Yep die, is zo'n mooi ding geworden. Mocht ook wel wat kosten.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 15:51 schreef Conflict het volgende:
[afbeelding]
Die?
Ken ik wel, mooi gebouw! En vanaf nu zal ik altijd aan jou denken als ik er langs kom![]()
Vet!quote:Op dinsdag 3 mei 2005 15:54 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Yep die, is zo'n mooi ding geworden. Mocht ook wel wat kosten.
Ik ben daar gekomen toen de poten er al stonden, daarna tot al het betonwerk klaar was ben ik daar gebleven.
Ja, het gebouw heeft al heel wat namen gehad, strijkijzer, glasbak enz. . Je moet inderdaad van dat soort gebouwen houden. Het gasunie gebouw is inderdaad heel erg mooi.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 16:14 schreef anneja het volgende:
Ik vin dat ING gebouw trouwens lelijk. Net zo'n hondekoptrein. Maar lijkt me wel leuk om daaraan meegebouwd te hebben. Het Gasuniegebouw in Groningen, dat vind ik pas mooi
Kon ie het zelf niet, of vond hij dat Leerzaam?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 16:17 schreef ArmaniMania het volgende:
Heb van mijn vader alles zelf moeten doen, als ook maar iets kapot was wat dan ook, wasmachine ofzo moet ik dat zelf maar doen. Had ik er geen verstand van dan maar naar de bibliotheek.
Ik leerde het van mijn vader ook, mijn vader vond het leerzaam en ik dacht in het begin altijd dat het om het geld ging, mijn vader is ook een heel erg zuinig man wat dat betreft.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 16:21 schreef anneja het volgende:
[..]
Kon ie het zelf niet, of vond hij dat Leerzaam?
Oh ja, mijn allereerste behangwerk hield het niet zo langquote:Op dinsdag 3 mei 2005 23:17 schreef Kluupkluup het volgende:
Ik ben een doe-het-zelver .. maar probeer eerst alles zelf..
Zoals het behangen 'toen'
Als ik er tijd voor heb wil ik het idd wel een keer doen met iemand die het kan. Daarna kan ik het zelf wel. Maar vooral dat vouwen (drogen voordat je plakt) werd een regelrechte rampquote:Op dinsdag 3 mei 2005 23:19 schreef Tinkerbell het volgende:
[..]
Oh ja, mijn allereerste behangwerk hield het niet zo lang![]()
Wat ik kan heb ik mezelf geleerd (afkijken bij een ander en veeeeel vragen stellen).
Niet alleen leer je ervan. Je bespaart zóó veel geld als je bijvoorbeeld zelf een bureau o.i.d. in elkaar knutselt ipv er een koopt. Ik heb zelf pas een oud TV-meubel van m'n tante gekregen. Ding zag er niet uit. Heb er een wit spuitbusje bij gehaald, de glazen deurtjes eruit en het ding zag er uit als nieuwquote:Op dinsdag 3 mei 2005 23:35 schreef blieblie het volgende:
Ik ben een klunser ipv. een klusser.
Mijn ouders hebben het altijd afgehouden dat ik zelf aan de gang ging. Een spijker in de muur voor een poster ofzo mocht al niet.
Alleen nu ik op mezelf woon begin ik een btje te experimenteren, en ik vindt het vooralsnog erg leuk! De mislukkingen kosten alleen zo veel geld
.
Ik hou ook mijn hart vast voor mijn appartementje waar ik 1 juni in trek. Ik wil nieuw laminaat, 1 muur behangen, de boel verven, de keuken voor een groot gedeelte zelf doen etc. etc. en dat alles voor de eerste keer (op verven na dan).
Ach je leert er van.
Idee voor een topic btwquote:Op dinsdag 3 mei 2005 23:39 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Niet alleen leer je ervan. Je bespaart zóó veel geld als je bijvoorbeeld zelf een bureau o.i.d. in elkaar knutselt ipv er een koopt. Ik heb zelf pas een oud TV-meubel van m'n tante gekregen. Ding zag er niet uit. Heb er een wit spuitbusje bij gehaald, de glazen deurtjes eruit en het ding zag er uit als nieuw![]()
Vaak is het met 'de zwaardere klussen' oook niet zo dat je het niet zou kunnen, maar je moet het gereedschap maar net hebben.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 23:45 schreef krakkemieke het volgende:
Ik ben niet handig, ik meet altijd 3x en krijg verschillende uitkomsten.....
Ik kan de gewone dingen wel, lamp ophangen enzo.
Na m'n scheiding heb ik een cursus klusjes in huis gedaan, omdat het me leuk leek. En ik heb er idd veel plezier van.
Schilderen en sauzen kan ik ook.
Ik wilde de simpele dingen gewoon zelf kunnen, omdat ik dan niet op iemand hoef te wachten. En vooral omdat het errug leuk is, als je het zelf kan.
"Pimp my oude meubelstuk"quote:Op dinsdag 3 mei 2005 23:40 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Idee voor een topic btw[afbeelding]
Er liep dus al een topic..quote:
Volgens mij leer je daar inderdaad de meest voorkomende klussen, daar wat je wat aan hebt.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 23:45 schreef krakkemieke het volgende:
Na m'n scheiding heb ik een cursus klusjes in huis gedaan, omdat het me leuk leek. En ik heb er idd veel plezier van.
Yeah, zwaar gereedschap.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 23:47 schreef Kluupkluup het volgende:
Vaak is het met 'de zwaardere klussen' oook niet zo dat je het niet zou kunnen, maar je moet het gereedschap maar net hebben.
Welke bouwmarkt?quote:Op woensdag 4 mei 2005 10:34 schreef kaashema het volgende:
Ben geloof ik toch wel een doe-het-zelver
altijd meegeholpen toen ik klein was
Zelf met paps de keuken gedaan
elektra voor het hele huis
badkamer gedaan![]()
behangen en het hele gebeuren
buitenboel verven
werk ook bij een bouwmarkt, is zeker altijd makkelijkkan altijd even collega's vragen
![]()
bouwhof uit zoetermeerquote:
Gas is idd hetzelfde als water, maar toch waag ik me er niet aan. Dat van dat live aan de elektra werken doe ik ookquote:Op maandag 9 mei 2005 15:03 schreef hollander172 het volgende:
Alles zelf uitgevogeld, moest ook wel want "paps" aan een klus leek meer op poging tot zelfdoding.(die wist zelfs van een stukje schuurpapier nog een dodelijk wapen te maken
)
Ik doe eigenlijk alles zelf, leidingen trekken (gas/water maakt niet uit), tegelen, stucen, etc. etc. Enige waar ik niet handig in ben is behang plakken, daar heb ik gewoon het geduld niet voor.
Ander minpuntje (ook wel weer een pluspunt soms) is dat ik elektra altijd "live" doe, vind het niet de moeite om naar de stoppenkast te wandelen.Ook sloop ik vaak elektrisch gereedschap uit elkaar om het nog iets functioneler/krachtiger/whatever te maken en verwijder dan ook alle veiligheidsvoorzieningen. (vergeet ik weleens te melden als ik iets uitleen aan iemand.
)
Is ongeveer hetzelfde qua werken. Lekkage is wel lastiger...quote:Op maandag 9 mei 2005 15:14 schreef basset het volgende:
Gas is idd hetzelfde als water, maar toch waag ik me er niet aan.
Ik doe het zowel met "gewone" netstroom als met krachtstroom, maakt me weinig uit eigenlijk.quote:Dat van dat live aan de elektra werken doe ik ookMet alle gevolgen en gevloek van dien
Ik weet inmiddels wel dat mn hart wel redelijk in orde is en als ik ooit een pacemaker krijg, mogen ze er wel eentje met krachtstroom maken.
Toen ik in mijn huidige woning kwam wonen kreeg ik ook vaak stroom tijdens het leggen van een nieuwe ondervloer. ( (houten planken op balken) Toen ik er op ging letten bleek dat alleen te gebeuren als ik tegen een leiding aan kwam. Wat ik dacht dat waterleidingen waren bleken dus de leidingen voor de electra te zijn en ergens lag de fase tegen zo'n buis aan te hikken.quote:(de vorige bewoners van ons huis hadden op 1 plek 2 groepen gemengt.....dat gaf nogal een knal en ik sprong een aardig stuk naar achter. De schroevendraaier zat praktisch aan de stroomdraad "vastgelast"
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |