abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 augustus 2005 @ 13:34:42 #126
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_29654885
Wow! En dan de banken zo gezellig in het midden

Hulde voor de klus! Wat ga je op de gipsplaten aanbrengen?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_29655428
gaat lekker Morpheus!
je weet nooit wat er voor je staat, als de liftdeur opengaat
pi_29657080
Wát een werk zeg morpheus
Beaker, dat ziet er goed uit al zeg, die tuin
pi_29661672
We zijn sinds afgelopen zaterdag officieel over

Foto's volgens zsm
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_29663914
haha die bank is alleen maar om even te kunnen uitrusten , ben nog opzoek naar een lime kleurig grande foulard voor over die bank , eerst gaan de openingen tussen de gipsplaten gedaan worden. daarna krijgen ze een grondlaag tegen de zuigende werking, daarna gaat op het achtergedeelte een licht grijze verf worden (ivm dat dat gedeelte opname ruimte is) voor model en product. het achterstuk gaat lime groen worden, met achterin een visagie ruimte en computer muziek ruimte en daarvoor het zitje met de bank
  Moderator maandag 15 augustus 2005 @ 22:13:24 #131
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_29672032
Mijn vader heeft het er al tijden over om een tuinhuisje te bouwen bij ons in de achtertuin. Zeg maar gerust al een paar jaar

Dit jaar is hij er dan eindelijk aan begonnen; maar zoals gewonelijk bouwt hij hem niet op de normale manier hoe een tuinhuisje eigenlijk gebouwd moet worden

Hierbij een kleine beschrijving van en als er verder nog interesse is offer ik er misschien nog wel een keer een apart topic aan.

We zijn begonnen van graven van gaten en het egaliseren van de grond waar het huisje komt te staan en het plaatsen van zeven van deze betonnenpaaltjes. Hierin zaten vier gaatjes M10 waar je iets mee vast kunt zetten op die paaltjes. Normaal gesproken worden ze gebruikt voor het plaatsen van betonnen schuttingen.

Met behulp van een laserwaterpas. Hebben wij deze paaltjes allemaal op dezelfde hoogte gezet.
<-- Laserwaterpas -->

Tuurlijk hebben we deze paaltjes niet handmatig allemaal geplaats. Daar hebben we een treffende oplossing voor verzonnen

Op deze paaltjes hebben we als basis een soort van H - Balken op vast gemonteerd. Met daarop weer helemaal rond in de juste vorm U vormige ijzers op gelast. Deze U vormige ijzers hadden precies de juiste maat waarin de platen samen met een plankje tussen geklemd konden worden.

Onderling waren de platen zo dat je ze in elkaar kon schuiven

De platen bestaan uit een aan beide zijde een mm of 2,5 aan alluminium met daartussen een soort schuim. Het tuinhuisje is dus straks volledig geisoleerd. Onderling zijn de platen van boven tot onder weer verbonden met een lange ijzerenstaaf zodat de platen zonder het dak ook gewoon blijven staan. (Heb ik al gemeld dat mijn vader negen van de tien keer iets veelste sterk maakt ? )

Alle platen staan, alle hoeken zijn buiten om tenminste afgewerkt. Bovenop zijn allemaal eiken gelakte balkjes gemaakt met aan de binnenkant een decoratie randje. Gewoon omdat dat mooi lijkt

Kijk je van de andere kant. Voor de mensen die af vragen hoe groot het keetje is. Hij is negen vierkante meter oppervlakte. En iets van 2,48 hoog op het hoogste punt (als het dak er op zit natuurlijk. De deur is zo breed dat ook mensen met een rolstoel eventueel binnen kunnen komen en ook helemaal van dezelfde U profielen gemaakt als de ijzers waar de platen zelf in staan.

Begin van de dakconstructie. Hij is momenteel al iets verder dan dit hoor; deze foto is al enkele weken oud. De kap bestaat ook allemaal uit eiken balken voorzien van een decoratief randje. Alle balken zijn van ruw hout helemaal bewerkt (gezaagd / geschaafd / gelakt ) tot wat het nu is.

We willen dit keetje voor de winter dicht hebben. Maar ik vermoed dat dat hem niet gaat lukken
Hij verzint constants iets nieuws, veranderd iets of komt tot andere bizarre ideen. Hij wil nu zelfs twee dakramen erin gaan maken voor voldoende daglicht

Verder is het een heel aardige man hoor
  Moderator dinsdag 16 augustus 2005 @ 18:02:43 #132
92034 crew  Vonkenboer
pi_29711130
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 18:02 schreef Vonkenboer het volgende:
Zou zeg niemand die hierop reageerd ?
*schouderklopje*
goed gedaan mien jong!
je weet nooit wat er voor je staat, als de liftdeur opengaat
  woensdag 17 augustus 2005 @ 09:03:13 #134
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_29711257
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 18:02 schreef Vonkenboer het volgende:
Zou zeg niemand die hierop reageerd ?
Ik was er stil van

Maar wat gaan jullie met de schuur/keet/het tuinhuisje doen?
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 17 augustus 2005 @ 15:56:42 #135
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_29721694
En hier ook even spemmen:

Dé klus van 2005!

Snobs have more fun!
KLIK!
pi_29722410
hier is nu ook bekend wat de verf kleur gaat worden : studio ruimte zelf compleet grijs ivm reflecties , en de rest van de ruimte gaat lime groen worden , verf is besteld , laminaat gaat er ook aankomen , kortom einde komt steeds meer inzicht , maar nu nog even kleine dingen voorbereiden voordat er geschilderd kan worden
  Moderator woensdag 17 augustus 2005 @ 17:55:01 #137
92034 crew  Vonkenboer
pi_29725150
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 09:03 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ik was er stil van

Maar wat gaan jullie met de schuur/keet/het tuinhuisje doen?
Wat je met een tuinhuisje behoord te doen

In gaan zitten bij slechter weer en zodat we in het najaar ook nog een beetje van de tuin kunnen genieten
  woensdag 17 augustus 2005 @ 20:31:22 #138
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_29729781
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 17:55 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Wat je met een tuinhuisje behoord te doen

In gaan zitten bij slechter weer en zodat we in het najaar ook nog een beetje van de tuin kunnen genieten
Ik krijg er een heel komisch beeld bij eerlijk gezegd, dat jullie met slecht weer met zijn allen in dat huisje gaan zitten, af en toe het condens van de ruitjes vegend om uitzicht te hebben op de tuin

Maar dat ligt vast aan mij

Het wordt wel erg mooi zo te zien!
Snobs have more fun!
KLIK!
  Moderator woensdag 17 augustus 2005 @ 21:31:35 #139
92034 crew  Vonkenboer
pi_29731920
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 20:31 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ik krijg er een heel komisch beeld bij eerlijk gezegd, dat jullie met slecht weer met zijn allen in dat huisje gaan zitten, af en toe het condens van de ruitjes vegend om uitzicht te hebben op de tuin

Maar dat ligt vast aan mij

Het wordt wel erg mooi zo te zien!
Hehe niet overdrijven he
Nee maar ook gewoon bij goed weer in de zomer dat je tot sávond laat nog buiten kunt zitten uit de wind; s'winters zal hij gebruikt worden voor het overwinteren van de diverse bloemen en planten die mijn moeder heeft en gekweekt heeft. Er komt ook een houtkacheltje in
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 17:11:19 #140
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_29815543
Met dank aan mijn handige vriend hebben we eindelijk een veranda:

Klik op de foto's om te zien hoe het er twee weken geleden uitzag:

Moderator woensdag 24 augustus 2005 @ 14:31:00 #141
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_29920129
Ik wacht eigenlijk op duderin die gaat klussen
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  woensdag 24 augustus 2005 @ 14:44:05 #142
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_29920532
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 14:31 schreef Renesite het volgende:
Ik wacht eigenlijk op duderin die gaat klussen
Ja en ik wacht op de oplevering van het huis

En dan ga ik als een dolle decoupeerzagen

@ Tan: wow! Wat een metamorfose!! (En wat handig gedaan met die foto's zo!)
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_29925645
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 17:11 schreef Tan het volgende:
Met dank aan mijn handige vriend hebben we eindelijk een veranda:

Klik op de foto's om te zien hoe het er twee weken geleden uitzag:

[[url=http://i22.photobucket.com/albums/b313/yukikopesik/veranda2.jpg]afbeelding][/url]

[[url=http://i22.photobucket.com/albums/b313/yukikopesik/veranda1.jpg]afbeelding][/url]
Dat ziet er leuk uit, al in gebruik gehad/genomen ??
Take my love, take my land, take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me
Take me out to the black, tell them I ain't comin' back
Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me
pi_29935476
Onze slaapkamer is voorzien van behang en een kleurtje

Op de foto zie je het niet zo goed, maar het plafond is paars en de wand is lila

Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_30059760
vandaag en gisteren weer lopen klussen in de studio , veel progressie gemaakt en begint nu echt ergens op te lijken

aanzicht van achteren naar voren

aanzicht van voren naar achteren

voor meer fotos van de geschiedenis http://www.objectief.org/studio_index.php

To Do List

• 4 stopcontacten aansluiten
  • laminaat leggen 60m2
  • Boekenplanken bevestigen
  • Visagie hoek inorde maken (spiegel en verlichting)
  • Inrichten en decoreren studio Ruimte wat het gaat worden , 12 meter diep en 5,10 breed en 3,10 hoog , met visagieruimte , zitje en computerruimte uiteraard sfeervol verlicht.

[ Bericht 7% gewijzigd door morpheus_at_work op 28-08-2005 21:18:07 ]
  • pi_30076614
    niemand meer aan het klussen in grote projectjes , het is de laatste tijd mega stil in het topic
      maandag 29 augustus 2005 @ 21:43:36 #147
    114305 Gizmore
    En aldus zal geschieden.
    pi_30077972
    quote:
    Op maandag 29 augustus 2005 21:13 schreef morpheus_at_work het volgende:
    niemand meer aan het klussen in grote projectjes , het is de laatste tijd mega stil in het topic
    Geldt mn slaapkamer behangen, verven en deels opnieuw inrichten ook? In dat geval:

Voor (heb geen goede foto's van ingericht, moet ik nog eens inscannen)

Met behang:

Over het gewone behang kwam dus een glasvezel behangetje en daar gaat dus de verf over

Hoe mijn kamer er op dit moment uitziet:

Tijdelijk een thuisbioscoop aangezien mn kamer bijna leeg is doordat er een laag verf over de muren komt

Verder gaat mn tv aan de muur en zoek ik nog een hoekmeubel om mn studieboeken, stereo en xbox in te passen..
    Zoals te zien is zit het hier dus al op de muur en heb ik nog een paar meter over
    Meer foto's volgen
    Maar toch niet helemaal.
    pi_30079581
    quote:
    Op maandag 29 augustus 2005 21:13 schreef morpheus_at_work het volgende:
    Ik zal van de week alvast wat foto's plaatsen van de verbouwing van de zolder hier.(wat er nu verbouwd wordt doen we niet zelf (mega-dakkapellen), maar het is wel aardig om te zien hoe het vordert.
    Daarna wordt de open zolder omgetoverd tot 2 kamers en een overloop.(en dat gaan we dan wel zelf doen). Woonkamer, keuken, gang, wegslopen muur tussen gang en schuur en het vervangen van de schuurdeur door glasblokken zijn inmiddels al gedaan.

[ Bericht 11% gewijzigd door Five_Horizons op 31-08-2005 11:18:01 ]
    [b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
      maandag 29 augustus 2005 @ 23:14:15 #149
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_30081498
    quote:
    Op maandag 29 augustus 2005 21:43 schreef Gizmore het volgende:

[..]

Geldt mn slaapkamer behangen, verven en deels opnieuw inrichten ook? In dat geval:

-foto's
    Tuurlijk geldt dat! Leuk je hier eens te zien Gizmore
    En ik hou je aan de na-foto's! Leuk!
    Snobs have more fun!
    KLIK!
      maandag 29 augustus 2005 @ 23:20:13 #150
    114305 Gizmore
    En aldus zal geschieden.
    pi_30081752
    quote:
    Op maandag 29 augustus 2005 23:14 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Tuurlijk geldt dat! Leuk je hier eens te zien Gizmore
    En ik hou je aan de na-foto's! Leuk!
    De echte na-foto's komen pas volgend jaar: als ik geld heb voor nieuw meubilair Maar die komen nog wel. Eerst morgen verf halen, maar ik weet eigenlijk nog niet eens wat ik nu welke kleur wil hebben. Ja iets met blauw maar verder weet ik nog niet eens
    Maar toch niet helemaal.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')