Hoe en waar doe ik dat?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 14:39 schreef TheMassive het volgende:
copy pasten uit character set
Met Arial krijg ik het ook niet voorelkaar... wat doe ik dan verkeerd??quote:Op dinsdag 3 mei 2005 15:14 schreef saban het volgende:
Waarom het niet werkt: Je lettertype/font die je gebruikt heeft geen euro-teken.
Wat is InDesign: Een pagina-opmaak pakket van Adobe, een soortgelijke iets als QuarkXpress.
Oke, duidelijk.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 15:25 schreef hand_of_god het volgende:
Je hebt een apart euro pakket zoals de link hierboven al aangaf..
Daarom werkt het niet.
Je kan ook direct place doen zonder eerst een afbeelingdvak te plaasen.quote:Op woensdag 19 april 2006 22:14 schreef chip_h het volgende:
afbeeldingsvlak op je pagina trekken, deze selecteren en dan met file > place de bewuste afbeelding er in importeren
Waarom eerst een afbeeldingsvlak trekkenquote:Op woensdag 19 april 2006 22:14 schreef chip_h het volgende:
afbeeldingsvlak op je pagina trekken, deze selecteren en dan met file > place de bewuste afbeelding er in importeren
Waarom moeilijk doen als het makkelijker kanquote:Op donderdag 20 april 2006 11:09 schreef saban het volgende:
Altijd exporteren voordat je het uitprint!
Waarom maak je de afbeelding eigelijk niet eerst 20% in PhotoShop, vervolgens deze importeren in InDesign, kan er niks fout gaan
Om problemen (zoals deze) te voorkomen, maar ieder zijn werkstijlquote:Op donderdag 20 april 2006 11:10 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Waarom moeilijk doen als het makkelijker kan![]()
Het is maar een simpel werkstukje deze keerquote:Op donderdag 20 april 2006 11:12 schreef saban het volgende:
[..]
Om problemen (zoals deze) te voorkomen, maar ieder zijn werkstijl
Ok, succes!quote:Op donderdag 20 april 2006 11:13 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Het is maar een simpel werkstukje deze keer![]()
Ik mag het geeneens in Word inleverenquote:Op donderdag 20 april 2006 11:18 schreef saban het volgende:
[..]
Ok, succes!
Leuk om te zien dat er nog studenten zijn die hun werk WEL in InDesign maken in plaats van MS Word met allemaal leuke effects![]()
Weet ikquote:Op donderdag 20 april 2006 11:19 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Ik mag het geeneens in Word inleveren(Ik doe een multimediavormgeven-opleiding)
indesign (vroeger bekend als het k2 project) is de rewrite van pagemaker( vroeger "aldus pagemaker") bedoeld om xpress van de troon te stoten vandaar dat er xpress achtige dingen in het programa zittenquote:Op dinsdag 3 mei 2005 14:39 schreef IJzercookie het volgende:
Indesign is een vormgevingsprogramma..ik heb wel eens gehoord dat het een kruising is tussen illustrator en Quarkexpress.. maar copy/paste uit word lukt bij mij niet. Dat is dan slechts een spatie.
Was dat maar zo, misschien leerde ik dan nog eens wat. MBO'er hierquote:Op donderdag 20 april 2006 11:22 schreef saban het volgende:
[..]
Weet ik![]()
Grafisch Lyceum'er toch ?
* saban meldt zich als GLR'er, laatste jaar DTP.
Hoe bedoel je 'custom maat' ? Je geeft de gegevens zelf toch al aan.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 16:14 schreef Debsterr het volgende:
Een ontzettende topickick, maar even een vraagje: als ik een badge moet maken van ongeveer 9 cm breed bij 5,5 cm hoog, wat voor custom maat is dat dan in Indesign? Ik snap niet veel van die maatdingetjes..
quote:Op dinsdag 17 juli 2007 17:54 schreef ijsmeis het volgende:
Ik snap hem inderdaad ook niet zo goed.
Je hebt de maten, dus die kan je dan gewoon invullen?
Je bent geweldigquote:Op dinsdag 17 juli 2007 18:35 schreef saban het volgende:
Eidt -> Preferences -> Units & Increments
Daar op millimetres zetten.
Wat jij zit zijn geen pixels maar points
Dus alleen waar je tekst hebt wil je een achtergrond geven, de rest niet?quote:Op woensdag 26 september 2007 19:24 schreef haakaap het volgende:
Is het mogelijk om een wit balkje alleen om je tekst te plaatsen? Dus niet een volledig witte achtergrond.
Uhmm.. een plaatje zegt meer als duizend woorden, nietwaar?
[afbeelding]
Bij CS is dit niet mogelijk geloof ik, misschien wel met de latere versies. Straks even installerenquote:Op woensdag 26 september 2007 19:39 schreef haakaap het volgende:
Nee, alleen waar ik tekst heb wil ik een witte kleur erachter. Bij alle andere stukken de achtergrond van de (gehele) pagina.
Je kunt toch zelf witte balkjes makenquote:Op woensdag 26 september 2007 19:39 schreef haakaap het volgende:
Nee, alleen waar ik tekst heb wil ik een witte kleur erachter. Bij alle andere stukken de achtergrond van de (gehele) pagina.
Maar toch, het kan welquote:Op woensdag 26 september 2007 20:32 schreef haakaap het volgende:
Ja kan wel, is alleen een beetje lastig als je op meer als 10 pagina's witte balkjes (van verschillende lengtes) achter elke zin moet gaan zetten. Als dat automatisch kan is het natuurlijk 100% foutloos en consequent, terwijl je handmatig foutjes kan maken.
Dat zeg ik.quote:Op woensdag 26 september 2007 20:40 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Maar toch, het kan wel. Maar idd, het is niet de meest ideale oplossing
.
Witte lijnen achter de tekst krijg je door bij alinealijnen (in alineastijlen of bij alineawerkbalk) lijn onder of boven aan te vinken. Door met de positie te spelen en de dikte van lijn kan je hem er precies erachter zetten, ook kan je zorgen dat het of met de tekst meeloopt of met de gehele kolomquote:Op woensdag 26 september 2007 20:40 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Maar toch, het kan wel. Maar idd, het is niet de meest ideale oplossing
.
Waarom zou je dat willen? Ga met je briefpapier naar de drukker, laat een groot oplaag drukken en tadaquote:Op zondag 2 december 2007 14:08 schreef Debsterr het volgende:
Vraagje vraagje vraagje.. ik heb voor de ondernemingsraad op m'n werk mooi briefpapier ontworpen enzo. Kan ik dat nu op de 1 of andere manier als sjabloon achtig iets importeren in word?
Nou, omdat het dus idd gedrukt wordt, maar ik moet wel iets maken in Word zodat alles op de goeie plek komt te staan.. of is dat gewoon ff uitproberen enzo? Ik heb daar niet zo veel verstand vanquote:Op zondag 2 december 2007 15:37 schreef saban het volgende:
[..]
Waarom zou je dat willen? Ga met je briefpapier naar de drukker, laat een groot oplaag drukken en tada
Inderdaad uitproberen. De posities van je tekst uitvogelen en je bent done.quote:Op zondag 2 december 2007 16:06 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Nou, omdat het dus idd gedrukt wordt, maar ik moet wel iets maken in Word zodat alles op de goeie plek komt te staan.. of is dat gewoon ff uitproberen enzo? Ik heb daar niet zo veel verstand van.
Dat is sowieso geen work-around!quote:Op dinsdag 18 maart 2008 11:35 schreef Fibonacci22 het volgende:
Schop!
Hi heb even een dringend vraagje...
ik ben bezig een document op te maken in indesign (cs 2). Ik heb alleen een probleem met afbeeldingen van MS Word te kopiëren naar Indesign! Het gaat om een aantal grafieken in Word die wanneer ze gekopieerd worden in Indesign, niet zichtbaar zijn als als ze geëxporteerd worden naar pdf. Als ik het indisign bestand exporteer krijg ik bijvoorbeeld alleen de legenda te zien en niet de staven zelf!!
Goeie genade wat een geouwehoer!![]()
Iemand enig idee hoe ik die grafieken(afbeeldingen) van Word soepel in Indesign kan krijgen?
Mijn dank is groot
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |