Duidelijk. Ik hoef geen rekening te houden met een naad in de tussenliggende rijen?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 10:44 schreef Conflict het volgende:
Belangrijk: Eerst rekenen hoe je uitkomt! Het is lullig als de laatste rij maar 5 cm is, dat is lelijk.
Helemaal goed!quote:En als oplossing is dan om de eerste rij over de lengte te zagen, zodat de laatste beter uitkomt, yes?
Geen dank, ben benieuwd hoe het eruit ziet als het af isquote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:07 schreef TimberWolf het volgende:
Ik hoor net dat er met dank aan Conflict en Gurb in het nieuwe huis van mijn maatje errug mooi laminaat komt te liggenHartelijk dank heren!
Handige tips zijn overigens nog steeds welkom
gelukkig welquote:Op vrijdag 20 mei 2005 14:12 schreef TimberWolf het volgende:
Ehm, op de korte kant/kopse kant van de plank zit geen messing en groef, toch?
Tja, dan ben ik flauw en zeg dat je een goed merk moet nemen wat al jaren bewijst goed te zijn. De Consumentenbond kan duurzaamheid in de praktijk niet testen.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 14:19 schreef Jordy-B het volgende:
Er zijn maar weinig zaken die de verzekering zo vaak moet vergoeden als laminaat.
die sluiten niet aan, je eindigt met een deel, die zaag je af, en dan begin je de volgende rij met het restant van de vorige rijquote:Op zondag 22 mei 2005 03:16 schreef TimberWolf het volgende:
[..]
Eh. Hoe sluiten verzaagde delen dan aan?
Ik was inmiddels weer wat helderder gaan denken, en had dat ook al bedachtquote:Op maandag 23 mei 2005 09:28 schreef Gurb het volgende:
[..]
die sluiten niet aan, je eindigt met een deel, die zaag je af, en dan begin je de volgende rij met het restant van de vorige rij
halverwege een rij kan je geen verzaagd stuk doen, dan krijg je een naad
Ik zou dat niet in alle gevallen doen. Ik werk zelf altijd met een 3/3 - 2/3 - 1/3 verspring methode. Ziet er het mooiste uit en je houdt niet per definitie meer of erg veel afval over.quote:Op maandag 2 mei 2005 11:38 schreef Lionheaad het volgende:
gebruik het restdeel van de ene rij voor de vlolgende en ga zo verder.
In een rechte kamer maakt dat natuurlijk geen reet uit....quote:Op woensdag 15 juni 2005 15:35 schreef Rio het volgende:
[..]
Ik zou dat niet in alle gevallen doen. Ik werk zelf altijd met een 3/3 - 2/3 - 1/3 verspring methode. Ziet er het mooiste uit en je houdt niet per definitie meer of erg veel afval over.
Wtf is een 3/3 - 2/3 - 1/3 verspring methode?quote:Op woensdag 15 juni 2005 15:35 schreef Rio het volgende:
Ik werk zelf altijd met een 3/3 - 2/3 - 1/3 verspring methode.
Tip van Flip: Investeer in kniebeschermers. Echt. Na een dag op je knieen geleund te hebben ontstaan daar best indrukwekkende blauwe plekken op.quote:Op woensdag 15 juni 2005 17:07 schreef Barcelona het volgende:
moet namelijk ook laminaat leggen binnenkort
wat is nou het verschil tussen deze vloer en laminaat? want hij kan maar 1-2 keer geschuurd worden, dan lijkt het mij geen massief hout, maar eerder een dun laagje hout op HDF geplakt.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 12:28 schreef var.fok het volgende:
Kent iemand hier ook de houten vloeren 'Balk' van Ikea?
[afbeelding]
Info: http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10101&storeId=9&productId=58532&langId=-22&parentCats=10112*12401
Ik vind 't wel mooi, maar 't moet toch ook wel tijdje kunnen liggen... ...iemand een gefundeerde mening hierover?
Zijn het holle plinten? dan kan ik me niet voorstellen dat er geen eindes voor te krijgen zijn. zijn het gewoon houten latten? dan gewoon netjes afzagen en een beetje opschuren. lijkt me niet zo moeilijk.quote:Op maandag 20 juni 2005 12:32 schreef Punis het volgende:
Hoe maak je een mooi einde aan plinten als daarvoor geen hoeken/eindes voor te krijgen zijn? Het gaat om de muur welke eindigt bij de ingang naar de keuken, alwaar geen laminaat ligt..
Alvast bedankt!
Ik heb geen idee... het nadeel dat ik wel kan bedenken is dat het niet tegen vocht van beneden af beschermt.quote:Op woensdag 22 juni 2005 13:18 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
Zijn het holle plinten? dan kan ik me niet voorstellen dat er geen eindes voor te krijgen zijn. zijn het gewoon houten latten? dan gewoon netjes afzagen en een beetje opschuren. lijkt me niet zo moeilijk.
ik heb ook nog een vraag: kun je laminaat gewoon over vloerbedekking heenleggen, zodat je geen ondervloer hoeft te nemen. Ik heb namelijk tapijt op mn slaapkamer, maar dat begint aardig te verslijten, en ik wil eigenlijk laminaat leggen, omdat dat zoveel praktischer is. Als ik het laminaat over de vloerbedekking heen kan leggen, dan scheelt me dat een ondervloer, en het afvoeren van de vloerbedekking.
dat heb ik tot nu toe nog nooit gedaan. op de 3e verdieping heb je daar namelijk geen last van, al adviseren ze het wel te doen.quote:Op woensdag 22 juni 2005 13:21 schreef Mirage het volgende:
[..]
Ik heb geen idee... het nadeel dat ik wel kan bedenken is dat het niet tegen vocht van beneden af beschermt.
Het hangt een beetje van de dikte van je vloerbedekking af. Als het namelijk doorveert als je laminaat er straks op ligt heb je kans dat dat gaat breken en scheuren...quote:Op woensdag 22 juni 2005 13:18 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
Zijn het holle plinten? dan kan ik me niet voorstellen dat er geen eindes voor te krijgen zijn. zijn het gewoon houten latten? dan gewoon netjes afzagen en een beetje opschuren. lijkt me niet zo moeilijk.
ik heb ook nog een vraag: kun je laminaat gewoon over vloerbedekking heenleggen, zodat je geen ondervloer hoeft te nemen. Ik heb namelijk tapijt op mn slaapkamer, maar dat begint aardig te verslijten, en ik wil eigenlijk laminaat leggen, omdat dat zoveel praktischer is. Als ik het laminaat over de vloerbedekking heen kan leggen, dan scheelt me dat een ondervloer, en het afvoeren van de vloerbedekking.
het is hele dunne en goedkope vloerbedekking, zeker geen hoogpolig tapijt. wat dat betreft zou het dus moeten kunnen.quote:Op woensdag 22 juni 2005 13:51 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Het hangt een beetje van de dikte van je vloerbedekking af. Als het namelijk doorveert als je laminaat er straks op ligt heb je kans dat dat gaat breken en scheuren...
Leuke taal ook.....quote:Op woensdag 22 juni 2005 14:53 schreef Byte_Me het volgende:
misschien een goede tip voor mensen die laminaat gaan aanschaffen. neem eens een kijkje op www.atek.nl
ik stond echt te kijken van hun prijzen, en weet al waar ik mijn vloertje ga aanschaffen...
zwaaihaak op 45 graden instellen en decouperen, of een cirkelzaag op 45 graden in de tafel zetten en je laminaat er langs halen...quote:Op maandag 2 mei 2005 02:05 schreef elcastel het volgende:
Wat is de ultieme manier om diagonaal te leggen ? Een verstekbak is in de regel te smal, zijn daar haken voor ? Ik zaag de boel met een decoupeer.
en t stukje waar je mee begint moet langer dan 30 cm zijn voor verbandquote:Op vrijdag 20 mei 2005 10:42 schreef Conflict het volgende:
en dan het laatste stukje van de rij dat over is gebruik je aan het begin van de volgende rij.
het is alleen geen zwaaihaak, maar een zweihaakquote:Op woensdag 22 juni 2005 15:07 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
zwaaihaak op 45 graden instellen en decouperen, of een cirkelzaag op 45 graden in de tafel zetten en je laminaat er langs halen...
Bij ons heeft schoonvader in 1 kamer het laminaat direct op het tapijt gelegd, en die vloer wil wel heel graag naar 1 kant van de kamerquote:Op woensdag 22 juni 2005 13:59 schreef Byte_Me het volgende:
het is hele dunne en goedkope vloerbedekking, zeker geen hoogpolig tapijt. wat dat betreft zou het dus moeten kunnen.
Voor die platen wordt ook aangeraden dezelfde speling aan te houdenquote:Op donderdag 7 juli 2005 22:06 schreef Barcelona het volgende:
Een laminaatvloer moet ongeveer 1 cm speling hebben langs de muur.
Is dat ook nodig voor die groene ondervloerplaten..??? Of kunnen die strak tegen de muren liggen omdat ze toch niet gaan uitzetten ofzo..??
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |