abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 april 2005 @ 16:17:37 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_26325211
Vriendje heeft een huis gekocht en nu moeten we dat huis natuurlijk inrichten.

En het probleem begint al bij de woonkamer. We weten eigenlijk niet wat we kunnen doen. Ik vind behang in ieder geval verschrikkelijk, dus dat heb ik al redelijk uit zijn hoofd weten te praten.

Ondanks het kijken naar Eigen huis en tuin, klussen en wonen en dat soort programma;s weten we nog niet hoe we alles moeten aanpakken.

En tja, de meubels wil je toch ruim van te voren bestellen, maarja, als je niet weet wat voor kleuren je wilt is het toch erg moeilijk bestellen.

Wat kunnen we doen om hier achter te komen, zijn hier sites voor ofzo?
Misschien hebben jullie tips?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 18 april 2005 @ 16:40:50 #2
33160 akkien
nemo in amore videt
pi_26325737
ik zou kijken naar meubels die je mooi vind en daar de kleur aan aanpassen. Aangezien je ooit misschien nog een verhuist en je dan wel de meubels meeneemt.
imagination is more important than knowledge
pi_26325792
Paars met Oranje is heel trendy

Met andere woorden, al worden er 80 programma's over inrichtingen gedaan, je zult het toch allemaal zelf moeten verzinnen.

En wij weten niet wat voor meubels jullie bestellen, hoe de lichtinval is in jullie woonkamer, hoe groot het is etc etc.

Kom je er nu echt niet uit, dan moet je investeren in een binnenhuis-architect (en dan nog afwachten of je dat wel mooi vind)

En inderdaad zoals hier boven ook gezegd: Je kunt ook de meubels vast bestellen (wat jullie mooi vinden) en daar de kleuren op aanpassen
pi_26325863
Begin met de vloer en het behang. Pas als je die kleuren/materialen hebt bepaald, naar de meubels kijken. Je moet in etappes inrichten, dat werkt het makkelijkst.
The gum you like, is coming back in style.
pi_26325891
En trendy? Dat bepaal je zelf toch?
  maandag 18 april 2005 @ 16:48:20 #6
35189 Troel
scherp en bot
pi_26325939
quote:
Op maandag 18 april 2005 16:45 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Begin met de vloer en het behang. Pas als je die kleuren/materialen hebt bepaald, naar de meubels kijken. Je moet in etappes inrichten, dat werkt het makkelijkst.
de eiken vloer laten de huidige bewoners gewoon achter, die laten wij ook gewoon liggen.

De keuken (die overloopt in de woonkamer) heeft een beetje gelig met terracotta kleurtje en die willen we niet doortrekken de kamer in.

Verder meoten we dus alles nog doen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_26325950
Ik ga zelf ook verhuizen en doe de inrichting volledig zelf. Puur op gevoel. Ik denk dat ik met de kleuren zwart/chocolade/appelgroen ga werken.
pi_26325972
je kan het best kijken naar wat je zelf het mooist vindt, of welke sfeer je je huis wilt geven. wil je het huis warmte laten uitstralen, kies voor kleuren als geel, rood en oranje. wil je rust, kies dan voor de koelere kleuren, zoals blauw en grijs. Belangrijkste is om te kijken naar wat je zelf mooi vindt, naar wat voor type je bent.

een tip, misschien kan je tijdschriften kopen en uitknippen wat je mooi vindt, waarna je collages maakt.

en zoals rekkie zegt: we weten niet hoe je huis eruit ziet dus we kunnen niet echt iets zeggen.

oh nog een tip: hou de basis (vloer, muren en meubels) 'rustig' en koop accessoires in kleuren. Hierdoor kan je makkelijker met trends meegaan en is het eenvoudiger om je inrichting aan te passen als je iets zat bent.

en misschien kan je beter een boek binnenhuisarchitectuur kopen dan een binnenhuisarchitect inhuren. Scheelt veel geld, dat je beter in je inrichting kan steken.
pi_26325997
quote:
Op maandag 18 april 2005 16:48 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Ik ga zelf ook verhuizen en doe de inrichting volledig zelf. Puur op gevoel. Ik denk dat ik met de kleuren zwart/chocolade/appelgroen ga werken.
same here alleen dan appelgroen, daar maak ik roze van

of alles wit en dan details in kleur.
pi_26326066
quote:
Op maandag 18 april 2005 16:48 schreef Troel het volgende:

[..]

de eiken vloer laten de huidige bewoners gewoon achter, die laten wij ook gewoon liggen.

De keuken (die overloopt in de woonkamer) heeft een beetje gelig met terracotta kleurtje en die willen we niet doortrekken de kamer in.

Verder meoten we dus alles nog doen
eiken vloer is de beste basis die je kan hebben!

(je kan wel zien waar mn hart ligt sorry, ik zou graag binnenhuisarchitecte willen zijn)
pi_26326097
quote:
Op maandag 18 april 2005 16:50 schreef goddess-in-heaven het volgende:

[..]

same here alleen dan appelgroen, daar maak ik roze van

of alles wit en dan details in kleur.
Wit is me te besmettelijk. Ben student en niet echt een poetser.

Ik laat me verder inspireren door (Stanley Kubrick) films wat ik in m'n interieur terug laat komen. En reken maar dat 't mooi gaat worden.
pi_26326180
Toevallig gaan we hier ook een kamer herinrichten (het is weliswaar een kinderkamer, maar toch)

De kleuren aan de muur worden off-white met lime-groene vlakken met schilderijen, in betweens voor de ramen + gordijnen met dezelfde lime kleur in combinatie met een off-wthite.
Witte kindermeubels met een donkere houten vloer
pi_26326223
quote:
Op maandag 18 april 2005 16:54 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Wit is me te besmettelijk. Ben student en niet echt een poetser.

Ik laat me verder inspireren door (Stanley Kubrick) films wat ik in m'n interieur terug laat komen. En reken maar dat 't mooi gaat worden.
ik wil het liefst een beetje een rode/roze vloer. we zijn nu aan het twisten of het beuken (wil ik) of afzelia (wil mn zus) wordt muren worden wit, of wit met een tintje. gordijnen ws ook wit katoen met een gordijn eroverheen in andere kleur. meubels worden ws licht (grijs) willen alles heel basic houden.

mijn slaapkamer wordt sowieso helemaal wit. witte (of iig lichte) vloer (vloerbedekking), witte muren, witte gordijnen en wit dekbed. mn bed wordt donkerbruin.
OF hij wordt juist helemaal bruin/donkergrijs met een paar felle accenten. moeilijk! gelukkig duurt het nog 5 maanden
pi_26326229
Gezellig voor een kind, schilderijen.

Waarom pleur je niet een paar muppetshow posters aan de muur.
pi_26326262
quote:
Op maandag 18 april 2005 16:57 schreef Rekkie het volgende:
Toevallig gaan we hier ook een kamer herinrichten (het is weliswaar een kinderkamer, maar toch)

De kleuren aan de muur worden off-white met lime-groene vlakken met schilderijen, in betweens voor de ramen + gordijnen met dezelfde lime kleur in combinatie met een off-wthite.
Witte kindermeubels met een donkere houten vloer
MOOI
pi_26326306
quote:
Op maandag 18 april 2005 16:59 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Gezellig voor een kind, schilderijen.

Waarom pleur je niet een paar muppetshow posters aan de muur.
Kortzichtig als je bent zal ik een toelichting geven.

Die schilderijen zijn dus disney figuren oid!

BTW het kind moet nog geboren worden
pi_26326337
quote:
Op maandag 18 april 2005 17:00 schreef goddess-in-heaven het volgende:

[..]

MOOI
Dank je..... nu moet ons kind nog geboren worden
pi_26326365
quote:
Op maandag 18 april 2005 17:02 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Kortzichtig als je bent zal ik een toelichting geven.

Die schilderijen zijn dus disney figuren oid!

BTW het kind moet nog geboren worden
Ik ben enórm kortzichtig (heerlijk). Als jij schilderijen zegt, dan is het niet aannemelijk dat het geschilderde tekenfilmfiguren betreft.
Of bedoel je soms een postertje in een lijst.
pi_26326440
quote:
Op maandag 18 april 2005 17:04 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Ik ben enórm kortzichtig (heerlijk). Als jij schilderijen zegt, dan is het niet aannemelijk dat het geschilderde tekenfilmfiguren betreft.
Of bedoel je soms een postertje in een lijst.
Nee dat bedoel ik niet (maar als de schilderijen te duur worden, kan het wel zo zijn dat dat het wel wordt.)

En als ik zeg schilderijen, dan is niets aanemelijk. Want je weet helemaal niet wat ik daarmee bedoel
pi_26326461
Wat tuin betreft is het simpel. Ik wil een ouwe Russische straaljager in de tuin.
  maandag 18 april 2005 @ 17:15:50 #21
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_26326653
Als je een beetje kan fotoshoppen.... digitale foto's maken en inkleuren op de computer....kan je vast dingen uitproberen.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  maandag 18 april 2005 @ 19:15:53 #22
11682 Moonah
Jolie femme
pi_26329800
quote:
Op maandag 18 april 2005 16:48 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Ik denk dat ik met de kleuren zwart/chocolade/appelgroen ga werken.
Mooi!

En voor Troel: Ik wilde dezelfde tip als Godess typen, maak een collage.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_26329830
quote:
Op maandag 18 april 2005 19:15 schreef Moonah het volgende:

[..]

Mooi!
Zelf bedacht (en dat voor een kerel).
pi_26330079
Trendy = tricky
Vooral als je niet erg handig bent en je van jezelf weet dat je niet iedere paar maand wil veranderen van interieur.
Ik zou beginnen met een goede basis.
Voor mij zou dat inhouden een houten vloer (woonkamer) en grijs tapijt op de slaapkamers. Verder alles wit verven (wit = licht, licht = ruimte).
Vanuit daar kan je verder werken met kleuren.
Zo heb ik mijn slaapkamer bijvoorbeeld aangepakt:
Grijze vloerbedekking erin, alles wit verven en dan met spulletjes (dezelfde kleuren óf juist allemaalk verschillende kleuren) richt je het in naar je eigen smaak.
Zo ben ik bij mijn 'groene' kamer uitgekomen. Als men binnenkomt is dat het eerste wat men zegt tenminste 'GROEN!'. Terwijl, als ik mijn (groene) accessoires vervang door rode, dan heb ik ineens een 'rode kamer'. Dat is dus heel makkelijk
Pas dus op met kleuren te gebruiken die zéér bepalend zijn voor de look van je kamer. Ga uit van hout, wit, zwart of grijstinten en werk vanuit daar verder.
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  maandag 18 april 2005 @ 19:37:42 #25
11682 Moonah
Jolie femme
pi_26330341
quote:
Op maandag 18 april 2005 19:27 schreef Kluupkluup het volgende:
Trendy = tricky
Eens.
quote:
Ga uit van hout, wit, zwart of grijstinten en werk vanuit daar verder.
Saai.

Je kunt wel op safe spelen, maar op de manier die jij beschrijft krijg je imo zo'n standaard ruimte.
Mijn muren in de woonkamer zijn al jaaaaren lichtblauw, lavendel en lila. Nog steeds niets mis mee.
Dus wit is niet per sé de enige tijdloze kleur.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')