zoiets?quote:BANANENSOEP
Malawi betekent ‘het meer waar de zonnenevel in het water wordt weerspiegeld als vuur’. Het land heeft hoge bergen, uitgestrekte vlakten, bossen en een enorm meer - in het breukdal - dat zich uitstrekt langs de grenzen met Tanzania en Mozambique. Voor dit recept kunt u gele (rijpe) bananen gebruiken, die zorgen voor een intrigerende combinatie die zowel als voor- als nagerecht kan dienen.
4 bananen, geschild
700 ml melk (houd 2 eetlepels achter)
geraspte schil en sap van ½ sinaasappel
¼ theelepel kaneel
1 theelepel suiker
1 eetlepel maīzena
zout
U krijgt het beste resultaat door de geschilde bananen en de melk in een staafmixer te pureren. Anders prakt u de bananen fijn en voegt u geleidelijk de melk toe. Klop alles op tot een gladde massa.
Doe het mengsel over in een pan en voeg suiker en zout toe, en vervolgens sinaasappelraspsel en -sap.
Dek de pan af en breng de soep aan de kook; laat hem op een lage warmtebron nog 5 minuten zachtjes koken.
Roer de maīzena met de achtergehouden melk tot een papje en voeg dit al roerend toe aan de soep. Laat de soep 2 minuten doorkoken tot hij licht gebonden is en dien hem warm of koud op met als garnering wat kaneelpoeder.
4 - 6 personen
voor- / bereidingstijd : 5 / 15 minuten
quote:Bananensoep
Soepen, Wereldkeuken, Voorgerecht, 4 personen,
0 minuten voorbereidingstijd
0 minuten wachttijd
60 minuten bereidingstijd
Ingrediënten
250 gram kippenpoulet
1/2 kleine gesnipperde ui
1 stukje foelie
peper uit molen
1 stuk bouillontablet
30 gram papkokende rijst
2 stuk eidooier
1 mesp. saffraan of iets meer kerrie
4 eetl. kookroom
1 eetl. maizena
2 stuks bananen
1 eetl. citroensap
aromat en zout
Bereiden
Zet het vlees op met de ui, de foelie, peper en 1 liter kokend water.Was de rijst en voeg die toe, roer tot de inhoud kookt en laat het vlees en de rijst gaar worden
Neem de foelie uit de pan.
Klop de eidooiers met de room , de saffraan of kerrie en de maizena tot een glad papje.
Prak de banaan goed fijn. Voeg de helft van het citroensap toe en roer dit door heeipapje.
Doe er 3 eetl. water bij en roer dit mengsel door de soep en laat deze onder goed roeren, bijna koken.
Neem de pan van het vuur en maak de soep opsmaak met rest van citroen, aromat, peper en zout
Oeh, dat klinkt heel ok! Vooral die rumquote:Op maandag 2 mei 2005 17:05 schreef Oblivion het volgende:
De koningin had in het grote BBQ topic een leuk idee met banaan.
Banaan in 2 snijden, in alufolie en dan bestrooien met hagelslag.
En op de BBQ...dus...![]()
En volgens mij is het ook lekker als je er rum ofzo overheen knikkert...![]()
Doen wij altijd zonder de hagelslag, en met zeer veel alcohol (we hebben heel wat gedestilleerd in huis, dus altijd wel iets andersquote:Op maandag 2 mei 2005 17:05 schreef Oblivion het volgende:
De koningin had in het grote BBQ topic een leuk idee met banaan.
Banaan in 2 snijden, in alufolie en dan bestrooien met hagelslag.
En op de BBQ...dus...![]()
En volgens mij is het ook lekker als je er rum ofzo overheen knikkert...![]()
1 banaan???quote:Op maandag 2 mei 2005 17:26 schreef t-8one het volgende:
Een banaantje gaat er altijd in, of niet she?
Een banaantje vult altijd goed vind ik, meestal is eentje wel genoeg.quote:Op maandag 2 mei 2005 17:28 schreef SHE het volgende:
[..]
1 banaan???
Ontopic: Gaat lekker mensen...zitten prima recepten tussen!
Beetje boter in een pan smelten, niet bruin laten worden maar bijna meteen al de in de lengte gehalveerde bananen erin leggen.quote:Op maandag 2 mei 2005 22:24 schreef Martijn_77 het volgende:
heeft iemand nog een goed recept voor gebakken banaan?
Wat ik altijd doe:quote:Op maandag 2 mei 2005 22:24 schreef Martijn_77 het volgende:
hey, dat klinkt heel okquote:Op dinsdag 3 mei 2005 22:18 schreef Hello_Kitty het volgende:
Je kan de banaan ook met schil en al 20 minuutjes in de over op 200°. Als je ze dan uit de oven haalt is de schil normaalgezien pekzwart maar vanbinnen heb je een soort warme bananenmouse. Gewoon een reepje van de schil eraf halen en zo opdienen met chocolade saus en roomijs.
Dat is juist heerlijk..quote:Op woensdag 11 mei 2005 03:17 schreef PDOA het volgende:
Elvis at geloof ik altijd pindakaas banaan sandwiches. Wil ik ook wel eens proberen, want het lijkt me helemaal geen combinatie.
das echt heerlijk. .pindakaas op je brood, dan je banaan erop...en dan nog wat sambal...eet smakelijkquote:Op woensdag 11 mei 2005 03:17 schreef PDOA het volgende:
Elvis at geloof ik altijd pindakaas banaan sandwiches. Wil ik ook wel eens proberen, want het lijkt me helemaal geen combinatie.
quote:masker 3
1 rijpe banaan
Prak een banaan fijn smeer het op het gezicht en laat 10 tot 15 minuten intrekken, afspoelen met lauwwarm water.
moet je hier bakbananen voor gebruiken? of gaan andere ook?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 01:17 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Beetje boter in een pan smelten, niet bruin laten worden maar bijna meteen al de in de lengte gehalveerde bananen erin leggen.
Dan vuur halfhoog draaien en wachten tot de banaan aan beide kanten bruin gecarameliseerd is en heerlijk zacht is van binnen.
Niet te vaak omdraaien, want ze breken heel snel.
Maar die smaak is echt fantastisch
Bakbanaan in loempiavellen wikkelen en dan bakkenquote:Op maandag 2 mei 2005 22:24 schreef Martijn_77 het volgende:
Dat is inderdaad erg lekkerquote:Op woensdag 11 mei 2005 11:35 schreef nectarientje het volgende:
variantje op de ovenbanaan.
Een oud-huisgenootje van mij maakte een sneetje in de 'buik' van de banaan en daar stopte ze 4 of 5 blokjes pure chocolade is. Dan de alufolie erover en in de oven tot de schil zwart is.
Dat is echt lekker! Je banaan met chocolade uitlepelen![]()
Sgoe.quote:
Oh, dat was ook al bekend bij je?quote:Op woensdag 14 februari 2007 14:18 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Gezellig. Een banaan- en chocoladekoningin als moeder.
Ik heb nog een paar keer dat chocoladereceptentopic opgezochtquote:Op woensdag 14 februari 2007 14:21 schreef MUUS het volgende:
[..]
Oh, dat was ook al bekend bij je?.
*zolder vast gaat opruimen*
(Makkelijke) chocoladerecepten.quote:Op woensdag 14 februari 2007 14:23 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ik heb nog een paar keer dat chocoladereceptentopic opgezocht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |