quote:Op dinsdag 3 mei 2005 01:24 schreef Dagonet het volgende:
Dat strookt op zich wel erg met hetgeen in wie kent het verhaal van 'de laatste paus?' wordt verteld.
Interessante materie, die vaak voorbij komt, maar bovenstaande vind ik nou niet echt een sterk argument.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 01:07 schreef Aurora025 het volgende:
My guess is we are more than likely at about 660-665 popes. The Antichrist will be number 666. Thus the meaning; "It is the number of a man"
mm, dat met het omgekeerde kruis had ik nog niet gezien, wel vreemd ja.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 01:47 schreef Nickthedick het volgende:
[afbeelding]
OMG Paus Johannes Paulus 2 was de antichrist![]()
Dat ligt puur aan het getal, net zoals er bepaalde hotels geen kamer met nummer 13 hebben.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 02:10 schreef Aurora025 het volgende:
[..]
mm, dat met het omgekeerde kruis had ik nog niet gezien, wel vreemd ja.
Ook zeer vreemd is dit, de Europese Unie heeft 679 stoelen, één stoel is niet bezet en dat is stoelnummer 666!
655 Couteaux
656 Fitzsimons
657 Hyland
658 Kuntz
659 De La Perrière
660 Marchiani
661 Montfort
662 Quiero
663 Souchet
664 Thomas-Mauro
665 Zissener
666 -------
667 Cappato
668 Turco
669 Bonino
670 Pannella
671 Dupuis
672 Della Vedova
673 Dell'Alba
674 Gorostiaga Atxalandabaso
675 Gobbo
676 Speroni
677 Bossi
678 Formentini
679 Crowley
Het omgekeerde kruis heet ook wel het Petruskruis omdat die volgens de overlevering ook aan het kruis werd geslagen in rome. Omdat hij zich niet waardig genoeg vondt om op dezelfde manier als Jezus te sterven is Petrus op eigen verzoek omgekeerd aan het kruis genaageld.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 02:10 schreef Aurora025 het volgende:
[..]
en dat stond dus niet in het origineel...daar stond dat het eennummer van een man was ! waarvan nu dus ook blijkt dat het niet 666 was !quote:Succes met je tekens van het beest.
Een teken van zich niet gelijk durven te voelen aan Jezus van Nazareth, onderdanigheid, geen verafgoding dus in dit geval. Echter wordt het omgedraaide kruis mede als teken van Satan gezien omdat omgedraaide tekens ook staan voor het tegengestelde effect of voor chaos.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 10:04 schreef -Beestje- het volgende:
[..]
Het omgekeerde kruis heet ook wel het Petruskruis omdat die volgens de overlevering ook aan het kruis werd geslagen in rome. Omdat hij zich niet waardig genoeg vondt om op dezelfde manier als Jezus te sterven is Petrus op eigen verzoek omgekeerd aan het kruis genaageld.
ik denk dat je Gematrian bedoelt daar de originele openbaring in het oud grieks is geschreven (was dat niet op het eiland Pathmos ? )quote:666 komt van een kabalistische cijfer waarmee een Romeinse keizer werd aangeduid. Indertijd was het in een dictatuur ook al gevaarlijk om openlijk kritiek te hebben op bestuurders en mensen te verenigen voor strijd. De openbaringen van Johannes is retorische propaganda uit de oudheid. .
Dan is dit een leuk beginnetje.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 06:09 schreef Tiesemans het volgende:
Tja is een kwestie van geloof ... geloof ik hé.......
En besides zodra ze je de tekens van het beest door je strot proberen te duwen, weet je praktisch gesproken echt wel hoe laat het is... (arm(en) en voorhoofd meen ik dat het was....
Ge zult niks kunnen kopen noch verkopen zonder die tekens welk ook gelijk je vrijkaartje naar de hel schijnt te zijn...
Neemt niet weg dat velen niet zullen weten dat ze gemerkt zijn, mede omdat ze dus niet gelovig zijn endus van dit alles geen kaas hebben gegeten....
prettige ochtend nog
Inderdaad, dit haalt toch gelijk het hele (imho toch al belachelijke) verhaal van TS onderuit!quote:Op dinsdag 3 mei 2005 01:32 schreef Nickthedick het volgende:
Er zijn volgens mij 265 pausen geweest in die 1700 jaar, dus is het niet aannemelijk dat er in die 300 jaar voor die tijd (het begin v/h christendom) 400 pausen zijn geweest.
Is die niet bezet of bestaat ie gewoon niet?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 02:10 schreef Aurora025 het volgende:
[..]
Ook zeer vreemd is dit, de Europese Unie heeft 679 stoelen, één stoel is niet bezet en dat is stoelnummer 666!
whehehequote:679 Crowley
Als er voordeel in zat, dan moeten ze consumenten korting bieden bij digitaal betalen.quote:Op woensdag 4 mei 2005 12:00 schreef Droopie het volgende:
[..]
Dan is dit een leuk beginnetje.
Het is wel geen teken op je voorhoofd, maar op je bankpas.
Zalm: extra heffing contante betalingen
Minister Zalm heeft het plan opgevat om bij contante betalingen een extra heffing mogelijk te maken. Dit is met name interessant voor de horeca-branch waar contante betalingen veelvuldig voorkomen.
Reden voor het plan dat Zalm de Tweede Kamer voorstelde, is de kosten die met het contant betalen gepaard gaan. Door electronische betalingen zou zeker een bedrag van 100 miljoen euro kunnen worden bespaard. Dit bedrag zal voor een deel bij de banken terechtkomen. Ook de horeca en detailhandel zullen een graantje meepikken.
Zalm hoopt dat de heffing een extra stimulans vormt om voortaan met de chipknip te betalen. "Consumenten moeten uiteindelijk meer gaan betalen bij contante betalingen."
Met andere woorden: kan iemand dingen verzinnen om Benedictus de 665e paus te laten zijn?quote:Can anyone help seacrh and see if we can obtain this data?
Sommige gebouwen hebben uit bijgeloof geen 13e verdieping... en dat gaat fout als studenten voor de grap van zo'n gebouw gaan bungeejumpen.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 03:00 schreef boyv het volgende:
[..]
Dat ligt puur aan het getal, net zoals er bepaalde hotels geen kamer met nummer 13 hebben.
...
Een programma waarin ze beweren dat JFK door Lee Harvey Oswald is vermoord en het WTC door brand is verwoest.quote:Op woensdag 4 mei 2005 13:59 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Sommige gebouwen hebben uit bijgeloof geen 13e verdieping... en dat gaat fout als studenten voor de grap van zo'n gebouw gaan bungeejumpen.
Btw.. vanavond op Discovery Channel komt een docu van Conspiracies on Trial over de mysterieuze dood van paus Johannes-Paulus de 1e. Zie: http://www.tvgids.nl/programmadetail/?ID=4182493
Dit is echt belachelijk. Typisch een voorbeeld van iets willen zien. Er wordt gewoon net zolang gezocht naar een mogelijkheid om "Ceasaer Nero" in een of andere vage manier om te zetten in "666" totdat er een uitkomst is die dan zogenaamd verbazingwekkend moet zijn.quote:Op woensdag 4 mei 2005 12:11 schreef HIHIHIHI het volgende:
English Greek Hebrew Value
C K = K Q 100
A aH = a h 5
E ' = i 0
S S = s s 60
A A = a a 1
R R = r r 200
N N = N n 50
E ' = e 0
R R = r r 200
O O = w 0
N = n n 50
Total 666
http://www.judaismvschristianity.com/nero666.htm
Ik heb ook even gekeken, en zoals verwacht wordt de complottheorie als onzin beschouwd.quote:Op woensdag 4 mei 2005 20:56 schreef DemonRage het volgende:
't is idd een sceptisch getint programma, al gaan ze wel uitvoerig op beide kanten van het verhaal in... de eindconclusie zuigt vaak
Loopt de aus in 2012 dan met een emmer water op zijn hoofd?quote:Het vistijdperk zal in 2012 eindigen en het waterman(aquarius) tijdperk zal beginnen. Aangezien we al een paar duizend jaar pauzen hebben met vissymbolen is het niet waarschijnlijk dat het vaticaan na 2012 verder vissymbolen gaat gebruiken.
Ik zag op een site dat hetzelfde voor Bush geldt.quote:Op woensdag 4 mei 2005 12:11 schreef HIHIHIHI het volgende:
English Greek Hebrew Value
C K = K Q 100
A aH = a h 5
E ' = i 0
S S = s s 60
A A = a a 1
R R = r r 200
N N = N n 50
E ' = e 0
R R = r r 200
O O = w 0
N = n n 50
Total 666
http://www.judaismvschristianity.com/nero666.htm
Neejoh... vanaf die dag worden er alleen nog maar pausen met een waterhoofd gekozen.quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:47 schreef sumerian het volgende:
[..]
Loopt de aus in 2012 dan met een emmer water op zijn hoofd?![]()
Laat me raden, jij verwacht zeker wel bij die kleiner dan 1% te horen?quote:Op donderdag 5 mei 2005 23:41 schreef FuifDuif het volgende:
Eek, dit lijkt me best wel eng eigenlijk. Stel je toch voor. Ik denk dat nog geen 1% van Fok! de gratie Gods zal ontvangen dan.
Ja, maar ik weet het natuurlijk niet zekerquote:Op vrijdag 6 mei 2005 09:25 schreef cyber_rebel het volgende:
[..]
Laat me raden, jij verwacht zeker wel bij die kleiner dan 1% te horen?
hahaha eh...ach ja.quote:Op donderdag 5 mei 2005 23:41 schreef FuifDuif het volgende:
Eek, dit lijkt me best wel eng eigenlijk. Stel je toch voor. Ik denk dat nog geen 1% van Fok! de gratie Gods zal ontvangen dan.
Ah, er zijn er 254 geweest, maar om toch vooral maar op 666 uit te komen verzinnen we er een stuk of 300 bij in die 300 jaar ervoor(1 paus per jaar dus).quote:Now the Catholic church has had 254 popes in 1700 years. But how many popes were before this present system?
...moet je dat in het hiernamaals gaan uitleggen aan degene die je erbij in gedachte had..quote:Op vrijdag 6 mei 2005 16:48 schreef JoZzephus het volgende:
arm schaapje..niet meer aan je piemeltje trekken hoor want anders.....![]()
ik maak me nu al zorgen om mijn zwarte geld.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 22:05 schreef tulpje6 het volgende:
Wat dat anticrist gedoe betreft en de link die sommigen leggen naar electronisch betalen en/ of electronische identificatie....ik las vandaag in de Gelderlander dat men in 2006 of 2007 overal wil invoeren dat je electronisch gaat betalen voor het OV, dus voor de bus en de trein.
Je krijgt dan een pasje wat je kan opladen en daar betaal je dan mee, contant/ strippenkaart enzo kan dan niet meer. Je betaalt dan aan een poortje of zoiets en kan dan doorlopen.
Wat betekent A.D.?quote:Op zaterdag 7 mei 2005 19:15 schreef mazaru het volgende:
Such has been the prophecy of St. Malachy, an Irish bishop who at his death in 1148 A.D. was discovered to have left behind a prophetic list of all future popes beginning with Pope Celestine II, whose papacy began in 1143 A.D.
Anno Domini = In het jaar Onzes Heeres.quote:
Ohhhh staat dat op de frontpage??quote:Op dinsdag 10 mei 2005 12:26 schreef Nembrionic het volgende:
En zoals al jullie freaks met je 666 hebben kunnen lezen op de frontpage is het waarschijnlijk geen 666 maar 616. En wat blijft er nu nog van je theorieen over? Niets dus.
denk eerder dat de naam van het beets verandert is 616 is Caligula en 666 zijn neefje Neroquote:Op dinsdag 10 mei 2005 13:46 schreef OldJeller het volgende:
Researchers hebben toch ontdekt dat het getal 616 bleek te zijn en niet 666.
Het was al die tijd gewoon verkeerd vertaald o.i.d.
Gelukkig zijn er genieën zoals jij die ons en de rest van de wereld erop wijzen dat LE-ZEN nog steeds niet door iedereen beheerst wordt.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 13:36 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ohhhh staat dat op de frontpage??
Nou, dan moet het wel waar zijn.
Gelukkig zijn er genieën zoals jij die ons en de rest van de wereld op onze tekortkomingen wijzen.
Het zou dus fijn zijn indien je je eigen tekortkomingen niet op mij reflecteert.quote:Niet 666, maar 616 is het Getal van het Beest. Dat beweren wetenschappers op basis van het oudste bekende exemplaar van het Nieuwe Testament. De uit de derde eeuw daterende manuscripten die in de 19e eeuw werden opgegraven in het Egyptische Oxyrhynchus zijn pas recent voor een deel ontcijferd.
Het Getal van het Beest komt uit de Openbaring van Johannes. De apostel ziet in een visioen twee monsters, een 'beest uit de zee' en een 'beest uit de aarde'. Het beest uit de aarde is te herkennen aan een getal; 666 naar tot nu toe werd aangenomen. Over de betekenis van dit getal wordt al eeuwen gespeculeerd. Het Beest uit de Aarde wordt van oudsher geïdentificeerd met de antichrist, wiens verschijning het einde der tijden inluidt. Een theorie is dat 666 refereert aan de Romeinse keizer Nero, die in de eerste eeuw christenen liet vervolgen.
In het gevonden fragment uit het Nieuwe Testament lijkt echter 616 te staan. Volgens wetenschapper David Parker van de Universiteit van Birmingham zou dit een theorie dat het getal zou verwijzen naar keizer Caligula, die de tempel van Jeruzalem ontwijdde door er een standbeeld van zichzelf te plaatsen, nieuw leven inblazen.
Of fundamentalistische evangelisten die het getal gebruiken om te verwijzen naar het eind der tijden hun apocalyptische preken gaan aanpassen is niet bekend. Ook numerologen, complotdenkers en satanisten zullen wellicht hun theorieën over de diepere betekenis van het Getal van het Beest in de prullenbak moeten gooien, om over getatoeëerde heavy-metalfans maar te zwijgen. Peter Gilmore, hogepriester van de in New York gevestigde Satanskerk, reageerde onbewogen op de 'openbaring'. "Door te verwijzen naar 666 gebruiken we iets waar christenen bang voor zijn. Als zij het Getal van het Beest wijzigen in 616 dan gaan we simpelweg ook dat getal gebruiken", aldus Gilmore.
Het ging mij er om dat je zonder enige aanleiding de mensen die in dit topic gereageerd hebben "freaks"quote:
Als je er een topic over opent, dan heb ik een soort van antwoord over je Zwitserland vraag.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 17:42 schreef dodeca het volgende:
Ach wat kan mij dat nou rotten dat ze mij een freak noemen.Ze hebben mij van alles genoemd waar iedereen zo onwijs BANG voor is!
Sleutel woord in het geval waar Nembrionic het over heeft is natuurlijk Calpurnius Piso:Hier een bijzonder stukje over zeer slimme familie Piso.
"The New Testament, the Church and Christianity, were all the creation of the Calpurnius Piso (pronounced Peso) family, who were Roman aristocrats. The New Testament and all the characters in it Jesus, all the Josephs, all the Marys, all the disciples, apostles, Paul, John the Baptist all are fictional. The Pisos created the story and the characters; they tied the story to a specific time and place in history; and they connected it with some peripheral actual people, such as the Herods, Gamaliel, the Roman procurators, etc. But Jesus and everyone involved with him were created (that is fictional!) characters.
Leuk hey? Gaan we tegen woordig waarheid geven aan een fictief document? Laat me niet lachen!
Maar er is meer veel meer.....
The number 666 can also be expressed as VI VI VI. If you take the three V's and form a triangle, and then take the three I's and form another triangle, and then overlap the two "against" each other you will form a Star of David.
Zomaar een van de voorbeelden dus.Ik kan jullie volkomen doodgooien met alle bijzondere waarden in den kosmos zoals de fijnconstante enz,enz die allemaal afgeleid kunnen worden met als basis 666.Je denk toch niet dat veel quatum idioten freaks wacko's om er een paar te noemen ineens de fijnconstante gaan veranderen!!!
Maar waar hebben we het eigenlijk over wat een futiliteit! Je kan je beter afvragen WAAROM ZWITSERLAND HELEMAAL NIET MEEDOET MET DIE EU!!!!
Ik heb nog geen een normaal antwoordt gehad van welke sukkel politiker dan ook op deze vraag.
Weten jullie het? Kijk dat is nou veel leuker dan al dat ge666 geass!
Hal lelujaquote:Op dinsdag 10 mei 2005 17:42 schreef dodeca het volgende:
But Jesus and everyone involved with him were created (that is fictional!) characters.
tja geen idee, ik denk dat Zwitserland zowiezo al nergens aan mee doet en vrijwel nooit heeft gedaan.quote:WAAROM ZWITSERLAND HELEMAAL NIET MEEDOET MET DIE EU!!!!
Weten jullie het?
Piquote:Op dinsdag 10 mei 2005 17:38 schreef speknek het volgende:
"If you want to find the number two sixteen in the world you'll be able to pull it out of anywhere. Two hundred and sixteen steps from your street corner to your front door. Two hundred and sixteen seconds you spend riding on the elevator. When your mind becomes obsessed with anything it will filter everything else out and find examples of that thing everywhere. Three hundred and twenty, Four hundred and fifty, twenty-two. Whatever! You've chosen two hundred sixteen and you'll find it everywhere in nature. But, Max, as soon as you discard scientific rigor you are no longer a mathematician. You become a numerologist."
hoi misselijk figuurtje , je blauwe naampje geeft je nog niet het recht dat soort onder de riem stekende kutopmerkingen te maken.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 21:40 schreef speknek het volgende:
Geen angst hebben is nu direct terug het Pieter Baan Centrum inlopen, het hol van de leeuw.
Ik vrees dat de verregaande ontkerkelijking ten grondslag ligt aan het regelmatig ontsporen van dit topic.quote:
Gek zeg, dat kwam uit je post helemaal niet naar voren.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 17:11 schreef mazaru het volgende:
[..]
Het ging mij er om dat je zonder enige aanleiding de mensen die in dit topic gereageerd hebben "freaks"
noemt.
Hoogst onnodig!
Respect, een geloof en een gezond verstand heb ik alledrie gehad tijdens mijn opvoeding.quote:Respect krijg je normaal gesproken bij je opvoeding mee.
Over tekortkomingen gesproken.
Dat zou je vanuit je zelf moeten begrijpen zonder dat iemand er iets over zegt.quote:Op woensdag 11 mei 2005 01:26 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Gek zeg, dat kwam uit je post helemaal niet naar voren.![]()
[..]
Jammer dat je het niet in de praktijk uitvoert dan.quote:Respect, een geloof en een gezond verstand heb ik alledrie gehad tijdens mijn opvoeding.
Op de een of andere manier zou het wel eens veel meer aan dit topic gelinkt kunnen zijn dan je denkt.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 18:25 schreef mazaru het volgende:
[..]
Als je er een topic over opent, dan heb ik een soort van antwoord over je Zwitserland vraag.
Dat is namelijk wel erg ver van dit onderwerp af
Six hundred Three score and Sixquote:Revelation 13:18
Here is wisdom. Let him who has understanding calculate the number of the beast, for it is the number of a man: His number is 666.
New International Version
Here is wisdom. Let him that hath understanding count the number of the beast: for it is the number of a man; and his number is Six hundred threescore and six.
King James Version
http://www.gregandsheila.com/ag/bible.htmquote:The Chester Beatty Papyri.
In 1930 Chester Beatty, and the University of Michigan, purchased 3 manuscripts from an Egyptian dealer. These were very early manuscripts and contain a large portion of the New Testament; P35 (3rd century) with all four Gospels and Acts, P46 (late 1st century) which has almost all of Paul’s epistles and Hebrews, and P47 (3rd century) Revelation 9-17.
quote:Oxyrhynchus Online
The newest volume of Oxyrhynchus Papyri contains a fragmentary papyrus of Revelation which is the earliest known witness to some sections (late third / early fourth century). A detailed discussion of its place in the MS tradition is given in the printed volume. You will find images at 150dpi and 300dpi in the papyri section of this site, accessible from the main menu.
One feature of particular interest is the number that this papyrus assigns to the Beast: 616, rather than the usual 666. (665 is also found.) We knew that this variant existed: Irenaeus cites (and refutes) it. But this is the earliest instance that has so far been found. The number - chi, iota, stigma (hexakosiai deka hex) — is in the third line of the fragment shown below. But why does it matter what the number is? For that, we have to turn to ancient Greek ideas about numerology.
Het was uit 'Industry of Love' (yeah baby "Love")quote:Op dinsdag 10 mei 2005 21:38 schreef dodeca het volgende:
Is het niet prachtig hoe die Teeuwen in "Trui" aan al die kutkammers op de voorste rij(voorste rij is illumi) zegt: "die leute,die haben angst!" (dat is duits en dat is ARIEMAN taal ,vraaghetdeannunaki)
Daarom neukt ie Beatrix in haar reet!!! Wie de fuck durft dat? Vertel het me wie the fuck habt keine ANGST!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |