij, als je naar punk of metal-bandjes gaat kijken, maar ik vraag me echt af wat Muse er zelf van vindt...
Ik heb bij Muse altijd het idee dat ze het publiek nauwelijks zien. Tijdens lowlans wat het erg duidelijk te zien. Geen contact met het publiek,het leek net alsof ze in hun eigen wereldje aan het spelen waren.. en dat stoorde me eik een beetje. Dus ik denk niet dat ze het echt gemerkt hebben eigenlijk.

Aan de andere kant, bij welk concert dan ook, een pit is wel een teken dat het optreden gewaardeerd wordt.

quote:
Ik heb persoonlijk niks tegen een pit, ik heb wel iets tegen al die rot-mensjes die het nodig vinden om de hele tijd met z'n ellebogen in andermans maag te gaan stoten...
Pit is leuk, echter heb je ook nog zoiets als Violet Dancing. Hier loopt men met een zwaar boze en chagerijnige blik voor de lol echt elkaar armenzwaaiend zoveel mogelijk pijn te bezorgen. Dat is iets waarvan ik nogsteeds de lol niet in zie..
pi_1861662
quote:
Op woensdag 10 oktober 2001 11:02 schreef Zanderrr het volgende:

[..]

Tuurlijk... bikkel.

Cool.

Ik geef toe dat er veel mongolen zijn die absoluut de ongeschreven regels van de pit niet kennen. Dit soort gasten kom je INDERDAAD tegen bij concerten waar je een pit niet zou verwachten of op boerenkermissen. Ze vinden het dan stoer om tussen het overwegend jonge/vrouwelijke publiek te gaan pogo-en. Wild met hun armen slaan en opzettelijk mensen keihard in een groep duwen enzo .

Voorbeeldje:
Ik stond laatst bij Faithless, beginnen zelfs daar (!) een paar van die dronken, zwetende boeren met elkaar te douwen enzo. Als je daar iets van zegt heb je meteen een paar beuken te pakken. Dan sta ik liever tussen de hardcore-fans van de Deftones. Die weten hoe het hoort en zullen je altijd overeind helpen.

pi_1861747
Ik ben dus wel naar dat concert geweest en vond dat geduw en getrek bijzonder irritant, het waren voornamelijk 16-/17-jarige uitziende jochies die zich hieraan bezigden, als een soort "vriendendienst" hun maatjes heen en weer duwende. Halverwege het concert werd het geduw gelukkig al wat minder. Ik had het idee dat dit niet zozeer "cultuur" alswel gewoon stoerdoenerij was van die jochies.

Maargoed, het concert bleef leuk, al ben ik wel bijna uitgegleden over bier en plastic glaasjes op de grond nadat ik wederom een beuk had gekregen van zo'n irritant opdondertje

We hear the word, we lost ourselves but we find it all [..] free your life, life is a waterfall (SoaD, Aerials)
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 10 oktober 2001 @ 11:20:52 #19
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_1861768
waren er ook crowdsurfers?
o nee dat mag niet meer in Nederland.

vorige week zag ik er daar nog wat van. de meesten gingen nog wel, maar een aantal is dan zo dom om dan nog met zijn benen te gaan schoppen... das ook triest.

Nothing lasts forever but the certainty of change
  woensdag 10 oktober 2001 @ 11:22:08 #20
3878 Vork
Manisch creatief
pi_1861775
quote:
Op woensdag 10 oktober 2001 11:18 schreef beelzebubu het volgende:
-blabla-
Ah je bent gisteravond dus flink concert-ontmaagd

Wen dr maar alvast aan, System of a Down wordt harder maar wel met een betere pit (tenzij door het toenemende succes van SoaD er hordes 13 en 14 jarige de pit in duiken). Ach je zal het vanzelf wel merken

pi_1861794
quote:
Op woensdag 10 oktober 2001 11:22 schreef Vork het volgende:

[..]

Ah je bent gisteravond dus flink concert-ontmaagd

Wen dr maar alvast aan, System of a Down wordt harder maar wel met een betere pit (tenzij door het toenemende succes van SoaD er hordes 13 en 14 jarige de pit in duiken). Ach je zal het vanzelf wel merken

ach, het had wel wat

het is alleen irritant als je bijna uitglijdt, voor de rest kreeg ik van alle kanten toch wel duwen en beuken

Ik kan niet wachten tot SoaD

We hear the word, we lost ourselves but we find it all [..] free your life, life is a waterfall (SoaD, Aerials)
pi_1861798
quote:
Op woensdag 10 oktober 2001 11:20 schreef Tokus het volgende:
waren er ook crowdsurfers?
o nee dat mag niet meer in Nederland.

vorige week zag ik er daar nog wat van. de meesten gingen nog wel, maar een aantal is dan zo dom om dan nog met zijn benen te gaan schoppen... das ook triest.

sommige mensen gingen wel ff de lucht in maar echt crowdsurfen is dat nauwelijks meer te noemen, na vijf mensen staan ze alweer op de grond
pi_1861829
Als ik lol wil maken tijdens een concert ga ik lekker vooraan staan; springen, hossen enz. Zoals gisteravond dus (waar behalve "zielige" meisjes ook nogal wat "stoere" meisjes waren die net zo hard meededen, maar it terzijde). Het moedwillig "beuken" hoeft van mij ook niet zo nodig, zeker niet bij Muse, maar het gebeurt en ik denk dat meeste die naar een concert gaan dat ook wel weten.
Als je gewoon rustig wilt luisteren en kijken kan je gerust op de 20e rij gaan staan, je ziet het allemaal prima daar en het geluid is ook vaak beter.

en over de artiesten: Ik denk dat de meeste het wel leuk vinden voor zover ze er al echt op letten.

trouwens: het crowdsurfen vind ik dus wel onwijs irritant, het gebeurde gisteren (gelukkig) weinig, maar oppassen dat je geen schoen tegen je bakkes krijgt vind ik helemaal niks.

In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  woensdag 10 oktober 2001 @ 11:32:24 #24
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_1861859
quote:
Op woensdag 10 oktober 2001 10:47 schreef Zanderrr het volgende:
n.a.v. het Muse-topic:

*schop*
*sla*
*ram*

Een pit bij Muse? Kan dat bij zulke zachte muziek dan?

Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_1861878
quote:
Op woensdag 10 oktober 2001 11:09 schreef Forumpi het volgende:

[..]

Die weten hoe het hoort en zullen je altijd overeind helpen.

Ja,.. je moet natuurlijk wel op je poten kunnen blijven staan (zelf niet zoveel zuipen helpt )
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')