abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51296024
Terugvindpost wegens binnenkort verhuizen naar een geweldig huis en daarvoor laminaat tips nodig hebbende
  woensdag 5 maart 2008 @ 22:56:13 #252
41218 ReP
Kikke Gek
pi_57186184
Deze oude thread eens naar boven halen met de volgende vraag:
weet iemand een super tip om het meetwerk voor laminaat dat om deurposten etc heen gelegd moet worden te vereenvoudigen, het kost nu zo belachelijk veel tijd (en ja kan ook door beperkt inzicht komen ).
Bijvoorbeeld iets om de deurpost heen leggen, klei whatever, en dat vervolgens op het laminaat en dan aftekenen?
Wees een zelfportret....geen reproduktie :-)
pi_57188328
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 22:56 schreef ReP het volgende:
Deze oude thread eens naar boven halen met de volgende vraag:
weet iemand een super tip om het meetwerk voor laminaat dat om deurposten etc heen gelegd moet worden te vereenvoudigen, het kost nu zo belachelijk veel tijd (en ja kan ook door beperkt inzicht komen ).
Bijvoorbeeld iets om de deurpost heen leggen, klei whatever, en dat vervolgens op het laminaat en dan aftekenen?
uitknippen in papier / karton en dat overtrekken op je laminaat....maar inzicht gaat een stuk sneller
  donderdag 6 maart 2008 @ 18:59:05 #254
41218 ReP
Kikke Gek
pi_57202859
[quote]Op donderdag 6 maart 2008 00:19 schreef kroegtijger het volgende:

Bedankt, maar inderdaad dan maar oefenen en inzicht ontwikkelen
pi_57205326
Profielaftaster:

Bestaat uit allemaal dunne kunstof/metalen strookjes in een houder. Als je die tegen een deurpost drukt, worden die in een vorm geduwd die je vervolgens over kan nemen. Verkopen ze bij elke bouwmarkt.
  zaterdag 8 maart 2008 @ 21:54:57 #256
41218 ReP
Kikke Gek
pi_57251794
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 20:28 schreef rennor het volgende:
Profielaftaster:

[ afbeelding ]

Bestaat uit allemaal dunne kunstof/metalen strookjes in een houder. Als je die tegen een deurpost drukt, worden die in een vorm geduwd die je vervolgens over kan nemen. Verkopen ze bij elke bouwmarkt.
He thanks, voor een tientje al te vinden, is de moeite van het proberen waard!
pi_58146597
Mensen, ik heb wat tips nodig voor laminaat.

Het betreft een oud huis met een houten vloer die kraakt en niet overal gelijk is. Hier is ooit een ondervloer opgelegd en daarover tapijt.
Nu wil ik in deze ruimte laminaat gaan leggen. Alleen moet ik wel eerst de vloer egaliseren. Dit zal ik doen dmv spaanplaat 8mm zodat het lekker dikke platen zijn die niet snel doorbuigen en goed recht blijven.
Kan ik deze gewoon monteren over het tapijt heen? of moet ik toch eerst het tapijt en ondervloer weghalen voordat ik kan beginnen aan egaliseren? het liefst laat het liggen ivm geluidsisolatie. Maar zal dit geen problemen geven met vocht? het betreft de tweede verdieping in een huis dus de onderkant van de vloer is "open". Het tapijt zal wel gesandwiched worden tussen hout.
Wie kan mij hierin adviseren?

[ Bericht 50% gewijzigd door Fiets-toeter op 18-04-2008 21:21:58 ]
pi_58149121
Ik zou alles weghalen, anders komt je vloer wel heel hoog te liggen. Op de spaanplaat komt anders nl. weer ondervloer en dan nog je laminaat.....
pi_58152119
De hoogte kan ik met gemak hebben, er is namelijk ruim >3 cm ruimte tot de deurrand en drempels.
pi_58198896
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 21:15 schreef Fiets-toeter het volgende:
Mensen, ik heb wat tips nodig voor laminaat.

Het betreft een oud huis met een houten vloer die kraakt en niet overal gelijk is. Hier is ooit een ondervloer opgelegd en daarover tapijt.
Nu wil ik in deze ruimte laminaat gaan leggen. Alleen moet ik wel eerst de vloer egaliseren. Dit zal ik doen dmv spaanplaat 8mm zodat het lekker dikke platen zijn die niet snel doorbuigen en goed recht blijven.
Kan ik deze gewoon monteren over het tapijt heen? of moet ik toch eerst het tapijt en ondervloer weghalen voordat ik kan beginnen aan egaliseren? het liefst laat het liggen ivm geluidsisolatie. Maar zal dit geen problemen geven met vocht? het betreft de tweede verdieping in een huis dus de onderkant van de vloer is "open". Het tapijt zal wel gesandwiched worden tussen hout.
Wie kan mij hierin adviseren?
De vloerbedekking moet je sowieso weghalen, anders gaat de vloer erbovenop zweven en golven.
De ondervloer zou je eventueel wel kunnen laten liggen, maar het beste is om rechtstreeks op de houtenvloer met spaanplaat een vlakke vloer te maken, hierna de ondervloer erop, en dan je laminaat,
pi_58378391
Wij hebben een huis gekocht waar op de 2e verdieping vloerbedekking ligt met een ondervloer en geloof ik ook vochtwerende folie. Daaronder is de vloer van beton.

We willen daar laminaat leggen.
Is het mogelijk deze rechstreeks over vloerbedekking te leggen of is t verstandiger de vloerbedekkin weg te halen ?
Life is life
pi_58380842
quote:
Op maandag 21 april 2008 11:15 schreef Gurb het volgende:

De vloerbedekking moet je sowieso weghalen, anders gaat de vloer erbovenop zweven en golven.
pi_60770033
oi mensen, ik ga morgen laminaat halen en waarschijnlijk de dag erop leggen. Eerst maar die folie vastplakken etc.

Heb een vraagje over de huidige plinten die zijn ongeveer in dikte 1.5cm. zitten goed vast etc. Nu wilde ik eigenlijk de plinten laten zitten en het laminaat dus zo een 6 tot 8mm van de plint afleggen omdat het nu wat vochtig en redelijk warm weer is ga ik ervanuit dat het in de winter weer wat krimpt dus de lege ruimte tussen de laminaat en de plint mogen niet blootliggen.

Anyway ik wil over de huidige plint van 1.5 cm holle plinten hebben waar ik ook kabels doorheen kan trekken.

1.5 cm + 1.5 cm marge is 3 cm. dus ik zou een holle plint moeten hebben die minsten 3 cm vanaf de muur het laminaat gaat overdekken.

Dus mijn vraag is zijn die bij de bouwmarkten verkrijgbaar deze holle plinten in deze maten. Ik wil niet graag de huidige plinten erafslopen want ik weet niet of dat wel mag, tis een huurhuis en daarbij zitten ze half in de muur gemetseld.

nog een vraagje, laminaat bij de drempel en ingebouwde kastendrempels. Ook 8mm vrijhouden? Hoe los ik die open ruimte op? Platte plakplint eroverheengooien? best lelijk lijkt me? Idee om de drempels eruit te slaat en ze over het laminaat te leggen zodat het kan meebewegen?

Bedankt alvast
pi_61859184
Wie kan mij helpen?

Ik heb een poosje geleden een laminaatvloer van Hornbach gelegd. Helaas zag ik een kier over het hoofd .. Je begrijpt het al.. deze kier wordt steeds groter.
Hoe kan ik dit nu netjes repareren?
Moet ik dan dat gedeelte loshalen? Of is er een andere manier?
Ik las al iets over kneedbaar hout. Zou ik dat in die kier kunnen doen en dan netjes afwerken?
(Of is dat te gemakkelijk gedacht?)

Wie kan de klusser met 2 linkerhanden aan ideeën helpen?
pi_61868825
je hebt ook kit in de kleuren van het meeste laminaat, wellicht is dat een idee?
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_61871392
is het kliklaminaat of lijm laminaat?

groeten peter
pi_63079103
Heeft iemand ervaring met laminaat van de IKEA?? Slatten (a met puntjes) of Hemse of misschien nog een andere??

Ik hoor graag jullie ervaringen!! En alvast bedankt!
pi_63095161
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 00:43 schreef ArtyShock het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat is dit voor laminaat? (kleur, merk)
pi_63096061
quote:
Op zondag 9 november 2008 17:30 schreef mhd het volgende:
Heeft iemand ervaring met laminaat van de IKEA?? Slatten (a met puntjes) of Hemse of misschien nog een andere??

Ik hoor graag jullie ervaringen!! En alvast bedankt!
Ik heb Ikea Tundra laminaat gelegd, ging erg makkelijk, en ligt er 2 jaar later nog steeds keurig bij. Zorg wel voor een scherpe zaag en een goede aanslagset, want anders sloop je je toplaag door het slaan ertegenaan om het strak te leggen
pi_64067954
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 19:01 schreef Arsenius het volgende:
oi mensen, ik ga morgen laminaat halen en waarschijnlijk de dag erop leggen. Eerst maar die folie vastplakken etc.

Heb een vraagje over de huidige plinten die zijn ongeveer in dikte 1.5cm. zitten goed vast etc. Nu wilde ik eigenlijk de plinten laten zitten en het laminaat dus zo een 6 tot 8mm van de plint afleggen omdat het nu wat vochtig en redelijk warm weer is ga ik ervanuit dat het in de winter weer wat krimpt dus de lege ruimte tussen de laminaat en de plint mogen niet blootliggen.

Anyway ik wil over de huidige plint van 1.5 cm holle plinten hebben waar ik ook kabels doorheen kan trekken.

1.5 cm + 1.5 cm marge is 3 cm. dus ik zou een holle plint moeten hebben die minsten 3 cm vanaf de muur het laminaat gaat overdekken.

Dus mijn vraag is zijn die bij de bouwmarkten verkrijgbaar deze holle plinten in deze maten. Ik wil niet graag de huidige plinten erafslopen want ik weet niet of dat wel mag, tis een huurhuis en daarbij zitten ze half in de muur gemetseld.

nog een vraagje, laminaat bij de drempel en ingebouwde kastendrempels. Ook 8mm vrijhouden? Hoe los ik die open ruimte op? Platte plakplint eroverheengooien? best lelijk lijkt me? Idee om de drempels eruit te slaat en ze over het laminaat te leggen zodat het kan meebewegen?

Bedankt alvast
pi_64067955
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 19:01 schreef Arsenius het volgende:

Bedankt alvast
  zaterdag 18 april 2009 @ 19:53:27 #272
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_68147865
tvp
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
pi_71410021
Heeft er iemand ervaringen met 123laminaat.nl
Ik heb er namelijk goede prijzen zien staan voor Pergo vloeren. Ik kan natuurlijk onder rembours betalen bij afleveren, maar ik ben ook benieuwd of er iemand hier ooit iets bij deze zaak heeft besteld

-edit- of fredparket, zelfde bedrijf denk ik
  maandag 17 augustus 2009 @ 20:46:27 #274
21746 Budah
He who is awake
pi_71961165
Gister laminaat gelegd, helemaal fijn en ligt er prachtig bij Maar nu vraag ik me af, wanneer haal je die afstandhouders weg, kan/mag dat per direct?
product of a hippy/rocker upbringing
  maandag 17 augustus 2009 @ 21:01:59 #275
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_71961699
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 20:46 schreef Budah het volgende:
Gister laminaat gelegd, helemaal fijn en ligt er prachtig bij Maar nu vraag ik me af, wanneer haal je die afstandhouders weg, kan/mag dat per direct?
maar alleen als je quickstep laminaat gebruikt hebt
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')