Een maak een mooie onweersfeauteauxquote:Op dinsdag 3 mei 2005 10:37 schreef Bupatih het volgende:
Kruip onder je bureau.
Daar gaan de knallen niet zachter van worden!quote:Op dinsdag 3 mei 2005 10:37 schreef Bupatih het volgende:
Kruip onder je bureau.
Gisteren kon ik de film niet eens horen vanwege het harde regen.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 10:37 schreef TrenTs het volgende:
Gisteren zeurde je ook en toen viel het achteraf best mee.
Dan neem ik aan dat je in Zuid-Limburg woont.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 10:39 schreef Max-Westerman het volgende:
Ik merk (nog) niks van onweer in Limboland hoor
Ik zei nog dat het hagel was maar neee hoor ik had geen gelijk want daar was het te warm voor.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 10:39 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Gisteren kon ik de film niet eens horen vanwege het harde regen.
Dát was ENG oke!
quote:Op dinsdag 3 mei 2005 10:39 schreef rwbrink het volgende:
wat is er eng aan onweer. oke het is niet leuk want je kan niet lekker buiten zitten, maar verder is er niets mis mee
Elke keer schrik ik me dood hoorquote:Het raam staat open dus die knallen gaan ongelofelijk hard.
Jááá Trut. Het was hagel.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 10:40 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Ik zei nog dat het hagel was maar neee hoor ik had geen gelijk want daar was het te warm voor.
En wie had er weer gelijk...![]()
Idd zuid-limburgquote:Op dinsdag 3 mei 2005 10:39 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Dan neem ik aan dat je in Zuid-Limburg woont.
Pas maar op, het komt nu jullie kant op!.
Ik kroop vroeger altijd bij mijn ouders of broer in bed.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 10:41 schreef Spindizzy het volgende:
Ik ben er ook niet dol op. Mijn moeder was heel erg bang van onweer en ik heb al kind heel wat nachten met haar opgezeten als het weer eens los was gebarsten. Haar angst is een beetje op mij overgegaan. Heb sowieso een pesthekel aan harde geluiden.
Hier is het ook de hele ochtend al aan het onweren maar ik moest echt naar buiten. De honden moeten nu eenmaal toch uit, heIk vind het buiten minder erg dan als ik binnen zit.
Ik zal het die kant op sturenquote:Op dinsdag 3 mei 2005 10:45 schreef Draaitafeltje het volgende:
Echt een omgekeerde wereld. Ik wil onweer en degene die er bang voor is die krijgt het. Kut Nederland
TrenTsquote:Op dinsdag 3 mei 2005 10:46 schreef BrauN het volgende:
Welke kleuters schreeuwen er in godesnaam 'YES' als het onweert?![]()
![]()
Electriciteitscentralequote:Op dinsdag 3 mei 2005 10:48 schreef rwbrink het volgende:
hey ijsmeis waar woon jij dat het zo hard onweert?
En toch maakt onweer jaarlijks slachtoffers dus ongevaarlijk is het zeker niet.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 10:45 schreef knox_ het volgende:
onweer is tofAl die mooie flitsen
Je hoeft toch niet bang te zijn dat er iets met je gebeurd
Ik heb je toch beschermd.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 10:41 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Jááá Trut. Het was hagel.
TrenTs had gelijk met zijn grote bek!
Ik zei geen yes.quote:
Ik woon in Noord-Limburg.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 10:48 schreef rwbrink het volgende:
hey ijsmeis waar woon jij dat het zo hard onweert?
Naja, als je binnen zit zoals ijsmeis bedoelde ik eigenlijkquote:Op dinsdag 3 mei 2005 10:49 schreef Stiffmaster het volgende:
[..]
En toch maakt onweer jaarlijks slachtoffers dus ongevaarlijk is het zeker niet.
Nee joh! Ik ben al panisch en gillend aan het rondrennen.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 10:52 schreef rwbrink het volgende:
nou ijsmeis je houd het wel vol toch?
Evenmin.quote:
Joe ar meeking fun of mie, aarunt joe?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 10:52 schreef Bupatih het volgende:
WAAAAAAAAAAAAH
OMG
Keiharde donder net
Nu word ik ook bang
Nee hoorquote:
je pc uitzetten?!?!quote:Op dinsdag 3 mei 2005 10:56 schreef Arikay het volgende:
Heb er ook een hekel aan, en als het hard onweert ben ik zelfs bang.En net ging het hier behoorlijk tekeer in Den Bosch. En zolang er anderen in huis zijn vind ik het niet zo erg, maar nu ik alleen thuis ben dan knijp ik hem toch wel ff. Ook maar ff de pc uitgezet een half uurtje geleden.
Maar t is nu zo goed als voorbij.![]()
Die aanbeveling kreeg ik altijd van mijn moeder. PC uitzetten bij zwaar onweer. En eigenlijk weet ik ook wel dat het niet zo heel veel uitmaakt, maar toch doe ik het altijd. En toen ben ik maar ff gaan luisteren naar het onweer. En dan horen hoe de bui zich verplaatst.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 10:57 schreef TheSeeker_NL het volgende:
[..]
je pc uitzetten?!?!
maar, maar, maar.... !
wat moet je dàn doen?!
koop een vliegtuigje.....quote:Op dinsdag 3 mei 2005 11:01 schreef -Schorpioen- het volgende:
Onweer is zo mooi.....ik geniet er elke keer weer van !!
En slapen met onweer...Zzzzz
nou ik kan je zeggen dat die bui nu hier (in Oss) zit!quote:Op dinsdag 3 mei 2005 11:00 schreef Arikay het volgende:
. En toen ben ik maar ff gaan luisteren naar het onweer. En dan horen hoe de bui zich verplaatst.![]()
Dan lees je toch een boek.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 11:02 schreef Dark_Killah het volgende:
Nee ik ook, want dan moet mijn pc uit en kan ik niet naar buiten.
Ik moet ook nog een boek lezen maar ik kom er steeds niet aan toe,quote:
Hier onweert het een beetjequote:Op dinsdag 3 mei 2005 10:56 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Nee hoor
Maar het was echt kéihard
Niet normaal meer
Ik heb óók een hekel aan vuurwerkquote:Op dinsdag 3 mei 2005 11:08 schreef Shreever het volgende:
[..]
Hier onweert het een beetje
Het is heerlijk, kom op zeg.. wie is er nou bang voor een stel knallen, vuurwerk is toch ook niet eng?
Maar hier was het gewoon één grote, harde, abnormale, allesomvattende knalquote:Op dinsdag 3 mei 2005 11:08 schreef Shreever het volgende:
[..]
Hier onweert het een beetje
Het is heerlijk, kom op zeg.. wie is er nou bang voor een stel knallen, vuurwerk is toch ook niet eng?
koop een schuilkeldertje....quote:Op dinsdag 3 mei 2005 11:11 schreef ijsmeis het volgende:
En nu hoor ik sirenes.
Zie je wel! Onweer is wel eng en gevaarlijk!
Paardenkont.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 11:01 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Hier ook.
Nu ben ik degene die Yes/Jippie zegt, mweheheh.
Noob.
The Da Vinci code ofzo........quote:
ijsmeis ook.quote:
quote:Op dinsdag 3 mei 2005 11:45 schreef TrenTs het volgende:
[..]
ijsmeis ook.
In die tijd lezen wij samen Lord Of The Rings, de Bijbel en leren we Britannica van buiten.
Kan ik er wat aan doen dat ik pas 30 pagina's heb gelezen in 2 maanden tijdquote:Op dinsdag 3 mei 2005 11:45 schreef TrenTs het volgende:
[..]
ijsmeis ook.
In die tijd lezen wij samen Lord Of The Rings, de Bijbel en leren we Britannica van buiten.
Ik zal Thor eens op zijn bek slaanquote:Op dinsdag 3 mei 2005 11:57 schreef RiDo78 het volgende:
* RiDo78 troost ijsmeis... rustig maar, je hoeft niet bang te zijn...
Het is alleen maar Thor die op z'n wagen over een bergweggetje dendert en zijn woede koelt op alles en iedereen die hem niet aan staat. En waarom zou hij jouw kwaad willen doen??
Misschien helpt het je als je weet wat het nu eigenlijk is: http://science.howstuffworks.com/lightning.htm
Hier wordt het in eenvoudig engels uitgelegd.
Het enige nadeel van onweer is dat het meestal ook regent. Anders zou ik zo een wandellingetje door de stad gaan maken hoor.
Ze is al op pagina 30 hooooor.quote:
Uhuh.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:07 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Kan ik er wat aan doen dat ik pas 30 pagina's heb gelezen in 2 maanden tijd.
Druk leventje hè.
Kijk... je hebt lef! dat mag ik wel!quote:
Die deal staat.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:10 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Over 2 weken ben ik bij pagina 100 oke?.
Met die knuisten van haar is dat peanuts.quote:
Vooral een paraplu is slim met onweerquote:Ik ga denk ik maar lopen met een paraplu erbij en een lekker muziekje op mijn muziekspelertje.
Okéquote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:26 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Die deal staat.Spreken op MSN wel even af wat er gebeurt als dat niet zo is.
Nou... nu begin ik ook te twijvellen hoor! :-P Maar wat maakt het uit?! Dan versla je ze toch alle 4?quote:Op woensdag 4 mei 2005 11:33 schreef ijsmeis het volgende:
Neeee! Echt?
Fok!quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:07 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Kan ik er wat aan doen dat ik pas 30 pagina's heb gelezen in 2 maanden tijd.
Druk leventje hè.
Ik vind het ook nix hoor... Bah.. doe mij maar zon!! Domme onweerquote:Op dinsdag 3 mei 2005 10:36 schreef ijsmeis het volgende:
Ik zit nu op stage en zou het liefste thuis zitten.
Het onweer gedoe komt steeds dichterbij. Het raam staat open dus die knallen gaan ongelofelijk hard.
Zó hard, dat het me zelfs een beetje bang maakt.
En iedereen maar YES roepen dat het onweert. Nou.. Mij niet gezien dat ik NU naar buiten durf hoor.
Of een regenbui na een warme droge dagquote:Op donderdag 5 mei 2005 21:34 schreef RiDo78 het volgende:
Een onweersbui ruikt vaak ook lekker.
Verbrande luchtquote:Op donderdag 5 mei 2005 21:34 schreef RiDo78 het volgende:
Een onweersbui ruikt vaak ook lekker.
Ozonquote:
Nee, ik ben vriendloosquote:Op zaterdag 7 mei 2005 14:45 schreef RiDo78 het volgende:
Ijsmeis: Heb je geen vriendje die je met zijn (goddelijke) lichaam kan beschermen tegen het onweer?![]()
(6)
quote:Op zaterdag 7 mei 2005 14:57 schreef ijsmeis het volgende:
Nou een gast via msn die in het volgende dorp woont zei dat ie net een harde klap hoorde.
En hij denkt dus dat er ergens de bliksem is ingeslagen.
quote:
Oo, misschien binnekort die eens bezoeken danquote:Op zaterdag 7 mei 2005 15:02 schreef ijsmeis het volgende:
[..]!!!!!!!!
Die ligt erg laag.
Tonks, Gennep heeft sinds kort een Italiaanse ijswinkel. Óók lekker
Een klap betekent niet dat er is ingeslagen.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 14:57 schreef ijsmeis het volgende:
Nou een gast via msn die in het volgende dorp woont zei dat ie net een harde klap hoorde.
En hij denkt dus dat er ergens de bliksem is ingeslagen.
Slijmbalquote:Op zaterdag 7 mei 2005 15:15 schreef RiDo78 het volgende:
[..]
* RiDo78] bekijkt fotoboek...[/me]
[me=RiDo78 snapt er nog minder van...
Oké. Het zal ook wel niet zo zijn geweest.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 15:13 schreef RiDo78 het volgende:
[..]
Een klap betekent niet dat er is ingeslagen.
Een bliksemschicht is een ontlading van energiedeeltjes. Door die ontlading wordt de lucht in waar de ontlading plaats vind (dus de echte flits) ineens enorm heet en zet enorm uit. Door die uitzetting heb je behoorlijke overdruk en dat veroorzaakt de knal. Vergelijk het met een sterke speaker die ineens een enorme plop geeft. De lucht wordt gewoon weggeperst.
Van alle bliksemschichten is 90 tot 95% tussen luchtlagen onderling. Slechts een enkele flits komt richting de aarde. Wanneer een bliksemschicht naar de aarde komt, slaat hij in op het meest geleidende object in de omgeving. Dat is ook de werking van een bliksemafleider: dat is een goedgeleidende ijzeren staaf die de klap opvangt en naar de aarde afvoert.
:-) wie? ik?quote:
Ik probeer het.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 15:18 schreef marcb1974 het volgende:
Waarom hebben wij hier geen onweer de laatste tijd. Stuur het dan gewoon meteen hierheen ijsmeis, ben jij er vanaf
Dat verklaart!quote:Op zaterdag 7 mei 2005 15:16 schreef ijsmeis het volgende:
Ik hoef er voorlopig geen.
Het is pas 3 weekjes uit met mijn vrindje.
Je had in de eerste instantie al geen relatie moeten beginnen met de dondergod. Daar krijg je uiteindelijk gedonder van.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 15:16 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Ik hoef er voorlopig geen.
Het is pas 3 weekjes uit met mijn vrindje.
In de zomer is hier bijna iedere dag zo rond een uur of 5PM raakquote:Op maandag 9 mei 2005 03:59 schreef StefanP het volgende:
Ik vind onweer super, jammer dat het zo weinig voorkomt.
In de lucht of op de grond?quote:Op maandag 9 mei 2005 04:38 schreef devzero het volgende:
[..]
In de zomer is hier bijna iedere dag zo rond een uur of 5PM raak![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |