abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 mei 2005 @ 01:54:06 #1
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26685071
03 Mei 2005 00:53
Italië: dood Calipari geen opzet
ROME De Italiaanse geheim agent Nicola Calipari is op 4 maart niet met opzet door Amerikaanse militairen gedood. Dat concluderen Italiaanse onderzoekers in een eigen versie van een gezamenlijk Italiaans-Amerikaans onderzoek.

Calipari begeleidde de ex-gegijzelde journaliste Giuliana Segrena na haar vrijlating naar het vliegveld toen hun auto werd beschoten. Het incident leidde tot grote verontwaardiging in Italië.

De Italianen verwijten de Amerikanen dat de wegblokkade werd bemand door onervaren en nerveuze soldaten. De Amerikanen houden het op een tragisch ongeval.

de italianen verwijten de amerikanen dat de wegblokkade werd bemand door onervaren soldaten. maar het is dus geen opzettelijke dood.
ik ben benieuwd naar het tegen antwoord van de amerikanen. ik denk namelijk dat segrena ook niet onschuldig is en dat er veel opzet in het spel is. ik kon de oude draad niet vinden dus vandaar een vers topic over mijn ideeën van de mensen bij deze "ontvoering", 'tranentrekkende onthoofdings scene", "plotselinge vrijlating", "aangevallen door de 'vijand america' na vrijlating".
het zaakje stinkt echt nog steeds aan alle kanten en ik denk dat calipari onnodig slachtoffer is geworden van een statement uit anti-amerikaanse (lees communistische) overtuiging.

[ Bericht 0% gewijzigd door zoalshetis op 03-05-2005 02:14:15 ]
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_26685426
quote:
anti-amerikaanse (lees communistische)
Verplaats maar naar The Truth is in Here...
deze account is gehacked door GreyHatHacks
  dinsdag 3 mei 2005 @ 02:48:57 #3
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26685442
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 02:46 schreef EnderOnline het volgende:

[..]

Verplaats maar naar The Truth is in Here...
nou nee dat is nou net het enige dat als een paal boven water staat en derhalve absoluut niet om die reden naar truth verplaatst dient te worden. maar ontleed rustig verder, misschien kom je uiteindelijk wel in truth terecht.

[ Bericht 1% gewijzigd door zoalshetis op 03-05-2005 03:15:48 ]
  dinsdag 3 mei 2005 @ 04:47:49 #4
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_26685889
"The Truth" has been killed and buried somewhere in the dirt of the iraqi soil on wich it was murdered that specific day...
Berlusconi en Bush....
Is it just cause both names start with a B(east) as some suggest... ??
Or maybe is it cause they know to much about eachother to ever come to harmin one another's carriere ?! (Remember both have mastered the skill of selling lies through politics.)
Shame on the world for not knowing it's being fed lies wich taste like M&M's but do melt in the right hand, of wich some refuse to accept it even exists...
  † In Memoriam † dinsdag 3 mei 2005 @ 05:00:27 #5
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_26685911
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 01:54 schreef zoalshetis het volgende:

ik kon de oude draad niet vinden dus vandaar een vers topic
Amerikanen schieten bevrijder van Italiaanse dood.

Die is nog niet vol maar het gaat daar over van alles en nogwat (hier ook alweer een beetje, gaarna ontopic mensen ) dus die andere gaat dicht en hier verder.
  † In Memoriam † dinsdag 3 mei 2005 @ 05:24:14 #6
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_26685960
Ik heb nog niet gelezen wat de Italianen ervan gemaakt hebben maar al wel iets van het Amerikaanse rapport (wat door iemand ongecencureerd is gepubliceerd zie BBC).

Volgens Giuliana Sgrena en anderen was er geen checkpoint -die hadden ze allemaal al gepasseerd- en was er plotseling dat amerikaanse voertuig (humvee) met een spotlicht en werd er direct het vuur geopend. Dit is vrij crusiaal.

Volgens de Amerikanen was er wel een checkpoint. Gewoon op de plek naar het vliegveld waar er gebruikelijk een checkpoint was. Hier spraken beide kanten elkaar tegen dus.

Nu wordt er in het officiele rapport plots gesproken van een "temporary checkpoint".

Een watte? Een tijdelijke checkpoint. En uiteraard volgen verklaringen waarvoor dat checkpoint daar en op dat tijdstip was.

"American officials have said the checkpoint was established temporarily to help provide security for the United States ambassador, John D. Negroponte, who was meeting with the top military commander in Iraq"

How convenient.

Deze revelatie over waarom die soldaten daar waren of wat de soldaten daar deden is trouwens een recente maar is inmiddels klakkeloos door de media overgenomen. Gewoon, als vaststaand feit.

Goed, als er sprake is van een "Temporary checkpoint" kun je daar de geweldsinstructie mbt checkpoints op toepassen toch? Precies wat het Pentagon gedaan heeft.

En dat leidt tot de conclusie van het rapport: De soldaten hebben zich niet buiten "the rules of engagement at checkpoints" begeven en zijn geen verwijten te maken.

Daaronder gooien ze er nog wat aanbevelingen tegenaan hoe in de toekomst checkpoints eventueel veiliger te maken en dat was het dan.

De issue wordt zoals gebruikelijk vermeden.

[ Bericht 1% gewijzigd door NorthernStar op 03-05-2005 13:18:10 ]
pi_26685998
Eerlijk gezegd geloof ik geen enkel amerikaans rapport meer. Slechts een uitgebreid onderzoek door belangeloze onderzoekers die vrij toegang krijgt tot alle info (utopie) zou ik mee uit de voeten kunnen.

Amerika en leugens zijn haast synoniem geworden.
underground forever baby
pi_26686079
Van de honderden schoten die door tanks waren afgevuurd volgens Segrena zijn ook maar 11 kogels overgebleven.
pi_26686136
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 06:51 schreef CeeJee het volgende:
Van de honderden schoten die door tanks waren afgevuurd volgens Segrena zijn ook maar 11 kogels overgebleven.
Is dat henny huisman in jouw avatar?
underground forever baby
pi_26687061
Feit is dat die Italianen ontzettend fout bezig waren

ten eerste dat überhaupt een gijzel wordt vrij gekocht. Eigenlijk zoiuden alle ontvoerden nu een aanspraak moeten kunnen maken op losgeld uit de italiaanse kassa.

Goed voorbeeld doet namenlijk volgen

Opmerkelijk ook voor een land waar het betalen van Losgeld de-jure verboden is.

Dat je het betalen van losgeld niet aan de Amerikaanse klok gaat hangen mag duidelijk zijn. Een land welke meer mensen heeft verloren als elk ander land en er toch geen seconde over nadenkt los geld te gaan betalen , kan alleen maar met nog meer verachting reageren. De Amerikanen nemen de Italianen in priciepe al niet echt serieus , wat een behoorlijke portie Egobashing voor Berlusconie betekend. Dus "Betalen en je bek houden" was de devise.

Dus hou je je deal geheim. Dat de amarikaans de soldaten daarom niet wisten dat die volgepakte auto die met zo´n tering snelheid op hun af kwam rijden , vol zat met "Vrienden" en niet met weer een paar doorgeknalde Jehudies die , hun leven aan Allah opofferden , mag geen wonder zijn
(Ja dat is een volzin)

Dat mevrouw Segrena denkt dat Amerika haar dood wilden hebben is te danken aan haar volkomen bespottelijke en wereldvreemde denkpatronen . Mevrouw is een Relikt uit de jaren 70 , toen 30 % van de italianen bereid waren hun demokratie te opfferen om een stalinistisch systeem te instaleren. Geen wonder, dat je dan een beetje gek bent.

Wat heeft dat met Segrene te doen? Haar vader was zo´n KP man die Moskau de voorkeur voor Washington gaf en haar vriendje zegt nog steeds , dat zelfstandige ondernemningen de ondergang van de mensheid zijn en Segrena zelf schrijft al sinds ze een klein meisje is , hoe gevaarlijk de USA wel niet zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door CANARIS op 03-05-2005 09:25:09 ]
  dinsdag 3 mei 2005 @ 09:18:41 #11
8369 speknek
Another day another slay
pi_26687099
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 01:54 schreef zoalshetis het volgende:
het zaakje stinkt echt nog steeds aan alle kanten en ik denk dat calipari onnodig slachtoffer is geworden van een statement uit anti-amerikaanse (lees communistische) overtuiging.
Segrena wilde met chauffeurs als martelaar sterven voor de communistische zaak?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator dinsdag 3 mei 2005 @ 11:03:33 #12
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_26689543
Northernstar en Canaris geblaat ten spijt is dit gewoon een tragisch ongeval.

De Italianen wisten niet dat Negroponte in de regio was, wisten dus ook niet van een verhoogde beveiliging maar ze wisten wel waar de gangbare checkpoints waren. Ze zagen het mobiele checkpoint over het hoofd (die zijn dan ook vrij slecht zichtbaar) en er wordt ineens op ze geschoten (de waarschuwingsschoten neem ik aan).

Als je wordt beschoten door onbekenden ga je niet langzaam rijden om te vragen wat er aan de hand is maar dan trap je het gaspedaal in en maak je dat je wegkomt

De Amerikanen aan de andere kant weten niet dat er Italianen hun kant op komen en kunnen ze dus ook niet waarschuwen dat er extra beveiliging is op de weg en de militairen op de straat zien een auto gasgeven nadat er waarschuwingsschoten zijn gelost.

beetje triest (zielig) dat sommige mensen dit incident aangrijpen voor hun ietwat onzinnige politieke agenda's
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator dinsdag 3 mei 2005 @ 11:16:18 #13
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_26689902
dit is wel de meest idiote post die ik in al die jaren op Fok! heb gelezen (exl. die van Bansheeboy en Meki want die zitten in een league of their own)
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 09:15 schreef CANARIS het volgende:
Feit is dat die Italianen ontzettend fout bezig waren
nee dat is een mening, sla het woordenboek er maar op na
quote:
ten eerste dat überhaupt een gijzel wordt vrij gekocht. Eigenlijk zoiuden alle ontvoerden nu een aanspraak moeten kunnen maken op losgeld uit de italiaanse kassa.
zo van 'ja maar zij krijgt het ook' zeker?
dat werkte op de basisschool al niet meer
quote:
Goed voorbeeld doet namenlijk volgen
ongetwijfeld
quote:
Opmerkelijk ook voor een land waar het betalen van Losgeld de-jure verboden is.
je doet wat je kan
quote:
Dat je het betalen van losgeld niet aan de Amerikaanse klok gaat hangen mag duidelijk zijn. Een land welke meer mensen heeft verloren als elk ander land en er toch geen seconde over nadenkt los geld te gaan betalen , kan alleen maar met nog meer verachting reageren.
er zijn honderden groeperingen in Irak met sommigen kun je dealtjes sluiten en met sommigen niet, ook de Amerikanen zijn hier niet vies van (Al Sadr hebben ze ook een dealtje meegesloten)
quote:
De Amerikanen nemen de Italianen in priciepe al niet echt serieus
klinkklare onzin, kijk is waar de Italianen zitten in Irak en hoe belangrijk die regio is voor shi'ieten over de hele wereld
quote:
, wat een behoorlijke portie Egobashing voor Berlusconie betekend. Dus "Betalen en je bek houden" was de devise.
dewatte?
quote:
Dus hou je je deal geheim.
grootste onzin ooit
Als ze zoveel moeite zouden doen om de Amerikanen voor te liegen dan hadden ze net zogoed kunnen zeggen dat ze haar met grof geweld hebben bevrijd, eer dit uitkomt zit mevrouw allang thuis
quote:
Dat de amarikaans de soldaten daarom niet wisten dat die volgepakte auto die met zo´n tering snelheid op hun af kwam rijden ,
volle snelheid is onzin, de auto accellereerde
quote:
vol zat met "Vrienden" en niet met weer een paar doorgeknalde Jehudies die , hun leven aan Allah opofferden , mag geen wonder zijn
(Ja dat is een volzin)
die aanhalingstekens kun je achterwege laten idioot
quote:
Dat mevrouw Segrena denkt dat Amerika haar dood wilden hebben is te danken aan haar volkomen bespottelijke en wereldvreemde denkpatronen . Mevrouw is een Relikt uit de jaren 70 , toen 30 % van de italianen bereid waren hun demokratie te opfferen om een stalinistisch systeem te instaleren. Geen wonder, dat je dan een beetje gek bent.

Wat heeft dat met Segrene te doen? Haar vader was zo´n KP man die Moskau de voorkeur voor Washington gaf en haar vriendje zegt nog steeds , dat zelfstandige ondernemningen de ondergang van de mensheid zijn en Segrena zelf schrijft al sinds ze een klein meisje is , hoe gevaarlijk de USA wel niet zijn.
mevrouw Segrena heeft helemaal nix te zeggen, zat niet achter het stuur, maakt geen beleid dus haar achtergrond is nogal irrelevant.
pi_26690011
Hum een hoop bla bla om ons ...wat te vertellen

Dat het een tragisch ongeluk was?

Geweldig. Pathos met een Tranentrekker.
  Moderator dinsdag 3 mei 2005 @ 11:25:07 #15
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_26690176
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 11:19 schreef CANARIS het volgende:
Hum een hoop bla bla om ons ...wat te vertellen
nee de hoop bla bla was meer om jullie te vertellen dat jouw laatste post te achterlijk voor woorden was en in de post daarvoor mijn mening over het hele gebeuren ... misschien kun je daar op reageren of gewoon niet posten als het te moeilijk is om inhoudelijk te reageren
quote:
Dat het een tragisch ongeluk was?

Geweldig. Pathos met een Tranentrekker.
ja dat is mijn mening ja, een tragisch ongeluk zonder echte schuldigen, ik weet dat jij dat graag anders ziet omdat je een bloedhond bent maar daar heb ik weinig boodschap aan
  † In Memoriam † dinsdag 3 mei 2005 @ 11:53:33 #16
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_26691009
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 11:03 schreef sp3c het volgende:
Northernstar en Canaris geblaat ten spijt is dit gewoon een tragisch ongeval.
Dank je. Je bent altijd zo'n geweldige discussiepartner. Echt.

"Geblaat" "grote onzin" "achterlijke post" etc. Thats sp3c!

Wat ik zeg is dat ze nu ineens met "Temporary checkpoint" op de proppen komen.

Iets dat wel overeenkomt met het verhaal zoals de Italianen vertelden.

Feitelijk gewoon een triggerhappy patrouille die het vuur heeft geopend - zoals het zo vaak gaat met Iraakse burgers, alleen daar hoor je niks van.

Plak er "temporary checkpoint" op, pas de 'the rules of engagement' lekker ruim toe en niemand heeft schuld.

Ook geen beetje schril contrast met bijvoorbeeld Death sentence for US soldier who killed officers. Fair and balanced yankee style? Zoiets?

[ Bericht 1% gewijzigd door NorthernStar op 03-05-2005 13:17:29 ]
  dinsdag 3 mei 2005 @ 13:15:20 #17
8369 speknek
Another day another slay
pi_26693830
Temporary checkpoint.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  † In Memoriam † dinsdag 3 mei 2005 @ 13:16:40 #18
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_26693889
Ik had al het gevoel dat er iets niet klopte
  dinsdag 3 mei 2005 @ 13:44:20 #19
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_26694941
Hopelijk denkt de geheime dienst van Italie de volgende keer eens wat beter na als ze er weer eens zo'n geflipte radicale vrouw op het idee komt om in die poel des verderfs journalistje te gaan spelen en zich gevangen laat nemen.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  dinsdag 3 mei 2005 @ 13:53:42 #20
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26695244
die hoop deel ik.
  Moderator dinsdag 3 mei 2005 @ 14:08:34 #21
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_26695704
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 11:53 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Dank je. Je bent altijd zo'n geweldige discussiepartner. Echt.

"Geblaat" "grote onzin" "achterlijke post" etc. Thats sp3c!
I call 'em as I see 'em
quote:
Wat ik zeg is dat ze nu ineens met "Temporary checkpoint" op de proppen komen.

Iets dat wel overeenkomt met het verhaal zoals de Italianen vertelden.
het is al zeker een maand bekend dat het om een mobiel checkpoint ging
quote:
Feitelijk gewoon een triggerhappy patrouille die het vuur heeft geopend - zoals het zo vaak gaat met Iraakse burgers, alleen daar hoor je niks van.
nee dat zijn bij lange na nog geen feiten en als de slachtoffers Irakezen zijn hoor je er wel degenlijk wat van ... moet je wel het nieuws in de gaten houden natuurlijk
quote:
Plak er "temporary checkpoint" op, pas de 'the rules of engagement' lekker ruim toe en niemand heeft schuld.
even ver gezocht als Canaris zijn 'er is losgeld betaald dus zijn de Amerikanen niet gewaarschuwd'
quote:
Ook geen beetje schril contrast met bijvoorbeeld Death sentence for US soldier who killed officers. Fair and balanced yankee style? Zoiets?
even relevant als Canaris zijn achtergrond info mbt mevr Segrena
pi_26698329
Damn, zeer interessant. Zometeen even lezen en reageren....
pi_26698450
Spec
je bet te naief voor woorden.
Jij denkt echt dat een peleton geheimdienstlers zomaar even van Italie naar Irak kunnen reizen , Segrene bevrijden en vergeten de Amerikanen intelichten ?

He man , we were only enjoying the scenary....

??
  Moderator dinsdag 3 mei 2005 @ 15:42:47 #24
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_26698814
die gasten zaten al een half jaar in Irak oid
pi_26699467
Bevrijden ? Een koffer geld geven bedoel je zeker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')