abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 mei 2005 @ 23:49:24 #1
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_26653801
Ik heb een schitterende fiets van mn vader overgenomen. Echter heeft weer en wind de nodige roestplekken veroorzaakt. Vooral bij de trappers is dit hinderlijk, aangezien mn nieuwe broeken eraan gaan. Ik wil een zonnige vrije dag aangrijpen om de boel netjes te ontroesten en eventueel een likje verf er overheen, maar ik heb geen idee hoe en wat. Dus hoe haal ik de roest eraf en waarmee kan ik het beste oververfen? En hou er rekening mee dat ik 2 hoog woon dus iets dat een stopcontact nodig heeft is vrij onhandig.

Tweede reparatiepunt is mijn trapper die links half doortrapt. De trapper zit een beetje los, ik vroeg me af of dit een "draai een schroefje aan" related probleempje is of dat ik het hele trappergebeuren mag vervangen.
GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
pi_26654278
Ik weet dat er spuitbussen bestaan die je zo over roest kan spuiten. Maar ik ben de naam kwijt ! Iemand.. ?
  maandag 2 mei 2005 @ 00:19:30 #3
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_26654560
Boel opschuren en dan met een spuitbus verven werkt best goed. Niet opschuren kan ook, wel zo makkelijk, maar ook iets minder degelijk

Doortrappende trapper is niet echt iets in het kader van schroefje aandraaien dacht ik. Meer een kweste van nieuwe krenk ofzo, maar ik ben geen fietsenmaker dus kan er hier best naast zitten.
Civielers uit Twente, wij zijn geniaal
  maandag 2 mei 2005 @ 00:23:19 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_26654642
quote:
Op maandag 2 mei 2005 00:06 schreef Logitik het volgende:
Ik weet dat er spuitbussen bestaan die je zo over roest kan spuiten. Maar ik ben de naam kwijt ! Iemand.. ?
Bedoel je Hammerrite?
pi_26654904
Ah ik ben bezig met m'n racefiets
Fiets is al een jaar of 20/30 oud.. Het is nu zo'n oud uitziende gouden Peugeot.
Nu is het zoiets:

En ik maak er dit van (schets maken: tevens TIP):

(morgen foto's)
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_26654970
staalborstel helpt tegen roest.
teflon erop spuiten, klaar.
pi_26655167
gewoon hammerite nemen, wil je het heel mooi maken: zandstralen en daarna poedercoaten

trapper vervangen denk ik.
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_26655268
quote:
Op maandag 2 mei 2005 00:23 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Bedoel je Hammerrite?
Ja, dat bedoelde ik
pi_26660123
die trapper kan een gare spie zijn, dat wordt een nieuwe crank.
pi_26666021
Op mijn Gazelle van 13 jaar zit een Sturmey Archer drieversnellings-en remnaaf. Nou trapte ik laatst die hele versnelling naar de donder (vastzittende versnelling, heel veel gekraak). Nou heb ik inmiddels een nieuw achterwiel kunnen regelen, en wil die oude naaf reviseren. Via google vond ik al een basishandleiding hoe dat te doen, maar zijn er hier meer die zo´n revisie wel eens gedaan hebben?
pi_26666703
quote:
Op maandag 2 mei 2005 13:53 schreef -Carioca- het volgende:
Op mijn Gazelle van 13 jaar zit een Sturmey Archer drieversnellings-en remnaaf. Nou trapte ik laatst die hele versnelling naar de donder (vastzittende versnelling, heel veel gekraak). Nou heb ik inmiddels een nieuw achterwiel kunnen regelen, en wil die oude naaf reviseren. Via google vond ik al een basishandleiding hoe dat te doen, maar zijn er hier meer die zo´n revisie wel eens gedaan hebben?
gheghe succes, vind het heel moedig van je

Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_26668605
quote:
Op maandag 2 mei 2005 14:15 schreef Mute_Me het volgende:

[..]

gheghe succes, vind het heel moedig van je

Ik heb toch al een ander wiel, dus geen haast. En veel kapotter kan het niet, alleen maar beter
  maandag 2 mei 2005 @ 21:34:54 #13
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_26678192
quote:
Op maandag 2 mei 2005 00:23 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Bedoel je Hammerrite?
Dat is het zou er wel eerst de lose roest of borstelen met een staalborstel
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  † In Memoriam † dinsdag 3 mei 2005 @ 07:53:29 #14
37843 lady-wrb
kortaf
pi_26686244
quote:
Op maandag 2 mei 2005 21:34 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Dat is het zou er wel eerst de lose roest of borstelen met een staalborstel
gewoon zo mooi mogelijk opschuren. hammerite kan wel over roest, maar het resultaat is gewoon mooier als er zo veel mogelijk roest verwijderd is

en goed de gebruiksaanwijzing op de verpakking lezen
  dinsdag 3 mei 2005 @ 15:59:07 #15
98634 Lempicka
Back to Life
pi_26699443
Ik wil graag het achterwiel van mijn fiets vervangen. maar de bouten zijn zo erg doorgeroest dat ik ze niet los krijg, is er iets (ja, cola al gebrobeerd) waarmee ik ze toch nog los zou kunnen krijgen?
"Sex Is Nice And Pleasure Is Good For You"
pi_26699924
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 15:59 schreef Lempicka het volgende:
Ik wil graag het achterwiel van mijn fiets vervangen. maar de bouten zijn zo erg doorgeroest dat ik ze niet los krijg, is er iets (ja, cola al gebrobeerd) waarmee ik ze toch nog los zou kunnen krijgen?
In Handigheidjes, tips en trucs! heb ik een aantal handigheidjes met schroeven en roest zien staan.
  dinsdag 3 mei 2005 @ 16:13:43 #17
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_26699940
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 15:59 schreef Lempicka het volgende:
Veel geweld en je gewicht op die steeksleutel zetten? En natuurlijk die bouten eerst volspuiten met IMAL. en dan een tijdje in laten trekken.

Ik heb laatst mijn ketting helemaal schoongemaakt en mijn achterwiel geopend om de trommelrem aldaar eens wat schoon te maken. En het "asje" dat de remschoenen tegen de trommel duwt even goed gesmeerd.. nu hoef ik niet meer met twee handen mijn achterrem in te knijpen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_26700185
Dit topic hoort in PTA

Straks krijgen we hier ook alle makeup topics uit LIF
pi_26700544
Schopje naar PTA.
  † In Memoriam † dinsdag 3 mei 2005 @ 18:40:58 #20
25682 2cv
Niet subtiel
pi_26704266
Losse roest wegschuren en owatrol over de resten roest. Dan owatrol mengen met verf en dat weer over de 'gedroogde' owatrol smeren. Nog een laagje verf zonder owatrol voor de lol en die fiets kan weer een millennium mee.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  dinsdag 3 mei 2005 @ 20:16:59 #21
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_26706874
Ik wil terug naar KLU! Stomme Conflict .
GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')