abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26653010
Ik heb als basis een chocoladebruine, stoffen vloer.

Wie heeft tips voor wanden, gordijnen, meubels etc?

Groen aardt goed bij bruin, dus daar gaat voorlopig de voorkeur van uit. Maar moet ik voor granny-groen kiezen, limoen-groen? Wat een kleuze ook tegenwoordig.
The gum you like, is coming back in style.
pi_26653032
Welke verf dekt 't beste.

Iedereen roept Histor, maar wat zegt men hier?
pi_26653118
quote:
Op zondag 1 mei 2005 23:23 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Welke verf dekt 't beste.

Iedereen roept Histor, maar wat zegt men hier?
Hema verf schijnt als beste uit de test zijn te gekomen,en het is nog redelijk betaalbaar .
Ik ben ook bezig in me nieuwe huis,maar die histor verf is belacheljjk duur als je een speciale kleur wil.
25 euro de liter
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 1 mei 2005 @ 23:30:47 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_26653228
Histor is idd behoorlijk duur en mijn ervaring is dat huismerk verf vaak ook prima verft. Mijn donkerblauwe slaapkamermuur is met Gamma eigen merk muurverf gedaan en dat dekte in 1 keer...

Kleurentips... Ik zou zelf niet zo snel voor groen gaan, maar als dan toch, dan eerder voor limoen dan granny. Of anders de olijftinten...

Terra en ecru doen het obviously ook goed bij bruin...
pi_26653487
Nieuwe vloer
Eikenhout en dan alles wit met rode accenten.

Of donker houten meubels met licht/knalgroene muur En ijzer
pi_26653540
quote:
Op zondag 1 mei 2005 23:38 schreef MaRySe het volgende:
Nieuwe vloer
Eikenhout en dan alles wit met rode accenten.

Of donker houten meubels met licht/knalgroene muur En ijzer
Ik knal geen nieuwe, dure vloer in een huurappartementje. Roeien met de riemen die ik heb en dat betreft in dit geval donkerbruin, stof.
  zondag 1 mei 2005 @ 23:46:24 #7
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_26653719
quote:
Op zondag 1 mei 2005 23:23 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Ik heb als basis een chocoladebruine, stoffen vloer.

Wie heeft tips voor wanden, gordijnen, meubels etc?

Groen aardt goed bij bruin, dus daar gaat voorlopig de voorkeur van uit. Maar moet ik voor granny-groen kiezen, limoen-groen? Wat een kleuze ook tegenwoordig.
Bij bruin kun je ook best aardig knallen, als je dat durft. Knalrood, limoen inderdaad of bijvoorbeeld oranje (als je van zeventies houdt). Ook leuk: metallic-latex (veel bouwmarkten hebben het ook al als huismerk, dus dan valt de prijs mee). Bij bruin zou een gouden muur wel mooi staan, als je een beetje barok niet schuwt Maar een andere 'kille' metallic-tint is volgens mij ook wel gaaf als tegenhanger van het 'warme' bruine.

Haal anders wat van die kleurenkaartjes bij de bouwmarkt en hou die bij de bruine tint.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_26653750
Hoe staat goud er dan bij?
  zondag 1 mei 2005 @ 23:55:06 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_26653977
Goud lijkt me mooi! Koper ook.
Champagne kleur!

Ik zou voor lichte gordijnen gaan als je ze tot aan de vloer laat lopen...
pi_26654018
Gordijnen tot aan de vloer ja. Liefst een dikke, solide stof. Kleur is nog niet bekend. Tips welkom!

Ik zit nog steeds aan een groene wand te denken. Ben gek op groen.
  maandag 2 mei 2005 @ 00:08:47 #11
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_26654334
Misschien leuk, al heeft het niet helemaal met kleur te maken :

Magneet-muurverf!

Voor een enorm saaie muur waarvan je écht niet weet wat je ermee kan: paar lagen magneetverf erop en je kan los met bijvoorbeeld die tekstmagneetjes die je bij winkels als EXPO kan kopen. Leuk voor een verloren hoekje in de gang, of op het toilet
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 2 mei 2005 @ 00:12:07 #12
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_26654417
quote:
Op zondag 1 mei 2005 23:47 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Hoe staat goud er dan bij?
Bruin en goud geeft iets chics, maar op een ouderwetse manier. Bijvoorbeeld: deel van je muur goud (bijvoorbeeld boven de schouw, ik noem maar wat, weet niet of je die hebt natuurlijk, of één van de korte muren) en dan inderdaad mooie lange gordijnen zoals Be zei. Bij de Hema hebben ze prachtige zware gordijnen met een glanzend 'geborduurd' motief. Meen dat het champagne-kleurig was. erg mooi!
Het zou je kamer warm, maar toch niet al te donker maken.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_26654820
Ik ben altijd bang met goud dat het iets geligs krijgt, alsof er jaren gerookt is of zo in huis.
Misschien is dat wel niet zo hoor

De combi bruin/goud is in elk geval wel mooi.
pi_26654971
quote:
Op maandag 18 april 2005 19:27 schreef Kluupkluup het volgende:
Trendy = tricky
Vooral als je niet erg handig bent en je van jezelf weet dat je niet iedere paar maand wil veranderen van interieur.
Ik zou beginnen met een goede basis.
Voor mij zou dat inhouden een houten vloer (woonkamer) en grijs tapijt op de slaapkamers. Verder alles wit verven (wit = licht, licht = ruimte).
Vanuit daar kan je verder werken met kleuren.
Zo heb ik mijn slaapkamer bijvoorbeeld aangepakt:
Grijze vloerbedekking erin, alles wit verven en dan met spulletjes (dezelfde kleuren óf juist allemaalk verschillende kleuren) richt je het in naar je eigen smaak.
Zo ben ik bij mijn 'groene' kamer uitgekomen. Als men binnenkomt is dat het eerste wat men zegt tenminste 'GROEN!'. Terwijl, als ik mijn (groene) accessoires vervang door rode, dan heb ik ineens een 'rode kamer'. Dat is dus heel makkelijk
Pas dus op met kleuren te gebruiken die zéér bepalend zijn voor de look van je kamer. Ga uit van hout, wit, zwart of grijstinten en werk vanuit daar verder.
uit LIF: Huis inrichten (hoe kies ik de kleuren)
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_26654990
quote:
Op maandag 2 mei 2005 00:39 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

uit LIF: Huis inrichten (hoe kies ik de kleuren)
Daar was ik al geweest, Carmen Sandiego.
pi_26655009
Toen wij dit huis betrokken hebben we (expres) alles in de eerste instantie wit gehouden. Nu we er een tijdje wonen wil ik meer kleur aanbrengen

Per kamer een kleur
  maandag 2 mei 2005 @ 09:32:38 #17
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_26658870
quote:
Op maandag 2 mei 2005 00:32 schreef Tinkerbell het volgende:
Ik ben altijd bang met goud dat het iets geligs krijgt, alsof er jaren gerookt is of zo in huis.
Misschien is dat wel niet zo hoor
* Muur in halletje checkt *

Nope! Gewoon goud en niet gelig
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 2 mei 2005 @ 14:26:39 #18
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_26667076
3 tonen olijfgroen erbij!!
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_26667817
Ik had voor de opknapbeurt van de woonkamer ook bruine vloerbedekking. Tijdens het behangen, limoengroen en knalblauw lag de oude vloerbedekking er nog. Ik moet zeggen dat dat best wel goed combineerde. Dus dat zou goed kunnen.

Over de verf.
Wat iedereen mij ook probeert wijs te maken, eigen merk verf komt er bij mij niet meer in. Op een of andere manier wil dat bij mij nooit in één keer mooi glad.
En wat zeker belangrijk is, koop goede kwasten. Niet zo'n pakketje van 10 kwasten voor 5 euro. Daar krijg je zo'n spijt van.
Een tip voor als je gaat verven met nieuwe kwasten.
Wrijf flink over een stuk schuurpapier heen met je kwast, dat haalt de losse haartjes er uit.
Als je gaat gronden, gebruik dan de nieuwe kwast die je later ook voor het aflakken gaat gebruiken, een gebruikte kwast, lakt mooier.
Als je de kwast even op wil bergen om hem een paar dagen later weer te gebruiken, spoel hem dan af met wat water en zeep en wikkel hem in aluminium-folie. Zet hem niet in de terpentine.
pi_26668084
quote:
Op zondag 1 mei 2005 23:56 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Gordijnen tot aan de vloer ja. Liefst een dikke, solide stof. Kleur is nog niet bekend. Tips welkom!

Ik zit nog steeds aan een groene wand te denken. Ben gek op groen.
Wij hebben de hal groen geverfd. Racing green.
Zo komen al de foto's nog van pas...

En met gordijn: Gekozen voor een lichtere kleur stof wel met groen, maar dubbel. Dus groot en zwaar.

Wat voor kleur groen had jij in je gedachte?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_26668317
Dirkh, ik zet je tips ook even in Handigheidjes, tips en trucs!
  maandag 2 mei 2005 @ 16:50:17 #22
111260 Charmian
a little joy
pi_26669199
Turqoise zou ook nog wel kunnen. Waarom haal je niet een zooi van die kleurenkartjes bij de Gamma of zo, leg je ze op vloer neer en zie je zelf of je het wel of niet vindt passen.
Zo heb ik in mijn huiskamer een muur turqoise en een muur lila op deze manier bij elkaar gekozen.

Ik heb trouwens geen kwasten voor de muren gebruikt maar rollers, gaat echt onwijs snel. En muurverf van de Gamma, waarbij ik alleen de donkere kleuren hier en daar moest bijwerken.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
  maandag 2 mei 2005 @ 16:55:04 #23
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_26669344
Ik vind flexa ook wel mooie kleuren hebben, heb daar een hele mooie paars van laten mixen.

Groen met bruin klinkt goed

Appelgroen lijkt me wel fris

Aqua en bruin vind ik ook wel mooi en mannelijk

edit: plaatjes doen het niet zo geloof ik, kijk even op www.flexa.nl onder kleuren anders

ik zou dan kiezen voor "fris".
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_26680006
Bruin + turquoise is volgens mij echt wel mooi
Heel hip ook
  dinsdag 3 mei 2005 @ 17:26:33 #25
117567 desaparacido
nu inclusief spelfout!
pi_26702344
Bij chocoladebruin zouden de groentinten van Couleur locale Java wel mooi staan.

Als je geld over hebt, een muurtje met bamboebehang doen. Verder veel gouden, koperen en groene accenten gebruiken en jungleplanten neerzetten. Groen is een geweldige kleur om overdadig te gebruiken
As your attorney I advise you to rent a very fast car with no top.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')