abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26698618
Hoe kom je aan je kluservaring? Gewoon door te proberen, afgekeken van je vader of geleerd op school, werk in de bouw of heb je een eigen bedrijfje?

Ik heb zelf veel ervaring opgedaan door altijd mijn klussende vader te helpen. Ik had zelfs een eigen kinder werkbankje in de garage

Toen ik zestien was begon ik bij een groothandel in bouwmaterialen. Ik heb daar een jaar gewerkt. Van mijn 24 tot mijn 25e heb ik bij een andere groothandel in bouwmaterialen gewerkt. Ook heb ik een tijdje bij de Praxis gewerkt als oproephulp.

Ik heb als veger op de bouw rondgelopen en heb een tijd bouwmaterialen bezorgd op bouwplaatsen.

Ik heb zo'n tien verschillende kamers gehad in mijn leven die ik mooi geschilderd heb. Verder heb ik erg veel laminaat-leg ervaring opgedaan de laatste jaren. Ook heb ik samen met mijn vader hun nieuwe bungalow opgeknapt.

Momenteel ben ik een tussenwoning aan het renoveren. Dat is de tweede keer dat ik een heel huis aanpak.

pi_26698973
Bouwvakker geweest, semi professioneel dus.
Ik zat zowel in de ruwbouw als het aftimmerwerk en alles wat daar tussen in zit.
Iemand wel eens langs de A10 gereden, het ING gebouw? Dat was het leukste object waar ik ooit aan gewerkt heb. Kunststukje al zeg ik het zelf.
pi_26699167

Die?

Ken ik wel, mooi gebouw! En vanaf nu zal ik altijd aan jou denken als ik er langs kom
pi_26699249
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 15:51 schreef Conflict het volgende:
[afbeelding]

Die?

Ken ik wel, mooi gebouw! En vanaf nu zal ik altijd aan jou denken als ik er langs kom
Yep die, is zo'n mooi ding geworden. Mocht ook wel wat kosten.
Ik ben daar gekomen toen de poten er al stonden, daarna tot al het betonwerk klaar was ben ik daar gebleven.
pi_26699968
Ik gebruik de doehetzelf-folders van diverse bouwmarkten en klooi daar wat mee aan en ben stiekem stikjaloers op mensen die wel weten waar ze mee bezig zijn. Heb vroeger mijn vader ook wel veel geholpen maar dat was meer met knutselen (mast en zijzwaarden maken voor de boot, koffer voor mijn contrabas e.d.) dan echt klussen.
Ik vin dat ING gebouw trouwens lelijk. Net zo'n ICE-trein. Maar lijkt me wel leuk om daaraan meegebouwd te hebben. Het Gasuniegebouw in Groningen, dat vind ik pas mooi

[ Bericht 2% gewijzigd door anneja op 03-05-2005 16:15:52 (op wat voor trein lijkt het nou eigenlijk :)) ]
pi_26699984
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 15:54 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Yep die, is zo'n mooi ding geworden. Mocht ook wel wat kosten.
Ik ben daar gekomen toen de poten er al stonden, daarna tot al het betonwerk klaar was ben ik daar gebleven.
Vet!
pi_26700007
De schoen... Wat een vreselijk gebouw...

OT: Gewoon zelf doen, met een beetje hulp van andere.
Veel vragen. En fouten maken...
Maar een badkamer installeren, dat laten we aan de pro over.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_26700056
Doe het zelver.

Maar ik ben nooit veel verder gekomen als timmeren en verven.

Gelukkig heb ik een handige vader.
pi_26700060
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 16:14 schreef anneja het volgende:
Ik vin dat ING gebouw trouwens lelijk. Net zo'n hondekoptrein. Maar lijkt me wel leuk om daaraan meegebouwd te hebben. Het Gasuniegebouw in Groningen, dat vind ik pas mooi
Ja, het gebouw heeft al heel wat namen gehad, strijkijzer, glasbak enz. . Je moet inderdaad van dat soort gebouwen houden. Het gasunie gebouw is inderdaad heel erg mooi.
  † In Memoriam † dinsdag 3 mei 2005 @ 16:17:40 #10
47213 ArmaniMania
pi_26700061
Heb van mijn vader alles zelf moeten doen, als ook maar iets kapot was wat dan ook, wasmachine ofzo moet ik dat zelf maar doen. Had ik er geen verstand van dan maar naar de bibliotheek. Behalve van auto`s daar moest ik niks van hebben, niet zo zeer de techniek maar de chemische stoffen en ik kan heel erg slecht tegen uitlaatgassen.

Maar voor de rest alles zelf doen in een huis, nu is het wel handig
pi_26700174
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 16:17 schreef ArmaniMania het volgende:
Heb van mijn vader alles zelf moeten doen, als ook maar iets kapot was wat dan ook, wasmachine ofzo moet ik dat zelf maar doen. Had ik er geen verstand van dan maar naar de bibliotheek.
Kon ie het zelf niet, of vond hij dat Leerzaam?
  † In Memoriam † dinsdag 3 mei 2005 @ 16:28:47 #12
47213 ArmaniMania
pi_26700449
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 16:21 schreef anneja het volgende:

[..]

Kon ie het zelf niet, of vond hij dat Leerzaam?
Ik leerde het van mijn vader ook, mijn vader vond het leerzaam en ik dacht in het begin altijd dat het om het geld ging, mijn vader is ook een heel erg zuinig man wat dat betreft.
pi_26712993
Ik ben een doe-het-zelver .. maar probeer eerst alles zelf..
Zoals het behangen 'toen'
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_26713076
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 23:17 schreef Kluupkluup het volgende:
Ik ben een doe-het-zelver .. maar probeer eerst alles zelf..
Zoals het behangen 'toen'
Oh ja, mijn allereerste behangwerk hield het niet zo lang

Wat ik kan heb ik mezelf geleerd (afkijken bij een ander en veeeeel vragen stellen).
pi_26713324
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 23:19 schreef Tinkerbell het volgende:

[..]

Oh ja, mijn allereerste behangwerk hield het niet zo lang

Wat ik kan heb ik mezelf geleerd (afkijken bij een ander en veeeeel vragen stellen).
Als ik er tijd voor heb wil ik het idd wel een keer doen met iemand die het kan. Daarna kan ik het zelf wel. Maar vooral dat vouwen (drogen voordat je plakt) werd een regelrechte ramp
pi_26713617
Ik ben een klunser ipv. een klusser .
Mijn ouders hebben het altijd afgehouden dat ik zelf aan de gang ging. Een spijker in de muur voor een poster ofzo mocht al niet .
Alleen nu ik op mezelf woon begin ik een btje te experimenteren , en ik vindt het vooralsnog erg leuk! De mislukkingen kosten alleen zo veel geld .
Ik hou ook mijn hart vast voor mijn appartementje waar ik 1 juni in trek. Ik wil nieuw laminaat, 1 muur behangen, de boel verven, de keuken voor een groot gedeelte zelf doen etc. etc. en dat alles voor de eerste keer (op verven na dan).

Ach je leert er van .
pi_26713770
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 23:35 schreef blieblie het volgende:
Ik ben een klunser ipv. een klusser .
Mijn ouders hebben het altijd afgehouden dat ik zelf aan de gang ging. Een spijker in de muur voor een poster ofzo mocht al niet .
Alleen nu ik op mezelf woon begin ik een btje te experimenteren , en ik vindt het vooralsnog erg leuk! De mislukkingen kosten alleen zo veel geld .
Ik hou ook mijn hart vast voor mijn appartementje waar ik 1 juni in trek. Ik wil nieuw laminaat, 1 muur behangen, de boel verven, de keuken voor een groot gedeelte zelf doen etc. etc. en dat alles voor de eerste keer (op verven na dan).

Ach je leert er van .
Niet alleen leer je ervan. Je bespaart zóó veel geld als je bijvoorbeeld zelf een bureau o.i.d. in elkaar knutselt ipv er een koopt. Ik heb zelf pas een oud TV-meubel van m'n tante gekregen. Ding zag er niet uit. Heb er een wit spuitbusje bij gehaald, de glazen deurtjes eruit en het ding zag er uit als nieuw
pi_26713796
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 23:39 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Niet alleen leer je ervan. Je bespaart zóó veel geld als je bijvoorbeeld zelf een bureau o.i.d. in elkaar knutselt ipv er een koopt. Ik heb zelf pas een oud TV-meubel van m'n tante gekregen. Ding zag er niet uit. Heb er een wit spuitbusje bij gehaald, de glazen deurtjes eruit en het ding zag er uit als nieuw
Idee voor een topic btw
pi_26713982
Ik ben niet handig, ik meet altijd 3x en krijg verschillende uitkomsten.....
Ik kan de gewone dingen wel, lamp ophangen enzo.
Na m'n scheiding heb ik een cursus klusjes in huis gedaan, omdat het me leuk leek. En ik heb er idd veel plezier van.
Schilderen en sauzen kan ik ook.
Ik wilde de simpele dingen gewoon zelf kunnen, omdat ik dan niet op iemand hoef te wachten. En vooral omdat het errug leuk is, als je het zelf kan.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_26714030
Een House Invaders topic Kluup? Dingen opknappen met spul wat je nog hebt liggen?
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_26714043
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 23:45 schreef krakkemieke het volgende:
Ik ben niet handig, ik meet altijd 3x en krijg verschillende uitkomsten.....
Ik kan de gewone dingen wel, lamp ophangen enzo.
Na m'n scheiding heb ik een cursus klusjes in huis gedaan, omdat het me leuk leek. En ik heb er idd veel plezier van.
Schilderen en sauzen kan ik ook.
Ik wilde de simpele dingen gewoon zelf kunnen, omdat ik dan niet op iemand hoef te wachten. En vooral omdat het errug leuk is, als je het zelf kan.
Vaak is het met 'de zwaardere klussen' oook niet zo dat je het niet zou kunnen, maar je moet het gereedschap maar net hebben.
pi_26714090
Afgezien van het gereedschap, had ik gewoon het idee dat het een diep en duister geheim was, wat alleen handige mensen konden doorgronden.......:+
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_26714210
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 23:40 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Idee voor een topic btw [afbeelding]
"Pimp my oude meubelstuk" .
pi_26714305
Of zelfs een kamer.... Wie wat bewaart, die heeft wat. Met Weinig spul en wat fantasie, kan je veel bereiken.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_26714386
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 23:53 schreef dWc_RuffRyder het volgende:

[..]

"Pimp my oude meubelstuk" .
Er liep dus al een topic..
Maar een bank met een 20" LCD tv in de leuning verwerkt en een dikke woofer aan de achterkant lijkt me wel wat.
pi_26714835
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 23:45 schreef krakkemieke het volgende:
Volgens mij leer je daar inderdaad de meest voorkomende klussen, daar wat je wat aan hebt.
Toen ik in de "beton" zat leer je ook een heleboel, maar daar heb je geen reet aan als je thuis klust. Professioneel zijn, zegt niet zo veel. Als ik bijvoorbeeld schilders aan het werk zie, dan lopen bij mijn eigen werk de tranen over mijn wangen. Dus ieder zijn specialitiet.
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 23:47 schreef Kluupkluup het volgende:
Vaak is het met 'de zwaardere klussen' oook niet zo dat je het niet zou kunnen, maar je moet het gereedschap maar net hebben.
Yeah, zwaar gereedschap.
pi_26715046
Bij een schilder die kende, liepen zowat de tranen over z'n wangen omdat hij meters moest maken.
En met wat basiskennis, zoals oa hier wordt verteld, kan jij het ook hoor!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_26716127
ik heb 2 schilders in huis, man en zoon, verder laten wij alles doen door mensen die er verstand van hebben, ieder hun eigen vak, zal ik maar zeggen,
gaten boren en stroom aanleggen , wasbakken ontstoppen, en die die huishoudelijke dingen kan ik zelf, met behulp van onze oudste zoon.
wij hebben ook al 2 keer de videorecorder gemaakt, maar omdat we rare schroefjes overhielden hebben we ook 2 keer een nieuwe moeten kopen.,
t had ook goed kunnen gaan,

wij hebben wel de wasmachine gemaakt, een aandrijfriem, en t werkte.
hij paste niet, stug, maar door hem in heet water te leggen, kregen we t wel voor elkaar,
De Puta Madre
pi_26718916
ben een echte doe het zelver, en heb het voornamelijk geleerd van mijn vader, die alles zelf doet en waar ik vroeger vaak bij hielp (cq in de weg liep) mijn vader is leraar bouwkunde aan een LTS geweest, en weet dus ook precies hoe hij dingen moet uitleggen, wat erg handig is.
zelf werk ik nu bij de Praxis als bijbaantje, en wat je daar leert is niet zo zeer kluservaring, maar wel leer je de materialen kennen, en weet je wat er allemaal in de handel is, wat nog wel eens van pas komt.
Ook hoor je een hele hoop klusverhalen, wat interessant en leerzaam is, en wordt je vaak gevraagd voor de oplossing van een probleem, waar je een hoop van leert.
Qua daadwerkelijke kluservaring heb ik twee jaar geleden mijn slaapkamer volledig verbouwd, help ik een vriend met de restauratie van zijn oude woning, en heb ik tien weken op de bouw meegelopen met de restauratie van een dak als stage.
pi_26720314
Ben geloof ik toch wel een doe-het-zelver

altijd meegeholpen toen ik klein was

Zelf met paps de keuken gedaan
elektra voor het hele huis
badkamer gedaan
behangen en het hele gebeuren
buitenboel verven

werk ook bij een bouwmarkt, is zeker altijd makkelijk kan altijd even collega's vragen
pi_26720516
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 10:34 schreef kaashema het volgende:
Ben geloof ik toch wel een doe-het-zelver

altijd meegeholpen toen ik klein was

Zelf met paps de keuken gedaan
elektra voor het hele huis
badkamer gedaan
behangen en het hele gebeuren
buitenboel verven

werk ook bij een bouwmarkt, is zeker altijd makkelijk kan altijd even collega's vragen
Welke bouwmarkt?
Welke afdeling?
pi_26720570
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 10:43 schreef Gurb het volgende:

[..]

Welke bouwmarkt?
Welke afdeling?
bouwhof uit zoetermeer
en ik sta normaal op de huishoudelijke afdeling; maar uhmm, dat neem ik niet zo... psies loop over het algemeen door het hele bedrijf
pi_26720590
oke dan, netjes
  donderdag 5 mei 2005 @ 18:18:33 #34
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_26758443
ik kan echt niks
Komt ook omdat mijn ouders alles hebben laten doen van het begin tot het eind.

Als ik een huis heb ga ik ook alles laten doen. Heeft zo wel zijn voordelen als vrienden van je ouders veel kunnen. 1 is aannemer. Andere is meubelmaker op maat ook keukens en kastjes. Ander is stoffeerder. En we hebben ook nog een behanger.

Dus alles wat er gebeuren moet hebben we wel iemand voor. En al die mensen hebben een eigen zaakje dus die prijs blijft lekker laag voor ons
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_26772343
Jarenlang buitenmonteur geweest. (zonwering en berijfsdeuren)
Mijn klusvaardigheid beperkt zich dus voornameijk tot elektro- en montage-werkzaamheden.
Alles waar 'viezigheid' (metselen, stucen, schilderen, kitten etc.) bij komt kijken is aan mij niet besteed...

Alhoewel ik laatst op m'n werk wel een betonnen funderinkje heb gemaakt...
  zondag 8 mei 2005 @ 10:36:33 #36
22114 TheOneAndOnly
Da is ok....
pi_26819077
ik heb eerst LTS elektro gedaan, daarna heb ik mijn technicus elektrische installaties gehaald terwijl ik bij een baas werkte, werk ik nu nog steeds en leer nog elke dag, ben eerst begonnen op de bouw maar daar leer je lang niet zoveel als bij een service-afdeling waar je met alle installaties te maken krijgt, verder kan je veel leren van mensen die ook op die werkplek werken, schilders enzo, heb eens behang afgehaald bij mij thuis en dat wilde in schilderen met structuurverf, muur zag er niet uit, dus even tip gevraagd aan hem en hij zei dat ik gewoon eerst met een cheap-ass latex moest schilderen en dan met structuurverf er overheen, en het resultaat mag er zijn....

bedankt schilder
pi_26852824
kwestie van doen,

Het enige waar ik me niet aan waag is gas.

Water/elektra/tegelen/laminaat/stuken/schilderen(waar ik een grafhekel aan heb)/gietvloeren/toiletten plaatsen/afvoer draai ik mn hand niet meer voor om. (hoewel je altijd fouten blijf maken)

Gezien de ervaringen die wij hebben met "professionals" kun je net zo goed zelf wat aanrommelen dan heb je net zo goed of slecht resultaat alleen ben je meer tijd kwijt.

Goed gereedschap is de helft van het werk ben ik achter. Een Gamma 18V Boortol of een DeWalt/Makita 9,6V is niet eens een keuze. Laat die Gamma maar liggen (eigen ervaring ja )

Goede handzaag is ook goud waard.
Hamer is een kwestie van leren mikken

En gewoon de tijd nemen. Niet haasten. Het meeste is gewoon een kwestie van doen en ja....je gaat fouten maken (heb ik een hele lijst van)

Ondertussen heb ik bij ons de keuken infrastructuur van de achterkant naar de voorkant van het huis gebracht. We hebben een badkamer geplaatst (7 jaar verder ga ik de volgende keer een stuk minder fouten maken hoop ik)
Elektra in het hele huis zo'n beetje vervangen
De bovenverdieping van nieuwe muren voorzien(voor de 2e keer....ik moet wel een masochist zijn ) inclusief kozijnen en holle wanden met schuifdeuren. Toilet verplaatst, kunsstof vleren in badkamer/toilet en kelder, trap van balkon naar tuin gemaakt. Bezig met stalen hekwerk te lassen voor op balkon en allemaal kleine dingetjes zoals stukadoren, zoldervloer verlengen na plaatsen dakkapel (door een K#$%e-aannemer)
Verlaagd plafond aangelegd.

We zijn ook al dik 2 jaar bezig en nog niet klaar hetgeen ook komt door blunders van aannemers (uitbouw constructief verkeerd plaatsen, lekkages veroorzaken door slecht loodgieterswerk, verkeerd plaatsen van deuren en kozijnen en nog veel meer

Vandaar ook dat ik zeg dat een professional er vaak net zo'n puinhoop van maakt als een doe-het-zelver
  maandag 9 mei 2005 @ 15:03:36 #38
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_26853521
Alles zelf uitgevogeld, moest ook wel want "paps" aan een klus leek meer op poging tot zelfdoding. (die wist zelfs van een stukje schuurpapier nog een dodelijk wapen te maken )

Ik doe eigenlijk alles zelf, leidingen trekken (gas/water maakt niet uit), tegelen, stucen, etc. etc. Enige waar ik niet handig in ben is behang plakken, daar heb ik gewoon het geduld niet voor.
Ander minpuntje (ook wel weer een pluspunt soms) is dat ik elektra altijd "live" doe, vind het niet de moeite om naar de stoppenkast te wandelen. Ook sloop ik vaak elektrisch gereedschap uit elkaar om het nog iets functioneler/krachtiger/whatever te maken en verwijder dan ook alle veiligheidsvoorzieningen. (vergeet ik weleens te melden als ik iets uitleen aan iemand. )
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_26853818
quote:
Op maandag 9 mei 2005 15:03 schreef hollander172 het volgende:
Alles zelf uitgevogeld, moest ook wel want "paps" aan een klus leek meer op poging tot zelfdoding. (die wist zelfs van een stukje schuurpapier nog een dodelijk wapen te maken )

Ik doe eigenlijk alles zelf, leidingen trekken (gas/water maakt niet uit), tegelen, stucen, etc. etc. Enige waar ik niet handig in ben is behang plakken, daar heb ik gewoon het geduld niet voor.
Ander minpuntje (ook wel weer een pluspunt soms) is dat ik elektra altijd "live" doe, vind het niet de moeite om naar de stoppenkast te wandelen. Ook sloop ik vaak elektrisch gereedschap uit elkaar om het nog iets functioneler/krachtiger/whatever te maken en verwijder dan ook alle veiligheidsvoorzieningen. (vergeet ik weleens te melden als ik iets uitleen aan iemand. )
Gas is idd hetzelfde als water, maar toch waag ik me er niet aan. Dat van dat live aan de elektra werken doe ik ook Met alle gevolgen en gevloek van dien

Ik weet inmiddels wel dat mn hart wel redelijk in orde is en als ik ooit een pacemaker krijg, mogen ze er wel eentje met krachtstroom maken.

(de vorige bewoners van ons huis hadden op 1 plek 2 groepen gemengt.....dat gaf nogal een knal en ik sprong een aardig stuk naar achter . De schroevendraaier zat praktisch aan de stroomdraad "vastgelast"
  maandag 9 mei 2005 @ 18:39:53 #40
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_26860039
quote:
Op maandag 9 mei 2005 15:14 schreef basset het volgende:
Gas is idd hetzelfde als water, maar toch waag ik me er niet aan.
Is ongeveer hetzelfde qua werken. Lekkage is wel lastiger... Vuurtje?
Gebruik ik overigens een soort zak voor die ik aan beide zijden van de verbinding met tieraps vastmaak, gaskraan weer open en als de zak niet opblaast is ie goed.
quote:
Dat van dat live aan de elektra werken doe ik ook Met alle gevolgen en gevloek van dien
Ik weet inmiddels wel dat mn hart wel redelijk in orde is en als ik ooit een pacemaker krijg, mogen ze er wel eentje met krachtstroom maken.
Ik doe het zowel met "gewone" netstroom als met krachtstroom, maakt me weinig uit eigenlijk. Zodra het krachtstroom boven de 64 ampere wordt weet ik uit ervaring dat ik neerga als ik die bos ineens per ongeluk beet zou pakken dus pel ik ader voor ader af en doe er even kroonsteentjes op voor ik verder ga met aansluiten.

Ben er ooit bijna voor ontslagen toen ik nog als monteur werkte. Had een gepelde krachtstroomaansluiting klaar liggen om te gaan "puntlassen zonder lasapparaat" toen mijn toenmalige baas ineens kwam kijken op locatie. Normaal kwam ie nooit....
quote:
(de vorige bewoners van ons huis hadden op 1 plek 2 groepen gemengt.....dat gaf nogal een knal en ik sprong een aardig stuk naar achter . De schroevendraaier zat praktisch aan de stroomdraad "vastgelast"
Toen ik in mijn huidige woning kwam wonen kreeg ik ook vaak stroom tijdens het leggen van een nieuwe ondervloer. ( (houten planken op balken) Toen ik er op ging letten bleek dat alleen te gebeuren als ik tegen een leiding aan kwam. Wat ik dacht dat waterleidingen waren bleken dus de leidingen voor de electra te zijn en ergens lag de fase tegen zo'n buis aan te hikken.

Vond al die roodgeverfde buizen al zo hip voor zo'n ouwe man bleek hij het kleurtje gewoon voor het onderscheid gebruikt te hebben.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  maandag 9 mei 2005 @ 20:19:52 #41
83361 SIGMA-X10
When come back, bring pie....
pi_26863187
Kleine klusjes doe ik zelf (zoals houten ombouwen maken, gipsplaten schroeven, gaten boren, verven, laminaat leggen etc.) maar ben er achter gekomen dat grotere klussen zoals gas en water beter aan de professionals overgelaten kan worden. Heb in het verleden weleens zelf getegeld en dat ging aardig maar het is toch niet zo mooi en straks als dat de professional het zou doen.

Eén ding heb ik wel geleerd: GOED gereedschap is echt het halve werk! Om een simpel voorbeeld te geven: de goedkope Gamma bitjes voor de elec. schroevendraaier sleten als een idioot en braken soms gewoon af. Nu heb ik Metabo boortjes en bitjes van Bosch.. veel beter zo
I'm not a racist; I hate everybody equally
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')