Zo...ben ook weer terug van het internationale toernooi in Almere.
![]()
.
De eerste wedstrijd verspeelden we, ondanks goed spel, 3 punten. Stonden 1-0 voor, verdienden meer goals, maar de tegenstanders, de Russen, maakten in de 2de helft de gelijkmaker. Was wel vreemd om te zien dat de Russen al in de jeugd met 1 spits spelen, en counteren.
![]()
.
De 2de wedstrijd wonnen we heel erg overtuigend van Hardinxveld, 3-0. Hardinxveld kwam er niet veel aan te pas. Wij waren daarintegen effectief bezig.
De 3de pot tegen AZ C1, de nummer 4 in de Eerste Divisie. We begonnen goed, maar dan verliezen we toch iets teveel duels. Een dot van een kans gehad in het begin, maar AZ bleek fysiek en voetballend sterker. Toch nog op een knappe 0-2 verlies gehouden.
De 4de wedstrijd had niet gespeeld mogen worden, voor ons dan. Iedereen (13 spelers) zat er doorheen, en de thuisclub, sv Almere, zag dat.
![]()
. 13 spelers is te weinig voor zo'n toernooi, maar als je niet meer spelers van niveau hebt, dan ga je af.
![]()
. 8-0 verloren, maar onze trainer zag in dat we simpelweg KAPOT waren.
Dag 2 was een leuke en ongelukkige dag. De eerste wedstrijd speelden we gelijk tegen Groningen C1, 2de in de eerste divisie. De hele 1ste helft was het vooral uitvechten op het middenveld, en we hielden bijzonder goed stand. Het bleef 0-0, tot 5 minuten na rust. Een Groningen-speler probeert te scoren, maar ik tik in 1ste instansie de bal knap weg, op de paal. Dan komt de bal snoeihard tegen m'n kop aan, en scoort Groningen alsnog.
![]()
. Het wordt uiteindelijk 0-2.
De 2de wedstrijd tegen Quintus (de ploeg van een Fok!ker hiero
![]()
). De wedstrijd van Groningen zat nog bij velen in de benen, maar we begonnen vrij sterk. We kregen aardig wat aanvallen en kansen, genoeg balbezit ook. Maar scoren ging niet. Toen kreeg Quintus in de 2de helft een vrije bal vlak buiten/op de 16, en die schoten ze snoeihard binnen. Jammerlijk met 0-1. Onverdiend.
De laatste wedstrijd speelden we tegen de C1 van Blauw-Wit A'dam. Die ploeg won met 2-0 van Groningen C1, en dacht wel even te winnen van de C3 van Emmen. Niet dus.
![]()
. Wij speelden ons helemaal leeg, en de Amsterdammers konden hun ego niet oppoetsen tegen ons. Blauw-Wit A'dam kreeg nog behoorlijke kansen, maar ik hield mooi de 0.
![]()
. We wonnen met 2-0, en dan ben je als 2de klasser best tevreden.
![]()
.
Uiteindelijk 6de geworden, en ook nog eens als toetje de Fair Play Cup!
![]()
. Ik heb ook nog het geluk dat ik vice-aanvoerder ben, dus ik mocht samen met de aanvoerder de bekers ophalen van een geslaagd toernooi. Met wat voetbal-ervaring rijker ga ik nu slapen, ik ben nu echt helemaal kapot.
![]()
.