abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26650319
Ik heb een aantal maanden geleden een s13 gekocht, aangezien er toch gelijk een sr20det in ging, kocht ik er 1 met 240.000km op de teller.

Het doel is om er vrij veel pk's uit te halen, toekomstige plannen zijn in elk geval een complete engine rebuild (forged pistons, tomei nokkenassen, andere krukas).

De spullen die ik tot nu toe heb:

Een SX



Rotora big brake kit (4pots 330mm)


SR20DET


Intercooler, waar ik de afmetingen ff van vergeten ben....


Een mooi ingepakte s14 schakelbak


S14 LSD, heb ik alleen nog geen foto van.


Al besteld/gekocht maar nog niet binnen:

Tein Tension rods, tie rods en rod ends
17" inch 5Zigen FN01R-C
PWR Alu radiator
HKS catback uitlaat
Tein coilovers

Dit alles wordt ingebouwd bij de Suprashop (www.supras.nl) door Edwin_S en BodyCount.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
  zondag 1 mei 2005 @ 22:11:04 #2
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_26650971
Bodycount?

Dat is.... ?

Succes met je project
pi_26650988
Mooi project! wist alleen niet dat die Big Brakes zo zwaar waren
pi_26651113
quote:
Op zondag 1 mei 2005 22:11 schreef Tjabbo het volgende:
Bodycount?

Dat is.... ?

Succes met je project
Oftewel Estolan/SXOC op het supra forum, die heeft ook een nissan 200sx project topic hier staan (2jz motor).
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_26651146
quote:
Op zondag 1 mei 2005 22:11 schreef Fiets-toeter het volgende:
Mooi project! wist alleen niet dat die Big Brakes zo zwaar waren
Hehe, ik ook niet is toch wel aardig tillen he.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
  zondag 1 mei 2005 @ 22:34:36 #6
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_26651604
quote:
Op zondag 1 mei 2005 22:16 schreef noidea het volgende:

[..]

Oftewel Estolan/SXOC op het supra forum, die heeft ook een nissan 200sx project topic hier staan (2jz motor).
Ja dat weet ik
Ik wist alleen niet dat die gast naast estolan, sxoc en oki ook nog een 4e handle had
pi_26651763
Haha, ja moet wel als je zoooo vaak gebanned wordt van verschillende fora's
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
  maandag 2 mei 2005 @ 07:02:49 #8
46960 StefanP
polemicist
pi_26657603
Vergeet een nieuw setje velgen niet, de huidige zijn echt... euh... lelijk

Wat voor specs heeft die nieuwe motor? En wat is de ETA van het project?
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  maandag 2 mei 2005 @ 09:10:08 #9
108556 Meeh
Triumph Speed Four
pi_26658512
Voor zover ik weet zijn de sr20det's met 205 tot 246pk uitgebracht. Ligt er een beetje aan welke je dus heb. Geloof dat de laatste vvl hadden en dus iets meer pk's als eerdere sr20det's.

@Noidea:
Op hoeveel whp ga je aimen met dit project?

[ Bericht 16% gewijzigd door Meeh op 02-05-2005 09:15:20 ]
pi_26660728
quote:
Op maandag 2 mei 2005 07:02 schreef StefanP het volgende:
Vergeet een nieuw setje velgen niet, de huidige zijn echt... euh... lelijk

Wat voor specs heeft die nieuwe motor? En wat is de ETA van het project?
quote:
17" inch 5Zigen FN01R-C
  maandag 2 mei 2005 @ 12:41:47 #11
69994 seto
-|||--------|||-
pi_26663733
quote:
Op maandag 2 mei 2005 09:10 schreef Meeh het volgende:
Geloof dat de laatste vvl hadden en dus iets meer pk's als eerdere sr20det's.
Volgens mij was het andersom. De S13 SR20s hadden VVT wat latere versies niet hadden waardoor je er meer kracht uit zou kunnen halen.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_26676816
@ StefanP: Idd de huidige velgen zijn afzichtelijk, en de brake kit past zowieso niet in de standaard velgen. ETA van het project in totaal denk ik december (dat is dan de volledige rebuild sr20det) hoop ik.

@ Meeh: Het is een JDM SR20DET met geloof ik 205pk. rwhp dat gestreefd wordt is ongeveer 500 tot 600pk op de wielen en ook het max rpm bij zo'n 11.000.

[ Bericht 10% gewijzigd door noidea op 02-05-2005 21:32:09 ]
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
  maandag 2 mei 2005 @ 22:31:23 #13
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_26679992
En wanneer denk je de 500 tot 600 rwhp te bereiken?

No offence, maar als je jezelf dat ten doel stelt leg je de lat erg, erg hoog.
Ik geloof best dat je dat wilt bereiken, en als je maar genoeg ¤¤¤ uitgeeft ook wel gaat bereiken maar het komt wat ongeloofwaardig over.

Als je zou 450 tot 500pk zou zeggen kom je wat realistischer over imho.

Niet om je af te branden, of wat dan ook, maar met een project beginnen en dan out of the blue 500rwhp is een haast onmogelijke taak
pi_26680136
Idd, en 11000 rpm is ook wel erg veel voor een geblazen motor
pi_26680485
Man das veel en dat in een 200sx

Mijn doel is 300rwhp, maar das ook nog ver weg (ook al is het nog maar 56pk)
Liefde is niet blind, het is achterlijk
  dinsdag 3 mei 2005 @ 03:30:24 #16
46960 StefanP
polemicist
pi_26685666
11000 RPM, damn! Titanium drijfstangen, een compleet verbouwde kop met andere veren/kleppen e.d. daar haal je 8-9000 mee, maar kun je echt 11000 halen?

Zo'n auto weegt wel weinig, 1250kg schat ik zo, dus met 400pk aan de krukas zou je al heel rap moeten gaan.

Keep us up to date
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  dinsdag 3 mei 2005 @ 07:36:18 #17
108556 Meeh
Triumph Speed Four
pi_26686183
500 a 600 whp is met een sr20det best goed te doen maar er gaat wel aardig wat werk in zitten om dat te halen.

Hier is een dynosheet van een Infiniti G20 (Nissan Primera) met een GTi-R blok die "wat gekielteld" is:

Ik weet niet precies wat die aan mods heeft behalve JWT S3 cams, een big ass intercooler en een T04R turbo. Op stock internals btw.

[ Bericht 4% gewijzigd door Meeh op 03-05-2005 10:17:26 ]
pi_26687022
quote:
Op maandag 2 mei 2005 22:31 schreef Tjabbo het volgende:
En wanneer denk je de 500 tot 600 rwhp te bereiken?

No offence, maar als je jezelf dat ten doel stelt leg je de lat erg, erg hoog.
Ik geloof best dat je dat wilt bereiken, en als je maar genoeg ¤¤¤ uitgeeft ook wel gaat bereiken maar het komt wat ongeloofwaardig over.

Als je zou 450 tot 500pk zou zeggen kom je wat realistischer over imho.

Niet om je af te branden, of wat dan ook, maar met een project beginnen en dan out of the blue 500rwhp is een haast onmogelijke taak
Ja de lat heb ik misschien wat te hoog gelegd, maar 500pk moet zeker te doen zijn. Er komen custom pistons in, andere nokkenassen, krukas wordt ook custom gemaakt.

Maarja dat is het doel in elk geval.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
  dinsdag 3 mei 2005 @ 09:46:38 #19
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_26687650
Maar in welk tijdsbestek? Ik neem eigenlijk aan dat je eerst met wat minder pk's gaat rijden en dan dingen veranderen? Of is het eerst volledig tunen van het blok, in- en uitlaatsysteem en weet ik wat je allemaal meer kan bedenken tot de 450-500 pk en dan in de auto knallen?

Als hij te lang stil staat zit je ook met shit als APK en dergelijke. toch?
pi_26687883
Hmm zijn de foto's dood? Zie hier niets
  dinsdag 3 mei 2005 @ 10:07:08 #21
108556 Meeh
Triumph Speed Four
pi_26688063
NoIdea, waar heb je trouwens die sr20det vandaan? Enigste shops die ik kan vinden die ze verkopen zijn min of meer in Amerika of direct uit Japan. En als ik zo brutaal mag zijn, wat heb je ervoor betaald? Ik ben zelf namelijk aan het orieënteren wat een swap precies moet kosten.

edit: plaatje gefixed

[ Bericht 20% gewijzigd door Meeh op 03-05-2005 10:37:06 ]
  dinsdag 3 mei 2005 @ 10:33:38 #22
50458 Mert
___,,,,_(º-º)_,,,,___
pi_26688619
Plaatjes werken niet
Learn young about hard work and manners - and you'll be through the whole dirty mess and nicely dead again before you know it. ~F. Scott Fitzgerald
XboxLive Gamertag: S2K Mert
  dinsdag 3 mei 2005 @ 12:02:26 #23
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_26691288
hier werken de plaatjes wel.
pi_26692328
@ Tjabbo: Tijdsbestek ongeveer 6 maanden. Ja ik ga eerst rijden met de huidige sr20det, standaard met 200pk dus. Ik ben van plan om een gaar blok te kopen en die dan gelijk te laten tunen. Dus ik blijf gewoon zolang rijden met een standaard sr20det blok.

@ Meeh: Ik heb de sr uit Japan via Yahoo auctions, tenminste dat heeft Edwin_s gedaan. Hij kostte uiteindelijk zo'n 2000 euro.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_26704846
SR20DET uit een Nissan 180SX ( dus complete swap, Draadboom + ECU ) ), 2200euro inclu verzending ( aankoop was rond de 450euro in Japan )


Bedoeling is dat het SR blok ( of een 2e blok ) via Supras.nl naar de EngineShop gestuurd word voor een complete Re-Build. van Nokkenas t/m krukas, waarvan dus delen Custom worden gemaakt. Dat met een AEM boordcomputer, moet het wel een 650+RWHP gaan leveren


Dat is de planning, we zijn nu druk op zoek naar een gaar SR blok voor onder de 900 euro, en das niet bepaald makkelijk, die kan dan helemaal uit elkaar getrokken worden, en dan kan de lol beginnen

Ps. std gewicht is 1180kg, maar SR blok is 50% Alu dus auto word maybe wel iets lichter
pi_27094275
En hier de foto's van m'n Sparco stoelen:




Van de velgen en andere spullen komen binnenkort foto's.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_27101813
Vet project man!

Ga ik zeker volgen
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
  dinsdag 17 mei 2005 @ 23:52:06 #28
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_27103001
En ik ook

tvp'tje dus
It's okay to be white
pi_27126350
Wie liegt hier?!
Uit dit topic [TK] Project Nissan 200SX S13, 650euro komt deze foto:


En wat zie ik in dit topic: [Project] Noidea's 200sx SR20DET
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  woensdag 18 mei 2005 @ 19:52:02 #30
6424 MicHELLo
su·pra·na·tu·ra·´lis·me
pi_27126739
Zoek de 7 verschillen:

- ik zie er geen?
Portal to supra heaven |>- http://www.supras.nl -<|
pi_27126799
Whehehehe
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_27127133
Ik weet een verschil, de topicstarter
pi_27127896
er is idd geen verschil, we hebben een 2e 200sx aangeschaft en de oude ( de grijze ) staat dus te koop

maar altijd goed dat men oplet
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
  woensdag 18 mei 2005 @ 20:27:43 #34
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_27127951
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 20:26 schreef noidea het volgende:
er is idd geen verschil, we hebben een 2e 200sx aangeschaft en de oude ( de grijze ) staat dus te koop

maar altijd goed dat men oplet
"we" ?
is de auto niet 100% jouw eigendom?
pi_27127993
Haha, de auto is mijn eigendom, maar iemand anders zet het blok erin en regelt meestal de aanschaf.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
  woensdag 18 mei 2005 @ 20:34:42 #36
6424 MicHELLo
su·pra·na·tu·ra·´lis·me
pi_27128168
Ach, hij gaat toch gehapt worden
Portal to supra heaven |>- http://www.supras.nl -<|
pi_27128338
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 20:34 schreef MicHELLo het volgende:
Ach, hij gaat toch gehapt worden
Mwah misschien, ik hoop dat iemand em nog wil kopen.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
  donderdag 19 mei 2005 @ 19:14:55 #38
108556 Meeh
Triumph Speed Four
pi_27159875
Ik heb mogelijk interesse in je oude 200sx. Waarom heb je uiteindelijk voor een andere gekozen in plaats van deze?
pi_27160049
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 19:14 schreef Meeh het volgende:
Ik heb mogelijk interesse in je oude 200sx. Waarom heb je uiteindelijk voor een andere gekozen in plaats van deze?
Ik had een beter aanbod gekregen, auto was al deels klaar gemaakt voor de SR swap.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_27234320
Vandaag weer wat aan de auto geklust, de rotora kit en de velgen erop gezet. En ook de stock veren erop gezet (zaten er nog niet op). Deze zitten er uiteraard tijdelijk op totdat de Teins arriveren.






If you can't smoke it, or light it, fuck it.
  zondag 22 mei 2005 @ 00:55:57 #41
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_27234920
mooie velgen man
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  zondag 22 mei 2005 @ 03:06:14 #42
73703 aKra
« Asperger Inside »
pi_27237061
Inderdaad, geile shit, en zeker met die remschijven erin, ziet er gelikt uit
  zondag 22 mei 2005 @ 10:50:30 #43
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_27238844
tering wat een verschil tussen die schijven

dat zal wel remmen zeg
  zondag 22 mei 2005 @ 13:45:12 #44
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_27242561
met zulke remmen zien die velgen er stukken beter uit
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_27243150
Ja alleen jammer dat ik achter dan nog stock remmen heb, maar goed misschien komt dat later nog wel.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_27251275
En er is weer wat op m'n auto gezet, hij ziet er nu iets completer uit.







Hier is wel wat verschil te zien tussen stock vering en Tein coilovers. Beide auto's hebben geen motor.

Thnx to Oki.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_27252207
Ik weet dat het tijdelijk is, maar die stock vering + coils staan echt mega GAY
pi_27252279
Straks komen er lekkere Tein Coils onder de Witte sx, en dan staat het net zo laag als de Rode
pi_27286267
Vandaag kwamen er weer 2 mooie spulletjes

Greddy manifold:






80MM gasklep:







[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2005 20:13:40 ]
pi_27286366
Moet wel wat gezaagd en gelast worden voordat het past, maar dat komt alemaal wel goed
  maandag 23 mei 2005 @ 20:45:09 #51
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_27287451
mooi

ook hoe je die big ass Rotora remklauw ziet zitten zo bij de auto op afstand
pi_27287700
jaja, maar meer gekocht voor de functionaliteit
  maandag 23 mei 2005 @ 20:54:22 #53
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_27287799
ja dat snap ik
maar dan kan het er wel zeer indrukwekkend uitzien
pi_27290648
Leuke S13. Ben wel benieuwd wat het gaat worden...
pi_27293492
FAST! maar dan ook echt heel erg snel
pi_27491231
supervette bak! ik zal dit topic blijven volgen
pi_28668262
vandaag f foto's genomen van de JCP Alu Poulie set

Erg nice, en super licht



pi_28676780
Heeft dat veel invloed aluminium poulies ipv de standaard poulies?
pi_28677470
Minder krukas belasting en het ziet er mooier uit. Verder niet echt veel invloed geloof ik.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_28677500
idd, minder gewicht om rond te moeten draaien, is altijd een voordeel
  zondag 10 juli 2005 @ 18:24:00 #61
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_28686586
In principe reageert ie hierdoor toch vlotter op het gas? Zeg maar hetzelfde idee als het afdraaien van het vliegwiel toch?

Kwam gisteren trouwens in Enschede nog een rode, volledig originele S13 tegen... ik begin het idee te krijgen dat dat redelijk uniek is .
Life is too short don't stress every day
pi_28687376
quote:
Op zondag 10 juli 2005 18:24 schreef Kolkie het volgende:
In principe reageert ie hierdoor toch vlotter op het gas? Zeg maar hetzelfde idee als het afdraaien van het vliegwiel toch?

Kwam gisteren trouwens in Enschede nog een rode, volledig originele S13 tegen... ik begin het idee te krijgen dat dat redelijk uniek is .
Ja als het goed is iets vlotter op het gas. Ik denk wel dat het niet erg merkbaar is met alleen die poulies.
Een orginele sx is niet zo erg bijzonder, maar eentje die rijdt wel.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_29508591
Vandaag weer nieuwe speeltjes uit Japan binnen

Tein HR Coils


Tomei Cams


Als Doki weer terug is in de SupraShop, dan gaat de hele opbouw beginnen ( das over een weekje ongv )
pi_29515743
Wat die poelies betreft, alle beetjes helpen. Elke gram besparing op het gewicht komt uiteindelijk de acceleratie ten goede.
Maar om ze echt tot hun recht te laten komen. Alle audio, video en dergelijke-zoals passagierszetels-uit de wagen. Een simpele subwoofer doet het effect van de poelies volledig en overdadig te niet.
Simpel gebracht, als je zo ver gaat qua motortuning, dan ben je of wel een volbloed racemachine aan het bouwen, of een pimp my ride met zoveel mogelijk gespendeerd geld.
Love, nothing more than sugarcoated hate
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 08:55:25 #65
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_29515791
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 08:50 schreef Blackheart het volgende:
Wat die poelies betreft, alle beetjes helpen. Elke gram besparing op het gewicht komt uiteindelijk de acceleratie ten goede.
Maar om ze echt tot hun recht te laten komen. Alle audio, video en dergelijke-zoals passagierszetels-uit de wagen. Een simpele subwoofer doet het effect van de poelies volledig en overdadig te niet.
Simpel gebracht, als je zo ver gaat qua motortuning, dan ben je of wel een volbloed racemachine aan het bouwen, of een pimp my ride met zoveel mogelijk gespendeerd geld.
Ik volg je maar gedeeltelijk.
Kijk gewichtsbesparing scheelt, dat ben ik met je eens.

Maar om nou een voorwerp welke een vaste plaats in de auto heeft te vergelijken met voorwerpen/massa welke constant en direct door de motor worden aangedreven vind ik wat ver gaan.

Volgens mij heeft een besparing op elk bewegend deel per rpm een groter voordeel dan een eenmalige verwijdering van een voorwerp dat niet wordt aangedreven.
pi_29515989
Tja Tjabbo, misschien dat mijn rare hobby er iets mee te maken heeft. maar volgens mij zijne r maar 2 soorten High End wagens. maximum comfort of maximum presaties.

Een volledig "geICE'de" wagen heeft geen zaken te doen op een dragstrip, net zomin een top fuel dragster iets te zoeken heeft op een ICE competition.
Love, nothing more than sugarcoated hate
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 09:15:55 #67
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_29516013
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 09:13 schreef Blackheart het volgende:
Tja Tjabbo, misschien dat mijn rare hobby er iets mee te maken heeft. maar volgens mij zijne r maar 2 soorten High End wagens. maximum comfort of maximum presaties.
Een volledig "geICE'de" wagen heeft geen zaken te doen op een dragstrip, net zomin een top fuel dragster iets te zoeken heeft op een ICE competition.
[/quote]

Dat ben ik wel met je eens, maar er is ook nog zoiets als een snelle straatauto. Een auto waarbij het een genot is om erin te rijden (veel pk & koppel) terwijl je ook nog een zekere mate van comfort hebt. (Niet dat dat met deze auto per sé de bedoeling is. Dat kan NoIdea je beter vertellen )
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 09:29:05 #68
105726 19_William_78
..tja,..euhh,..dus!
pi_29516167
tvp
Hobby's:
Bitterbal Dansen, Keukenkastjes Klieven...
Vulva Vijlen, Golfbal Gorgelen...
pi_29517815
.

[ Bericht 99% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2005 11:21:01 ]
pi_29517895
quote:
Dat ben ik wel met je eens, maar er is ook nog zoiets als een snelle straatauto. Een auto waarbij het een genot is om erin te rijden (veel pk & koppel) terwijl je ook nog een zekere mate van comfort hebt. (Niet dat dat met deze auto per sé de bedoeling is. Dat kan NoIdea je beter vertellen )
Nee comfort ken ik niet......

[ Bericht 26% gewijzigd door noidea op 09-08-2005 17:57:23 ]
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_29521016
Comfort is voor mietjes
Age of fruity enlightenment!
pi_29523385
Dat zeg ik ook Tjabbo. Laad een smart vol met goeie carteinment en comfortgoodies en doe niks aan de vering of de motor, en je hebt een bejaarde slak. Ook niet comfortabel.

Maar als je zo'n bult geld uitgeeft aan een prestatieverbeterende optie, en die dan onmiddelijk teniet doet door een extra versterker, dan vind ik de prioriteiten verkeerd liggen.
Op een cruiser steek je toch ook geen scherpe nokken en een licht vliegwiel, waardoor je verplicht bent boven de 3000rpm te blijven.
Love, nothing more than sugarcoated hate
pi_29524340
Tof project Verkapte TVP
pi_29524992
Weinig ICE in deze auto straks
pi_29529772
leuk project succes gewenst!
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
  woensdag 10 augustus 2005 @ 10:44:47 #76
20925 n00cL30n
..::RSTRCTD::..
pi_29536506
Veel succes.. voor hoeveel had je die SX13 trouwens gekocht en weet je leuke adresjes hiervoor. Las laatst max power en zag daar ook een leuke ombouw.

(SX13 met S14 voorkant en een gechopte achterkant. Lijkt me wel een leuk iets namelijk. )
pi_29536596
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 10:44 schreef n00cL30n het volgende:
Veel succes.. voor hoeveel had je die SX13 trouwens gekocht en weet je leuke adresjes hiervoor. Las laatst max power en zag daar ook een leuke ombouw.

(SX13 met S14 voorkant en een gechopte achterkant. Lijkt me wel een leuk iets namelijk. )
Ik had de eerste (die grijze) gekocht voor 2000 euro, en de witte zonder motor etc voor 700. Leuke adressen zijn er niet echt, bij de dealers zijn ze meestal veel te duur en slecht onderhouden.
Je kan beter op www.sxoc.nl rondkijken of er iemand nog een leuke te koop heeft staan.

Bedenk wel dat de ca18det motor na 170.000km last krijgt van de drijfstanglagers. Dus altijd vragen/bewijs zien dat ze vervangen zijn.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
  woensdag 10 augustus 2005 @ 15:10:16 #78
20925 n00cL30n
..::RSTRCTD::..
pi_29539155
thnx!

[ Bericht 86% gewijzigd door n00cL30n op 10-08-2005 15:13:03 (woei!) ]
pi_29849292
Vandaag ff aan het Diff gewerkt

S14 diff:


S13 Achterplaat:


Die worden gemonteerd onder de SX, nu nog setje S14 rubbers scoren

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2005 21:17:39 ]
pi_29850903
foto's zijn hetzelfde
pi_29851678
nu weer goed
pi_30617012
Hoor ik daar iets spannends aankomen???
pi_30617182
geen idee, maak ons blij en post eens wat vooruitgang
pi_30617461
Ik heb een AEM ecu gekocht, en als het goed is gaan ze binnenkort aan m'n auto beginnen bij supras.nl.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_30626265
Sweeeeeeeeet
pi_30630004
Zo zo dat is wel het echte puike werk
  vrijdag 16 september 2005 @ 11:30:03 #87
66676 Mercy_symbol
Bwoaperszkilometerduivel
pi_30630398
quote:
Op zondag 22 mei 2005 00:32 schreef noidea het volgende:
Vandaag weer wat aan de auto geklust, de rotora kit en de velgen erop gezet. En ook de stock veren erop gezet (zaten er nog niet op). Deze zitten er uiteraard tijdelijk op totdat de Teins arriveren.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
die combi van schijven en velgen zien er uit
ride like a devil...... feel like a god !
Let's race
Buienradar
pi_30631127
Ik ben ook echt benieuwd hoe goed die dingen nou remmen.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_30632807
Is dat een LSD of Sperdiff.?
pi_30633647
LSD
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
  vrijdag 16 september 2005 @ 13:36:00 #91
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_30633761
Sperdiff is een LSD
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_30634036
Haha, doh. Ik weet alleen dat alles beter is dat het standaard s13 diff.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
  vrijdag 16 september 2005 @ 14:18:34 #93
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_30634924
Was ook voor FunnyName bedoeld niet voor jouw

BTW platensper? als die vrij stevig gebruikt is kan het ook geen kwaad om meteen je sperplaten te vernieuwen.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_30635042
Er komt later wel aftermarket prut in. Maar voor nu is dat nog niet nodig denk ik.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_30648196
De AEM is vandaag aangekomen en kun je morgen al inbouwen
pi_30648504
Woohoo!!!
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_30657250
pi_30707749
Vandaag even foto's gemaakt van het nieuwe speeltje


jaja de Nissan krijgt AEM, dus binnenkort ook 2Steppen


SWEET





Programmeerbare ECU + WideBand Control Unit

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2005 21:00:51 ]
pi_30869060
Jaja het werk is begonnen





Hier volgen alvast wat foto's van opbouw blok + Sensoren


Hier is het verschil te zien tussen de oliefilterhouders van een SR20 met en zonder VVT (Variable valve timing)
De onderste is de non VVT, wat bij het blok hoort wat we aan bouwen zijn.
Probleem daarmee was dat de oliedruk sensor niet pastte.
Nouja, het pastte wel, zoals je hier kunt zien:

Maar daarna pastte de startmotor niet meer :-?

Vervolgens dus de plaat van de VVT bekeken, en die was heel anders van design met een schuin geplaatste oliedruk schakelaar. Ideaal voor de oliedruk sensor, die hierdoor naast het oliefilter kon, en de kleine oliedruk schakelaar aan de kant van de startmotor. Het past nu allemaal wel, maar is erg krap


Hier zie je dus de schuin gemonteerde oliedruk sensor.


Gaatje geboord in het uitlaatspruitstuk voor de EGT sensor.


Hier 1 van de kachelslangen met een aansluitpunt voor de water return van de turbo. Deze hebben we niet meer nodig omdat we de turbo van het VVT blok gebruiken, en deze turbo heeft de water return leiding op het waterhuis aan de voorzijde van het blok zitten. Die pijpje met dus worden afgedopt, wat ik dus ook hebben gedaan. en meteen de leiding wat schoongemaakt zodat er minder kans op waterlekkage is. (zie onder )




Dit blok heeft al eens een olietemp sensor gemonteerd gehad in de oliepan, daar heb ik dus weer een sensor in gedaan, nadat ik het schroefdraad heb moeten repareren omdat er voor het transport een of andere bout in gejaagd was met een totaal ander schroefdraad :evil:


Hier het thermostaathuis, met een bung erop gelast. hier moet nog een watertemp sensortje in.

[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2005 21:32:09 ]
pi_30873905
vet gaaf! ik kwijl gewoon achter mijn pc
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')