abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 mei 2005 @ 14:00:07 #51
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_26725765
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 10:37 schreef Xlarge het volgende:

[..]

Ik zit ook in the New Yorker volgende maand , op z ich lees ik hele verschillende dingen ervan , ben benieuwd wat ik zal aantreffen...
ik ga in augustus naar The New Yorker. Laat je ons je bevindingen weten?
Bezochte-/geplande wedstrijden:
(104) 08-02-2014 WSV - ESC 2-0 (Districtsbeker Oost)
(105) 09-02-2014 Excelsior - FC Den Bosch 4-1 (Jupiler League)
(106) 14-02-2014 FC Den Bosch - Sparta (Jupiler League)
  woensdag 4 mei 2005 @ 14:00:22 #52
16632 Xlarge
========
pi_26725775
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 13:56 schreef Umm-Qasr het volgende:

[..]

Check deze site:

http://www.tripadvisor.co(...)k_City_New_York.html
die had ik idd gezien en doorgelezen , ik vind daar het gros van de reacties erg negatief, maar op deze site http://www.vakantiereiswijzer.nl/vakantie/beoordeling/6061/ vond ik de reacties weer grotendeels beter, die laatste is puur van Nederlanders , misschien zijn wij wat minder veeleisend dan de Amerikanen
  woensdag 4 mei 2005 @ 14:05:04 #53
16632 Xlarge
========
pi_26725926
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 14:00 schreef fanneke het volgende:

[..]

ik ga in augustus naar The New Yorker. Laat je ons je bevindingen weten?
Ik zal zeker mijn bevindingen posten op fok , ik zal een verslagje maken in mijn trouwen topic

trouwen in Las Vegas
pi_26733249
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 22:51 schreef Essiepessie het volgende:

[..]

Het zit zo, ik zou in principe naar de VS gaan om mijn vriend op te zoeken die voor 10 maanden in Washington DC zit, vandaar dat ik daar sowieso wel 1,5 week wil gaan doorbrengen. De periode ervoor wil ik met mijn broer de steden aan de oostkust bekijken. Het liefst Boston, New York, Philadelphia, Baltimore en Washington DC zo'n 2-3 dagen met broer. (De eerste 2 beide een week, evt Phil/ Balt een dagje of 2 maar misschien dat we die ook maar skippen)

Omdat we ,als we ook echt Boston willen aandoen, veel zullen moeten reizen wil ik een Amtrak ticket kopen wat een beetje gunstig is. Ze hebben allerlei opties, maar heb nog niet de ideale optie gevonden. Iets als hier staat, beperkt tot route Boston - New York - Washington DC lijkt me misschien wel wat. Helaas alleen geen prijs zo direct van beschikbaar.
http://www.amtrak.com/servlet/ContentServer?pagename=Amtrak/am2Copy/Simple_Copy_Page&c=am2Copy&cid=1081442674015&ssid=229

Volgens mij moet die 76 dollar van jou ook goedkoper kunnen. Ik meen eens ergens een prijs van 44 dollar speciaal voor passagiers van buiten de VS te hebben zien staan. Helaas kan ik zelf die site (ook van Amtrak geloof ik) ook niet meer terug vinden. Hier heb je dus niks aan, zal het wel verkeerd gezien hebben.
10 maanden in Washington

Bosten is een erg leuke stad heb ik me laten vertellen. Hoor er van meerdere mensen goede verhalen over. Zou er zelf ook best heen willen gaan, maar omdat ik maar ongeveer een week daar zit moet ik een keus maken, of Bosten of Washington.

Ik denk dat het Washington gaat worden, en omdat Philly op de route ligt kan ik die wellicht meteen meepakken.

Die 76 dollar had ik idd via Amtrak.com gevonden. Uit jou verhaal begrijp ik dat er verschillende soorten tickets zijn? Want als er een ticket is voor de 'lijn' NY- Philly-Wash. zou dat voor mij ideaal zijn. Anders moet ze los gaan halen, wat misschien ook weer duurder is.

Weet trouwens niet of 1 dag Washington uberhaupt genoeg is. Maar als ik daar toch in de buurt ben.
  woensdag 4 mei 2005 @ 18:27:13 #55
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_26733372
pfff, dat wordt weer een stukje terug lezen
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
pi_26734243
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 18:20 schreef Dizzee het volgende:
10 maanden in Washington

Uit jou verhaal begrijp ik dat er verschillende soorten tickets zijn?
Nou voorlopig hoef je nog niet heel erg jaloers te zijn. Echt veel genieten van Washington is het (nog) niet; die Amerikanen zijn echte werkpaarden: doordeweek van 7.30 tot 19.00 op het lab en ook in het weekend van 8.00 tot 19.00 present. O joy.

Naar wat ik van een vriend van me gehoord heb is Washington wel een leuke stad. Alleen niet heel veel te zien, in een dag of 2 kun je het belangrijkste gezien hebben. Dus een dagje rondkijken is vast cool, dat zou ik dan ook zeker doen! En idd eventueel nog even in Philadelphia uitstappen op de route! Kun je nog beter doen denk ik dan een stad uitkiezen waar in principe voor 6 dagen wel vermaak is maar jij je moet beperken tot een selectie daarvan in 1 dag bekijken. Boston ligt ook wel weer een heel eindje uit de richting om een dagje heen te gaan zou ik zeggen. Ik ga er pas heen als we er ons zeker een dag of 5 kunnen vermaken. anders richten we ons gewoon meer op Baltimore, Philadelphia en natuuromgeving Blue ridge mountains met een huurauto.

Los halen van treinkaartjes is zeker duurder, je moet maar eens goed op de site kijken. Een gecombineerd ticket (rail passes, staan bij de 'hot deals') is al snel (veel) goedkoper! Er zijn veel mogelijkheden. Maar als je niet zoveel met de trein gaat heb jij er misschien weinig baat bij, don't know.
Please, find my happy place!
pi_26736633
""Het ticket is geboekt! 25 juli vertrek ik voor bijna een maand naar de VS. We vliegen met Swiss en landen op JFK. Ben 500 euro p.p. kwijt nu, na veeel zoeken valt me dat nog mee, want ik kwam overal bedragen van 600-700 inclusief tegen voor reizen in deze periode.

Hoeveel dagen heb je ongeveer nodig om toch de meeste dingen in New York gezien en gedaan te hebben? Dacht zelf aan toch zeker een dag of 7. Volgens mij krijg ik er wel meer gevuld ook maar ja, wil ook nog wel iets meer zien in de VS.

Zijn er toevallig mensen die ook Boston/ Philadelphia / Baltimore hebben bezocht? In en rond Boston kunnen we ons volgens mij ook wel een tijdje vermaken. Denk dat we de andere steden in een paar dagen gezien hebben? We willen overigens per trein verder reizen tussen de steden in de VS.

Djeez, gelukkig heb ik nog een aantal maanden de tijd want wat moet je een hoop regelen en uitzoeken van te voren zeg! Ben inmiddels bijgelezen in de topics tot en met deel"

Heb me er speciaal voor aangemeld om je even te helpen. Ik woon momenteel in Albany, new York. Dit is de state capital van new york. Omdat ik heel de omgeving heb gezien wou ik je even helpen. Reizen kun je het best met de grehound doen www.greyhound.com dit is echt de goedkoopste manier en vaak nog sneller dan de trein. Treintickets kun je boeken om www.amtrak.com en als je dat zeven dagen vantevoren doet is het goedkoper. Ik zou je zeker aanraden om naar Boston te gaan. Echt een waanzinnige mooie stad en vanuit Boston ben je zo in Montreal, Canada. Dit is ook zeker een aanrader. Philadelpia is leuk maar zou ik niet bovenaan je lijstje zetten. En tja baltemore is echt niets. Heel crimineel en een smerige stad. Washington is leuk voor twee dagen maar buiten de politiezone is het heel gevaarlijk. Nou hoop je hiermee geholpen te hebben.
  woensdag 4 mei 2005 @ 21:10:17 #58
16632 Xlarge
========
pi_26736902
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 21:00 schreef sophieny het volgende:
""Het ticket is geboekt! 25 juli vertrek ik voor bijna een maand naar de VS. We vliegen met Swiss en landen op JFK. Ben 500 euro p.p. kwijt nu, na veeel zoeken valt me dat nog mee, want ik kwam overal bedragen van 600-700 inclusief tegen voor reizen in deze periode.

Hoeveel dagen heb je ongeveer nodig om toch de meeste dingen in New York gezien en gedaan te hebben? Dacht zelf aan toch zeker een dag of 7. Volgens mij krijg ik er wel meer gevuld ook maar ja, wil ook nog wel iets meer zien in de VS.

Zijn er toevallig mensen die ook Boston/ Philadelphia / Baltimore hebben bezocht? In en rond Boston kunnen we ons volgens mij ook wel een tijdje vermaken. Denk dat we de andere steden in een paar dagen gezien hebben? We willen overigens per trein verder reizen tussen de steden in de VS.

Djeez, gelukkig heb ik nog een aantal maanden de tijd want wat moet je een hoop regelen en uitzoeken van te voren zeg! Ben inmiddels bijgelezen in de topics tot en met deel"

Heb me er speciaal voor aangemeld om je even te helpen. Ik woon momenteel in Albany, new York. Dit is de state capital van new york. Omdat ik heel de omgeving heb gezien wou ik je even helpen. Reizen kun je het best met de grehound doen www.greyhound.com dit is echt de goedkoopste manier en vaak nog sneller dan de trein. Treintickets kun je boeken om www.amtrak.com en als je dat zeven dagen vantevoren doet is het goedkoper. Ik zou je zeker aanraden om naar Boston te gaan. Echt een waanzinnige mooie stad en vanuit Boston ben je zo in Montreal, Canada. Dit is ook zeker een aanrader. Philadelpia is leuk maar zou ik niet bovenaan je lijstje zetten. En tja baltemore is echt niets. Heel crimineel en een smerige stad. Washington is leuk voor twee dagen maar buiten de politiezone is het heel gevaarlijk. Nou hoop je hiermee geholpen te hebben.
Hoi sophieny , leuk dat je je hebt geregistreerd om een reactie te kunnen geven , ik zou voortaan alleen de quote knop gebruiken, maar dat maakt niet uit

Zelf dacht ik dat het wel meeviel met Washington en de criminaliteit , is het echt zoveel erger als NY dan , en kan je je alleen 's avonds niet buiten de politiezone bewegen of alleen overdags ?
  woensdag 4 mei 2005 @ 21:14:59 #59
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_26737055
Weet iemand of je de NYSE (Wall Street) nog vrij in kan ? De rondleiding waar je aan de ramen van de beursvloer komt dus.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  woensdag 4 mei 2005 @ 21:40:35 #60
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_26737847
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 21:14 schreef elcastel het volgende:
Weet iemand of je de NYSE (Wall Street) nog vrij in kan ? De rondleiding waar je aan de ramen van de beursvloer komt dus.
Ben ik ook wel benieuwd naar, lijkt me wel puik.
pi_26738017
Keep me posted, TVP!
-
pi_26738163
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 19:16 schreef Essiepessie het volgende:

[..]

Nou voorlopig hoef je nog niet heel erg jaloers te zijn. Echt veel genieten van Washington is het (nog) niet; die Amerikanen zijn echte werkpaarden: doordeweek van 7.30 tot 19.00 op het lab en ook in het weekend van 8.00 tot 19.00 present. O joy.

Naar wat ik van een vriend van me gehoord heb is Washington wel een leuke stad. Alleen niet heel veel te zien, in een dag of 2 kun je het belangrijkste gezien hebben. Dus een dagje rondkijken is vast cool, dat zou ik dan ook zeker doen! En idd eventueel nog even in Philadelphia uitstappen op de route! Kun je nog beter doen denk ik dan een stad uitkiezen waar in principe voor 6 dagen wel vermaak is maar jij je moet beperken tot een selectie daarvan in 1 dag bekijken. Boston ligt ook wel weer een heel eindje uit de richting om een dagje heen te gaan zou ik zeggen. Ik ga er pas heen als we er ons zeker een dag of 5 kunnen vermaken. anders richten we ons gewoon meer op Baltimore, Philadelphia en natuuromgeving Blue ridge mountains met een huurauto.

Los halen van treinkaartjes is zeker duurder, je moet maar eens goed op de site kijken. Een gecombineerd ticket (rail passes, staan bij de 'hot deals') is al snel (veel) goedkoper! Er zijn veel mogelijkheden. Maar als je niet zoveel met de trein gaat heb jij er misschien weinig baat bij, don't know.
Bosten ligt op zo'n 4uur rijden van NY volgens amtrak. Kost me net iets teveel tijd.
Huurauto is voor mij geen optie.

Ik ga even op de site kijken. In principe reis ik NY - Philidalpia - Washington (round).
pi_26738273
quote:

Greyhound is mij niet goed bevallen. Goedkoop is het wel !

Wat is precies die politiezone?
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 21:14 schreef elcastel het volgende:
Paar topics terug toen was ie (nog) gesloten.
pi_26738512
Die politiezone is rond het witte huis. Het lijkt wel of alle polities zich daar bevindt en de andere gebieden laten ze met rust. Dit heeft een medestudent die uit Washington komt me verteld. Je kunt overdag wel overal naar toe maar s'avonds is het echt gevaarlijker dan new york. Ik bedoel new york is helemaal geen gevaarlijke stad als je gewoon maar uitkijkt. En de NYSE in wall street is nog steeds gesloten en geloof niet dat dit ooit opengaat.
Tja ik heb nu al heel veel keer met de greyhound gereisd en het bevalt me goed. Het is snel, goedkoop en gezellig.
pi_26738779
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 22:01 schreef sophieny het volgende:
Die politiezone is rond het witte huis. Het lijkt wel of alle polities zich daar bevindt en de andere gebieden laten ze met rust. Dit heeft een medestudent die uit Washington komt me verteld. Je kunt overdag wel overal naar toe maar s'avonds is het echt gevaarlijker dan new york. Ik bedoel new york is helemaal geen gevaarlijke stad als je gewoon maar uitkijkt. En de NYSE in wall street is nog steeds gesloten en geloof niet dat dit ooit opengaat.
Tja ik heb nu al heel veel keer met de greyhound gereisd en het bevalt me goed. Het is snel, goedkoop en gezellig.
Oh oke. Dat New York niet gevaarlijk is lees je in bijna elk reisverslag wel terug. Dat van Washington wist ik niet.

Mijn reis met greyhound was Phoenix - Los Angeles. Allesbehalve snel en gezellig. Veel criminelen en door problemen met bus duurde het allemaal lang. Vandaar geen greyhound mee voor mij.
pi_26738833
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 19:16 schreef Essiepessie het volgende:

[..]

Lab? Wat heb ik gemist? En is dat op elk bedrijf zo? Kennen ze niet gewoon een 40-urige werkweek?
-
  woensdag 4 mei 2005 @ 22:38:57 #67
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_26740062
quote:
En de NYSE in wall street is nog steeds gesloten en geloof niet dat dit ooit opengaat.
Dat zal dan wel, ik geloof dat ze binnenkort ook overgaan op schermen.
.
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_26740164
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 22:38 schreef elcastel het volgende:

[..]

Dat zal dan wel, ik geloof dat ze binnenkort ook overgaan op schermen.
.
volgens mij al gebeurt
  woensdag 4 mei 2005 @ 22:53:26 #69
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_26740692
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 22:41 schreef Dizzee het volgende:
volgens mij al gebeurt
Nee da's de NasDaq die is wel schermen, de Dow Jones is nog het oude verhaal, dat wil zeggen beursvloer.
pi_26740750
quote:

Ik ben in Boston geweest heb daar een beetje rond gewandeld en ben met zo'n siteseeing bus mee geweest( hop on hop off) .
Leuke mooie stad met veel groen in vergelijing met Newyork.
Een beetje een Europeese stad.
En natuurlijk ook even het Cheers cafe bezocht !! Wat er eigenlijk alleen aan de buitenkant zo uit ziet.
Veel plezier daar.
pi_26740816
quote:
Okee! Ontzettend bedankt voor de moeite en de goede info!
pi_26741389
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 22:09 schreef mechatronics het volgende:
Lab? Wat heb ik gemist? En is dat op elk bedrijf zo? Kennen ze niet gewoon een 40-urige werkweek?
De doordeweeks dagen zijn geloof ik voor veel amerikanen zo absurd lang. Dat van het weekend moet ik zelf ook nog even navragen eigenlijk. Of hij dat nou deels (vrijwillig) doet omdat hij zoveel werk te doen heeft en de rest gewoon thuis zit of dat het standaard is. Geloof dat wel sowieso veel mensen op zaterdag ook werken..

ps: mijn vriend is bezig met afstudeerstage voor studie medische biologie, op het National Institute of Health in Washington DC. Onderzoek doen in een laboratorium.
pi_26744681
NY moet dit jaar even wachten, het wordt namelijk hoogstwaarschijnlijk 6 weken SF
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
pi_26748657
quote:
sophienty jij woont dus in New York City? Wat cool. Een fokker die er ook daadwerkelijk woont.
  donderdag 5 mei 2005 @ 11:17:56 #75
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_26749264
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 00:49 schreef Jeroenus het volgende:
NY moet dit jaar even wachten, het wordt namelijk hoogstwaarschijnlijk 6 weken SF
Ook niet slecht. 6 weken joh?

Wat ga je allemaal doen daar dan? Gewoon beetje vakantie houden..?
pi_26749829
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 11:17 schreef BrauN het volgende:

[..]

Ook niet slecht. 6 weken joh?

Wat ga je allemaal doen daar dan? Gewoon beetje vakantie houden..?
Studeren aan Berkeley. Ik kan waarschijnlijk alsnog iets regelen want ik had de hoop al opgegeven.
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
pi_26758712
Ik studeerde in Albany, New york state capital voor vijf maanden. Maar vandaag mijn laatste tentamen gehad dus nog een paar weken reizen en dan weer terug. Helaas. En idd het is geweldig om hier te wonen. Twee uur van de stad af dus elk weekend was ik er te vinden. I love New York
pi_26761157
Ik heb al een vlucht geregeld naar ny.. Nu nog een hotel.
Overal waar ik kijk ben ik zo'n 175 tot 250 dollar per nacht kwijt.
Zijn dit normale prijzen? Ik wil van 21-27 mei....
Heeft iemand anders een goeie tip voor een hotel?
Moet niet te duur zijn
Centraal gelegen.
Inrichten maakt niet zoveel uit.(ben er toch niet)
pi_26764113
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 23:09 schreef Essiepessie het volgende:

[..]

De doordeweeks dagen zijn geloof ik voor veel amerikanen zo absurd lang. Dat van het weekend moet ik zelf ook nog even navragen eigenlijk. Of hij dat nou deels (vrijwillig) doet omdat hij zoveel werk te doen heeft en de rest gewoon thuis zit of dat het standaard is. Geloof dat wel sowieso veel mensen op zaterdag ook werken..

ps: mijn vriend is bezig met afstudeerstage voor studie medische biologie, op het National Institute of Health in Washington DC. Onderzoek doen in een laboratorium.
wow hey, cool
-
pi_26773379
net terug uit new york, heb heel veel foto's gemaakt en wat gefilmd, gave stad vooral harlem was geweldig beetje alle toeristiche dingen gezien maar dat hoeft nooit meer detectie poortjes bah
jammer dat het daar allemaal zo beveiligd moet worden enzo, ben er wel achter gekomen dat nederland toch wel een prettig landje is om te wonen
ga zo maar even slapen
  vrijdag 6 mei 2005 @ 16:21:54 #81
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_26780818
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 11:09 schreef berc het volgende:
net terug uit new york, heb heel veel foto's gemaakt en wat gefilmd, gave stad vooral harlem was geweldig beetje alle toeristiche dingen gezien maar dat hoeft nooit meer detectie poortjes bah
jammer dat het daar allemaal zo beveiligd moet worden enzo, ben er wel achter gekomen dat nederland toch wel een prettig landje is om te wonen
ga zo maar even slapen
foto's foto's foto's!!!! zien!

Ja dat hier niet zo strenge beveiligings maatregelen zijn is alleen maar fijn voor de terroristjes. Khad ergens gelezen dat NL een paradijs voor terroristen is, dus ik weet niet waar ik blijer om moet zijn, een over-liberaal nederland of een streng controlerend america.
pi_26781969
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 11:46 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Studeren aan Berkeley. Ik kan waarschijnlijk alsnog iets regelen want ik had de hoop al opgegeven.
Die naam rinkelt een bel!

Dat bedoel ik!
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=berkeley&spell=1
quote:
UC Berkeley home page
University of California, Berkeley home page. Berkeley is the oldest of the UC
campuses and serves as the flagship of California's public university system.
www.berkeley.edu/ - 18k - 4 mei 2005 - In cache - Gelijkwaardige pagina's
-
pi_26783935
Zeg Sohieny, bij welke reisorganisatie heb je die vlucht geboekt precies? En is die 500 p.p. inclusief alle taxes? Zo ja, DAT WIL IK OOK! Want ik wil ergens tussen de 15de juli en 1 augustus richitng NEW YORK
pi_26784578
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 18:47 schreef Borelli het volgende:
Zeg Sohieny, bij welke reisorganisatie heb je die vlucht geboekt precies? En is die 500 p.p. inclusief alle taxes? Zo ja, DAT WIL IK OOK! Want ik wil ergens tussen de 15de juli en 1 augustus richitng NEW YORK
Denk dat je mij bedoelt aangezien sophieny per ongeluk mijn hele post had overgenomen. Heb ff weinig tijd maar ik heb op deze vraag van iemand anders al eerder in topic gereageerd. Misschien dat het nog vorige deel was. Was in ieder geval via schiphol.nl maar is niet meer zo goedkoop te krijgen nu geloof ik.. succes!

[ Bericht 7% gewijzigd door Essiepessie op 06-05-2005 19:19:39 ]
pi_26786262
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 18:47 schreef Borelli het volgende:
Check: www.vliegwinkel.nl
  vrijdag 6 mei 2005 @ 22:26:58 #86
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_26789918
Hallo!

Zo, na een lange afwezigheid ben ik ook weer terug in dit gedeelte van het forum. Druk, druk, druk, je kent het wel. Ben inmiddels druk bezig met het bij elkaar sprokkelen van het geld, het gaat de goede kant op.

Plannen zijn iets gewijzigd. De heenreis staat nog steeds gepland op 23 december. De terugreis is 1 dag vervroegd van 2 januari naar 1 januari omdat dit nogal wat euro's scheelt. Voor het goedkoopste ticket zou ik nu 418,60 euro kwijt zijn. Inclusief taxes en toeslagen. Verdere ge-update kostenplaatje:

Vliegticket: 418,60 euro
StayOkay / HI Card: 15,00 euro
Hostel 9 nachten: 196,11 euro
Metrokaart: 24,00 dollar
New York Pass: 139,00 dollar
Airtrain 2x: 10,00 dollar

Totaal: 763,64 euro omgerekend in euro's ongeveer. Hier komt eten en drinken nog bij.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_26790096
Nieuwjaar op Times Square dus. Vet
  vrijdag 6 mei 2005 @ 22:42:10 #88
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_26790302
Ik las trouwens ergens dat Manhattan ook prima te voet te verkennen is... Klopt dat ongeveer? Ik bedoel, een beetje de highlights enzo... Natuurlijk is er de metro, maar rondlopen is minstens zo leuk want dat zie je veel meer. Maar ik ben dus benieuwd of dat een beetje te doen is...
  vrijdag 6 mei 2005 @ 22:43:05 #89
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_26790323
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 22:33 schreef Dizzee het volgende:
Nieuwjaar op Times Square dus. Vet
Jazeker! Daar kijk ik ook echt naar uit. De tijden waarop ik eerst kon terugvliegen 1-1 waren echt niet menselijk meer, te weten om half 1 's middags....heb nu een avondcvlucht gevonden die om 21.25 vertrekt.
  vrijdag 6 mei 2005 @ 22:45:35 #90
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_26790393
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 22:42 schreef BrauN het volgende:
Ik las trouwens ergens dat Manhattan ook prima te voet te verkennen is... Klopt dat ongeveer? Ik bedoel, een beetje de highlights enzo... Natuurlijk is er de metro, maar rondlopen is minstens zo leuk want dat zie je veel meer. Maar ik ben dus benieuwd of dat een beetje te doen is...
Ja daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar, ik hoor juist veel mensen zeggen een metrokaart te nemen zodat je overal snel en makkelijk kan komen. Ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen.
  vrijdag 6 mei 2005 @ 23:50:34 #91
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_26791855
quote:
nouja, als je voor de highlights gaat zou ik zoiezo een metropass halen, de afstanden zijn groot. Maar ik zou zoiezo een metropass halen, is gewoon handig en wat kost het nou in vergelijking met wat je totaal kwijt bent...? En als je net zo gek bent op nyc als ik dan is gewoon elke straat leuk om doorheen te lopen. De drukte, het getoeter, de herrie, de gebouwen, de sfeer Dus gewoon veel lopen, maar om bijv. vanaf times square naar batterypark te lopen ben je toch al snel een halve dag kwijt lijkt mij. Maar wat vindt jij bijv. highlights? ESB, statue of liberty, times sq...? Voor mij is er gewoon maar 1 highlight en dat is de sfeer . Kvindt het lopen over straat net zo leuk of zelfs leuker dan bijv. het observatie deck op het ESB.

BTW, ik d8 dat er trouwens een observator deck was geopend op 1 v.d rockefeller buildings.
pi_26794131
quote:
Ligt eraan wat je wilt zien. Manhattan is echt groot, 4km breed en 20km lang.

De meeste highlights liggen wel ten hoogt of ten zuiden van Central Park. Maar als je een rondje moet lopen ben je al een dag bezig. Zeker wanneer je telkens vanuit hetzelfde hotel vertrekt moet je toch veel reizen, elke dag een paar kilometer lopen om uberhaupt bij de eerste bezienswaardigheid te komen lijkt me niet echt fijn (tijdrovend en vermoeiend). Tussen de bezienswaardigheden zelf lopen schijnt wel een aanrader te zijn.
pi_26796248
Ik heb in 1 dag om Central Park gelopen (gestart vanaf het zuiden, via de oostkant , guggenheim erbij gedaan, naar het noorden, terug via de westkant) en daarna naar battery park gelopen

op zich een flinke wandeling, maar je ziet zooooveeeel
Terug wel de metro genomen
-
pi_26808918
ticket geboekt...
Maandag effe hotelletje..
22tm27 Mei!!!

pi_26810705
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 10:13 schreef mechatronics het volgende:
Ik heb in 1 dag om Central Park gelopen (gestart vanaf het zuiden, via de oostkant , guggenheim erbij gedaan, naar het noorden, terug via de westkant) en daarna naar battery park gelopen

op zich een flinke wandeling, maar je ziet zooooveeeel
Terug wel de metro genomen
precies lekker lopen, wij zijn ook eerst naar brooklyn bridge gegaan met de metro, overheen gelopen, door brooklyn gelopen, metro naar china town en vandaar uit helemaal door china town, little italy, soho, tribeca, greenwich village en toen naar penn hotel gelopen, dan zie je het meest
pi_26822235
Zo... ook terug. Wát een stad zeg. En wat een pokke-einden lopen

Hotel was gaaf, érrug chique (Helmsley Park, naast The Ritz Carlton aan Central Park South). Veel gezien:
Times Square
United Nations
Roosevelt Island Tram langs Queensboro Bridge
Empire State
Dakota en Central Park / Strawberry Fields (waar John Lennon werd vermoord)
Hard Rock Café
Liberty Island
Ellis Island
Ground Zero
Wall Street
Brooklyn Bridge
Chinatown
Little Italy
Time Warner (CNN Tour)
Guggenheim.

Guggenheim viel me trouwens énorm tegen. Wat een minimuseum zeg. Dat ontwerp je een museum met scheve muren, zodat er geen schilderijen aan kunnen hangen :s

Maar wel érg, érg gaaf in totaal.
  zondag 8 mei 2005 @ 13:18:16 #97
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_26822287
Ik heb net trouwens een ticket voor het Empire State Building 'gekocht' en uitgeprint. Iemand een adviesje over het tijdstip om het ESB te bezoeken? Ik bedoel... 's morgens, 's middags, of juist 's avonds als het een beetje donker wordt? Dat laatste lijkt me zelf het mooiste...
  Moderator zondag 8 mei 2005 @ 13:20:53 #98
5428 crew  miss_sly
pi_26822345
Gewoon langswandelen.
Wij zijn eerst op zaterdag tegen de avond geweest, en toen was er een wachttijd van 2 uur ofzo. Toen we later teruggingen op zondagavond rond 19 uur, was het niet druk en waren we zo boven.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 8 mei 2005 @ 14:06:20 #99
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_26823487
tvp
Ik ben inmiddels overleden
pi_26857467
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 20:11 schreef forzaola het volgende:
ticket geboekt...
Maandag effe hotelletje..
22tm27 Mei!!!

Hotel ook geboekt Carter hotel.. Heeft iemand hier ervaring mee en zo ja goeie? De man die de reis voor me boekte liep eenn beetje te sputteren dat het een vies hotel was gerunned door chinezen, maar ja de ligging maakt een hoop goed en je bent toch bijna nooit in je hotel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')